• 8.985.214 stemmen

Alternatieve titel: You

Ontwikkeld door: Sera Gamble en Greg Berlanti

Met: Penn Badgley, Elizabeth Lail en Shay Mitchell

Datum van release: zondag 9 september 2018

Eerst uitgezonden op: Lifetime (Verenigde Staten)

Plot YOU

Als een mooie jonge vrouw Joe Goldberg boekwinkel binnenloopt, googelt hij de naam op haar creditcard, Guinevere Beck, en ontdekt dat zij de enige is met die naam in New York. Guinevere's sociale media vertelt hem alles wat hij wil weten, en een toevallige ontmoeting met hem zal haar leven veranderen. Wat begint als interesse mondt al snel uit in een obsessie. Als Guinevere niet voorzichtig is, zal dit eindigen in een gruwelijke situatie voor alle betrokkenen.

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

1. 1. Pilot

9 september 2018 (47 minuten)

De briljante boekenwinkeleigenaar Joe ontmoet een beginnende schrijfster. Hij wil alles over haar te weten komen en al snel heeft hij zichzelf niet meer in de hand.

2. 2. The Last Nice Guy in New York

16 september 2018 (47 minuten)

Guinevere en Joe hebben een echte date. Joe doet er alles aan om indruk op haar te maken. Zij zit nog echter vast aan haar ex, Benji, die haar niet goed behandelt.

3. 3. Maybe

23 september 2018 (47 minuten)

Guinevere is er niet van overtuigd dat Joe de ware is. Hij besluit dat hij moet bewijzen dat hij dit wel is. Joe heeft het er echter lastig mee om zijn tijd goed te kunnen verdelen.

4. 4. The Captain

30 september 2018 (47 minuten)

Joe volgt Guinevere wanneer zij de stad verlaat om de man te ontmoeten met wie ze berichten heeft gewisseld. Dit zorgt echter voor een enge situatie.

5. 5. Living with the Enemy

7 oktober 2018 (47 minuten)

De relatie tussen Joe en Guinevere wordt op de proef gesteld door de bemoeienis van Peach, een vriend van Guinevere. Joe doet er alles aan om deze situatie op te lossen.

6. 6. Amour Fou

14 oktober 2018 (47 minuten)

Joe's toewijding aan Guinevere brengt ze naar een afgelegen zomerhuisje. Hier ontmoet Joe echter een mede-stalker die ook van plan is het hart van Guinevere te veroveren.

7. 7. Everythingship

21 oktober 2018 (47 minuten)

Joe biedt een schouder aan om op te huilen voor Guinevere wanneer zij in een verdrietige situatie terecht is gekomen. Joe kan de jaloezie maar lastig van zich af zetten en Guinevere meent dat ze achtervolgt wordt.

8. 8. You Got Me Babe

28 oktober 2018 (47 minuten)

De levens van Joe en Beck zijn totaal verschillende richtingen ingeslagen. Op papier doen ze het beide goed, maar of dit in werkelijk ook zo ervaren wordt?

9. 9. Candace

4 november 2018 (47 minuten)

Beck heeft het gevoel dat er meer speelt rondom Candace, de verloren liefde van Joe, dan Joe doet vermoeden. Ze besluit om de waarheid te achterhalen.

10. 10. Bluebeard's Castle

11 november 2018 (47 minuten)

De diepste geheimen en waarheden van Beck worden onthuld. Joe gaat verder dan hij ooit is gegaan uit naam van de liefde.

avatar van umbra

umbra

Uiterst boeiende serie die je al snel vasthoudt en niet meer loslaat.

hatebreeder

Hier net de eerste aflevering van gekeken. Even wennen maar t eind van de eerste episode was wel leuk. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Hoop wel dat het nog wat beter gaat worden.

hatebreeder

Inmiddels er vier gezien. Het is steeds net aan voldoende om verder te kijken maar ik ben er niet heel erg ondersteboven van. Ik zal het seizoen vast afkijken maar ik verwacht dat het aan het eind van de rit net aan een voldoende zal gaan worden.

hatebreeder

Halverwege aflevering 5 toch maar besloten met deze serie te stoppen. Wat een ongelooflijk oninteressant geneuzel krijg je regelmatig in deze serie voorgeschoteld. Ik zie overal op het internet dat deze serie best goede recensies krijgt maar naar mijn mening is dat niet terecht.

