• 8.985.277 stemmen

Shameless - Seizoen 9 (2018-2019)

Show titel: Shameless

Ontwikkeld door: Paul Abbott en John Wells

Met: William H. Macy, Emmy Rossum en Jeremy Allen White

Datum van release: zondag 9 september 2018

Eerst uitgezonden op: Showtime (Verenigde Staten)

Plot Shameless

Frank Gallagher is de trotse vader van zes knappe, onafhankelijke kinderen, die beter af zouden zijn zonder hem. Het beetje geld dat ze nog hebben besteedt Frank in de kroeg totdat hij bewusteloos op de vloer ligt. Ondanks dat weten de kinderen steeds manieren te vinden om toch op te groeien. Het is wellicht geen familie zoals je ooit eerder bent tegengekomen, maar ze verontschuldigen zich er ook niet voor hoe ze zijn.

Afleveringen Seizoen 9 (2018-2019)

1. 1. Are You There Shim? It’s Me, Ian.

9 september 2018 (53 minuten)

Frank komt in de problemen met de Hopkins Academy. Fiona heeft moeite met haar beslissing om Ian uit de gevangenis te halen. Lip zorgt voor Xan.

2. 2. Mo White for President

16 september 2018 (53 minuten)

Fiona staat op het punt een riskante investering te doen en negeert hierbij het advies van Ford. Frank ontdekt de financiële voordelen van de lokale politiek. Debbie kan maar met moeite bondgenoten vinden in haar strijd tegen seksuele intimidatie.

3. 3. Weirdo Gallagher Vortex

23 september 2018 (53 minuten)

Frank komt voor de nodige obstakels te staan nu hij campagneleider is. Fiona staat op het punt haar vastgoeddeal te sluiten. Debbie groeit steeds dichter naar haar partner-in-crime toe. Ian begint zijn spirituele reis.

4. 4. Do Right, Vote White!

30 september 2018 (53 minuten)

Frank en Fiona komen lijnrecht tegenover elkaar te staan nu de verkiezingsdag is aangebroken. Lip moet een belangrijke keuze maken omtrent de toekomst van Xan. Ian weet niet goed wat hij moet doen nu zijn rechtszaak voor de deur staat.

5. 5. Black-Haired Ginger

7 oktober 2018 (53 minuten)

Het nieuwe medicijn dat Frank voor zijn lever inneemt, heeft de nodige bijwerkingen. Ian probeert bij Fiona weg te komen. Lip moet zichzelf zien bezig te houden wanneer er allerlei verleidingen om hem heen zijn. Debbie probeert het bij te leggen met Alex.

6. 6. Face It, You're Gorgeous

14 oktober 2018 (53 minuten)

Frank schakelt de hulp van Liam in om een romantische interesse op te sporen. Lip wordt ingehuurd door een actrice die tevens alcoholiste is. Fiona heeft moeite met alle eisen die bij haar nieuwe investering horen.

7. 7. Down Like the Titanic

21 oktober 2018 (53 minuten)

Fiona bevindt zich in de put en Debbie probeert haar erbovenop te helpen. Tami keert terug in het leven van Lip. Frank heeft het naar zijn zin met Ingrid, maar hier kon wel eens snel verandering in komen.

8. 8. The Apple Doesn't Fall Far from the Alibi

20 januari 2019 (53 minuten)

9. 9. BOOOOOOOOOOOONE!

27 januari 2019 (53 minuten)

10. 10. Los Diablos!

10 februari 2019 (53 minuten)

11. 11. The Hobo Games

17 februari 2019 (53 minuten)

12. 12. You'll Know the Bottom When You Hit It

24 februari 2019 (53 minuten)

13. 13. Lost

3 maart 2019 (53 minuten)

14. 14. Found

10 maart 2019 (53 minuten)

avatar van renzoroy_mm

1e ep net gekeken, blijft een geweldige serie. Ben benieuwd hoe ze Fiona er uit gaan schrijven.

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

...dus maar direct vijf sterren? Ieder zijn eigen maar wel erg haastig om een heel seizoen te beoordelen gebaseerd op 1/14 ervan.

avatar van renzoroy_mm

Nou. de 1e 8 seizoenen vind ik geweldig (deze serie staat ook in mijn top 10) en heb ik ook allemaal 5 sterren gegeven. Ik verwacht niet dat seizoen 9 gaat tegenvallen, en zo wel dan kan ik mijn score altijd nog aanpassen.

renzoroy_mm schreef:

Heb net een aflevering gezien, maar de originele Engelse serie is toch stukken beter.

DjFrankie schreef:

Dat kan, die heb ik nooit gezien. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat ik deze serie geweldig vind.

Aanrader die Engelse.?

DjFrankie schreef:

Aanrader die Engelse.?

nee thanx, dan ga ik het toch steeds met de Amerikaanse vergelijken, dus dat wordt niks.

Er is trouwens ook een turkse versie voor de liefhebbers

Shameless Turkish Adaptation - Our Story - English Subtitles - YouTube

Ep 6: Leuk om Courtney Cox en Bob Saget er in te zien. haha

avatar van renzoroy_mm

Blijf het vaag vinden dat die beelden tijdens de intro song niet eens geupdate worden....

avatar van Rayyy_mm

Rayyy_mm

Ian heeft de serie verlaten. Dit is helaas bevestigd. Ook Is dit het laatste seizoen voor Fiona. Ik ben benieuwd of ze deze serie verlengen naar seizoen 10. Want er blijven nu weinig castleden over. Wellicht neemt lip de boel over!

lassierijst schreef:

is in januari verlengd voor een 10e seizoen. Ian zal in seizoen 10 weer meedoen.

Seizoen 9 ook al weer klaar. Lang seizoen niet altijd boeiende verhaallijnen zoals Mo White. Maar ook enkele hele leuke zoals de beste zwerver.