menu

Film / Algemeen / Ontwikkelingen filmindustrie / toekomst Hollywood

zoeken in:
geplaatst:
Meer Karen Gillan is altijd goed.

En ik moet toegeven: tegen alle verwachtingen in heb ik me met Jumanji nog vermaakt ook. .

geplaatst:
kos schreef:
Is dat zo? Is het niet een beetje dat het publiek vreet wat het gevoerd wordt?

In tijden van de radio dacht ook nog iedereen dat de top 40 geweldig was, tot er andere manieren waren om je muziek te vinden.

In deze tijd kan je van alles zien via je bioscoopabonnement en je pay-tv mogelijkheden als Netflix of HBO. En dan scoren de bekende titels gewoon altijd goed. Dus schijnbaar zoekt een groot deel van de kijkers niet steeds iets vernieuwends. Daarnaast kan het prima naast elkaar werken wat mij betreft. Er komt nog meer dan genoeg uit dat geen bestaande franchise is. Serieus als Chernobyl en When they see us scoren ook enorm goed. Maar idem voor een nieuwe Toy Story of Marvelfilm.

Zelf pak ik met mijn bioscooppas wel nu ook meer andere titels mee die ik normaal niet meteen had bekeken.

geplaatst:
Bij The Lion King:

Basto schreef:
(quote)

Je schrijft het alsof het een pré is dat dit enorm veel geld gaat opbrengen. Dat lijkt het mij allerminst. Krijgen we enkel meer recycle cinema in plaats van nieuwe en originele verhalen.....

Maar ik vrees dat je gelijk krijgt.

Ik snap dit gezeik echt nooit hé. De bioscopen lopen over met titels waar geen franchise aan hangt, zowel in reguliere bioscopen als vooral in filmhuizen. Ga daar dan lekker heen en laat de mensen die wel een ''herkauwd'' verhaal leuk vinden lekker genieten van die films. Net als je gedram over Avengers. Zoveel keuze en jij bezoekt dan de titels die je niet leuk vind en daar vermoei je ons weer maanden mee.
Leer er gewoon mee leven dat er elke maand, elke week, elke dag titels in de bioscoop draaien die gebaseerd zijn op iets bekends. Ik heb niks met Nederlandse films of met musicals, mij zul je daar niet voor naar de bios zien gaan. Iedereen blij toch? Jezelf als een elitaire filmsnob gedragen schiet hier weinig op.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Ik snap dit gezeik echt nooit hé. De bioscopen lopen over met titels waar geen franchise aan hangt, zowel in reguliere bioscopen als vooral in filmhuizen. Ga daar dan lekker heen en laat de mensen die wel een ''herkauwd'' verhaal leuk vinden lekker genieten van die films. Net als je gedram over Avengers. Zoveel keuze en jij bezoekt dan de titels die je niet leuk vind en daar vermoei je ons weer maanden mee.
Leer er gewoon mee leven dat er elke maand, elke week, elke dag titels in de bioscoop draaien die gebaseerd zijn op iets bekends. Ik heb niks met Nederlandse films of met musicals, mij zul je daar niet voor naar de bios zien gaan. Iedereen blij toch? Jezelf als een elitaire filmsnob gedragen schiet hier weinig op.

Ach het zal wel een andere tijd zijn dat mensen hier kennelijk genoegen mee nemen. Ik ben opgegroeid in een tijd dat er elk jaar meerdere originele grote films uitkwamen (die later tot de meest geliefde franchises uitgroeiden.) Nu zie ik enkel vervolgen en remakes en heel erg weinig originele ‘grote’ films uit komen. Dat vind ik gewoon zonde en blijk van creatieve armoede en gebrek aan durf.

Maar elk publiek krijgt de films die het verdient.

