Mijn Series +

Arvingerne - Seizoen 1 (2014)

Alternatieve titel: The Legacy

Denemarken

ontwikkeld door Maya Ilsøe
met Trine Dyrholm, Jesper Christensen en Marie Bach Hansen

Net voor ze overlijdt, geeft de wereldberoemde kunstenares Veronika Grønnegaard een papiertje aan Signe, een jonge vrouw die na 22 jaar ontdekt heeft dat Veronika haar moeder is. Op het papier staat geschreven dat Signe het grote huis en bijpassend landgoed erft. Dat druist volgens zoon Frederik in tegen alle vormen van rechtvaardigheid. Hij is er van overtuigd dat het huis hem toekomt. Frederik begint samen met Gro, zijn halfzus, en Emil, zijn broer die in Thailand een resort runt, een slopende juridische strijd.

1. Aflevering 1
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
  10. Aflevering 10
avatar van narva77
Eindelijk toegevoegd! En waar is seizoen twee?

avatar van liv2
Een serie die beter is dan alle anderen in zijn soort. Een serie die taboe's doorbreekt. Een serie die personages neerzet die je nooit vergeet. Maar vooral een serie die nou eens echt komaf maakt met wat politiek correct is. De personages hier zijn met kunst bezig, schrikken niet van een joint meer of minder, worstelen met de nalatenschap (kunstwerken) van hun, niet altijd, geliefde moeder, en strijden om een enorm landgoed. Maar niet zomaar.Het respect tgo kunst straalt uit elke porie van deze serie. Nergens is hier sprake van gratuit geldbelang. Altijd strijden die kinderen om waarden, elk van hen, daarom is deze reeks zo erg goed.