Deceived (1991)

Thriller

geregisseerd door Damian Harris
met Goldie Hawn, John Heard en Robin Bartlett

Adrienne heeft alles om gelukkig te zijn: een man en een dochter die veel van haar houden en een boeiende job in de New Yorkse kunstwereld. Haar echtgenoot Jack is conservator van de afdeling antiquiteiten in een groot museum. Na zes jaren van ononderbroken geluk stort Adriennes wereld plots in elkaar. De directeur van het museum, die zeer goed bevriend was met het koppel, wordt vermoord. Tegelijkertijd ontdekt men dat één der kostbaarste stukken in het museum, een Egyptisch halssnoer dat door Jack op meer dan vier miljoen dollar werd geraamd, eigenlijk een vervalsing is. Vanaf dat ogenblik wordt Jack een totaal andere man...

avatar van geronimo
Hawn 'ns een keer in een serieuze rol.

neo (crew)
niet echt origineel allemaal maar wel vermakelijk.

avatar van petey
voorspelbaar, maar toch best leuk om te kijken.

avatar van speedy23
Goldie Hawn liet haar gebruikelijke smoelentrekkerij thuis om eens een normale vrouw te spelen. Kom dat zien, kom dat zien!!! Deceived is een interessante thriller die misschien een beetje traag op gang komt, maar je na een tijdje niet meer loslaat. Zeker het bekijken waard...

avatar van tevelenco
Leuke ouderwetse thriller.
Met een goed verhaal en een overtuigende rol van Goldie Hawn die deze keer eens geen dom blondje speelt.
Wel jammer dat de film zoals hierboven ook al gezegd wat laat op gang komt.
Maar als hij dat doet blijft hij spannend tot het eind

De verassende wendingen, en Goldie Hawn's akteerwerk maken deze film de moeite waard.
Ook ik vind dat de film inderdaad laat op gang komt, dat is dan wel weer jammer.

Lachebekkie Hawn nu eens in een boeiende thriller..
Verrassend en uitstekend acteerwerk.

avatar van xenne
niet echt spannend want te voorspelbaar. paar goedkope schrikeffecten, film had die niet nodig. het grootste probleem is echter het script, het is te ongeloofwaardig en er zitten te veel gaten in ... 2

avatar van Epitaph
Er zijn me een paar dingen niet duidelijk geworden in deze film, maar hij is wél spannend. Je voelt namelijk constant iets sluimeren, er voelt een bepaalde dreiging.
Maar zoals beetje ongeloofwaardig, en een paar ?s.

Meneer Bungel
Welke ?s zijn dat dan, Epitaph?

The Scorcher
Zeker niet mis.

avatar van Bubblez
Best een goede thriller, maar -zoals in de boards op IMDB al wordt gezegd- veel plotgaten. Er kloppen veel dingen niet als je ze "van dichtbij" bekijkt. Buiten dat is het een prima thriller. Ik kon me het eind nog herinneren van toen ik jonger was en de film voor de eerste keer zag; geniaal!
Verder doet Hawn het heel goed als serieus actrice.
En leuk om te zien hoe kleine meisjes groot worden:

avatar van Aapje81
Onverwachte rol van Hawn waarin ze best overtuigd en dit is zeker geen onaardige Thriller.
Boven gemiddeld

avatar van John Lee Hooker
Prima film.

Goldie Hawn presteert zeer goed en de rest van de cast is ook dik in orde. Ondanks de 'thriller' was alleen het einde was spannend, maar door het verhaal wat hier aan vooraf ging is dat geen probleem.
De poster had wel beter gekunt.

- 3,5 -

avatar van Dennis Evahi
Echt een goede film! Spanning alom.........
Goed en pakkend verhaal met een paar onverwachte schrikmomenten.

*** en een half

avatar van sofripa
Dennis Evahi schreef:
Echt een goede film! Spanning alom.........
Goed en pakkend verhaal met een paar onverwachte schrikmomenten.

*** en een half

Je haalt de woorden uit mijn neus

avatar van aburex
Prima film met Goldie Hawn in een goede rol. Veel spanning

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Geen kijkersbedrog.

Het vervelende van formulewerk is de voorspelbaarheid. Zo lijkt de hoofdtwist bijna niet te missen. Gelukkig is dit allesbehalve een flauwe thriller en kent het plot, ondanks het absent zijn van het verrassingselement, genoeg suspense voor een onderhoudende kijkbeurt.

Redelijk.

avatar van bjerik76
gisteren na jaren weer eens gezien op de tv.
beetje voorspelbaar en gedateerd, maar ook deze film kijkt nog altijd lekker weg.

Matige film waarin een vrouw er achter komt dat de man met wie ze getrouwd is, een groot geheim voor haar heeft. Een redelijk verhaal, dat ondanks flink wat voorspelbare elementen, toch wel weet te onderhouden. Echt spannend wordt het nergens en het einde is er één van dertien in een dozijn.

avatar van komerad
Leuk maar ik hou er niet van wanneer mijn wenkbrauwen uit balans raken tijdens een film. Dat was ook hier een paar keer het geval.

Wanneer ze het lijk van de eerste moord ontdekt vraagt ze zich waarom iemand die zelfmoord pleegt zijn alarm voor zijn pillen zou zetten. Wat een wijsneus dacht ik gelijk. Vooral omdat het een domme vraag is en haar man een goed antwoord gaf. Als ik morgen zelfmoord zou plegen dan zou ovemorgen mijn wekker ook gewoon aflopen. Dat is het nu net met een alarm, dat zet je op voorhand om het naderhand niet meer te vergeten. Het zou de eerste suicidale zijn die zegt : "even wachten eerst de alarmen afzetten."

Sinds wanneer hangt de identificatie van een lijk enkel af van wat persoonlijke spullen? Als zijn lichaam dan toch zo zwaar verminkt zou zijn door die ontploffing waarom is zijn uurwerk dan nog als nieuw? Toen wist ik al zijn dood in scene gezet was.

Het meisje eet niet echt van het stuk pizza(wat wel een hard stuk karton lijkt), ze doet zelfs niet de moeite om ook maar 1x te kauwen.

Het blijkt dat haar man en zijn moeder geen goede relatie hadden. Wanneer ze hoort dat zijn moeder haar dringend wenst te spreken gaat ze er snel heen. Daar duikt plots haar man op.
Blijkbaar is haar de reden van haar eigen komst ontgaan? Waar is moeder ze wou mij dringend spreken? Zo iets belangerijk vergeten door iemand die zichzelf al vragen stelt over "waarom een zelfmoordenaar zijn pillen alarm niet afzet."

Er word overvloedig veel gebruik gemaakt van licht en schaduw het meest typerende :
volledig donker maar een streekje licht over de ogen en wangen. Als je haar op het eind ziet zitten boven dat liftgat denk je dat ze in een pikdonkere lift zit. Van zodra haar man gevallen is zie je haar terug vanuit het standpunt waar hij stond en blijkt het helemaal niet zo donker te zijn. Kan je je gelijk afvragen hoe hij dat hat niet gezien kon hebben.

En zo kan je nog gerust een paar keertjes "hmmmm" denken.

Maar voor de rest is de film aardig te doen en is is toch zalig om eens terug in de tijd te kijken, dat interieur, die kleren, kleuren, die volvo zelfs!

Redelijke goede film met een spannend, maar toch voorspelbaar einde.
En van Goldie Hawn's betere rollen.