De bloedstollende roadmovie Fear and Loathing in Las Vegasvan regisseur Terry Gilliam wordt morgenavond nogmaals uitgezonden op Paramount Network. De film, met een hoofdrollen voor Johnny Depp en Benicio Del Toro, verscheen in 1998 op het witte doek groeide uit tot een absolute cultklassieker met goede beoordelingen.
In Fear and Loathing in Las Vegas volgen we een prettig gestoorde journalist genaamd Thompson en zijn geschifte, Samoaanse advocaat terwijl ze op zoek gaan naar hun versie van de Amerikaanse droom. Met het voorschot dat ze hebben gekregen om verslag te doen van een sportevenement in Las Vegas gooien ze hun hele kofferbak vol met allerlei soorten drugs en beginnen ze aan een psychedelische roadtrip richting The Strip. Terwijl hun drugsgebruik in een alarmerend tempo toeneemt, breken de twee hun hotelkamer volledig af. Uit angst voor juridische gevolgen besluit de advocaat terug te rijden naar Los Angeles, maar na een vreemde ontmoeting met een agent, maakt hij toch rechtsomkeerd, met een nog grotere escalatie tot gevolg.
Fear and Loathing in Las Vegas
Fear and Loathing in Las Vegas is het werk van de Amerikaanse regisseur Terry Gilliam, eveneens bekend van films als 12 Monkeysen Life of Brian. De film, met hoofdrollen voor onder meer Johnny Depp, Benicio Del Toro en Christina Ricci, verscheen in 1998 op het witte doek en werd aanvankelijk amper bezocht in de bioscoop. Zo werd het budget van 18,5 miljoen dollar met een opbrengst van 13,7 miljoen dollar bij lang na niet gehaald. Ook kon de film de critici absoluut niet bekoren. Zij beoordelen de rolprent dan ook met een teleurstellende 49%-score op RottenTomatoes. Toch groeide de film door de jaren heen uit tot een cultklassieker, met prima scores van het grote publiek. Zo wordt de film op MovieMeter een 3,57 uit 5 toebedeeld en scoort deze op IMDb een 7,5.
Fear and Loathing in Las Vegas was dinsdag al te zien, maar wordt morgenavond om 20:30 uur nogmaals uitgezonden op Paramount Network. Hieronder is de trailer te bekijken.
Nou, dat gaat lekker. Zit ik er klaar voor om de film te gaan kijken, blijkt er een hele andere film op te zijn. En als klap op de vuurpijl wordt daar in een ander artikel reclame voor gemaakt. Nogal tegenstrijdig. Maar goed, er komt vast een ander moment dat ik deze film kan zien.
Reacties (1)