• 8.985.214 stemmen

Tell Me a Story - Seizoen 1 (2018-2019)

Show titel: Tell Me a Story

Ontwikkeld door: Kevin Williamson

Met: James Wolk, Billy Magnussen en Dania Ramirez

Datum van release: woensdag 31 oktober 2018

Eerst uitgezonden op: CBS All Access (Verenigde Staten)

Plot Tell Me a Story

De anthologie serie 'Tell Me a Story' neemt 's werelds meest geliefde sprookjes en brengt deze als donkere en verdraaide psychologische thrillers. Onder andere Hans en Grietje, Roodkapje en Drie Kleine Biggetjes worden onder handen genomen en thema's als liefde, verlies, leed en moord staan centraal.

Afleveringen Seizoen 1 (2018-2019)

1. 1. Chapter 1: Hope

31 oktober 2018 (50 minuten)

De getormenteerde tiener Kayla en haar vader proberen een nieuwe start te maken in het huis van grootmoeder Colleen. Gabe en Hannah (broer en zus) worden na jaren herenigd onder extreme omstandigheden. Jordan en zijn vriendin Beth hebben afwijkende ideeën over hun toekomst samen.

2. 2. Chapter 2: Loss

8 november 2018 (47 minuten)

Jordan helpt de politie met het vinden van een van de gemaskerde overvallers van een juwelier. Na een slippertje met Nick probeert Kayla uit zijn buurt te blijven, maar dat blijkt haar de grootste moeite te kosten. Hannah helpt Gabe met het uitwissen van zijn sporen.

3. 3. Chapter 3: Greed

15 november 2018 (52 minuten)

Het politieonderzoek gaat Jordan niet snel genoeg. Hij wil snel antwoorden zien, op het obsessieve af. Kayla is vastberaden om haar relatie met Nick geheim te houden, maar de jaloerse Ethan dreigt roet in het eten te gooien. Hannah doet een schokkende ontdekking over Dan.

4. 4. Chapter 4: Rage

22 november 2018 (44 minuten)

Omdat de politie niets doet, gaat Jordan het kleinste varken schaduwen in de hoop dat dit hem naar de andere twee leidt. Kayla is smoorverliefd op Nick, maar gaat tegen haar gezonde verstand in en geeft Ethan een nieuwe kans. Na ontrustende incidenten vluchten Hannah en Gabe de stad uit.

5. 5. Chapter 5: Madness

29 november 2018 (50 minuten)

Gabe brengt Hannah in contact met iemand uit haar verleden die ze liever niet had teruggezien. Gewapend met informatie over de identiteit van twee varkens gaat Jordan koortsachtig op zoek naar varken nummer drie. Nick besluit om korte metten te maken met de bemoeizucht van Ethan.

6. 6. Chapter 6: Guilt

6 december 2018 (44 minuten)

Kayla brengt een dag in de stad door met Nick. Dit bezorgt haar een nieuwe kijk op haar relatie en toekomst. Eddie krijgt het op de heupen van de meedogenloze achtervolging door Jordan, maar Mitch biedt hem een oplossing. De kwetsbare Hannah en Gabe beseffen niet dat ze gevaar lopen.

7. 7. Chapter 7: Betrayal

13 december 2018 (43 minuten)

Hannah en Gabe worden verraden en slaan op de vlucht voor hun dodelijke aanvallers. Daarbij raken ze in het bos verdwaald. Jordan richt zijn wraakzucht op een nieuw doelwit. Kayla en Laney maken zich steeds meer zorgen over het vreemde gedrag van Nick. Tim wordt intiemer met collega Katrina.

8. 8. Chapter 8: Truth

20 december 2018 (47 minuten)

Jordan ontdekt een schokkende waarheid over het derde varken. Hannah haast zich naar New York in haar zoektocht naar Gabe, die door een onbekende boosdoener wordt vastgehouden. Kayla ontdekt dat de obsessie van Nick haar stoutste vermoedens overtreft en zoekt hulp bij haar vader.

9. 9. Chapter 9: Deception

27 december 2018 (41 minuten)

Hannah neemt het op tegen de handlangers van Katrina in een poging om Gabe in veiligheid te stellen. Nick ziet iedereen in Kayla's leven als een bedreiging voor hun toekomstige samenzijn. Jordan realiseert zich dat hij een bondgenoot bij de politie heeft en probeert zijn wraakzucht los te laten.

10. 10. Chapter 10: Forgiveness

3 januari 2019 (44 minuten)

Hannah bindt de strijd aan met Katrina aan in een poging om Gabe te bevrijden. Kayla vreest voor de plannen van de losgeslagen Josh en rukt zich los uit de beschermende handen van Tim en de politie om Colleen te redden. De zoektocht naar het derde varken stelt Jordan zwaar op de proef.

avatar van JorisTVmeter

JorisTVmeter

Schitterend !

avatar van Corcicus

Corcicus

Redelijk zwak teenage drama. Zogezegd gaat het over sprookjes, maar het lijkt wel alsof ik een andere serie gezien heb. Of zitten we plots in Roodkapje omdat iemand een rode regenjas aanheeft? Flauw, al werd het wel beter en interessanter naarmate de serie vorderde.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Boven verwachting erg leuk. Na de eerste aflevering gezien te hebben twijfelde ik even om verder te kijken maar ben blij dat ik dat wel heb gedaan. Per aflevering wordt het seizoen beter en beter. Ben benieuwd naar seizoen 2 wat een geheel nieuw verhaal schijnt te zijn.