- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Koop en ruil
- Joachimt verkoopt
Joachimt verkoopt
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Ik heb besloten een groot deel van mijn filmcollectie te koop aan te bieden. Het gaat op dit moment om meer dan 1500 films. Ik heb een lijst gemaakt in Google Sheets. Via onderstaande link kun je de lijst bekijken.
Joachim sells movies - Google Spreadsheets - docs.google.com
Ik moet de overige info nog invullen. Dat ga ik film voor film doen, dus daar ben ik nog wel even mee bezig. Voor wie toch al wil neuzen, heb ik dus al wel de lijst met titels. Als je specifiek van een bepaalde titel alvast de overige info wil weten, laat maar een bericht achter en dan geef ik die prioriteit. Verder ga ik gewoon van boven naar beneden.
Als je iets wilt kopen, laat maar een bericht achter of stuur me een PM. Prijs is notk.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Ik ga niet opsommen welke extra's de discs bevatten. Als je iets wilt weten, kun je altijd vragen.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Om teleurstelling te voorkomen, zal ik even toevoegen wat "slimcase" betekent in mijn lijst.
Ik had jaren geleden ruimte tekort. Toen ben ik alle hoezen gaan vervangen door slimcases. Dat zijn smalle hoesjes, die ongeveer de helft van de ruimte van een gewone hoes in beslag nemen. De cover moest daarvoor wel aan beide kanten een millimeter bijgesneden worden. Ik vind het er zelf netjes uitzien en ben blij dat het in 14 PAX-laden past ipv in 28!
Wellicht dat sommigen liever echt compleet originele hoezen hebben. Dat is soms wel het geval. Hoezen waar een kartonnen hoes omheen zit of steelbooks of snappers ofzo heb ik intact gelaten.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Sommigen vragen om voorbeeldfoto's van een slimcase. Laat ik dat dus maar even hieraan toevoegen, zodat ik dat niet elke keer opnieuw hoef te doen.
https://i.imgur.com/HjSpBb6.jpg
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Zojuist toegevoegd aan de verkoop:
Game of Thrones - Season 1 (Bluray)
Bad Lieutenant (DVD)
El Cid (DVD)
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Ik ben eindelijk klaar met het vullen van de spreadsheet. Alle informatie over regio, ondertiteling, kwaliteit, verpakking en eventuele Asian release of ex-rental, staat er allemaal in. Ik zal ook nog wel waar nodig AKAs toevoegen.
Ondertussen heb ik al 140 stuks verkocht, dus dat is toch al bijna 10%.
(die staan niet meer in de lijst uiteraard)
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Zojuist toegevoegd:
2046 van Kar-Wai Wong op regio-2 DVD met Engelse ondertiteling.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Zojuist toegevoegd:
The Way We Were met Robert Redford en Barbara Streisand op Bluray met NL ondertiteling.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Zojuist toegevoegd:
Desperately Seeking Susan (1985) op DVD in originele hoes.
Kan hem helaas niet echt aanraden......
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Zojuist toegevoegd:
Ci Ke Nie Yin Niang (2015) op DVD met NL subs.
Beoning (2018) op DVD met NL en FR subs.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Zojuist toegevoegd:
DVD in originele hoes met kartonnen cover, incl NL subs.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
BUMP
Ik ben ondertussen helemaal gestopt met DVDs kopen. Ik heb genoeg aan VODs. Zit erover te denken om nog meer in de verkoop te doen.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
BUMP
Ik ben ondertussen helemaal gestopt met DVDs kopen. Ik heb genoeg aan VODs. Zit erover te denken om nog meer in de verkoop te doen.
Oké, dat heeft even anderhalf jaar geduurd. Ik was het al langer van plan, maar ik zag er tegenop om weer heel veel DVD's uit te zoeken en van informatie te voorzien. Ik doe het daarom maar simpeler.
Ik heb zojuist ruim 1100 titels toegevoegd aan de spreadsheet, oftewel de rest van mijn collectie. Alles wat rood gearceerd is, is nieuw toegevoegd. Details over kwaliteit, regio, enz..... vul ik wel in als er vraag naar is. Misschien ga ik binnenkort wel wat invullen ...... als ik zin heb ...... en tijd vind...... waarschijnlijk niet dus.
Als je interesse hebt in titels, stuur me een bericht en ik zoek die titels voor je uit.
Zou kunnen dat sommige films alleen maar een extra film zijn na een andere film.
Zou kunnen dat sommige films er dubbel in staan (vergelijking in Excel gedaan, dus als er een spelfout in zat......).
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Sinds mijn bump laatst heb ik al 164 items verkocht. Schiet al aardig op. 
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Wederom 122 films klaar voor verzending. Mijn vrouw is blij met de vrijgekomen kastruimte. 
Spreadsheet is up-to-date na de laatste verkoop.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Waar vind ik de spreadsheet?
