Overig / Algemeen / R.I.P.

avatar van Ted Kerkjes
In navolging van de zustersites een forum om het overlijden van acteurs, actrices, regisseurs, schrijvers en dergelijke te melden.

avatar van Ted Kerkjes
R.I.P. Carla Lipp

De actrice en danseres Carla Lipp is afgelopen maandag op 83-jarige overleden in Amsterdam.
Ze als danseres opgeleid bij Sonia Gaskell en danste bij het Ballet der Lage Landen, het Operaballet en Ballet Municipal.
Als actrice werd ze in de jaren zestig bekend door haar rol als pruikenmaakster Jet in Ja zuster, nee zuster, de televisieserie van Annie M.G. Schmidt en Harry Bannink. Eén van de weinige solo's in de serie is het lied Twips. Lipp speelde ook in de succesvolle musical Heerlijk duurt het langst, óók van Annie M.G. Schmidt en Harry Bannink.
Haar laatste televisierol was in 2005, toen ze in Baantjer speelde.

avatar van 3 2 1 cut
Erin Moran overleden

Uit 'Daktari' (en dat is heeeel lang geleden), maar meer bekend van:

Zusje van Ritchie Cunningham uit 'Happy Days': Top Sitcom, veel gezien, goede herinneringen en veel gelachen.

HALVE TAMME. (moderator)
Robert Miles (47) overleden.

HALVE TAMME. (moderator)
Soundgarden- en Audioslave-zanger Chris Cornell (52) overleden.

avatar van joolstein
De Britse acteur Roger Moore is overleden aan de gevolgen van kanker. Hij speelde jarenlang het personage James Bond in de gelijknamige films. Moore werd 89 jaar oud.

Maar voor de serie-liefhebbers alhier is hij natuurlijk ook bekent van zijn rol in de televisieserie Ivanhoe. Waarmee Moore eind jaren vijftig door brak. En nog bekender werd hij aan het begin van de jaren zestig, toen hij het personage Simon Templar speelde in de televisieserie The Saint.

avatar van ZAP!
De naam kende ik niet, maar ze was super schattig in 2 days in the valley, r.i.p..

avatar van Robbie.T.
Heerlijke Batman serie met Adam West. Natuurlijk was hij ook te gek in onder andere Family Guy. R.I.P Adam *KAPOW* West

HALVE TAMME. (moderator)

Tijn (6) van nagellakactie Serious Request overleden.

Mocht de hemel bestaan, ik hoop het, ik hoop het zo, dan wens ik jou daar
al het moois toe kleine. Rust zacht….... veel sterkte voor alle nabestaanden.

HALVE TAMME. (moderator)
Zanger Linkin Park pleegt zelfmoord.

Heftig. Andermans boeken zijn duister
te lezen.

R.I.P. Chester Bennington.

avatar van ZAP!
72 alweer. Pas nog in The Sopranos voorbij zien komen - fijne rol. Goed acteur, goeie kop. Deceived (1991) - MovieMeter.nl is een echte aanrader, vind ik. En Cutter's Way (1981) - MovieMeter.nl . Verder vaak in de bijrol, meen ik en daar wil me zo niets van te binnen schieten (Cutter's way moest ik ook opzoeken).

avatar van Robbie.T.
R.I.P June Foray.

Tragic Loss: You Didn't Know Her Face, but You Knew Her Voice | LifeZette

We kennen haar allemaal van de tig stemmetjes die ze insprak in o.a. de Smurfen, Mulan, The Looney Toones, The Flintstones en ga zo maar door.

Jeanne Moreau overleden.

Sam Shepard overleden.