• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.389 stemmen

Advies a.u.b.

zoeken in:

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

..niemand?

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Ik weet niet hoe het komt . Misschien hoort het bij de film ofzo?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Gooi hem eens in de dvd-speler van je pc.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Ligt waarschijnlijk gewoon aan de kwaliteit van de bron (de dvd die je importeerde). Verschillende dvd's die ik in bezit heb vertonen dat mankement (verschillende Miike's oa). Zodra de camera gaat pannen lijkt het beeld te stropen. Er zal ook wel een term voor bestaan.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Ja het is vooral bij de langzame horizontale bewegingen, en laat de film daar nu net mee vol zitten... Baal er wel stevig van, heb behoorlijk moeite moeten doen om hem te vinden (een Turkse site uiteindelijk) en hij was aardig aan de prijs. Het is nogal irritant om te zien, koppijn-achtig, heb je daar geen last van Ramon?

Op de pc hetzelfde probleem trouwens dus het ligt inderdaad aan de bron. Had eigenlijk gehoopt dat het met tv-instellingen te fixen was (kon het niet nagaan want er was ook nog eens drank over de afstandsbediening gegaan)

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Kijk ook eens de regio's na. Het kan ook zijn dat deze niet overeen komen.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

Heeft denk ik eerder te maken met een NTSC naar PAL transfer of iets dergelijks.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Ja de regios kloppen..

Van NTSC naar PAL snap ik niets, maar dat klinkt als iets onveranderlijks omdat het zo op de DVD gebrand?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Bottleneck schreef:

Van NTSC naar PAL snap ik niets, maar dat klinkt als iets onveranderlijks omdat het zo op de DVD gebrand?

Normaal kan je op 9 van de tien spelers de instelling NTSC of Pal kiezen. Hier bij ons is de standaard PAL.

NTSC = 29,970 frames per seconde

PAL = 25,000 frames per seconde

NTSC-film = 23,976 frames per seconde

Het verschil tussen deze drie is... jawel, de framerate.

Dat deze drie varianten bestaan komt omdat NTSC de Amerikaanse en Japanse standaard is voor videorecorders en dat NTSC-film het bioscoop broertje daarvan is. PAL is op zijn beurt de Europese variant.

Films die in een bioscoop draaien hebben 23,976 fps. Het oog ziet het verschil tussen 24 en 30 fps toch niet, dus dat scheelt een hoop filmrol en dus productiekosten. Om deze films op Amerikaanse en Japanse video's te kunnen plaatsen moet de film bewerkt worden, 'telecining' genaamd. Dat betekend dat de framerate van de bioscoopfilm wordt aangepast zodat het ook afspeelbaar is op de normale videorecorder en tv's, welke allemaal een 29.97 fps kennen. Bij de Europese variant is dit dus ipv 29,970, 25,000 fps.

Edit: en als het nog niet werkt laat je je schijfje even afspelen bij een vriend en als het dan nog niet werkt, stuur het terug of gooi het in de vuilnisbak.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Als het NTSC zou zijn, zou je dat aan de kleur zien, niet aan de schokkerigheid van het beeld.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Lijkt mij een deinterlacingprobleem.

Dwz. hij probeert de 'lijnen' die ontstaan bij het horizontaal bewegen van het beeld te 'corrigeren'. Normaal gesproken zou dit voor de hapering moeten zorgen als het hardwarematig (dus je DVD-speler) gebeurt. Dit zou je kunnen verhelpen door met de interlacingopties van je speler te pielen. (meestal is dat: auto, bob of weave)

Het lijkt mij eerder dat deze correctie bij de productie van de DVD heeft plaatsgevonden, waarschijnlijk bij het converteren van het beeld. In dat geval kun je er verder weinig aan doen. Dat zit het al 'ingebakken' in het beeld.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Bedankt voor jullie toelichting. Het instellen op NTSC heeft helaas geen effect speedy23, en ook wanneer ik hem afspeel op andere apparaten/computer blijft het probleem. Het zit dan inderdaad 'ingebakken' in het beeld. Het gekke is dat de trailers die op de dvd staan wel 'gewoon' zijn.

Le Edzel

• 879 berichten
  • 2624 stemmen

Question!

Ik ben echt nog een noob wat betreft blu-ray/hd.

Mijn tv op de slaapkamer (LG) is 'HD ready', dat staat tenminste in de bovenhoek van de tv.

Nu wil ik een blu-ray speler gaan kopen en heb tevens een hdmi-dvd speler nu op die tv aangesloten staan. Daarmee zou de beeldkwaliteit ook verbeterd worden. Ik had deze echter destijds met een gewone scart kabel aangesloten, waardoor dit geen effect heeft (meen ik dan).

Ik heb bij die hdmi speler een hdmi kabel gekregen, alleen kan ik geen ingang vinden in mijn tv voor deze. Nu ik blu-ray wil gaan kopen, krijg ik dan ditzelfde probleem of zijn er ook meerdere varianten van dergelijke kabels?

Ik post hieronder een foto van het ingangen gedeelte van mij tv, ik hoop op iemand die me wat meer uit kan leggen over de opties.

Alvast bedankt!

