- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- Advies a.u.b.
Advies a.u.b.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Bij je laatste bericht ben je me kwijtgeraakt Zinema.
Ik ken die termen allemaal niet. Zo erg ben ik niet thuis in dit wereldje, helaas.. Tuner, AlphaCrypt Cammodule, CI+, smartcard, decoders... het loopt me een beetje door elkaar nu.
Even de website van ziggo erbij nemen denk ik.
Zinema (crew films)
-
- 10270 berichten
- 7275 stemmen
Is simpel:
Wil je straks als je digitaal gaat kijken ook NED 1 t/m 3 in 1080i bekijken? Is gratis en scherper dan al die andere digitale zenders. Bijv. een film op NED. 3 in BluRay-kwaliteit. En film1 wil je dat in HD of SD (gewoon digitale TV) zien? Je TV kan namelijk HD aan (niet Full maar wel interlaced).
Het abbonement (zonder Film1) is even duur, je krijgt NED 1 tm 3 er in HD gratis bij, maar zonder de juiste decoder kun je dat niet ontvangen. Je hebt dus een decoder nodig die je via HDMI aansluit of eentje die je in die sleuf steekt (dat is een mini-decoder die werkt samen met de digitale tuner die al in je TV zit en heet CAM-module).
Een smartcard koop je bij je abbonement. Kost rond de 30 eu. Die steek je in de decoder en daardoor kan je al je zenders ontvangen (*de eerste paar week zelfs alle zenders die er zijn als lekkermakertje). Die smartcard bevat een code, waardoor men bij bijv. Ziggo weet dat jij voor pakket X hebt betaald.
Lees jezelf idd maar eens in, dan wordt je al wijzer.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Kijk, nu begint het puzzeltje in elkaar te vallen. Het probleem is dat ik er geen verstand van heb, en ik ben nu wel bijna zo ver dat ik de knoop door moet hakken en moet kiezen.
Het nadeel is dus dat die mensen van Ziggo, UPC, KPN, whatever, me vanalles wijs kunnen maken waardoor ik straks allemaal dingen heb die ik niet hoef.
Ben lang bezig geweest met kiezen: Doe ik toch Ziggo, of ga ik voor KPN Televisie en Internet . Maarja, daar ben ik ook niet bekend mee.
Zinema (crew films)
-
- 10270 berichten
- 7275 stemmen
Bij KPN krijg je volgens mij er een gratis HD-decoder erbij. Sowieso willen ze voor een beetje extra geld alles bij je komen installeren hoor. Zowel bij Ziggo als KPN.
Niet voor digitenne gaan hè? Dat klinkt als digitale TV maar is dat niet.
Edit/ Zie dat Ziggo weer eens gratis installeerd. En een HD-decoder bij hun kost 50,- dat is ook niet gek.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Oh seriously? Want dat wou iemand me gisteren dus aanraden, dat scheen gemakkelijker te zijn en geen gezeik mee.
Zinema (crew films)
-
- 10270 berichten
- 7275 stemmen
Staat bij je link. 
Of heb je het nu over Digitenne. Als dat zo is dan mag je diegene wel eens door elkaar schudden. Kan je net zo goed analoog blijven kijken, digitenne is rotzooi.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Die KPN link? Ja ik kom niet wijs uit die website. Eerst zie je internet, en daarna digitale tv.
Beide basis - extra - premium, dus dan moet je ze nog 'los' bestellen, toch?
Of is het zo dat als ik bovenaan die site 'premium' kies, dat ik dan ook mijn TV gedoe er bij heb?
Pakket Internet Premium en Interactieve TV
Prijs per maand € 60,00 /mnd
Exclusief bij bestellen via internet:
Actietarief, pakket eerste 3 mnd € 50,00
Pakketsamenstelling
- Internet Premium tot 40 Mb/s
- Interactieve TV
Ik ga KPN medewerkers omkopen om het allemaal voor mij uit te zoeken geloof ik. En daarna Ziggo medewerkers, en dan kies ik wat de knapste jongen aanbiedt.
Zinema (crew films)
-
- 10270 berichten
- 7275 stemmen
Heel verstandig. Gewoon lief kijken. 
Digitenne iig niet doen. Snap niet dat die naam 'digitenne' nog niet strafbaar is als zijnde misleidend. Met digitenne kun je namelijk geen digitale TV kijken. Het is wel handig als je nergens iets van snapt en beeldkwaliteit niet belangrijk vind. Jij vind dat wel, anders had je niet zo'n mooie TV gekocht!
