Mijn Series +

The Mandalorian - Seizoen 1 (2019)

Actie / Sciencefiction

ontwikkeld door Jon Favreau
met Pedro Pascal, Gina Carano en Giancarlo Esposito

Het verhaal van The Mandalorian speelt zich zo’n vijf jaar na Star Wars: Return of the Jedi af. Na de verhalen van Jango en Boba Fett verschijnt een andere krijger in het universum van Star Wars na de val van het Galactisch Keizerrijk. We volgen de beproevingen van een eenzame revolverheld, genaamd de Mandalorian, in de buitenste regionen van de Melkweg, ver van de autoriteiten van de Nieuwe Republiek.

1. Chapter One: The Mandalorian
  7. Chapter Seven: The Reckoning
  8. Chapter Eight: Redemption

avatar van jarno1975
jarno1975 (moderator)
De eerste productie voor het nieuwe kanaal Disney+, een concurrent voor Netflix. En ze pakken meteen groots uit met The Mandalorian. Een serie uit de Star Wars reeks die zich afspeelt tussen Return of de jedi en The First Order.
Budget voor de serie is 100 miljoen Ter vergelijking, dat is net zoveel als het duurste seizoen van Game of Thrones...
De eerste aflevering is gelijk met de lancering van Disney+ op 12 november.

Toontje
Rush rush.

Over mijn gehele body mijn innerlijke Star Wars tinteldinges wel getriggerd met het aanschouwen van de rake rake trailer.

Mooimans Pedro Pascal in een Fett pak als Boba achtige gast, kan enkel knallen.

En doet het dan ook wel, dat, vooralsnog spetterend in de beknopte teaser trailer alvast.

Zin in.

Toontje
Toffe onthulling ook van Werner Herzog.

Bij mij in ieder geval nog niet bekend dat die meedeed.

Tof dat die leipe Breaking Bad gast er ook in zit.

Zo op het eerste oog genoeg strakke swagger actie zoals men bij dit pak dan ook thans verwachten mag.

Kan niet meer missen dus.

Kon het al niet, wat mij betreft.

Leuk ook die ongeveer gelijktijdige aankondiging van de Obi Wan serie maar dit is al vanaf het begin voor mij het absolute parade paardje waarvoor ik onmiddellijk een abbootje zal afsluiten zodra mogelijk.

Gaaf net eerste deel gezien allemaal weer aparte figuren maar bevalt mij prima !!

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)

avatar van horizons
Eerste aflevering stemt positief. Een desperado setting in het Star Wars universum. Het hoge budget is in ieder geval terug te zien aan de settings, aankleding en effecten.

De afbeeldingen tijdens de aftitelingen zijn ontzettend gaaf!

De eerste Star Wars trilogie heb ik destijds als jochie in de bioscoop kunnen zien, en vond ik adembenemend. De latere films komden mij niet boeien. The Mandalorian is in alles Star Wars, maar lijkt verder op zichzelf te staan. Het ziet er heel goed uit, heeft veel leuke types. Belangrijk is vooral of er nu een boeiende centrale verhaallijn komt, waar de fims van deze eeuw nogal gemakzuchtig terug pakken op de eerste trilogie.
Aangezien het Disney is, hoop ik ook dat het niet al te zoet wordt, een beetje angstaanjagend heeft een dergelijke serie nodig.

avatar van Psycho-M
Eerste aflevering gezien en ben toch wel enthousiast.
Het voelt als, ziet eruit als en ademt Star Wars.
De settings zien er goed uit en hangt vooralsnog een heerlijke mysterieuze sfeer omheen.
Oh en de verrassing aan het einde van de eerste aflevering mocht er ook wezen.
Vandaag de 2de aflevering, daar ga ik vanavond weer eens goed voor zitten.

avatar van horizons
Tweede aflevering zet goede begin voort.

avatar van The Oceanic Six
Aflevering 2 vond ik al vermakelijker dan de eerste. Alles bij elkaar is dit best leuk maar wel wat braaf amusement in de wereld van Star Wars, zonder dat het nu episch voelt ofzo. Visueel is het wel echt schitterend gemaakt. Ben benieuwd naar het resterende gedeelte.

avatar van eppo349
8 afleveringen van amper een half uur. De gemiddelde Star Wars film duurt langer.

