ad

Status: Terugkerende show

Genre: Drama

Oorsprong: Nederland

Met onder meer: Johan Leysen, Loes Haverkort en Kenneth Herdigein

IMDb beoordeling: 7,5 (211)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Release datum: 22 november 2015

• Videoland Bekijk via Videoland
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Vechtershart

Je letterlijk terugvechten naar de top. De dramaserie Vechtershart trekt je in de bloedfanatieke en hechte wereld van de vechtsport. In de acht-delige dramaserie van BNN speelt Waldemar Torenstra de rol van Nick Roest. Na vier jaar gevangenisstraf komt de voormalig K1-kampioen vrij. Er is na die periode in de gevangenis weinig meer over van zijn oude leven. Tijd voor Nick om zich letterlijk terug te vechten.

Acteurs en Actrices

Alle Media

Meningen over Vechtershart

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

maandag 11 januari 2016
Vechtershart seizoen 1 Van begin tot eind een hoogst bevredigende misdaad-/sportserie over door testosteron aangedreven mannen met een klein hartje. Over vergeving en weer opstaan na een nederlaag, over vaders en zonen die met elkaar blijven sparren om erkenning te krijgen en liefde te delen. Klein minpuntje is dat de serie iets te geforceerd ongeloofwaardige plotlijnen erbij verzint om het spannend te houden. Zo had van mij de misdaad-insteek iets meer op de achtergrond gemogen ten opzichte van de wederopstand van een uitgerangeerde bokser. Al is óók de misdaad op zichzelf hoogst vermakelijk. In ieder geval zie ik uit naar wat ze met het tweede seizoen van plan zijn, zeker nu de verhoudingen op sportschool Roest aardig verschoven zijn.
avatar van Paradise Boy

Paradise Boy

dinsdag 12 januari 2016
Vechtershart seizoen 1 Ik heb echt genoten van deze serie. De combinatie van misdaad, drama en kick-boksen heeft goed uitgepakt. Het dramagedeelte was erg boeiend en als kijker voelde ik echt mee met Nick. Ik vind dat de gevechten en de trainingen ook goed in beeld gebracht zijn. Er is ook gedacht aan dekking en dat soort zaken. Dat siert de makers wel. Het misdaadverhaal sprak me verder heel erg aan. Het was daarom leuk om Henk Poort weer in een nachtrit achtige gangsterrol te zien. Hij kan zo'n crimineel echt perfect neerzetten. Martijn Fischer als louche sportschoolhouder was ook op dreef. In interviews hebben Waldemar Torenstra en Imanuelle Grives meerdere keren aangegeven dat ze keihard getraind hebben voor deze rollen.Ze komen dan ook heel geloofwaardig over als topsporters met hun afgetrainde lijven. Imanuelle is een prachtige vrouw die ook nog eens veel talent heeft. De regie was ook goed verzorgd en de opzwepende geluidsfragmenten konden me ook wel bekoren. Het acteren was over heel het seizoen best goed. Echter waren er af en toe wel momentjes dat het beter had gekund.Gelukkig komt er een 2e seizoen en ik hoop dat het nog iets beter gaat worden zodat ik volgende keer 4 sterren kan geven.