• 8.985.972 stemmen

The Ranch - Seizoen 1 (2016)

Show titel: The Ranch

Speelduur: 10 uur en 01 minuut

Ontwikkeld door: Jim Patterson en Don Reo

Met: Ashton Kutcher, Danny Masterson en Sam Elliott

Datum van release: vrijdag 1 april 2016

Plot The Ranch

Een zelfverzekerde, semiprofessionele American footballspeler keert na een korte carrière terug naar huis om samen met zijn vader, die hij vijftien jaar niet heeft gezien, en oudere broer het familiebedrijf in Colorado te runnen. Hun koppige moeder is eigenaresse van een bar en woont tijdelijk in een caravan achter het café terwijl ze zich bezint over haar huwelijk.

Afleveringen Seizoen 1 (2016)

1. 1. Back Where I Come From

1 april 2016 (29 minuten)

Colt Bennett keert terug uit Canada om bij een semiprofessioneel team in Denver te spelen, maar ontdekt dat de ranch van zijn familie in financiële problemen verkeert

2. 2. Some People Change

1 april 2016 (32 minuten)

Colt komt in Maggies café zijn ex tegen en haalt onder het genot van een fles whiskey herinneringen op met Rooster. Opnieuw maatjes worden met Beau is onbegonnen werk.

3. 3. The Boys of Fall

1 april 2016 (31 minuten)

Colts opgeblazen ego brengt hem in de problemen en hij realiseert zich dat hij niet langer populair is. Beau moet van zijn dokter zijn biefstuk verruilen voor salade.

4. 4. Got a Little Crazy

1 april 2016 (32 minuten)

Colt legt het bij met Abby. Maggie neemt Beau mee naar het Marriott Hotel voor een romantisch avondje, terwijl de jongens thuis hun verzetje hebben.

5. 5. American Kids

1 april 2016 (28 minuten)

De constante rivaliteit tussen Rooster en Colt uit zich al op de eerste dag van het jachtseizoen, maar hun geruzie werkt ten gunste van Beau en Maggie.

6. 6. Better as a Memory

1 april 2016 (30 minuten)

Abby krijgt een koekje van eigen deeg na een wazig avondje uit drinken. Beau wil het eigenlijk toch wel weer goedmaken met Maggie.

7. 7. I Can't Go There

1 april 2016 (30 minuten)

Colt weet nu wat hij van Heather wil. Een ziek kalf is voor Beau een goed excuus om zijn gevoelens te negeren en zorgt tevens voor onverwacht contact.

8. 8. Till It's Gone

1 april 2016 (29 minuten)

De financiele problemen op de ranch zorgen voor wrijving tussen Beau en de jongens. Colt vraagt Maggie om hulp zonder zijn vader daarin te kennen.

9. 9. There Goes My Life

1 april 2016 (29 minuten)

Heather probeert Rooster met haar zus te koppelen, maar Colt is bang dat hij het zal verknallen. Tijdens een relatietherapiesessie hangen Maggie en Beau de vuile was buiten.

10. 10. Down the Road

1 april 2016 (31 minuten)

Colt en Rooster maken zich zorgen als Beau van gedachten verandert over de kalveren, maar dat is slechts het begin van de verrassingen voor de familie Bennett.

11. 11. Gone as a Girl Can Get

7 oktober 2016 (30 minuten)

Een boze Beau gooit Maggie's spullen uit het huis. Colt probeert zijn gevoelens voor Abby en Heather op een rijtje te zetten.

12. 12. Living and Living Well

7 oktober 2016 (30 minuten)

Colt heeft moeite om de relatie met Abby verborgen te houden. De jongens doen een grote aankoop en proberen het aan Beau te verkopen als een goede zakelijke kans

13. 13. Sittin' on the Fence

7 oktober 2016 (30 minuten)

Beau is in een slechte stemming door Maggie. Daarom wil Mary hem beter laten voelen door een vriendin van haar te regelen. Colt vraagt ​​zich af wanneer Abby haar belofte na komt.

14. 14. Let's Fall to Pieces Together

7 oktober 2016 (30 minuten)

Terwijl Rooster probeert om de vrede tussen Beau en Maggie te herstellen, verontschuldigt Colt zich bij Heather maar zijn timing kon niet slechter gepland zijn.

15. 15. I Know She Still Loves Me

7 oktober 2016 (30 minuten)

Beau en Maggie nemen een beslissing over hun relatie maar kunnen het niet eens worden over de ranch. De jongens nemen Kenny mee uit om wat te drinken.