Het lijkt wel alsof ze bepaalde elementen zelfs van de erg sterke serie Dexter hebben gejat maar wat in deze serie niet goed uitpakt.

avatar van Mel24

Mel24

Ben nu aan de 6e aflevering en Jezus.. Flauw.. Ik snap echt niet dat deze serie zo hoog scoort.. Net Big Little Lies gezien dus van Top naar flop ? Maar ben alleen dus deze dan toch maar verder kijken tot mijn ventje terug kan meekijken naar Over Water.. ? Dat Black Mirror maar snel terug is.. Daarstraks de film nog gekeken.. ?

avatar van Barry83

Barry83

De eerste afleveringen zijn nog goed te doen, daarna slaat het werkelijk waar helemaal nergens meer op. Totaal ongeloofwaardig en heel ver gezocht. Snap de goede recensies niet, er zijn veel betere series.

avatar van Threeohthree

Threeohthree

Nou ook maar even wat positief geluid dan. De comment over geloofwaardigheid is hier natuurlijk totaal niet van toepassing, het gaat om de abstracte uitwerking en onderliggende betekenis. Het gaat om waar iemand toe in staat is om de liefde te bewaken. YOU is als poëzie: Abstract, gevoelig, maar vooral ook mysterieus en onverklaarbaar.

YOU is de eerste serie die ik twee keer achter elkaar gekeken heb; YOU is intrigerend, zit vol zwoele spanning, heeft een hoog tempo, vlotte uitwerking, is goed gestileerd, functioneel schrijfwerk en mysterieuze karakters. Veel karakters zijn inderdaad zo plat als een dubbeltje, maar dat is ook de bedoeling, de intrige van het verhaal staat immers centraal.

Is YOU een serie met veel karakterontwikkeling en memorabele personages? Nee. Maar is YOU een serie die met haar beklemmende spanning en unieke combinatie van thriller en romantiek in een moordend tempo je al strelend bij je keel grijpt? Voor zij die het toelaten, absoluut.

Threeohthree schreef:

Het is gewoon geen pakkende serie met regelmatig oninteressant geneuzel. Het gegeven van de serie is leuk maar de uitwerking er van is gewoon niet goed (genoeg)!

avatar van KirovAir_mm

KirovAir_mm

Prima serie om weg te kijken met de vrouw.

avatar van Koerok_mm

Koerok_mm

hatebreeder schreef:

Zelden zulke onzin gelezen. Dit is verreweg de beste nieuwe serie. De afgelopen tijd was het echt zoeken naar iets nieuws. Veel series geprobeerd en halverwege afgehaakt. Shooter nog afgekeken, maar daar zijn we ook zuchtend doorheen gekomen. En eindelijk was daar ‘You’. Heel jammer dat we er al weer klaar mee zijn, en ik hoop dat deel 2 niet al te lang op zich laat wachten.

Koerok_mm schreef:

Ik heb in mn leven al honderden series gekeken dus ik heb genoeg vergelijkingsmateriaal. Dit is gewoon niet goed (genoeg).

Mischien een leuke serie voor vrouwen, alhoewel mijn vrouw er trouwens ook weinig aanvond.

Nee ik blijf erbij de intentie is leuk maar de uitwerking is matig.

Ik was aanvankelijk wat huiverig naar deze serie te gaan kijken maar ik ben blij dat ik er toch aan begonnen ben. Reeds twee afleveringen onderweg en al aardig onder de indruk. Lichtjes verslavend zelfs. Onzin trouwens om dit als vrouwenserie te bestempelen.

Joy4ever schreef:

Ja nadat ik 2 afleveringen gezien had had ik ook nog redelijk goede hoop dat het wat zou worden. Het is gewoon niet goed, en zoals ik al eerder heb aangegeven lijkt het zelfs zo af en toe op slecht gejat werk van de fenominale serie Dexter.

