• 8.985.232 stemmen

Wu Assassins - Seizoen 1 (2019)

Show titel: Wu Assassins

Ontwikkeld door: Tony Krantz en John Wirth

Met: Iko Uwais, Katheryn Winnick en Byron Mann

Datum van release: donderdag 8 augustus 2019

Plot Wu Assassins

Wu Assassins speelt zich af in het mysterieuze Chinatown van San Francisco en vertelt het verhaal van Kai Jin, een jonge chef-kok die gekozen werd als de Wu Assassin, een 'heroïsche moordenaar' die niet alleen de wereld moet redden van de krachtige en gevaarlijke Wu, maar ook de betekenis van het moraal moet zien te vinden van zijn nieuwe roeping.

Afleveringen Seizoen 1 (2019)

1. 1. Drunken Watermelon

8 augustus 2019 (44 minuten)

Door een verkeerd bezorgde maaltijd wordt Kai het doelwit van triadeleden. Maar ze zijn zich niet bewust van zijn familiebanden en zijn nieuwe status als de Wu Assassin.

2. 2. Misspent Youth

8 augustus 2019 (41 minuten)

Kai begint zijn training als Wu Assassin en vraagt Lu Xin om hem te helpen met wat gewonere zaken. Jenny bereidt zich voor op het bezoek van haar veeleisende ouders.

3. 3. Fire Chicken

8 augustus 2019 (47 minuten)

Kai probeert CG te waarschuwen over zijn voorspellende droom. In Chinatown intensiveert Uncle Six zijn klopjacht op de Wu Assassin.

4. 4. A Twisting Snake

8 augustus 2019 (42 minuten)

In de strijd tussen Kai en Uncle Six vallen rake klappen. Jenny en Tommy laten het opgeknapte restaurant aan hun ouders zien. Lu Xin ruziet met de mannen van McCullough.

5. 5. Codladh Sámh

8 augustus 2019 (48 minuten)

Kai vertelt zijn vrienden de waarheid. Uncle Six realiseert zich dat hij meer met McCullough gemeen heeft dan hun criminele activiteiten in Chinatown.

6. 6. Gu Assassins

8 augustus 2019 (47 minuten)

Uncle Six wordt door een gewaagd machtsspel overgeleverd aan Kai. Een opgeluchte Tommy probeert zijn leven op orde te brengen. Zan onthult haar triadeplannen.

7. 7. Legacy

8 augustus 2019 (50 minuten)

Het wordt problematisch als Kai en Uncle Six op jacht gaan naar de Aarde-Wu, die zelf ook ergens naar op zoek is.

8. 8. Ladies' Night

8 augustus 2019 (40 minuten)

Als McCullough alles op alles zet om het stukje Vuur-Wu te bemachtigen, komen CG, Jenny en Tommy tussen twee vuren te zitten.

9. 9. Paths Pt. 1

8 augustus 2019 (40 minuten)

Kai zoekt een manier om McCullough tegen te houden zonder dat hij zijn vrienden hoeft op te offeren. Uncle Six en Zan strijden over de leiding van de triade.

10. 10. Paths Pt. 2

8 augustus 2019 (47 minuten)

Kai probeert te voorkomen dat McCullough zijn doel bereikt, terwijl de vijf stukjes Wu - vuur, hout, aarde, metaal en water - steeds dichter bij elkaar komen.

Iko Uwais: er gaan botten gebroken worden

Wu Assassins: knaller van 2019? Fingers crossed!

Apart gezet in 'mijn lijst' op Netflix

stinissen schreef:

Lijkt me niks waarschijnlijk 1 tegen 100 en nog winnen...

Joh. Daar draaien dit soort films en series nou eenmaal om.

Lijkt me wel leuk, komend weekend maar eens mee starten.

avatar van Glacius

Glacius

Trailer gezien en alhoewel de vechtscenes wel tof lijken, zijn de special effects wel erg matig.

avatar van Toontje_mm

Toontje_mm

stinissen schreef:

Lijkt me niks waarschijnlijk 1 tegen 100 en nog winnen...

Ik zie ze anders altijd graag winnen bij Eén tegen 100.

Vind ik echt leuk.

Doet me deugd.

Eén tegen 100 vind ik ook top beste bram

avatar van DreamTech

DreamTech

Nou 1e aflevering gezien hier houd ik wel van goeie bekende actie acteurs ( The raid Vikings en nog wat anderen ). Het moet je ding zijn maar tot nu toe prima gauw verder kijken !!

avatar van horizons

horizons

Best amusant.

Derde aflevering door Roel Reine geregisseerd.

avatar van Foxhollywood

Foxhollywood

Deze action fantasy serie kijkt lekker weg, dat is een ding wat zeker is. De gevechten zijn prima, niet alleen van Iko Uwais, maar ook de overige spelers. Met name de vrouwen staan hun mannetje. Ik moet nog 3 afleveringen kijken en ben ik er alweer doorheen. Ondanks Wu Assassins leuk is, kan ik ook de serie Warrior van harte aanbevelen, het is een actie drama die bij Ziggo Movies en Series te zien. Ik vind die zelf nog veel beter. Ondanks dat ik nog 3 afleveringen moet kijken van Wu Assassins kan ik al wel mijn stem uitbrengen voor deze pulpserie en dat is een dikke 3+

avatar van horizons

horizons

Teveel soap, te weinig Iko.

Leuk genoeg voor één seizoen maar een tweede seizoen op dezelfde leest is snel einde oefening.

“Death Is Part of the Wu Assassin’s Life.”

HALVE TAMME. schreef:
Iko Uwais: er gaan botten gebroken worden
Yep!
Wu Assassins: knaller van 2019?
Nope!

Na het zien van de 10 afleveringen blijf ook ik enigszins teleurgesteld achter. Het gebrachte verhaal is te makkelijk in elkaar geflanst. Het had naar mijn mening beter uitgewerkt moeten worden. Ik merkte ook dat mijn aandacht bij de laatste drie afleveringen wegzakte.

Het tweede punt waar ik tegen aanloop zijn de special effects. Die komen niet overal even goed uit de verf. Die draak van water. Wat een verschrikking. Om te janken zo slecht. Zo zonde! Ik kan er echt met mijn pet niet bij. In het jaar 2019 mogen dit soort praktijken zich niet meer voordoen. Het is gewoon een schande van jewelste. Shame on you Netflix!

Met de choreografie van de gevechten zit het uiteraard snor. Wat heb ik zitten te genieten zeg. Heerlijk. Altijd leuk en zeer ontspannend om Iko Uwais in actie te zien. Verder was het cool om Byron Mann en Tommy Flanagan de revue te zien passeren. Zeer fijne acteurs.

Wu Assassins (2019): lekker bij één seizoen houden.

Drie sterren van mijn kant.