Mijn Series +

Atypical - Seizoen 2 (2018)

Komedie / Drama

ontwikkeld door Robia Rashid
met Jennifer Jason Leigh, Keir Gilchrist en Brigette Lundy-Paine

Sam Gardner, een 18-jarige autist, gaat op zoek naar zichzelf en naar de liefde. Het wordt een pijnlijke maar prachtige tocht die ook het leven van zijn familie op zijn kop zet. Ze worden stuk voor stuk gedwongen om te veranderen. Sam is een vriendelijke jonge man die geïnteresseerd is in pinguïns, een hekel heeft aan lawaaierige omgevingen en online datingadvies wel heel letterlijk neemt. De centrale vraag in deze 'coming of age' serie: wat betekent het nou echt om normaal te zijn?

1. Juiced!
  8. Living at an Angle
  9. Ritual-licious
  10. Ernest Shackleton's Rules for Survival

avatar van Esteban
Nog meer dan voorheen genoten van het fijne samenspel tussen Keir Gilchrist en Brigette Lundy-Paine. Vooral de kleine pesterijen tussen beide komen bijzonder naturel over. Ook geldend voor de kleine momentjes tussen Brigette en Graham Rogers (Evan), de jonge cast overtreft hier zonder veel moeite de oudere. Jennifer Jason Leigh voelt voor mij nog steeds een beetje 'out of place' in deze serie. Dat gezegd zijnde, is het tweede seizoen een verbetering. Het sitcom-gehalte verdwijnt haast volledig naar de achtergrond en het evenwicht in toon zit een pak beter. 'k Zou haast 4 sterren willen geven uit sympathie, maar laat ik gewoon benadrukken dat het een hele vette 3.5 is dan. Laat seizoen 3 maar komen!

Joeri_000
Kracht van deze serie vind toch wel dat het centrale thema heel realistisch overkomt, ik vond dit seizoen ook sterker dan de vorige en heb het in 1 keer uitgekeken.

Zahid vind ik echt fantastisch. In het algemeen sterk geacteerd.

De 1e aflevering viel erg tegen, vooral door Jennifer Jason Leigh. Ik heb toen even gewacht met aflevering 2. Maar gelukkig wisten ze al snel het niveau van seizoen 1 weer op te pakken.

avatar van Esteban
Jennifer Jason Leigh is voor mij wat de enige zwakke schakel in deze serie. Ze valt wat uit de toon.

avatar van Esteban
Gisteren aangekondigd door Netflix : Season 3, coming soon!

avatar van centurion81
Esteban schreef:

Eensch, ik vind haar een beetje eng en vooral super irritant

avatar van theo79
Dit tweede seizoen vond ik nog net wat leuker dan het eerste seizoen. Leuke verhaallijnen en zo af en toe best grappig. 4 sterren.

avatar van daan258
Net als seizoen 1 erg leuk en vermakelijk.
Goed acteerwerk van de gehele cast. Benieuwd hoe seizoen 3 zal zijn.

avatar van thomzi50
Tegen wie praat Sam toch de hele tijd? Tegen de kijker? In het eerste seizoen dacht ik: die monologen zijn therapieflarden, maar dit seizoen blijkt dat hij ook [spoiler[zonder therapiesessies zo tegen de camera (kijker) blijft praten.
Atypical maakt wel vaker zulke een beetje 'makkelijke' keuzes, waarin duidelijk de toegankelijkheid voorop staat: de boel moet niet te zwaar of ingewikkeld worden, alles wordt keurig uitgelegd (ook dingen die eigenlijk al duidelijk zijn), het drama moet niet te dominant zijn en als er toch serieuze pijn dreigt, komt er snel een komische kwinkslag. Daardoor blijft het een beetje oppervlakkig, allemaal, maar de serie pretendeert in dit vermakelijke tweede seizoen ook niet méér te zijn dan dat. Gewoon goed, verdienstelijk gemaakt hap-slik-weg-materiaal, en zoals hierboven al opgemerkt inderdaad net een slagje beter dan seizoen één. Halfje hoger dus.