Ik vermoed dat er meer vrouwen deze serie kijken en het vervolgens goed vinden dan dat mannen dit kijken en het vervolgens goed vinden. Ik kan dit uiteraard niet met cijfers hard maken maar ik durf het haast met zekerheid te zeggen.

avatar van jester

jester

Ik heb me wel vermaakt met deze serie. Zoals vaker wordt het in het midden allemaal iets minder interessant, maar het einde vond ik dan weer goed. Netjes alle losse eindjes aan elkaar geknoopt, lijkt het.

Ik begreep dat er ook een seizoen 2 gaat komen, wellicht dat er dan wat knoopjes minder vast blijken te zitten.

avatar van Koerok_mm

Koerok_mm

Joy4ever schreef:
Vooral door blijven kijken en niet te veel luisteren naar theo79. Als je alles gaat afmeten aan (het inderdaad fenomenale) Dexter, dan kun je bijna geen serie meer kijken. Het is dus niet net zo goed, maar verder wel een prima serie. Ik had zelf een beetje gehoopt dat de hoofdpersoon wat meer doordacht te werk zou gaan (zoals Dexter), nu zijn het nog te vaak impulsieve acties, maar daar kon ik verder wel mee leven. Prettige karakters, goed gespeeld, en knap dat je toch sympathie blijft houden voor deze psycho.

avatar van jester

jester

Inmiddels is er wat informatie over seizoen 2 bekend:

Let op: de link geeft spoilers over de afloop van dit seizoen.

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Een hoop mensen die ik hoog heb zitten zeiden tegen mij dat ik deze serie echt moest gaan checken. En daarbij ben ik ook erg gefascineerd door psychopaten. Maar nadat ik de trailer had gezien hiervan stond het me erg tegen om eraan te beginnen. Te slick, kreeg er een beetje 50 shades gevoel bij. Uiteindelijk toch maar begonnen met kijken. 1e aflevering beviel niet echt... Poeh wat 1 dimensionaal dacht ik. Maar dat veranderde al snel. Het is verre van 1 dimensionaal! Zeer verslavend, spannend en het leuke eraan is dat je soms zelfs meeleeft met Joe.

avatar van renzoroy_mm

DionneDarko schreef:

Told ya!

Hier nog zo iemand .

Ik moet wel zeggen dat het verhaal na de dood van Peach me wat minder kon boeien. Maar dat veranderde gelukkig toen Joe en Beck weer samen waren. Vanaf daar haakte de serie weer aan bij het sterke begin. Ik vond het een bijzonder fijne serie dat erg goed in elkaar zit. Mooi gevonden ook dat het laatste boek van Beck, Joe een uitweg bood. Blijft wel jammer dat Beck dood is, echt een leuke meid. En nu op naar seizoen 2 ?.

Ik ben wel benieuwd welke draai de makers gaan geven aan Candace. Hoewel je niet zag dat ze werd vermoord door Joe wees wel alles die richting op. Ze mocht net als Beck niet zijn appartement verlaten en daarnaast had Joe haar ketting in dat doosje zitten. Iemand een clue?

Met pijn en moeite een magere 5 dus 2.5* niet mijn serie.

Aardige serie die helaas eindigt in mineur anders had er nog wel een halve ster extra ingezeten. De serie doet het echter prima qua sfeer en ook de acteerprestaties mogen er wezen. Joe is een uitstekende seriemoordenaar; koel, kalm en berekenend die tevens meer dan genoeg menselijke kanten aan zijn karakter heeft zitten.

Jammer vind ik dat je verder weinig binding met de personages krijgt. Beck is een vreselijk mens en al haar vrienden / bij-personages zijn karikaturen en/of extreem oppervlakkig.