16. 16. Easy Come, Easy Go

7 oktober 2016 (30 minuten)

Rooster en Colt proberen zich te bewijzen bij Beau maar hij heeft niet veel vertrouwen in hun. Colt is jaloers als hij Abby en Kenny samen ziet.

17. 17. I've Come to Expect It from You

7 oktober 2016 (30 minuten)

Colt is van plan om een special afspraakje met Abby te regelen. Rooster biecht zijn frustraties op aan Maggie. Joanne geeft Beau wat wijze raad.

18. 18. The Cowboy Rides Away

7 oktober 2016 (30 minuten)

Beau probeert het weer goed te maken met de jongens maar het kan wel eens te laat zijn. Een aanbieding voor een baan drijft een wig tussen Rooster en Colt.

19. 19. Leavin's Been Comin' (For a Long, Long Time)

7 oktober 2016 (30 minuten)

Maggie komt op voor Rooster als Beau hem uit het huis gooit. Ondertussen wordt Colt verscheurd tussen de liefde voor zijn broer en zijn vader.

20. 20. Merry Christmas (Wherever You Are)

7 oktober 2016 (30 minuten)

Colt weet wat hij wil met zijn toekomst, Beau en Maggie ronden hun geschillen af en iedereen viert Kerstfeest in de bar.

avatar van LuukRamaker

LuukRamaker

• 2002 berichten

Vind de trailer nog niet zo veelbelovend, maar ben hier stiekem wel benieuwd naar.

avatar van LuukRamaker

LuukRamaker

• 2002 berichten

"Hey, after dinner, you wanna watch something?"

"Like what?"

"I don't know, something on Netflix?"

"What the fuck is Netflix?"

Een simpele vader-zoon-conversatie die volgens mij inmiddels al in meerdere huishoudens de revue gepasseerd is en zomaar een van de allesbehalve schaarse leuke momenten uit deze serie.

Ik zag vooralsnog alleen de eerste twee afleveringen, maar moet zeggen dat The Ranch me reuze is meegevallen. Moet wel zeggen dat ik het idee heb dat het een serie is voor een vrij specifiek kijkpubliek: voor de komedie alleen hoef je het niet te doen, het onderwerp - de ranch en alles wat daarbij komt kijken - moet je interesseren en je moet geen hekel hebben aan laugh tracks en/of countrymuziek (geweldige intro: "Mamma's Don't Let Your Babies Grow Up to Be Cowbys" door de zoons van...). En wat dat betreft past het prima in mijn straatje. Gewoon een leuke, vermakelijke komedieserie over hedendaagse kojbojs. Een serie die prima wegkijkt als je hem niet te serieus neemt en er van te voren niet te veel van verwacht.

PS. Prima cast ook. Vooral de goede chemie tussen Danny Masterson en Sam Elliott viel me in positieve zin op. En die laatste is natuurlijk de ultieme cowboy...

avatar van eppo349

eppo349

Al is het alleen maar voor Sam Elliot, gelukkig weer met snor (in Justified zonder snor, absoluut geen gezicht).

avatar van Daan258

Daan258

That 's70 Show heb ik echt helemaal kapot gekeken en blijf ik altijd nog zeer vermakelijk vinden om naar te kijken. En toen ik een de nieuwe serie The Ranch voorbij zag komen waarin Ashton Kutcher en Danny Masterson weer samen spelen was ik zeer benieuwd.

Gister de eerste episode gezien, maar eerlijk gezegd vond ik er niet veel aan. Binnenkort even nog een aantal afleveringen kijken maar ik vrees het ergste.

Ik kan niet meteen goed inschatten wat ik hier precies moet van verwachten. Typische sitcom die voor de makkelijke lach gaat, met bijhorende lachband? Of is dit eerder iets waar de situatie wel ietwat komisch is, maar met ietwat serieuze verhaallijnen?

Op zoek naar een nieuw tussendoortje van 30 minuten per aflevering.

avatar van legian

legian

Typische sitcom met lachband die probeert een serieus thema/verhaal te benadrukken. Bij vlagen best grappig en voor even tussendoor prima te doen. Maar verwacht er niet teveel van Spacejet.

In de latere afleveringen draait dat zich trouwens wat om, dan wordt het wat serieuzer (dankzij verhaal) en proberen ze het, middels de lachband, nog wat komisch te houden.

Het zijn voornamelijk de acteurs die het leuk maken om te kijken, hoewel ook dat niet bijzonder hoogstaand is.