avatar van joolstein
Twee afleveringen gezien maar nog niet iets wat we nog niet eerder hebben gezien in het Star Wars-universum! Ook is er maar weinig diepgang (ik weet het, bij de films ook niet echt maar bij een serie verwacht ik wel wat meer) Lig het aan mij of lijken beide afleveringen in plot op elkaar? Er wordt wat geknokt waarna er iets wordt gebouwd. (in deel 1 een stuk Beskar tot arm-pantser in deel 2 zijn vaartuig)Visueel ziet het er wel erg goed uit en ook om oude bekende tegen te komen is leuk gedaan. Maar tot nu is het nog niet meer dan een leuke weg-kijker (wat misschien ook wel weer enigszins was te verwachten van Disney+) dan om van een echt sterke serie te spreken. De rating zal met deze twee afleveringen en de verwachting voor de rest voor mij uitkomen tussen de 3* en 3,5* of er moet iets echt onverwachts gaan gebeuren! (wat tja eenmaal er aan begonnen is wel zo goed dat je blijf kijken)

avatar van brawljeff
Voorzichtig positief na het zien van de eerste aflevering. Wat mij vooral verbaasd is dat het allemaal vrij volwassen aanvoelt en ik mij niet kan voorstellen dat kinderen dit geweldig vinden. Voor mij prima, maar dat had ik niet verwacht bij een Disney Plus original. Ik weet niet of ik mijn account blijf behouden met het huidige aanbod. Meer van dit soort series en ik overweeg zeker om mijn abonnement aan te houden.

brawljeff schreef:

Vrij eenvoudig van opzet en geen bloed dat vloeit. Niet teveel gepraat ook, gewoon actie. Prima voor kinderen, met name de jongens.

avatar van mrdig
Kabbelt lekker door dit, heerlijke serie. Als je ook maar een beetje into Star Wars bent dan vind je dit geweldig. Ziet er zeer gelikt uit en ‘Mando’ is een supercool karakter.

Voor mij Is deze serie nu wel de enige reden om Disney+ aan te houden, benieuwd of er na dit nog iets de moeite zal zijn, anders is het wel bye bye Disney+

FlorisV schreef:

Dus net zoals alle andere star wars films: familie entertainment.

avatar van brawljeff
FlorisV schreef:

Ik doel niet zo zeer op het geweld, want dat valt inderdaad mee. Bedoel meer het feit dat het qua diepgang iets meer volwassen aanvoelt. De films vertellen hun verhaal heel snel met veel actie, maar deze serie voelt meer aan als een western, heel kalm.

mrdig schreef:

Kabbelt door zie ik in dit geval niet als iets heel positiefs. Heb de 3 afleveringen ook gekeken en het is zeker geen vervelend tijdverdrijf, maar zou het zeker niet als bijzonder of heel goed willen omschrijven.
De personages spreken me weinig aan. Ik kijk veel meer uit naar de komende Star Wars film waar ik gewoon weer Leia, Chewbacca, R2D2 en 3CPO & consorten kan zien. Het zijn bij mij nog altijd de personages die Star Wars, Star Wars maken en veel minder de wereld.

Reinbo schreef:

Yoda was er eerst!

avatar van mcdaktari
Ik begrijp die hoge waardering echt niet. Als of het ik weet niet wat voor een super serie is. Het is maar een normale sf serie vind ik. En dan lees ik, Disney pakt groots uit?? Een beetje overgewaardeerd, het is wel leuk en aardig maar om nou te zeggen, groots? Nee. Het lijkt gewoon of je naar een Star Wars film zit te kijken, maar dan een hele korte. Ik heb nog wel iedere aflevering tot nu toe 3 gekeken in de hoop dat het echt iets aparts zou worden, maar dat is helaas niet het geval. En even voor de duidelijkheid, ik wil nou ook weer niet beweren dat dit een slechte serie is, echt niet, maar vind die ophef wel wat overdreven.

Wat een miskleun..... echt slaapwekkend, slecht acteerwerk, povere regie, inspiratieloze soundtrack.... netflix lacht zich een raap.... enfin , zonde van mijn tijd voor wat betreft de eerste 3 afleveringen....

avatar van Esteban
Reinbo schreef:

*facepalm*

avatar van horizons
Hoe leuk de combinatie tussen Mando & Baby Yoda ook mag zijn aflevering vier had me gestolen kunnen worden. Brye Dallas Howard kan beter voor dino's wegrennen dan regiseren. Er had zoveel meer gehaald kunnen worden uit de AT-ST in het bos. De art tijdens de aftiteling zag er beter uit.
En de soundtrack is soms best irriterend. De Main theme met western invloeden is wel oke maar tijdens de afleveringen... urgh.

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
This Is the Way.

Mando is een coole dude! Daar houdt het voor mij wel mee op. Ik ga de serie wel uitzitten. Wat is nou één half uur per keer. I have spoken

avatar van The Oceanic Six
Vond dit wel de beste aflevering tot nu toe eigenlijk. Lekker tempo, paar prima momenten.

Toch blijft het op zijn best maar een gemiddelde serie.

avatar van kleintje 2
Het blijft amusant. Aflevering vier weet de aandacht wel goed te grijpen en grijpt ook aan op de keuzes van Mando, die steeds meer om baby Yoda begint te geven. Deze aflevering is by far de beste tot nu toe geweest. Het zet gewoon een heel andere toon dan we van Star Wars gewend zijn. Het is zeker niet beter dan de films maar verdient wel een plek in het universum naar mijn mening. Het voelt ook niet overbodig, eerder toevoegend.

avatar van horizons
Hebben jullie andere stream? Zat echt geen tempo in aflevering vier.