ad
  • 140.727 films
  • 6.737 series
  • 20.448 seizoenen
  • 461.197 acteurs
  • 284.196 gebruikers
  • 8.144.415 stemmen

Advies a.u.b.

zoeken in:

606

• 23504 berichten
  • 10711 stemmen

John Milton schreef:

Dat lijkt me ook een mooi formaat.

Ik zou kijken of er ruimte is voor niet Full HD (1080p) maar een resolutie van 2560x1440 (1440p), dat is net even scherper en zou haalbaar moeten zijn als ik het zo zie:

Populairste betaalbare 27 inch monitoren

link werkt niet

606

• 23504 berichten
  • 10711 stemmen

Nu wel

606

• 23504 berichten
  • 10711 stemmen

Welke grafische kaart naast de 3000 serie is ook goed? John Milton want er is praktisch niks leverbaar in de 3000 serie. Dan bedoel ik andere types.

Hardware Info - nl.hardware.info

John Milton

• 15573 berichten
  • 8132 stemmen

Er is überhaupt heel weinig leverbaar, ook bij AMD niet; de schaarste is enorm. Enige reden dat ik een 3080 heb kunnen scoren is dat ik gewoon wekenlang de boel in de gaten heb gehouden (Megekko.nl laat weten wat er aan voorraad verwacht wordt, en toen heb ik uiteindelijk voor 899 euro (100 euro boven adviesprijs) een Gigabyte GeForce RTX 3080 VISION OC 10G 'gescoord'. Ik zie daar ook 3060(ti) en 3070 kaarten staan, maar ik heb mijn kaart al maanden, dus weet niet goed wat de huidige wachtrijen zijn en waar jouw computerman aan kan komen via zijn leveranciers, dat kun je beter aan hem vragen

3060ti, 3070, 3080, en 6800XT zouden voor mij de kanshebbers zijn. Je kunt evt een 2080super of 2080ti scoren, daar kun je voorlopig ook nog wel mee toe; is alleen wel vorige generatie en is dit keer wel een behoorlijk prestatiewinst geweest.

Je kunt altijd zeggen: 'stop er maar wat in wat verkrijgbaar is en fatsoenlijk draait en die als de schaarste weg is doorverkopen en er een betere instoppen, videokaart vervangen is easypeasy.

606

• 23504 berichten
  • 10711 stemmen

Vet lastig hij zegt ook dat het wel lang kan duren ja John Milton

John Milton

• 15573 berichten
  • 8132 stemmen

Je kunt evt met hem overleggen dat hij niet de videokaart erin zet en dat je die zelf regelt?

Degene die mij geholpen heeft (baas boven baas he) heeft ook een 3080 gekocht en verzucht net dat hij nog steeds zijn 1080ti moet verkopen. Mag weg voor ergens in de 350-400 euro range, hoeft niet de hoofdprijs ervoor en kan in goed overleg. Even op Marktplaats gekeken net en 350 is een behoorlijk goede deal voor die kaart in nette staat.

Is iets ouder, maar was toen het topmodel. Je kunt het even bij je computerdude in de groep gooien; is voor hem misschien ook weer een zorg minder dat hij jou misschien niet door de schaarste een veel te dure kaart in de maag moet splitsen. Maar alleen als het je wat lijkt, natuurlijk.

Hij raakt hem toch wel kwijt, maar het is evt een optie.

606

• 23504 berichten
  • 10711 stemmen

John Milton schreef:

Hij raakt hem toch wel kwijt, maar het is evt een optie.

Wat hij mij als optie geeft:

Hij regelt een videokaart, tot dat er een besteld kan worden die ik wil, hij koopt dan de oude terug van mij. Het enigste wat ik dan betaal is het verschil van prijs wat het dan waard is. Wat denk je? Moet ik dan veel terug betalen?

John Milton

• 15573 berichten
  • 8132 stemmen

Klinkt mij als een uiterst redelijke deal.

Dat laatste kan ik weinig over zeggen natuurlijk, maar dat is ook als je nu die 1080ti van minj maat koopt en over een jaar doorverkoopt; zal in waarde dalen. Dan zou ik het liever via de pc dude doen to be honest.

606

• 23504 berichten
  • 10711 stemmen

John Milton schreef:

Klinkt mij als een uiterst redelijke deal.

