ad
  • 8.082.340 stemmen

Atypical - Seizoen 2 (2018)

Show titel: Atypical

Seizoenen: 3 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: vrijdag 7 september 2018

• Netflix Bekijk seizoen 2 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Atypical

Afleveringen Seizoen 2 (2018)

1. 1. Juiced!

Sam en Casey krijgen een aanvaring wanneer Sam gefrustreerd is omdat hij geen therapeut kan vinden en Casey bang is om naar een nieuwe school te gaan.

2. 2. Penguin Cam and Chill

Casey voelt zich niet welkom in Clayton. Sam vraagt Paige om de regels van hun vrijblijvende relatie aan te geven, terwijl Doug grenzen stelt voor Elsa.

3. 3. Little Dude and the Lion

Naar aanleiding van een groepsbijeenkomst, komt Sam tot een belangrijke beslissing. Wanneer ze moet nablijven op school, merkt Casey dat ze meer gemeen heeft met Izzie dan eerst gedacht.

4. 4. Pants on Fire

Zahid leert Sam te liegen, terwijl Elsa oefent om eerlijk te zijn. Evan helpt Casey haar schaamte te overwinnen. Na een doktersbezoek moet Julia de waarheid onder ogen zien.

5. 5. The Egg Is Pipping

In de groep beseft Sam dat hij zijn eigen geld moet beheren. Doug krijgt advies van Megan over hoe hij met Elsa moet omgaan. Evan ontmoet de nieuwe vrienden van Casey.

6. 6. In the Dragon's Lair

Als voorbereiding op de universiteit, gaat Sam bij Zahid overnachten. Wanneer Sam 700 dollar verliest, zien Doug en Elsa Arlo's ouders weer, met wie ze ooit bevriend waren.

7. 7. The Smudging

Casey vertelt Izzie wat Nate heeft gedaan. Sam wil weten voor welke colleges hij zich moet inschrijven. Doug ontdekt de drang om hulpverleners iets bij te leren over autisme.

8. 8. Living at an Angle

Sam verliest zijn portfolio dat moet dienen ter toelating tot de kunstacademie en raakt in paniek. Megan flirt met Doug, die een beslissing neemt over Elsa. Julia belt Miles.

9. 9. Ritual-licious

Elsa negeert de wensen van Casey en organiseert een groot verjaardagsfeest, terwijl Sam per se een oud verjaardagsritueel wil volgen. De barman blijft Doug achtervolgen.

10. 10. Ernest Shackleton's Rules for Survival

Door de harde woorden in het jaarboek, komt Sam te weten wie achter hem staat. Casey is in de war door haar gevoelens voor Izzie. Elsa stelt Doug een belangrijke vraag.

Esteban

Nog meer dan voorheen genoten van het fijne samenspel tussen Keir Gilchrist en Brigette Lundy-Paine. Vooral de kleine pesterijen tussen beide komen bijzonder naturel over. Ook geldend voor de kleine momentjes tussen Brigette en Graham Rogers (Evan), de jonge cast overtreft hier zonder veel moeite de oudere. Jennifer Jason Leigh voelt voor mij nog steeds een beetje 'out of place' in deze serie. Dat gezegd zijnde, is het tweede seizoen een verbetering. Het sitcom-gehalte verdwijnt haast volledig naar de achtergrond en het evenwicht in toon zit een pak beter. 'k Zou haast 4 sterren willen geven uit sympathie, maar laat ik gewoon benadrukken dat het een hele vette 3.5 is dan. Laat seizoen 3 maar komen!

avatar van Joeri_000_mm

Joeri_000_mm

Kracht van deze serie vind toch wel dat het centrale thema heel realistisch overkomt, ik vond dit seizoen ook sterker dan de vorige en heb het in 1 keer uitgekeken.

Zahid vind ik echt fantastisch. In het algemeen sterk geacteerd.

avatar van wwelover_mm

wwelover_mm

De 1e aflevering viel erg tegen, vooral door Jennifer Jason Leigh. Ik heb toen even gewacht met aflevering 2. Maar gelukkig wisten ze al snel het niveau van seizoen 1 weer op te pakken.

Esteban

Jennifer Jason Leigh is voor mij wat de enige zwakke schakel in deze serie. Ze valt wat uit de toon.

Esteban

Gisteren aangekondigd door Netflix : Season 3, coming soon!

avatar van centurion81

centurion81

• 1953 berichten

Esteban schreef:

Eensch, ik vind haar een beetje eng en vooral super irritant

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Dit tweede seizoen vond ik nog net wat leuker dan het eerste seizoen. Leuke verhaallijnen en zo af en toe best grappig. 4 sterren.

avatar van Daan258

Daan258

Net als seizoen 1 erg leuk en vermakelijk.

Goed acteerwerk van de gehele cast. Benieuwd hoe seizoen 3 zal zijn.

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1925 berichten

Tegen wie praat Sam toch de hele tijd? Tegen de kijker? In het eerste seizoen dacht ik: die monologen zijn therapieflarden, maar dit seizoen blijkt dat hij ook [spoiler[zonder therapiesessies zo tegen de camera (kijker) blijft praten.

Atypical maakt wel vaker zulke een beetje 'makkelijke' keuzes, waarin duidelijk de toegankelijkheid voorop staat: de boel moet niet te zwaar of ingewikkeld worden, alles wordt keurig uitgelegd (ook dingen die eigenlijk al duidelijk zijn), het drama moet niet te dominant zijn en als er toch serieuze pijn dreigt, komt er snel een komische kwinkslag. Daardoor blijft het een beetje oppervlakkig, allemaal, maar de serie pretendeert in dit vermakelijke tweede seizoen ook niet méér te zijn dan dat. Gewoon goed, verdienstelijk gemaakt hap-slik-weg-materiaal, en zoals hierboven al opgemerkt inderdaad net een slagje beter dan seizoen één. Halfje hoger dus.