ad
  • 8.145.673 stemmen

Vechtershart - Seizoen 1 (2015-2016)

Show titel: Vechtershart

IMDb beoordeling: 7,4 (204)

Seizoenen: 2 seizoenen

Afleveringen: 8

Datum van release: zondag 22 november 2015

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Vechtershart

Afleveringen Seizoen 1 (2015-2016)

1. 1. Comeback

Na vier jaar in een Franse cel te hebben gezeten wil voormalig kickbokskampioen Nick Roest een comeback maken.

2. 2. Een Kogel Kop Je Niet Weg

Als de vechtsportwereld wordt opgeschrikt door een liquidatie, blijkt David daar ongewild een rol in te hebben gespeeld.

3. 3. Pijn Is Je Vriend

Sjoerd vraagt Nick om mee te werken aan een tv-reportage in een poging het geschonden imago van de vechtsportwereld op te vijzelen.

4. 4. Aangeslagen

Tegen de zin van zijn vader mag Nick Jerry's plaats innemen op een groot kickboksgala in Hamburg. Zijn kansen verbleken als hij onverwachts tegen een tegenstander moet die er zo zijn eigen regels op na houdt. De oude Roest probeert ondertussen hardnekkig te ontkennen dat hij ernstig ziek is.

5. 5. De Verloren Zoon

Terwijl Nick gedesillusioneerd langs de Duitse autobaan struint, wordt John Roest met spoed opgenomen in het ziekenhuis waar artsen vechten voor zijn leven.

6. 6. De Punchbag van Joe Frazier

David en Nick gaan tijdens een nachtwake in de sportschool op zoek naar het zwarte geld van hun vader. Als Jerry hen gezelschap komt houden komen er geheimen aan het licht die de onderlinge relaties op scherp zetten.

7. 7. De Tunnel

Nick is door toedoen van Jerry opnieuw in de cel beland. David staat erop hem als advocaat terzijde te staan.

8. 8. Knockdown

Nick en Jerry komen op het grote gala van Sjoerd tegen elkaar uit. Ze vechten om het eigendom van de sportschool.

Donkerwoud

Ik heb werkelijk waar niks met kickboksen, maar dit is toch een verdomd sterke serie. Het lijkt alsof Nederlandse series meer budget hebben voor grotere locaties én filmischer ogen dan ooit.

avatar van Teejey_mm

Teejey_mm

Veel positieve reacties gehoord over Vechtershart.

Te vergelijken met het niveau van Penoza en Flikken Maastricht? (Ook al zijn ook daar de meningen over verdeeld?

Donkerwoud

Enigszins vergelijkbaar met Penoza, maar misdaad is vooral bijzaak hoor. Zou het zelf eerder vergelijken met recente films als Warrior (2011) of Million Dollar Baby (2004). Oogt niet veel slechter eigenlijk, en dat voor een televisieserie.

avatar van Teejey_mm

Teejey_mm

Klinkt goed. Groot fan van Warrior.

Binnenkort maar eens een poging wagen dan!

Goed nieuws!

Donkerwoud

Hoop dat ze het aantal gevechten opschroeven in het tweede seizoen. Het kickboksen zelf wordt een tikkeltje bijzaak.(hoewel het een sterke serie blijft!)

• 20967 berichten

Dat is nou juist het sterkste deel.

Donkerwoud

Ergens wel, ergens niet. Maar goed, ik had óók gezeverd als het continu matten was. Nu wordt er goed opgebouwd naar de spaarzame gevechten.

avatar van Macady

Macady

Erg sterke serie van eigen bodem!

Donkerwoud

Van begin tot eind een hoogst bevredigende misdaad-/sportserie over door testosteron aangedreven mannen met een klein hartje. Over vergeving en weer opstaan na een nederlaag, over vaders en zonen die met elkaar blijven sparren om erkenning te krijgen en liefde te delen. Klein minpuntje is dat de serie iets te geforceerd ongeloofwaardige plotlijnen erbij verzint om het spannend te houden. Zo had van mij de misdaad-insteek iets meer op de achtergrond gemogen ten opzichte van de wederopstand van een uitgerangeerde bokser. Al is óók de misdaad op zichzelf hoogst vermakelijk. In ieder geval zie ik uit naar wat ze met het tweede seizoen van plan zijn, zeker nu de verhoudingen op sportschool Roest aardig verschoven zijn.

avatar van Paradise Boy

Paradise Boy

Ik heb echt genoten van deze serie. De combinatie van misdaad, drama en kick-boksen heeft goed uitgepakt. Het dramagedeelte was erg boeiend en als kijker voelde ik echt mee met Nick. Ik vind dat de gevechten en de trainingen ook goed in beeld gebracht zijn. Er is ook gedacht aan dekking en dat soort zaken. Dat siert de makers wel. Het misdaadverhaal sprak me verder heel erg aan. Het was daarom leuk om Henk Poort weer in een nachtrit achtige gangsterrol te zien. Hij kan zo'n crimineel echt perfect neerzetten. Martijn Fischer als louche sportschoolhouder was ook op dreef. In interviews hebben Waldemar Torenstra en Imanuelle Grives meerdere keren aangegeven dat ze keihard getraind hebben voor deze rollen.Ze komen dan ook heel geloofwaardig over als topsporters met hun afgetrainde lijven. Imanuelle is een prachtige vrouw die ook nog eens veel talent heeft. De regie was ook goed verzorgd en de opzwepende geluidsfragmenten konden me ook wel bekoren. Het acteren was over heel het seizoen best goed. Echter waren er af en toe wel momentjes dat het beter had gekund.Gelukkig komt er een 2e seizoen en ik hoop dat het nog iets beter gaat worden zodat ik volgende keer 4 sterren kan geven.

Donkerwoud

Het tweede seizoen ziet er toch heel fijn uit (hyped!) Vechtershart - BNN - programma.bnn.nl

avatar van ZAP!

ZAP!

Ik kon die Waldemar al niet uitstaan en nu heeft ie zich ook nog een Schwarzeneggert aangemeten... Gelukkig heb ik ook niets, helemaal niets met met vechtsporten. Al moet ik bekennen dat ik heel vroeger wel (soort van) fan was van Rocky en zelfs van Van Damme!

Donkerwoud

Ik heb ook niks met vechtsport, maar deze serie is meer drama dan actie. Al is het inderdaad wennen dat die baby face nu een spierbundel erbij heeft.

avatar van ZAP!

ZAP!

Tsja, dit zal 'm niet worden voor mij...