Mijn Series +

24 - Seizoen 8 (2010)

Alternatieve titel: Twenty Four

Actie / Drama

ontwikkeld door Robert Cochran en Joel Surnow
met Kiefer Sutherland, Mary Lynn Rajskub en Annie Wersching

24 draait om Jack Bauer en zijn werk bij de Counter Terrorist Unit (CTU), een fictieve Amerikaanse antiterreurorganisatie. Het doel van CTU is om terroristen in de gaten te houden, alsmede het opsporen van terroristencellen en deze te vernietigen.

1. Day 8: 4:00P.M. - 5:00P.M.
  2. Day 8: 5:00P.M. - 6:00P.M.
  3. Day 8: 6:00P.M. - 7:00P.M.
  4. Day 8: 7:00P.M. - 8:00P.M.
  5. Day 8: 8:00P.M. - 9:00P.M.
  6. Day 8: 9:00P.M. - 10:00P.M.
  7. Day 8: 10:00P.M. - 11:00P.M.
  8. Day 8: 11:00P.M. - 12:00A.M.
  9. Day 8: 12:00A.M. - 1:00A.M.
  10. Day 8: 1:00A.M. - 2:00A.M.
  11. Day 8: 2:00A.M. - 3:00A.M.
  12. Day 8: 3:00A.M. - 4:00A.M.
  13. Day 8: 4:00A.M. - 5:00A.M.
  14. Day 8: 5:00A.M. - 6:00A.M.
  15. Day 8: 6:00A.M. - 7:00A.M.
  16. Day 8: 7:00A.M. - 8:00A.M.
  17. Day 8: 8:00A.M. - 9:00A.M.
  18. Day 8: 9:00A.M. - 10:00A.M.
  19. Day 8: 10:00A.M. - 11:00A.M.
  20. Day 8: 11:00A.M. - 12:00P.M.
  21. Day 8: 12:00P.M. - 1:00P.M.
  22. Day 8: 1:00P.M. - 2:00P.M.
  23. Day 8: 2:00P.M. - 3:00P.M.
  24. Day 8: 3:00P.M. - 4:00P.M.
avatar van The Oceanic Six
Seizoen 8 is een kleine 10 afleveringen echt tergend saai zeg. Er wordt herhaalt wat we al in de 7 voorgaande seizoenen 24 hebben gezien, inclusief een stront irritante mol binnen CTU. Echt spijtig en even vreesde ik dat dit seizoen een enorme mispeer zou worden, maar plots neemt het seizoen een draai en is het tweede deel van dit seizoen 1 van de allerbeste 24 delen uit de serie met een waanzinnige Jack Bauer die de dood van Renee Walker komt wreken en alles en iedereen bruut kapot maakt. Ik zal Charles Logan (erg fijn dat deze enorme schurk er weer bij kwam) zijn angst als Jack in een stalen pak op hem af loopt niet vergeten, haha. Net als de sniper die Renee doodde die zijn ingewanden kwijt raakt. Dat tweede deel van 24 is echt een enorme adrenalinerush. Ik vond het wel enorm jammer dat Renee eraan ging, want ze was cool en ook best schattig. Had haar graag langer erbij gehad. Het goede acteerwerk van Kiefer Sutherland bij haar dood in het ziekenhuis is wel weer een bevestiging hoe sterk hij zich in weet te leven in Jack zijn personage. Ik kan me geen 24 zonder hem voorstellen...en toch komt het er in 2017 aan, blegh.

Ook inhoudelijk werd het allemaal een stuk beter, met de vredesonderhandelingen tussen President Taylor en President Hassan. Zelfs President Suvarov uit Rusland wordt weer bij de serie betrokken. Zo is het toch een gezellige boel van oude bekenden richting het einde zullen we maar zeggen. Er zitten weer een paar niet te vergeten momenten in. Hierboven heb ik er al wat genoemd, maar de executie van Hassan was ook wel even een gigantische schok. De makers tonen echt ballen door dit in het verhaal te stoppen. Wel jammer dat het einde een beetje teleurstellend is. Had zo gehoopt dat Logan en Suvarov een kogel door hun hoofd kregen geschoten, al snap ik wel dat Jack het niet deed.

Seizoen 8 heeft zich erg goed herpakt. Was het begin beter geweest, dan had ik 4,5* gegeven. Nu 4*, volledig gebaseerd op het tweede deel van dit seizoen.

avatar van CorvisChristi
The Oceanic Six schreef:

Het levert het mooiste moment van het seizoen op: "IT'S JACK BAUER!!!!!"