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
In ieder geval heel erg bedankt voor je advies/tips Zinema! Als een braaf schoolmeisje heb ik aantekeningen gemaakt waarmee ik lekker kan doen alsof ik er verstand van heb als iemand me iets vraagt! 
Zinema (crew films)
-
- 10270 berichten
- 7275 stemmen
Precies. En gewoon zeggen: Jij wilt zo goedkoop mogelijk Ned 1,2 en 3 in HD kunnen kijken terwijl je ook met een goede snelheid kunt internetten en gratis installatie. De klant is namelijk koning(in).
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik heb Interactieve TV van KPN. Voor mijn 2e tv in mijn flatje boven heb ik Digitenne.
Is voor mij prima zo. Op beide heb ik Eredivisie Live(bij digitenne op 2e tv 2 voetbalzenders en interactief 4) Ik heb het basis pakket en pc veilig erbij. Betaal zo'n 55 euro per maand voor tv, i-net en telefoon. Beeld erg tevreden over. Ik heb nog niet eens zo'n mooie tv als jij.
Film1 zit daar niet bij, maar wel videoland (films bestellen vanaf je bank vanaf 2,99)
Zinema (crew films)
-
- 10270 berichten
- 7275 stemmen
Als je een plasma of LCD hebt valt er niet fatsoenlijk te kijken via digitenne. Tevens kan het nooit HD-uitzendingen doorgeven. Maar als je op een gewone CRT-beeldbuis kijkt is er idd niets mis mee.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik kijk interactief van KPN. Voor de 2e tv moet je dan Digitenne nemen.
Eline heeft 1 tv in haar flatje neem ik aan? Interactieve tv van KPN is niks mis mee.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3220 stemmen
Precies. En gewoon zeggen: Jij wilt zo goedkoop mogelijk Ned 1,2 en 3 in HD kunnen kijken terwijl je ook met een goede snelheid kunt internetten en gratis installatie. De klant is namelijk koning(in).
Zo goedkoop mogelijk Ned 1 2 en 3 kijken kan ook met een DVBT ontvanger toch?
die ga ik namelijk aanschaffen omdat ik weinig tv kijk.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
@ Frank : Ik heb er 2, een op mijn slaapkamer en 1 in de woonkamer. Maar die op mijn slaapkamer boeit me niet, ik zal voornamelijk in de woonkamer TV/film kijken.
Als je op allebei wil, moet je een tv kastje plaatsen toch?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
hier Eline.
Gewoon interactieve tv nemen in je woonkamer en digitenne(5 euro per maand extra) voor je slaapkamer en het is prima voor elkaar. Ben dik tevreden en erg strak beeld.
Zinema (crew films)
-
- 10270 berichten
- 7275 stemmen
@ Mescaline: Je kunt altijd Ned 1, 2 en 3 ontvangen als je kijk- en luistergeld betaald.
Als Eline er een tientje bijlegt (op die interactieve TV handel) kan ze downloaden tegen snelheden die vrijwel niemand anders kan (behalve glasvezelaars) en heeft ze de optie om in HD te kunnen kijken. Alles In Een Extra.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Dat hebben ze op het werk dus (ik herken het aan die afstandsbediening
), en daar zijn ze niet tevreden over. Het is wel zo dat ze programma's op kunnen nemen (vind ik wel handig), maar ze hebben vaak storing en error's. Als ze er vanaf konden, deden ze het, maar ze zitten er nog aan vast.
En bij jouw link Frank, heb ik nog alleen TV, en ik wil het liefst internet er bij. Want volgens mij ben ik duurder uit als ik het los neem, dan zo'n alles in 1 pakket.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3220 stemmen
@ Mescaline: Je kunt altijd Ned 1, 2 en 3 ontvangen als je kijk en luister geld betaald.
ALs Eline er een tientje bijlegt kan ze downloaden tegen snelheden die vrijwel niemand anders kan (behalve glasvezelaars) en heeft ze de optie om in HD te kunnen kijken. Alles In Een Extra.
Dat is dan inderdaad wel slim om te doen, ik zelf geef weinig om tv of om een vaste telefoon lijn dus ik neem enkel een internet verbinding.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ja ook prima je hebt basis en medium en premium-paketten. Moet ze lekker zelf weten wat haar budget is. Ik ben dik tevreden met basis en KPN bellen onbeperkt voor tientje per maand. Alleen naar vaste nummers.
