• 8.985.972 stemmen

Ontwikkeld door: Waldemar Torenstra

Met onder meer: Waldemar Torenstra, Benja Bruijning en Loes Haverkort

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Release datum: zondag 22 november 2015

Eerst uitgezonden op: NPO 3 (Nederland)

Plot Vechtershart

Je letterlijk terugvechten naar de top. De dramaserie Vechtershart trekt je in de bloedfanatieke en hechte wereld van de vechtsport. In de acht-delige dramaserie van BNN speelt Waldemar Torenstra de rol van Nick Roest. Na vier jaar gevangenisstraf komt de voormalig K1-kampioen vrij. Er is na die periode in de gevangenis weinig meer over van zijn oude leven. Tijd voor Nick om zich letterlijk terug te vechten.

logo tmdbimage

Meningen over Vechtershart

avatar van Paradise Boy

Paradise Boy

dinsdag 12 januari 2016
Vechtershart seizoen 1 Ik heb echt genoten van deze serie. De combinatie van misdaad, drama en kick-boksen heeft goed uitgepakt. Het dramagedeelte was erg boeiend en als kijker voelde ik echt mee met Nick. Ik vind dat de gevechten en de trainingen ook goed in beeld gebracht zijn. Er is ook gedacht aan dekking en dat soort zaken. Dat siert de makers wel. Het misdaadverhaal sprak me verder heel erg aan. Het was daarom leuk om Henk Poort weer in een nachtrit achtige gangsterrol te zien. Hij kan zo'n crimineel echt perfect neerzetten. Martijn Fischer als louche sportschoolhouder was ook op dreef. In interviews hebben Waldemar Torenstra en Imanuelle Grives meerdere keren aangegeven dat ze keihard getraind hebben voor deze rollen.Ze komen dan ook heel geloofwaardig over als topsporters met hun afgetrainde lijven. Imanuelle is een prachtige vrouw die ook nog eens veel talent heeft. De regie was ook goed verzorgd en de opzwepende geluidsfragmenten konden me ook wel bekoren. Het acteren was over heel het seizoen best goed. Echter waren er af en toe wel momentjes dat het beter had gekund.Gelukkig komt er een 2e seizoen en ik hoop dat het nog iets beter gaat worden zodat ik volgende keer 4 sterren kan geven.

dinsdag 15 december 2015
Vechtershart seizoen 1 Ik heb werkelijk waar niks met kickboksen, maar dit is toch een verdomd sterke serie. Het lijkt alsof Nederlandse series meer budget hebben voor grotere locaties én filmischer ogen dan ooit.