Laat mij lekker klagen, mag jij van mij 5 keer naar de Lion King. Snap vooral niet waar jij je druk om maakt.

geplaatst:
Mijn logica zegt dat het steeds lastiger wordt om met iets origineels te komen, want er worden al meer dan 100 jaar films gemaakt. Ja de techniek gaat vooruit, dus meer mogelijkheden.. Maar zelfs in 1927 waren ze de tijd al ver vooruit met een film zoals Metropolis. Gebrek aan durf wordt wel steeds minder ja omdat we ineens met alles en iedereen rekening moeten houden. Het kan bijvoorbeeld echt niet (meer) dat een man in een (grote release) een vrouw slaat, want dan breekt de pleuris weer uit.

geplaatst:
Basto schreef:
(quote)

Ach het zal wel een andere tijd zijn dat mensen hier kennelijk genoegen mee nemen. Ik ben opgegroeid in een tijd dat er elk jaar meerdere originele grote films uitkwamen (die later tot de meest geliefde franchises uitgroeiden.) Nu zie ik enkel vervolgen en remakes en heel erg weinig originele ‘grote’ films uit komen. Dat vind ik gewoon zonde en blijk van creatieve armoede en gebrek aan durf.

Maar elk publiek krijgt de films die het verdient.

Laat mij lekker klagen, mag jij van mij 5 keer naar de Lion King. Snap vooral niet waar jij je druk om maakt.

Dat bedoel ik weer, komt dat misplaatste snobistische toontje weer. Waarom genoegen mee nemen? Waarom kan een remake, reboot of vervolg niet gewoon heel fijn zijn? Ik gok dat jij uit de jaren 80 of begin jaren 90 komt. Alsof er toen niet tig vervolgen waren op franchises. Check de horrorfilms uit die tijd of reeksen als Die Hard, Indiana Jones, Back to the future en nog er nog tig op.

En ik maak me druk dat jij hier constant zuur zit te doen. Da's weinig bevorderlijk voor de sfeer.

geplaatst:
JacoBaco schreef:
Mijn logica zegt dat het steeds lastiger wordt om met iets origineels te komen, want er worden al meer dan 100 jaar films gemaakt. Ja de techniek gaat vooruit, dus meer mogelijkheden.. Maar zelfs in 1927 waren ze de tijd al ver vooruit met een film zoals Metropolis. Gebrek aan durf wordt wel steeds minder ja omdat we ineens met alles en iedereen rekening moeten houden. Het kan bijvoorbeeld echt niet (meer) dat een man in een (grote release) een vrouw slaat, want dan breekt de pleuris weer uit.

Ook richting jou, er komt nog zoveel origineels uit dat niet aan een franchise vast hangt. Ik bezoek er tig in een jaar, naast de vervolgtitels van andere reeksen.

Yesterday, Rocketman, Crawl, Apollo 11 etc. En dan heb ik het alleen over films die nú draaien.

geplaatst:
IH88 schreef:
Basto Box Office zegt iets over hoe populair films zijn, niet over hoeveel originele films er in een jaar uitkomen. Ik geef je gelijk, er zijn veel sequels, prequels, remakes en reboots, maar als mensen (zoals ik van sommige films) daar van genieten laat ze. Ik vind het een beetje makkelijk om daar gelijk een oordeel over te vellen. Films als Us, Brightburn, Midsommar, Yesterday, Booksmart, Ma, Long Shot, Greta, Hotel Mumbai, Serenity, The Mustang etc. zijn ook allemaal uitgekomen dit jaar. Miniseries als Chernobyl en When They See Us. Er is genoeg originaliteit (kwaliteit is wat anders ).

Ik weet wel dat er ook veel originele films uitkomen en daar geniet ik ook van. Daarnaast mag ook iedereen van mij genieten van MCU.

Maar mijn punt is dat ik de trend dat vrijwel enkel remakes en spin off veel geld opleveren Hollywood als gevolg daarvan nog meer gaat inzetten op remakes. Vroeger bracht Disney ons nog originele films als De Lion King en Toy Story (Toen nog Pixar)

Hoe gaan we ooit een nieuwe Lion King of Toy Story krijgen als ze enkel nog inzetten op remakes en spin offs? En die vraag kun je breder stellen want andere studios gaan ook die weg.