Zinema (crew films)
-
- 10270 berichten
- 7275 stemmen
@ Mescaline, zo'n dingetje gewoon halen bij de Aldi. Kost 17 euro oid. En dan TV kijken. Ken het niet maar laat maar eens weten of het goed werkt.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Dat hebben ze op het werk dus (ik herken het aan die afstandsbediening
), en daar zijn ze niet tevreden over. Het is wel zo dat ze programma's op kunnen nemen (vind ik wel handig), maar ze hebben vaak storing en error's. Als ze er vanaf konden, deden ze het, maar ze zitten er nog aan vast.
En bij jouw link Frank, heb ik nog alleen TV, en ik wil het liefst internet er bij. Want volgens mij ben ik duurder uit als ik het los neem, dan zo'n alles in 1 pakket.
Ik heb tv + internet + bellen basis. actie 1e 3 maanden was 30 euro per maand.
Ik neem er Eredivisie Live bij en pc veilig en bellen onbeperkt= zo'n 55 euro per maand.
Snelheid i-net = prima, maar kan sneller als je een duurder pakket neemt uiteraard
Dat bellen kun je ook weglaten en puur gaan betalen voor wat je belt. Weet niet of je veel belkt met vaste telefoon.
Tv heb ik absoluut geen klachten over. Heeeeeeel af en toe heeft die kuren, maar even uit en aanzetten en het is vaak weer goed. Je kan voor een tientje er 50 extra zenders bij nemen.
Verder Sport1 en dus dat Videoland(films thuis bestellen). Ik vind het allemaal prima. 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Dat bestaat al láng niet meer.
Is dat nog ergens goed voor? Huis- en tuin en keukengebruik kan in ieder geval prima met het plus pakket van Ziggo. Daar kan je ook gemakkelijk mee online gamen en snel mee downloaden.
Zinema (crew films)
-
- 10270 berichten
- 7275 stemmen
Al betaal je geen geld Boordappel, zelfs dan kun je ze vaak ontvangen. Kijk en luistergeld zit gewoon bij je abb. in en bestaat gewoon voor iedereen. Is iets van 15 eu p/mnd, maar jij bent zwartkijker?
Afschaffing is natuurlijk gewoon onzin als je hetzelfde bedrag terugvindt in je nota.
Tuurlijk hoef je niet supersnel te internetten, maar vind het verschil van 11 eu op KPN zonder internet nogal groot. Voor die 11 eu heb je er internet bij en supersnel. Okee je kunt niet interactief TV-en, but who cares? Edit/ zie dat dit laatste niet helemaal klopt, KPN doet internet er wel bij.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Kijk maar hier Eline: http://www.kpn.com/prive/pa...
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
@ Frank:
Pakket Internet en Bellen Extra en Interactieve TV
Prijs per maand € 50,00 /mnd
Exclusief bij bestellen via internet:
Actietarief, pakket eerste 3 mnd € 40,00
Pakketsamenstelling
- Internet Extra tot 16 Mb/s
- Bellen
- Interactieve TV
Die dus? Sluiten die pipo's dat ook (gratis) aan of heb je nog verrassende extra kosten?
Zinema (crew films)
-
- 10270 berichten
- 7275 stemmen
Klinkt al een goede deal. En met internet dus.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Kijk- en luistergeld is al in 2000 afgeschaft. Het bestaat niet meer. Kijk maar op Wikipedia. Maar dat je Nederland 1, 2 en 3 altijd kan ontvangen zou best kunnen.
Maar is het verschil tussen Ziggo Plus en wat jij hebt zo groot?
Zinema (crew films)
-
- 10270 berichten
- 7275 stemmen
Wbt dat kijk en luistergeld. Dat is dus een illusie, probeer ik te zeggen. Zit in je abb. verwerkt.
Wat is de snelheid van plus? Heb zelf alles in 1 extra van Ziggo.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik heb die van 40 euro per maand, maar omdat ik eredivisie live en pc veilig erbij heb kom ik alsnog op 55 euro per maand.
Die van jou is pakket extra, i-net wat sneller.
Klik maar even op die laatste link van mij en dan zie je links naast Basis zo'n i-tje staan van informatie. Daar kun je de verschillen tussen de pakketten precies zien.