• 8.985.830 stemmen

Shameless - Seizoen 7 (2016)

Show titel: Shameless

Ontwikkeld door: Paul Abbott en John Wells

Met: William H. Macy, Emmy Rossum en Ethan Cutkosky

Datum van release: zondag 2 oktober 2016

Eerst uitgezonden op: Showtime (Verenigde Staten)

Plot Shameless

Frank Gallagher is de trotse vader van zes knappe, onafhankelijke kinderen, die beter af zouden zijn zonder hem. Het beetje geld dat ze nog hebben besteedt Frank in de kroeg totdat hij bewusteloos op de vloer ligt. Ondanks dat weten de kinderen steeds manieren te vinden om toch op te groeien. Het is wellicht geen familie zoals je ooit eerder bent tegengekomen, maar ze verontschuldigen zich er ook niet voor hoe ze zijn.

Afleveringen Seizoen 7 (2016)

1. 1. Hiraeth

2 oktober 2016 (54 minuten)

Frank wordt wakker na maanden in coma te hebben gelegen. Debbie wil ervoor zorgen dat Franny welvarend op kan groeien. Lip is van plan sober te blijven en Carl komt meer over een operatie te weten.

2. 2. Swipe, Fuck, Leave

9 oktober 2016 (50 minuten)

Frank is klaar om zijn familie te onterven en begint een nieuw leven op de bovenste verdieping van het huis. Fiona besluit relaxter te worden en Patsy's Pies op haar eigen manier te runnen.

3. 3. Home Sweet Homeless Shelter

16 oktober 2016 (55 minuten)

Kevin, Veronica en Svetlana beginnen een topless huisdame service. Frank maakt ondertussen nieuwe vrienden om zijn familie mee te vervangen. De nieuwe levensstijl van Debbie komt tot een abrupt einde.

4. 4. I Am a Storm

23 oktober 2016 (55 minuten)

Frank maakt zich zorgen dat hij zijn slaapplek kwijtraakt dus organiseert hij een bijeenkomst voor de buurt. Fiona besluit een feestje bij Patsy's Pies te organiseren.

5. 5. Own Your Shit

30 oktober 2016 (53 minuten)

Frank komt erachter dat een stinkend rijke filantroop de daklozenopvang gekocht heeft waardoor hij kan blijven. Fiona krijgt ondertussen financieel advies van een Tinder date.

6. 6. The Defenestration of Frank

6 november 2016 (58 minuten)

Fiona ziet mogelijkheden in een wasserette die te koop staat en besluit te investeren. Frank plukt de vruchten van zijn oplichtingspraktijken maar mensen beginnen er lucht van te krijgen.

7. 7. You'll Never Ever Get a Chicken in Your Whole Entire Life

13 november 2016 (54 minuten)

Fiona komt erachter dat het hebben van een wasserette behoorlijk duur is. Frank helpt Liam om een nieuwe school te vinden. Debbie en Neil groeien dichter naar elkaar toe.

8. 8. You Sold Me the Laundromat, Remember?

20 november 2016 (54 minuten)

Fiona besluit de handen uit de mouwen te steken en ze knapt de wasserette op. Lip besluit naar het bestuur van de school te gaan in de hoop opnieuw aangenomen te worden.

9. 9. Ouroboros

27 november 2016 (52 minuten)

Monica is terug en ze helpt Debbie bij het terugwinnen van Franny. Ian heeft zijn eerste ruzie met Trevor, de wasserette van Fiona krijgt een slechte recensie en Frank probeert Monica te ontlopen.

10. 10. Ride or Die

4 december 2016 (55 minuten)

Fiona neemt het aanbod van Margo om de wasserette over te kopen in overweging. Ian probeert ermee om te gaan dat Mickey wellicht uit de gevangenis is. Kev en V nemen het heft in eigen handen na het verraad van Svetlana.

11. 11. Happily Ever After

11 december 2016 (56 minuten)

Frank en Monica hebben een interessant voorstel voor de kinderen. Lip bezwijkt onder de druk van Debbie. Fiona ziet een zakelijke mogelijkheid wanneer Kev en V een nieuw hoofdstuk proberen te beginnen.

