• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.946 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.980 gebruikers
  • 9.370.617 stemmen

Advies a.u.b.

zoeken in:

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Volgende maand ga ik op me zelf wonen en 1 van de belangrijkste dingen is dan wel een goede tv natuurlijk !

Zoek een tv van minimaal 42 inch en zat te denken aan Panasonic, mijn vraag hier is of ik daar goed aan doe en zo niet welk merk of type tv ik dan beter kan nemen?

Zinema (crew films)

• 10270 berichten
  • 7275 stemmen

Ik zou voor Sony Bravia gaan. Heb nu zelf de KDL40w4000 (beste LCD 2009 consumentenbond/gids), maar ken de grotere (46 inch) toestellen ook. Steekt erg goed in elkaar, mooi beeld en fijne bediening en opties. Maar Panasonic kan ook ok zijn. Gewoon via Kieskeurig.nl zoveel mogelijk reviews lezen, dan weet je vanzelf waar je wel of niet voor moet gaan. Dynamisch contrast is wel een belangrijk ding waar je op kunt letten (lager dan 30.000:1 zou ik niet doen).

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik weet niet waar ik de vraag anders moet stellen, maar kan iemand mij helpen wat het verschil is tussen de Band of Brothers van 79,99 en die van 18,99?

zie hier

Alvast bedankt.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Dankje Zinema, Kieskeurig is inderdaad een goede site er voor.

Nu zit ik echter met nog een probleem, ik kan geen regio vrije blu-ray speler vinden, vind het echt te gek voor worden dat het alleen maar regio 2 is :S

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

moviemafketel schreef:

Ik weet niet waar ik de vraag anders moet stellen, maar kan iemand mij helpen wat het verschil is tussen de Band of Brothers van 79,99 en die van 18,99?

zie hier

Alvast bedankt.

De een is de Limited Edition en de ander niet?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Maar wat is het verschil dan? Zit er een mooi, gouden horloge bij of zo?

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Dat zou ik niet weten, ben niet zo bekend met de verschillende uitgaves van Band of Brothers

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nee, maar wat is normaliter het verschil tussen limited edition en de normale edition?

Is toch gewoon oplichterij zo? Zit zo'n 60 euro verschil tussen, terwijl het volgens mij hetzelfde is, maar goed.

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

@ Mescaline:

Zinema is de expert hier, maar ik heb zelf ook sinds een jaar ongeveer een Sony Bravia (102 cm scherm) en ben er meer dan blij mee.

Ik heb vooraf talloze sites bezocht om e.e.a. tegen elkaar af te wegen, en in de winkels de beeldkwaliteit van diverse merken vergeleken.

Na heel lang wikken en wegen, en beoordelingen doorlezen, kwam ik uit bij die Sony Bravia (rekening houdende met mijn budget)

Regio-vrije Blu-ray spelers zijn er wel hoor.

Zie bijvoorbeeld hier: Stegen Electronics - Multiregio en Regiovrije Blu-ray spelers

Maar er zijn er nog meer.

Daar is op deze site al eerder over gesproken in een ander topic.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Dankje wel Brix, werd een beetje moe na dat ik bij iedere blu-ray speler las dat hij alleen regio 2 kon afspelen, nu ga ik er zeker wel uit komen

Zinema (crew films)

• 10270 berichten
  • 7275 stemmen

Thanks Brix. Valt mee hoor.

@ Mescaline: Brix heeft een van de belangrijkste punten genoemd. Namelijk budget. Natuurlijk zijn er nog weer betere LCD's etcetera, maar Sony's zijn goed qua prijs/kwaliteit-verhouding. Tevens hebben ze tegenwoordig standaard twee jaar garantie, iets wat je ook niet altijd tegenkomt.

Voor 46 inch Bravia zijn er een aantal modellen tussen 1000 en 1500 euro. Dat zijn zeer schappelijke bedragen als je kijkt naar de specs van de toestellen. Natuurlijk zijn er merken die goedkoper zijn, maar er is ook genoeg duurder.

Kortom, checkerdechek en succes!

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Zinema schreef:

@ Mescaline: Brix heeft een van de belangrijkste punten genoemd. Namelijk budget. Natuurlijk zijn er nog weer betere LCD's etcetera, maar Sony's zijn goed qua prijs/kwaliteit-verhouding. Tevens hebben ze tegenwoordig standaard twee jaar garantie, iets wat je ook niet altijd tegenkomt.

Voor 46 inch Bravia zijn er een aantal modellen tussen 1000 en 1500 euro. Dat zijn zeer schappelijke bedragen als je kijkt naar de specs van de toestellen. Natuurlijk zijn er merken die goedkoper zijn, maar er is ook genoeg duurder.

Kortom, checkerdechek en succes!

Heb je helemaal gelijk in, en het is natuurlijk ook logisch dat je tv's in alle soorten en maten hebt en daar altijd wel een ander prijskaartje aan hangt.

Mijn budget is wel 1000 tops, liefst zit ik er nog wat onder maar als ik daar wel op uitkom is het ook geen probleem.

46 inch is wel lekker groot, al denk ik dat een 42 inch misschien ook wel genoeg is, ligt denk ik maar net aan de prijzen en de reacties van mensen.

Sowieso nogmaals bedankt voor de info, ik hou jullie op de hoogte wat de eind beslissing wordt

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Wel raar trouwens dat die 2 sony modellen regio vrij staan op stegen maar op de sony website zelf er alleen regio B staat?

