- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ontwikkelingen filmindustrie / toekomst Hollywood
Ontwikkelingen filmindustrie / toekomst Hollywood

kappeuter (crew films)
-
- 69543 berichten
- 5547 stemmen
Warner Bros. Discovery's topman David Zaslav wijst op voordeel van bio - hollandfilmnieuws.nl
Maar interessant werd het vooral toen Zaslav het ging hebben over de streaming market. Volgens Deadline noemde de CEO het 'irrationeel' dat bedrijven zoveel geld uitgeven aan content voor diensten die niet genoeg abonnees trekken om uit de kosten te komen. in 2021 spendeerde HBO zeven miljard dollar aan content en maakte een verlies van drie miljard dollar. 'Ik weet niet of ik ooit zoiets heb gezien.'
Toch wel bizar.
Het originele artikel:
David Zaslav On DC Rising, Ad Market Tanking, New Streaming Playbook – Deadline

kappeuter (crew films)
-
- 69543 berichten
- 5547 stemmen
Amazon gaat investeren in bioscoopfilms - hollandfilmnieuws.nl
Amazon gaat vanaf 2023 elk jaar een miljard dollar investeren in films die een bioscooprelease gaan krijgen. Het nieuws wordt gemeld door Bloomberg.
Met het geld wil Amazon elk jaar tussen de twaalf à vijftien films produceren die hun leven beginnen met een bioscoopvertoning.

The Oceanic Six
-
- 57715 berichten
- 3782 stemmen
Ofwel, Prime krijgt veel minder exclusieve releases? Wat is dan het nut van een Prime abonnement? Dan moet je net als op Disney + maanden wachten tot jij die films kan kijken. Voelt toch een beetje als een afgeroomde dienst dan. Netflix brengt juist zulke content direct naar het eigen platform, zoals de recente All quiet on the western front. Die was zeker bioscoopwaardig.

kappeuter (crew films)
-
- 69543 berichten
- 5547 stemmen
Dat wisselt nogal. White Noise (Film, 2022) komt hier ook eerst in de bioscoop uit, en dat geldt voor meer Netflix titels.
Maar hoe dan ook zullen ze wellicht meer aansprekende eigen films produceren, die uiteindelijk wel op Prime Video zullen komen.
Ik zie het vooral als versterking voor Prime Video. Net als de aankoop van MGM. Veel Bond films staan nu op Prime Video.

kappeuter (crew films)
-
- 69543 berichten
- 5547 stemmen

kappeuter (crew films)
-
- 69543 berichten
- 5547 stemmen

john mcclane 2
-
- 2915 berichten
- 6190 stemmen
In eerste instantie ben ik het eens met bijvoorbeeld Taratino en Scorsese !
Het volgende filmpje op youtube bewijst het , maar tegelijk ontkracht het , en zet je aan het denken .
Misschien valt het erg mee . #kijktip !

kappeuter (crew films)
-
- 69543 berichten
- 5547 stemmen

kappeuter (crew films)
-
- 69543 berichten
- 5547 stemmen

kappeuter (crew films)
-
- 69543 berichten
- 5547 stemmen

kappeuter (crew films)
-
- 69543 berichten
- 5547 stemmen

kappeuter (crew films)
-
- 69543 berichten
- 5547 stemmen
De esthetiek van Stagecraft - Filmkrant
De baanbrekende nieuwe filmtechnologie van Stagecraft belooft allerlei nieuwe mogelijkheden, maar drukt ook een flinke stempel op het uiterlijk van een aantal van de populairste films en series.

The Oceanic Six
-
- 57715 berichten
- 3782 stemmen
Film- en televisieschrijvers leggen werk neer in Hollywood, en dat gaat de kijker thuis merken
(wel premium)
Interessante terugblik op de schrijversstaking van 2007, aangezien we nu een nieuwe staking krijgen.

IH88
-
- 8070 berichten
- 3027 stemmen
Film- en televisieschrijvers leggen werk neer in Hollywood, en dat gaat de kijker thuis merken
(wel premium)
Interessante terugblik op de schrijversstaking van 2007, aangezien we nu een nieuwe staking krijgen.
Ik weet vooral nog dat Lost er in seizoen 4 ongelooflijk veel last van had. Ik was toen echt verslaafd aan de serie, en was bang dat de serie er heel veel last van zou krijgen. Dat was ook zo, maar dan niet het uiteindelijke resultaat haha. Want seizoen 4 is naar mijn mening naast seizoen 1 het beste seizoen.

The Oceanic Six
-
- 57715 berichten
- 3782 stemmen
Ik weet vooral nog dat Lost er in seizoen 4 ongelooflijk veel last van had. Ik was toen echt verslaafd aan de serie, en was bang dat de serie er heel veel last van zou krijgen. Dat was ook zo, maar dan niet het uiteindelijke resultaat haha. Want seizoen 4 is naar mijn mening naast seizoen 1 het beste seizoen.
Klopt, series als Lost, 24 en Heroes voelden het toen.
Maak me ook wel zorgen voor de content van 2024. Die gaan flink vertraagd worden. Mag hopen dat bv Stranger Things niet verlaat gaat worden door dit.

kappeuter (crew films)
-
- 69543 berichten
- 5547 stemmen

kappeuter (crew films)
-
- 69543 berichten
- 5547 stemmen

kappeuter (crew films)
-
- 69543 berichten
- 5547 stemmen
Hollywood op een kantelpunt - Filmkrant
Teleurstellende blockbusters, stakende scenaristen en doemscenario’s van AI-gegenereerde filmscripts suggereren dat het huidige Hollywood-model niet duurzaam is. Wat speelt er achter de schermen van een zichtbaar vermoeide industrie?
....
Metaalmoeheid dreigt de blockbustermachine van Hollywood te eroderen. De aanhoudende staking van de WGA-scenaristen zal dat effect alleen maar versterken. Een eerdere staking van de WGA in 2007/2008 resulteerde zelfs jaren later nog in merkbaar slechtere scripts, die toch in productie moesten worden gebracht om de kalender te vullen met afleveringen van series en nieuwe delen in populaire filmreeksen.
Wat hier op het spel staat is dus meer dan geld alleen. We hebben het over de hele businessfilosofie van een industrie die steeds minder tijd, geld en ruimte vrij wil maken voor inventieve ideeën, risicovolle verhalen en avontuurlijke producties. Precies de dingen die in het verleden vaak veel geld opleverden.