(afbeelding)

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Er is inderdaad geen HDMI-ingang.

Wat je kan proberen is een HDMI-naar-DVI converter:

(afbeelding)

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Verlies je dan toch ook kwaliteit? Ik heb namelijk ook zo'n converter. Zit wel HDMI aansluiting op mijn TV maar niet aan de DVD speler.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Volgens mij is HDMI de 'consumentvriendelijke' variant van DVI.

Dus het DVI-signaal plus het geluid.

Geluid wordt bij zo'n converter waarschijnlijk gewoon eruit gelaten.

Maar voor goed geluid sluit je het sowieso aan op een versterker.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Thnx, volgende vraag:

Is de kwaliteit van een HD film bij Ziggo (1080i) net zo mooi als een Blu-Ray film?

Ajax&Filmfreak

• 3361 berichten
  • 3729 stemmen

nee

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Verre van zelfs.

Poepgezicht

• 298 berichten
  • 1247 stemmen

Ik had ook een vraagje, zie je veel verschil tussen blu-ray en dvd op een tv met maar 1680 x 1050 pixels?

De tv die ik heb is de Samsung SyncMaster T200HD. Ik weet niet of dat van belang is.

Le Edzel

• 879 berichten
  • 2624 stemmen

Nog even terugkomend op mijn vraag, thanks voor jullie advies!

Wanneer ik er een converter/adapter tussen zet (hdmi-dvi) werkt het ook neem ik aan?

(afbeelding)

Ajax&Filmfreak

• 3361 berichten
  • 3729 stemmen

Ja het beeld wel, maar dvi kan geen geluid doorgeven.

Kijk voor al dit soort vragen ook eens op tweakers.net.

Le Edzel

• 879 berichten
  • 2624 stemmen

Heb gisteren nog zon converter gehaald en beeld was er inderdaad zonder geluid. Nu was mijn dvd speler toch al aangesloten op de boxxen van mijn stereo d.m.v. de rood-wit-geel-kabel.

Problem solved

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik wou vanavond even een DVDtje opzetten regio 2 PAL, maar nu zegt mijn dvd-speler wrong disc. Op mijn pc doet die het wel.

Ligt dit gewoon aan mijn dvd-speler?

Edit: Systeem stond op PAL, nu op auto gedaan en nu pakt de dvd-speler hem wel.

Opgelost dus.

tweety_

• 1 berichten
  • 1 stemmen

In Film > Algemeen > ConvertXtoDvd vraagje:

Ik heb van rtlgemist de afleveringen van een serie geript.

Nu wil ik die branden met ConvertXtoDvd. Dat lukt, alleen wil ik als de aflevering is afgelopen dat niet meteen de volgende begint maar hij dus weer terug gaat naar menu waar je de aflevering moet selecteren.

Wie kan mij hiermee helpen?

Zinema (crew films)

• 10270 berichten
  • 7275 stemmen

Poepgezicht schreef:

Ik had ook een vraagje, zie je veel verschil tussen blu-ray en dvd op een tv met maar 1680 x 1050 pixels?

De tv die ik heb is de Samsung SyncMaster T200HD. Ik weet niet of dat van belang is.

Neen, niet veel. Je monitor heeft immers maar 20 inch (is redelijk scherp van zichzelf) en geen 1080p. Je kunt het wel proberen, HDMI-kabeltje voor 2 eu bij de Action of het lokale onderdelenhuis halen en aansluiten (mits je PC HDMI heeft).

Poepgezicht

• 298 berichten
  • 1247 stemmen

Zinema schreef:

(quote)

Neen, niet veel. Je monitor heeft immers maar 20 inch (is redelijk scherp van zichzelf) en geen 1080p. Je kunt het wel proberen, HDMI-kabeltje voor 2 eu bij de Action of het lokale onderdelenhuis halen en aansluiten (mits je PC HDMI heeft).

Bedankt voor je antwoord. Ik kan dan beter nog even wachten tot ik een full-hd tv heb gekocht, wellicht dat die spullen dan ook nog goedkoper zijn.

Zinema (crew films)

• 10270 berichten
  • 7275 stemmen

Zeker, heel verstandig. En de FullHD spullen worden idd snel goedkoper (let maar op na de kerst), want men wil nu heel graag FullHD 3D aan de mensen kwijt.

Alle goede dingen komen langzaam.

Film Fan

• 939 berichten
  • 2187 stemmen

Poepgezicht schreef:

(quote)

Bedankt voor je antwoord. Ik kan dan beter nog even wachten tot ik een full-hd tv heb gekocht, wellicht dat die spullen dan ook nog goedkoper zijn.

Let bij het kopen ook op de contrast verhouding en kijkhoek.

Dit kan nogal eens verschillen.

Zinema (crew films)

• 10270 berichten
  • 7275 stemmen

Is erg belangrijk idd. Met een te laag dynamisch contrast (zou zeker niet lager dan 30.000:1 gaan) wordt het vervelend kijken wanneer er wordt geschakeld tussen licht en donker. Kijkhoek gewoon testen in de winkel (en daarna via het internet bestellen vanwege het prijsverschil).

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.