Mijn Series +

Informer - Seizoen 1 (2018)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

ontwikkeld door Nicholas Brown, Sam Mendes en Julie Pastor
met Paddy Considine, Nabhaan Rizwan en Bel Powley

Raza is een jonge, tweede generatie, Pakistaanse man uit Oost-Londen. Hij wordt gedwongen door Gabe, een agent voor terrorismebestrijding, om undercover te gaan en hem te informeren. Gabe, die een verleden heeft dat hij niet wil blootleggen, wordt vergezeld door Holly, zijn nieuwe en ambitieuze partner wiens eindeloze nieuwsgierigheid hem bedreigt. Naarmate het centrale contraterrorisme-onderzoek zich uitbreidt, worden de belangen voor alle drie steeds hoger. In een wereld waarin steeds meer lijnen worden getrokken en kanten worden genomen, is het lastig om te bepalen wat te doen wanneer een geliefde, vriend of buur aan de verkeerde kant van de streep valt.

1. No Sleep Till Brooklyn
  2. Strawberry Fields
  3. Charlie Don't Surf
  4. Ruby Tuesday
  5. November Has Come
  6. The Masterplan
jakkepoes
Staat op mijn nog te kijken lijst. Paddy Considine zet altijd een goed karakter neer.

avatar van ZAP!
Vergeten te melden dat deze serie gister begon op CANVAS... heel goed te doen in ieder geval.

Ook met Bel Powley (Diary of a Teenage Girl).

avatar van ZAP!
Herkansing: begint vanavond op NPO3.

avatar van 606
Vanaf vandaag op Npo3 volgens mijn gids aflevering 1 om 23.15 en morgen ook 1 om 20.25

avatar van Jester
Erg overtuigende serie waarin stap voor stap een tipje van de sluier wordt opgelicht, in meerdere opzichten. In de eerste plaats over wat er gebeurd is, maar ook over het verleden van één van de hoofdpersonen. Enige kritiek die je zou kunnen hebben is dat al redelijk snel duidelijk wordt wie de aanslag op het café gepleegd heeft, maar heel erg is dat niet, want dat is niet het belangrijkste van deze serie. Belangrijker zijn de dilemma's waarmee je te maken hebt in de strijd tegen het terrorisme, en hoe makkelijk je in die wereld terecht komt, zeker als je, zoals Raza, chantabel bent. De serie doet zeker qua sfeer wel wat denken aan The Bodyguard, al vind ik Informer eigenlijk beter. Mooie hoofdrollen van Considine, Rizwan en Powley.