Link staat in het allereerste bericht.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Vandaag op de kleedjesmarkt van Koningsdag maar weer eens getest of er nog mensen zijn die DVD's kopen en dat ging best goed! Ik had geen zin om alle 2000 DVD's mee te slepen, dus had één boodschappenkrat gevuld met wat mooie titels, beetje classics, beetje world cinema, zodat ik opval ten opzichte van verkopers met alle standaardfilmpjes. Wie interesse toonde bood ik aan een lijst te sturen en dat werkte best. Aardig rijtje emailadressen van geïnteresseerden gescoord.
Dit triggerde me om dan toch maar eens mijn lijst af te maken, want er staan nog allerlei titels in waar ik de details nooit van heb vermeld. Nu maar even aan beginnen......
Als er nog geïnteresseerden hier zijn, let me know!
daxclusive
-
- 2560 berichten
- 2409 stemmen
Vandaag op de kleedjesmarkt van Koningsdag maar weer eens getest of er nog mensen zijn die DVD's kopen en dat ging best goed! Ik had geen zin om alle 2000 DVD's mee te slepen, dus had één boodschappenkrat gevuld met wat mooie titels, beetje classics, beetje world cinema, zodat ik opval ten opzichte van verkopers met alle standaardfilmpjes. Wie interesse toonde bood ik aan een lijst te sturen en dat werkte best. Aardig rijtje emailadressen van geïnteresseerden gescoord.
Dit triggerde me om dan toch maar eens mijn lijst af te maken, want er staan nog allerlei titels in waar ik de details nooit van heb vermeld. Nu maar even aan beginnen......
Als er nog geïnteresseerden hier zijn, let me know!
Hoi, je mag mij wel een lijstje sturen. Als je er prijzen bij hebt zou dat helemaal top zijn.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Hoi, je mag mij wel een lijstje sturen. Als je er prijzen bij hebt zou dat helemaal top zijn.
Link naar de lijst staat in het eerste bericht van dit topic. Prijs is een paar euro per stuk, afhankelijk van soort (DVD of Blu-ray), kwaliteit (gewoon, Asian, ex-rental) en aantal. Meestal komen we er wel uit.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Gisteren kleedjesmarkt gehad. Vorig jaar slechts een doosje meegenomen en met geïnteresseerden emailadressen uitgewisseld. Dit keer leek het me haalbaar alle resterende DVD's in een aanhangwagen mee te nemen. Ik kreeg nog best wel veel aandacht op die manier. Mensen waren onder de indruk over mijn collectie. Kreeg vaak de vraag "Doet het geen pijn om dit te verkopen?". Nope, helemaal niet. In totaal gisteren 148 DVD's/boxen verkocht.
Lijst op Google Sheets bijgewerkt. Link vind je in het eerste bericht.
Hakunamatafaka
-
- 629 berichten
- 1716 stemmen
Leuk! Zelf ook een groot deel van mijn collectie aangeboden op een kleedjesmarkt tijdens Koningsdag. Was inderdaad ook verbaasd hoeveel mensen nog dvd's kochten, ook rond de 150 verkocht tegen best goede prijzen (paar dvd's zelfs voor 5 euro per stuk). En had mijn favorieten niet eens meegenomen. Zelf had ik ze op ludieke wijze ingedeeld in categorieën. 'Ideale films voor de brakke zondagmiddag', 'Films voor de ware intellectuelen' - etc. etc. Dat triggerde wel, aanrader om zoiets te doen als je weer gaat verkopen.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Een indeling was ik ook van plan. Tijdgebrek..... Wilde eigenlijk ook vooraf uitzoeken welke DVD's nog wat meer zouden kunnen opleveren. Uiteindelijk niet meer aan toegekomen, dus sommigen wellicht voor wat weinig verkocht. Maar ach, een paar euro meer of minder boeide me ook niet echt. Leuke gesprekken gehad door zo'n collectie. Oud vrouwtje blij gemaakt met 15 films van Hitchcock bijvoorbeeld. En diverse keren de vraag "heb je toevallig ....." en dan kon ik zo de betreffende film uit een doos halen. Zo vroeg iemand om Dead Poets Society en die was blij verrast dat ik die had. Half uur later vroeg er weer iemand om Dead Poets Society. Die baalde flink een half uur te laat te zijn.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
In totaal gisteren 148 DVD's/boxen verkocht.
Dat was vorig jaar. Dit jaar de rest wederom op de kleedjesmarkt aangeboden. Leerpunt: ga een jaar later naar een andere plek. Ik kwam heel veel dezelfde mensen tegen. Wie vorig jaar 20 DVD's van me kocht, nam er nu hoogstens twee mee. Dus dit jaar 'slechts' 39 DVD/Bluray's verkocht. Maar ja, de meeste mensen reageren met "DVD's, wie wil die nou nog?" Toch wel weer mensen op een leuke manier blij kunnen maken. Een jonge vent vroeg bijvoorbeeld: "Mijn vriendin is net toegelaten tot de filmacademie. Ik wil haar verrassen met een bizarre film. Heb je een tip?" Hij ging er dolblij vandoor met Eraserhead.
Lijst op Google Sheets bijgewerkt. Link vind je in het eerste bericht. Als je interesse hebt om wat te kopen, laat maar weten in een persoonlijk bericht.