Mijn Series +

Vechtershart - Seizoen 2 (2017)

Nederland

ontwikkeld door Waldemar Torenstra
met Waldemar Torenstra, Benja Bruijning en Loes Haverkort

Je letterlijk terugvechten naar de top. De dramaserie Vechtershart trekt je in de bloedfanatieke en hechte wereld van de vechtsport. In de acht-delige dramaserie van BNN speelt Waldemar Torenstra de rol van Nick Roest. Na vier jaar gevangenisstraf komt de voormalig K1-kampioen vrij. Er is na die periode in de gevangenis weinig meer over van zijn oude leven. Tijd voor Nick om zich letterlijk terug te vechten.

1. Testosteron
  8. Contractbreuk
  9. Superman
  10. Wolven & Konijnen
avatar van Donkerwoud
Imanuelle Grives bij RTL Late Night over hoe zij een inbreker tegenhoudt: "Ik dacht ik ren er achteraan en ik ga jou aanhouden" - RTL LATE NIGHT.

avatar van Donkerwoud
Het tweede seizoen heeft wat tijd nodig om op te bouwen, maar het blijft tof hoe intens ze die matches in beeld brengen.

avatar van Donkerwoud
Wait whut... Sjoerd Keyzer is gay!?

avatar van Donkerwoud
Een stuk minder dan het eerste seizoen. Vooral omdat de probleemrelatie tussen Nick Roest en zijn vader is 'opgelost' en de serie daarom op zoek gaat naar andere invalshoeken. Zo is er een subplot
met een groepje Marokkaanse probleemvrienden dat door Rudy (Kenneth Herdigein) bij de Dojo wordt gehouden. Selma (Imanuelle Grives) neemt baantjes aan waar ze gebruik kan maken van haar vechtkwaliteiten. David (Benja Bruijning) en Sjoerd Keyser (Peter Paul Muller) komen in de problemen met Rino Vink (Henk Poort). En dan is er ook nog Briek (Bill Barberis) die achter de schermen een drugssyndicaat opzet terwijl hij zich onvervangbaar maakt voor Nick's MMA-aspiraties. Op zich komen de losse eindjes netjes bij elkaar, maar een sportserie valt of staat met hoe de sport en 'het leven' door elkaar heen lopen. In dit seizoen lijkt het kickboksen of MMA bijna bijzaak, waardoor juist het sport-element minder opwindend is. En met het lachwekkend slechte open einde gaat het nergens heen.

avatar van Donkerwoud
Godverdomme! Deze serie had dus echt wel een derde seizoen verdiend...