Overall een leuke serie, wellicht gericht op een wat jonger publiek, en seizoen 2 kan best aardig worden dat baseer ik op het algehele gevoel over seizoen 1; niet op de werkelijk belachelijk slechte 'GTST-niveau cliffhanger' op het eind van aflevering 10.

avatar van Pepino

Pepino

Top! Op naar seizoen 2

Inderdaad een aardige serie. Er zit wel wat deining in, wat wil zeggen dat ik niet van begin tot eind op het puntje van mijn stoel heb gezeten, maar de onvoorspelbaarheid maakt veel goed. Joe is een gewiekst figuur, waarvan je je soms afvraagt of het wel oké is dat je met hem meeleeft. Dat is echter precies waar de serie je als kijker wil hebben. Alle lof voor het script en de acteerprestatie van Penn Badgley dus. De mooie Elizabeth Lail vormt een leuke tegenspeelster en je snapt ergens wel waarom Joe uitgerekend voor Beck valt.

Ik herken me echter ook wel in enkele van de eerdergenoemde minpunten. Met name de randfiguren, en dan vooral de vriendinnen van Beck, zijn stuk voor stuk wandelende karikaturen die nauwelijks serieus te nemen vallen. Ook klopt het dat de serie af en toe wat inzakt. Aflevering 8 is bijvoorbeeld niet zo heel interessant, maar gelukkig maken aflevering 9 en vooral aflevering 10 dat goed. De slotaflevering kent enkele momenten die toch wel behoorlijk spannend waren, hetgeen aangeeft dat die lange opbouw in de vorige afleveringen zijn vruchten heeft afgeworpen. Van mij had er niet per se nog een tweede seizoen hoeven te komen, maar die pak ik dan ook gelijk maar even mee. Seizoen 1 is in ieder geval, enkele kleinigheden daargelaten, zeker de moeite waard.

avatar van Aapje81

Aapje81

Intrigerende serie die ik 2x met veel interesse heb gekeken. De sfeer, de romantiek en de spanning zijn sterk neergezet en ook het acteerwerk is prima.

De uitdieping van de personages is hier en daar nogal vlak maar de serie, zet vol in op tempo en sfeer. De boekwinkel, de talloze verwijzingen naar literatuur en daar overheen is de spanning tussen hoofdrolspelers, Penn Badgley en Elizabeth Lail duidelijk voelbaar.

Verder zijn er sterke bijrollen van Shay Mitchell, die hier stukken beter uit de verf komt dan in Pretty Little Liars en ook niet te vergeten John Stamos als de psycholoog, die hier eens wat anders laat zien dan zijn Full House rol. De overige bijrollen zorgen voor de nodige humor maar sowieso is dit een vileine en goed geschreven serie die voelt als een afgerond geheel. Wellicht komt dit ook omdat de serie is gebaseerd op een roman You - Caroline Kepnes (2014) - BoekMeter.nl

Alles bij elkaar een spannende en sensuele serie die extra leuk is als je hem samen met je partner kijkt.

Op naar seizoen 2!

avatar van Rafke Pafke

Rafke Pafke

Geen topper, maar toch een leuke serie.

Het script zit goed genoeg goed in elkaar om een aanvaardbaar slot aan het eerste seizoen te breien.

Er werd redelijk geacteerd maar buiten de hoofpersonages lijken de meeste anderen uit een flauwe tienerserie te zijn overgestapt. Op dat vlak hoop ik wel op wat beterschap in seizoen 2. Dat ga ik zeker een kans geven, vooral omdat ik erg gecharmeerd was van Victoria Pedretti in Bly Manor. Iets zegt me dat ik meer van haar karakter ga houden dan van Beck.

avatar van Mr. Rock

Mr. Rock

Best aardig. Grootste pluspunt is de tweede verhaallijn (Joe/Paco/Claudia) die enorm versterkend werkt voor het hoofdverhaal en het personage Joe. En die uiteindelijk op een mooie manier samen valt met de hoofdlijn. Het acteerwerk is nogal wisselvallig: Penn Badgley best goed, Elizabeth Lail is echt niveau schoolmusical, om over die vriendinnenclub nog maar te zwijgen. De setting, met veel scènes in de boekwinkel, is leuk en maakt het toch anders dan anders.