12. 12. Requiem for a Slut

18 december 2016 (1 uur)

De Gallagher familie moet zien om te gaan met het verlies van iemand uit de familie. Lip probeert zijn toekomst te verbeteren terwijl Debbie, Carl en Liam betrokken raken bij de nieuwste oplichtingspraktijk van Frank. Kev en V willen wraak nemen op Svetlana.

Weer een goed seizoen dit 7e, gebeurt weer van alles en we nemen weer afscheid van enkele bekende personages.

avatar van Marbles

Marbles

Wow dat hele woke gedoe begon dus al in 2016

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

Marbles schreef:

Wow dat hele woke gedoe begon dus al in 2016

Ja, het begrip "woke" is terug de tijd in gereisd of je associeert alles dat je niet bevalt (met terugwerkende kracht) met het woord "woke."

avatar van Marbles

Marbles

jacobine_rodijk schreef:

Ik ben een bi vrouw heb (zoals jullie het noemen een gekleurd kind) en word totaal ziek van jullie achterlijke hysterische gedoe! Jullie verzieken zo veel levens dat wil je niet weten. En ja het word nog erger in shameless, ze hebben het continue over ras.....continue terwijl ik dat nooit zo heb ervaren. Ik ben zelf een mix met blank en Indisch. Hou er mee op!!! Misselijk word ik van jullie.

En ja moderator ik weet dat jullie dit gaan verwijderen. Prima.

avatar van davidov

davidov

• 1915 stemmen

Marbles schreef:

En ja moderator ik weet dat jullie dit gaan verwijderen. Prima.

Nou nou vanwaar die opwinding opeens? Ik snap er niks van. Als homo zijnde heb ik met extreem veel plezier alle seizoenen van Shameless gezien en ik kan me echt in vredesnaam niet voorstellen waarom je deze serie als Woke zou bestempelen en daar ook nog zo kwaad over kan worden. Er is niks woke aan deze serie, het is gewoon een afspiegeling van een arme buurt die achteruit gaat met alle typische grillen die daarbij komen kijken.... Het enige overdreven aan de serie is dat écht ALLES altijd fout gaat en het ze vrijwel nooit meezit. Aangedikt voor dramatisch en komisch effect, dat is precies wat Shameless nou Shameless maakt, als dat niet bevalt is het een vergissing om te kijken.

"ze hebben het continu over ras", echt? Misschien is m'n geheugen zonder dat ik het weet veranderd in een zeef, maar ik kan me echt 0,0 gedoe herinneren rondom ras of afkomst. Homoseksualiteit is normaal vanaf ep 1 (Ian die het met een Hindoe doet (excuses als ik het verkeerde label gebruik), V en Kev zijn een gemengd stel dat het samen fantastisch doet, Frank heeft ooit Liam verwekt bij een dame van een andere afkomst....alles prima koek en ei niks aan het handje. Het zijn juist de lowlife redneck scumbags van de Milkovich familie die vooral in een slecht licht staan en altijd worden afgekraakt. Super progressieve serie in elk geval, maar niet woke, gewoon relevant en actueel.

Wel maakt de serie dankbaar gebruik van recente ontwikkelingen en trends. Zo is er in de westerse wereld steeds meer een probleem met gentrificatie, en speelt dit ook bij Shameless een steeds belangrijkere rol. Corona krijgt zo ook gewoon een rol in het laatste seizoen, nemen ze gewoon mee. Maakt dat de serie woke? Nee, naar mijn idee maakt dat de serie zoals gezegd erg relevant en actueel, met goed schrijfwerk maken de karakters herkenbare ontwikkelingen door die wij allemaal min of meer herkennen. Wat de serie juist zo sterk en bijzonder maakt, dingen hebben ook echt impact op de karakters en ze veranderen door de jaren heen, geen soap met karakters van karton die altijd hetzelfde blijven.

Enfin, één van de beste en tofste series die ik ooit heb gezien. Einde was niet meer zo sterk als het begin, maar damn wat mis ik de serie soms.