Oh, inclusief lachband dus. Dat had ik niet verwacht. Weet je wat, I'll give it a shot.

Ik kan me best inbeelden dat menig kijker afgehaakt is na het zien van de eerste afleveringen. Het was duidelijk nog wat zoeken naar de juiste toon. Iets wat uiteindelijk volledig goed komt, vooral in de tweede helft van het seizoen, waar de serieuzere toon de overhand neemt.

Al blijft het wel een vreemde eend in de bijt onder de 30 minutes sitcoms, deze 'The Ranch'. Enerzijds zitten we met de traditionele lachband-momenten, maar het blijkt dus echt om een live publiek te gaan. En dat wringt soms wat, want het materiaal is niet altijd even traditioneel. Voor een sitcom worden de meer ernstige momenten namelijk vrij serieus. En de humor is soms verrassend scherp en vrij naughty. Volgens mij zou deze serie dan ook perfect werken zonder de lach van 't publiek. Moet wel gezegd : Na verloop van tijd viel het nog amper op.

Tot mijn eigen verbazing gooi ik er zowaar een 3,5 (7/10) tegenaan. En niet eens een voorzichtige, het is met volle overtuiging. De combinatie Kutcher, Masterson en Elliott wérkt verrassend goed. Vooral die twee laatste hebben toch mooie momenten waarmee de personages langzaam maar zeker mijn sympathie gewonnen hebben. En naar 't einde toe hoort ook Ashton daar bij. Het spel tussen de 70s-Show sterren blijft zeer vermakelijk. Toch spant Sam Elliot de kroon, een geval van perfect casting.

Het viel mij op dat ik na verloop van tijd aan 't bingewatchen was, iets dat ik zelden doe met dit genre. De sfeer, de setting, de (geweldige) soundtrack, ... I guess I kinda like it. A lot, eigenlijk. Een zekere charme waar ik de vinger niet kan op leggen.

Ps : De extra 70s-Show verschijning vond ik ook bijzonder fijn. Hopelijk volgen er nog.

* Fans van 'Grounded for Life' zien hier ook een duo-reünie trouwens.

avatar van Daan258

Daan258

Vorig jaar juni was ik met The Ranch begonnen, na 2 episodes gezien te hebben was ik er niet echt weg van en had ik het maar even laten liggen.

Een aantal weekjes geleden toch maar weer opgepakt en ik moet toch zeggen als je even een aantal episodes gezien heb dat het eigenlijk nog best een leuke serie is. Gewoon heerlijk voor even tussendoor.

Ashston Kutcher en Danny Masterson zijn een leuk duo samen en zorgen ook samen met Sam Eliot voor aardig wat droge humor.. Maar vooral was Elisha Cuthbert een super verassing toen ik haar opeens bij de 3e episode in beeld zag en vind ik haar het nog het leukst doen van de gehele cast ook.

En inderdaad wat hier boven ook genoemd is vond ik het ook geweldig toen ik opeens Wilmer Valderrama zag. ( als het goed is helaas wel maar 4 episodes te zien in de serie) maar toch

Ik ben heel blij dat ik toch heb doorgezet met de serie want seizoen 2 zal ik ook zeker gaan bekijken.

6,5/10

Als je ... Al leuk vond, volgt er nog een aangename verrassing. En ik vermoed dat het niet de laatste cameo zal zijn.

avatar van JoeCabot_mm

JoeCabot_mm

Hyde en Kelso uit That 70s Show die gezellig de redneck uithangen: mij kun je er wel mee plezieren.

Ja, het is een "ouderwetse" sitcom, lachband incluis. Maar dan wel eentje in het premiumsegment. De grappen zijn wat gewaagder dan gebruikelijk in het genre, de serieuze momenten zijn niet té melig (vaak een heikel punt) en de serie is overall heel sfeervol. Vooral dat laatste doet de serie boven de grijze brei uitsteken. Voor een keer speelt het verhaal zich niet af in New York of LA, maar op de boerenbuiten. De gezellige setting en weinig ambitieuze personages zorgen voor een relaxte mood.

Kutcher en Masterson pikken de draad uit That 70s Show moeiteloos op en hebben nog steeds een geweldige chemie. Er duiken bovendien nog enkele acteurs van weleer op, onder meer Wilmer "Fez" Valderrama. En alsof dat nog niet genoeg roept Sam Elliots personage overduidelijk echo's op van Red Forman.

Ik ga niet zover om dit het officieuze negende seizoen van That 70s Show te noemen, maar het is hoe dan ook een geslaagde reünie! 4*