Dat laatste kan ik weinig over zeggen natuurlijk, maar dat is ook als je nu die 1080ti van minj maat koopt en over een jaar doorverkoopt; zal in waarde dalen. Dan zou ik het liever via de pc dude doen to be honest.

Dankjewel voor je eerlijkheid, hopen maar dat ik geen 100 de euro's moet betalen naderhand.

John Milton

• 15573 berichten
  • 8132 stemmen

Dat lijkt me niet, maar bekijk het altijd nuchter is mijn advies. Alles daalt in waarde, ik heb hier al 2 maanden mijn oude pc staan en de tijdelijke ryzen 3600 processor die ik heb 2e hands heb gekocht terwijl ik wachtte op mijn 5900x. Is nu minder waard omdat ik te lui was foto’s te maken en het spul op Marktplaats te zetten.

Zo gaat dat.

Je schrijft het af, als je nu wel voor 500 euro een top-kaart kon kopen zou die volgend jaar ook minder geld waard zijn

Ik heb die tijdelijke processor specifiek gekocht om even onder de pannen te zijn en daarna met acceptabel verlies door te verkopen.

606

• 23504 berichten
  • 10711 stemmen

Nee oké John Milton want dat hoop ik ook van niet. Want anders krijg ik extra hoge kosten.

606

• 23504 berichten
  • 10711 stemmen

John Milton kan jij zo snel vinden of 3060 beschikbaar is, dat wordt dan de tijdelijke kaart.

John Milton

• 15573 berichten
  • 8132 stemmen

eind feb

De 3060ti is al wel uit, maar zie ik ook niet direct.

Je kunt je evt informeren door dit in de gaten te houden en even de laatste pagina's doorlezen: [NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen

606

• 23504 berichten
  • 10711 stemmen

John Milton schreef:

eind feb

De 3060ti is al wel uit, maar zie ik ook niet direct.

Je kunt je evt informeren door dit in de gaten te houden en even de laatste pagina's doorlezen: [NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen

staat veel levering in 2021, ja dat zegt ook niks. Pffff

John Milton

• 15573 berichten
  • 8132 stemmen

Verder is het gewoon dit: hardware schaarste. En daar kan ik je niet echt mee helpen, vrees ik. Enige manier is er bovenop zitten of een kant en klare pc kopen waar de kaart die je wilt hebben inzit.

Zoals je ziet gaan de kaarten nu VER boven adviesprijs over de toonbank. Het is nu eigenlijk een zeer ongelukkig tijdstip om een nieuwe videokaart te willen, aangezien iedereen er een wil. Daarom zou wellicht 2e hands een kaart op de kop tikken een aantrekkelijk alternatief kunnen zijn, maar dat moet je uiteraard helemaal zelf weten

606

• 23504 berichten
  • 10711 stemmen

John Milton schreef:

Verder is het gewoon dit: hardware schaarste. En daar kan ik je niet echt mee helpen, vrees ik. Enige manier is er bovenop zitten of een kant en klare pc kopen waar de kaart die je wilt hebben inzit.

Zoals je ziet gaan de kaarten nu VER boven adviesprijs over de toonbank. Het is nu eigenlijk een zeer ongelukkig tijdstip om een nieuwe videokaart te willen, aangezien iedereen er een wil. Daarom zou wellicht 2e hands een kaart op de kop tikken een aantrekkelijk alternatief kunnen zijn, maar dat moet je uiteraard helemaal zelf weten

ja dat blijkt wel.

606

• 23504 berichten
  • 10711 stemmen

John Milton

• 15573 berichten
  • 8132 stemmen

Ik durf het je niet te zeggen man, ik zou anders gewoon morgen even naar ze bellen waar je op mag rekenen, tel nummer staat eronder. Is met dit soort dingen altijd slim, anders koop je wat en krijg je daarna mail dat je bericht krijgt als het op voorraad is

Op zich niet raar, ik had 2 reserveringen lopen (en betaald) voor die 3080, een bij Alternate en een bij Megekko. Alternate stond ik plekje 140 in de wachtrij, en voor de kaart bij megekko plekje 5. Andere geannuleerd en geld weer teruggestort gekregen. Maar daar moet je maar net zin in hebben, zoiets.

Ik zou even bellen met ze.

jarno1975

• 10706 berichten
  • 2615 stemmen

606 Wat voor games wil je er mee spelen? Zoals JM al aangaf is het nu niet bepaald een goede tijd om een nieuwe videokaart aan te schaffen. Je zou natuurlijk ook voor iets goedkopers kunnen gaan en over een jaartje alsnog upgraden naar een RTX30XX. Dan zal de prijs van die kaarten ook wel een stuk gedaald zijn.

