Mijn Series +

Drama / Horror
Miniserie, 270 minuten

ontwikkeld door Stephen King
met Rebecca de Mornay, Steven Weber en Wil Horneff

Jack Torrance en zijn gezin nemen hun intrek in het gigantische maar afgelegen en leegstaande Overlook Hotel. Eventjes weg van de bewoonde wereld. Weg van het alcoholisme dat Jacks carrière als schrijver dwarsboomt. Weg van de gewelddadige uitbarstingen die Jacks verleden teisteren. Maar zijn zoontje weet wel beter. Want de helderziende Danny beseft dat de boze geesten die door het hotel waren het op zijn speciale gave - de shining - gemunt hebben.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
avatar van Donkerwoud
Stephen King wilde even Stanley Kubrick van de troon stoten met 'het echte verhaal'. Hij was geen Stanley Kubrick.

Donkerwoud schreef:

Deze opmerking snap ik niet helemaal, The Shinning is origineel van King (het verhaal dan) hij schreef het boek in 77.

avatar van renzoroy
Stephen King is altijd zeer ontevreden geweest over Kubrick's verfilming omdat Kubrick teveel van King's boek afweek. Daarom heeft King deze miniserie geschreven die meer trouw is, maar deze haalde toch het niveau van de film niet. Persoonlijk vind ik deze miniserie helemaal niet slecht.

avatar van Donkerwoud
renzoroy schreef:

Eens, het was niet slecht. Maar ook weer niet zo goed dat het 'The Shining' van de troon stoot.

renzoroy schreef:

Dank voor de uitleg, het is nu helder.

avatar van Phantasm
De film uit 1980 vond ik lang zo goed niet als deze geweldige serie, prima verfilmd, genoeg spannende momenten.

avatar van Young one
Deze mini serie blijft dichter bij het boek, maar is desondanks een slap aftreksel ivm de magistrale verfilming van Kubrick.
Een beetje een RTL4 verfilming, hier en daar wat overacting en vooral in deel 1 en 2 soms erg traag. Ik heb het boek kortgeleden gelezen, leuk om de filmversie van King te zien, maar memorabel vind ik het niet. In tegenstelling tot de versie van Stanley Kubrick, al is dat ook weer geen schande gezien de grootmeester die Kubrick is.