Oh ik zie al dat dat alleen op de stegen website is, dus niet uit de fabriek vandaan?

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Stegen 'doet' zelf iets aan het regiovrij maken van sommige spelers zover mij bekend.

Bekijk anders ook even dit topic: Dvd / blu-ray speler regiovrij maken.

Daar is het onderwerp al vaker ter sprake gekomen.

Dogie_Hogan gaf ook bruikbare tips.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Ja precies dat dacht ik al, vind 400 euro best wel veel voor een blu-ray speler zodoende

Is inderdaad een bruikbaar topic, veel bekende merken zijn dus gewoon Regio vrij te maken en dat is wel een gerust stelling.

Wat ik wel weer vreemd vind is dat de blu-ray speler die me ouders hebben ook Regio 1 aan kan en maar 50 euro koste bij de Kruidvat

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Dat zelfde had je voorheen ook met gewone DVD spelers.

De dure merken waren meestal niet regiovrij, en de goedkope (bij Blokker bijvoorbeeld) konden alles afspelen.

Ik heb er een paar gehad die prima voldeden, en die kosten toen rond de € 40,- (nu nog goedkoper)

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Heeft iemand toevallig Film1? Zo ja, met welk 'pakket' hebben jullie dat samen lopen, Ziggo alles in 1, UPC, etc..

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Ziggo basis

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Basis is toch ontiegelijk traag? Althans, dat heb ik me laten vertellen. Dat je dan beter voor 'Plus' kan gaan.

Zinema (crew films)

• 10270 berichten
  • 7275 stemmen

Uit welke providers kan je kiezen?

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Nou, in principe alle. Ben aan het uitzoeken welk pakket het voordeligst is in combinatie met Film1. In principe hoef ik geen alles in 1, want ik hoef de vaste telefonie niet. Dus eerst kijken wel aanbieder ik neem voor internet en telefonie.

Zinema (crew films)

• 10270 berichten
  • 7275 stemmen

Wat voor TV heb je?

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Plasma-TV, LG, 42PJ350

(afbeelding)

Zinema (crew films)

• 10270 berichten
  • 7275 stemmen

Die is HD ready nietwaar? Hoe kijk je nu TV daarop, analoog of digitaal (zo ja, hoe)?

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Ja, volgens mij wel. Het is nu nog analoog, geloof ik. Geen digitale TV e.d.

Zinema (crew films)

• 10270 berichten
  • 7275 stemmen

Oei! Dat doet vast pijn aan je ogen.

Je hebt er dus geen kabeldecoder tussen hangen, maar gewoon rechtstreeks de antenne-kabel ingeplugd.

Als jij Film1 wilt gaan kijken, dan wil jij dat vast in HD-kwaliteit (in jouw geval 720p of 1080i). Dat kijkt nog weer lekkerder dan 'gewoon' digitaal en stukken beter dan analoog (scherper en rustiger).

Ik wilde weten welk toestel je hebt ivm evt Ziggo CI+ certificatie. Jij hebt echter een CI slot (gleuf aan de zijkant van je plasma). Als je ook in HD (gratis) Ned. 1 t/m 3 en nog een extra zender (Eurosport, me dunkt) wilt bekijken dan heb jee een digitale HD-decoder nodig. Die krijg je bij je abb. maar daar moet je wel voor betalen.

Zo'n ding kost al gauw 150,- euro, maar je kunt ook een CAM-module in die gleuf/sleuf steken met daarin je smartcard. Dat is een stuk goedkoper (zeker in het geval van Ziggo CI+ is nl 55 eu) en dan gebruik je maar een afstandsbediening (die van je TV) en heb je geen gedoe met kabels etc.

Ik heb zelf Ziggo. Zeer tevreden, maar heb dan ook het duurste pakket. Internet met 120 mb per seconde. Heb niet voor de extra zenders gekozen overigens.

Edit/ Een gewone decoder krijg je meestal gratis bij je abb., maar een HD-decoder kost nogal wat meer.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Kijk, daar kan ik wat mee! Dankje!

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Mooie tv heb je trouwens Eline, heb hem even opgezocht

Hoe bevalt LG voor je?

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Super tv verder, zeker in combinatie met de LG blu-ray speler die ik erbij heb. Het analoge beeld is jammer, maarja, ik woonde nog thuis dus dan kan ik niet alles zomaar even omgooien. Nu is dat natuurlijk anders en wil ik het wel naar mijn eigen zin hebben.

Zinema (crew films)

• 10270 berichten
  • 7275 stemmen

Graag gedaan. Je TV heeft zelf een prima digitale tuner aan boord dus laat je niets opdringen. Met deze TV zou ik voor een AlphaCrypt Cammodule gaan. Die kost een kleine 100 euro en daar steek je de smartcard van UPC of Ziggo in. Die CI+ van Ziggo gaat dus niet lukken, jammer.

Goed checken hoe snel je eigenlijk zelf wil (ik zelf houd van overdrijven) en vooral nodig hebt. Gewoon de goedkoopste nemen en goed letten op de decoder. Je kunt dus zelf ook een (goedkopere) kopen en je eigen afstandsbediening blijven gebruiken (scheelt je ook weer een lelijk extra kastje en een HDMI-kabel)

Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel. Succes.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.