Nou speel ik zelf regelmatig COD Warzone, dat gaat nog prima met mijn 1660 GTX Super op Full HD.

606

• 23504 berichten
  • 10711 stemmen

jarno1975 schreef:

606 Wat voor games wil je er mee spelen? Zoals JM al aangaf is het nu niet bepaald een goede tijd om een nieuwe videokaart aan te schaffen. Je zou natuurlijk ook voor iets goedkopers kunnen gaan en over een jaartje alsnog upgraden naar een RTX30XX. Dan zal de prijs van die kaarten ook wel een stuk gedaald zijn.

Nou speel ik zelf regelmatig COD Warzone, dat gaat nog prima met mijn 1660 GTX Super op Full HD.

De nieuwe Hitman en GTA 6 dat soort spellen.

jarno1975

• 10706 berichten
  • 2615 stemmen

606

Hitman 3 Recommended System Requirements:

GPU: NVIDIA GeForce GTX 1070 / Radeon RX Vega 56 8GB

GTA 6 Recommended System Requirements:

Graphics: AMD Radeon RX 5700 8GB or NVIDIA GeForce RTX 2060 6GB

Ajax&Filmfreak

• 2965 berichten
  • 3121 stemmen

Het gaat ook nog wel zeker een jaartje duren voor GTA 6 uit gaat komen.

Maar is dit inmiddels niet meer iets voor op GamesMeter.nl - De gamesite voor liefhebbers?

John Milton

• 15573 berichten
  • 8132 stemmen

Dat is op zich geen onterecht punt.

horizons

• 5076 berichten
  • 1967 stemmen

John Milton schreef:

Ik durf het je niet te zeggen man, ik zou anders gewoon morgen even naar ze bellen waar je op mag rekenen, tel nummer staat eronder. Is met dit soort dingen altijd slim, anders koop je wat en krijg je daarna mail dat je bericht krijgt als het op voorraad is

Op zich niet raar, ik had 2 reserveringen lopen (en betaald) voor die 3080, een bij Alternate en een bij Megekko. Alternate stond ik plekje 140 in de wachtrij, en voor de kaart bij megekko plekje 5. Andere geannuleerd en geld weer teruggestort gekregen. Maar daar moet je maar net zin in hebben, zoiets.

Ik zou even bellen met ze.

Wat betreft alternate er recent achter gekomen dat de Nederlandse, Belgische en Duitse alternate geen gedeeld bedrijf zijn.

Soms kan in Duitsland bestellen goedkoper zijn dan in Nederland. Plus de voorraden zijn anders.

Maar grafische kaarten...

Creative-lady

• 95 berichten
  • 0 stemmen

In Overig > Algemeen > Geluid van de dvd's:

Beste

Ik zit met een heel groot probleem.

Sinds oktober 2018 koop ik dvd's op bol.com

Sinds vorig jaar in augustus, 2020 heb ik een dvd-speler verbonden aan mijn televisie gekocht.

Als ik de dvd 20 min op pauze zette, viel de dvd-speler aan televisie uit.

Sinds een paar weken merk ik dat het geluid stiller wordt van de dvd's, als de dvd-speler uitgevallen is.

Als ik nu die dvd's aan mijn dvd-speler verbonden aan mijn laptop insteek en bekijk via vlc-media player, is het geluid stil.

Wat denken jullie aub? Is het beste het geluid vermeerderen via vlc-media player, of de nieuwe dvd's van de films kopen?

Met vriendelijke groeten,

Raissa

mister blonde

• 11799 berichten
  • 4685 stemmen

Aan de dvds zal het niet liggen, dus die vervangen is onzin.

Creative-lady

• 95 berichten
  • 0 stemmen

mister blonde schreef:

Aan de dvds zal het niet liggen, dus die vervangen is onzin.

Bedankt. Maar het ligt toch aan mijn dvd's hoor.

Want bv. de film die ik al 1 jaar heb liggen: no greater love. De dvd die ik normaal heb, is het geluid via dvd-speler laptop stil.

Een nieuwe dvd van de film: no greater love, die ik sinds gisteren heb, Is luider dan de film die ik een jaar heb.

Met vriendelijke groeten,

Raissa

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.