• 8.985.805 stemmen

Maltese - Il Romanzo del Commissario (2017)

Drama / Misdaad | Miniserie

Alternatieve titels: Maltese, Commissaris Maltese

Genre: Drama / Misdaad

Ontwikkeld door: Gianluca Maria Tavarelli, Leonardo Fasoli en Maddalena Ravagli

Met: Kim Rossi Stuart, Claudio Castrogiovanni en Francesco Scianna

Oorsprong: Italië

Datum van release: maandag 8 mei 2017

Eerst uitgezonden op: Rai 1 (Italië)

• myLum (Lumière) Bekijk miniserie via myLum (Lumière)

Plot Maltese - Il Romanzo del Commissario

Dario Maltese is politiecommissaris van de narcotica afdeling in Rome. Eind jaren '70 besluit hij terug te keren naar zijn geboortestad Trapani voor het huwelijk van een collega en vriend van hem, die echter voor zijn ogen wordt vermoord. Dario verhuist vervolgens naar Sicilië en neemt daar diens plaats in. Hij komt erachter dat zijn collega banden tussen de maffia, politiek en financiën had ontdekt en hij besluit dit onderzoek voort te zetten.

8 mei 2017 (1 uur en 30 minuten)

10 mei 2017 (1 uur en 30 minuten)

15 mei 2017 (1 uur en 30 minuten)

16 mei 2017 (1 uur en 30 minuten)

Elisa Ripstein

Dario Maltese

Giulia Melendez

Gabriella Montano

Saverio Mandarà

avatar van GoodOldJack

GoodOldJack

Degelijk vond ik het ook, het verhaal en de acteerprestaties stonden er. Locaties waren mooi meegenomen en heel de serie heeft wel een zekere feel of sfeer.

En toch werd ik nergens weggeblazen, ging me allemaal net iets te traag om echt onder de indruk te zijn denk ik. Hier en daar toch richting saai. Regelmatig ook wel echt goed, 3* zo ongeveer lijkt me wel correct.

avatar van Movsin

Movsin

Meer nog dan de actievolle en uiterst spannende laatste afleveringen kon mij wat vooraf ging bekoren: de knappe opbouw, de complexe maar subtiele ontrafeling van de achtergronden van een gruwelijke moord, de schets van het zwijgzame maar niet zo vreemdzame Sicilië, de mentaliteits- en karaktertekening, de linken naar het privéleven van de politieman, de charme van sommige personages....

Sterke reeks, vind ik, die me over de ganse langte geboeid in de greep had.

Dateert uit 2017. Reeds 4 jaar. Het slot zet nochtans de deur wijd open naar een tweede seizoen,... als die er nog niet is.