Daarom zie ik het niet als een pré dat deze film een groot succes wordt. (Dat is waar de discussie mee begon.)

kappeuter (crew)
geplaatst:
How Will Movie (Theaters) Survive the Next 10 Years? | IndieWire

IndieWire schreef:
The New York Times gave a voice to Hollywood influencers to address moviegoing's uncertain future, but nobody in exhibition. So we asked for their thoughts.

geplaatst:
Basto schreef:

Maar mijn punt is dat ik de trend dat vrijwel enkel remakes en spin off veel geld opleveren Hollywood als gevolg daarvan nog meer gaat inzetten op remakes. Vroeger bracht Disney ons nog originele films als De Lion King en Toy Story (Toen nog Pixar)

Hoe gaan we ooit een nieuwe Lion King of Toy Story krijgen als ze enkel nog inzetten op remakes en spin offs? En die vraag kun je breder stellen want andere studios gaan ook die weg.

Yep! Precies ook mijn zorg met de toekomst van hollywood en de grote blockbusters. Kijk maar hoe The Lion King dit weekend opende met 191 Miljoen...

Er komen inderdaad nog wel genoeg “originele films” voorbij, maar hoe lang is het geleden dat een originele film echt groot geld heeft binnengebracht? Ik denk dat Inception de laatste originele film is die in de top 100 All Time staat op Box Office Mojo. Ik geloof dat al de rest sequels, adaptaties en superhelden films zijn, buiten Avatar en Titanic?

Hoewel ik het Endgame wel gun, vind ik het ook eigenlijk jammer dat het Avatar heeft voorbijgestoken. Ergens vond ik het altijd indrukwekkend en hoopvol dat een originele IP als Avatar op 1 stond. Dat Endgame nu de ‘king’ is, is een signaal dat je Hollywood niet wil insturen, maar gaat de komende box office generatie wel meer dan definiëren .

Het nieuwe monopoly van Disney is ook best zorgwekkend. En die zie ik niet gauw investeren in nieuwe IP’s. Zij kunnen letterlijk de komende 30 jaar verder domineren met hun sequels, remakes en marvel.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Leonardo DiCaprio: Traditional Filmmaking Becoming “Bit of a Dinosaur” – Variety

Variety schreef:
Leonardo DiCaprio is nervous traditional filmmaking may be in danger of extinction.
“We’re entering this age of streaming where things are so immediate and all of a sudden you have a new show, eight episodes of a new brilliant show that comes on that you can watch almost every other day,”
“So when you’re talking about a movie that’s shot on film where you have all of Hollywood Boulevard that like physically transformed into 1969 with no CGI, this is kind of a real throwback to an era of filmmaking we’re not going to see anymore,” he said.
“In a way it is a bit of a dinosaur,” DiCaprio continued. “I just hope we’re going to have this communal theatrical experience of going to see a great piece of art all together and enjoy it.”

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=1FbksrEpyok

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

kappeuter (crew)
Annapurna Pictures Exploring Bankruptcy | Hollywood Reporter

Hollywood Reporter schreef:
Eight years after its launch, Annapurna Pictures has retained a law firm to explore bankruptcy protection, multiple sources tell The Hollywood Reporter.
The company, founded in 2011 by Megan Ellison, had evolved over the years from a production-finance entity to include a full-scale distribution arm whose films include Vice and Sorry to Bother You. But rumors of Annapurna's imminent demise have persisted for the past year. Ellison's company was said to have lost so much money — thanks to a string of soft box office performers, including The Sisters Brothers and Destroyer — that it could no longer sustain the hemorrhaging.
Red flags abounded as the company scrapped two high-profile previously greenlit films last year: Jay Roach's untitled Roger Ailes drama and Jennifer Lopez's heist pic Hustlers.
The prospect of bankruptcy would be a huge blow to the independent film world.
But perhaps the biggest looming question is the fate of the James Bond franchise. Annapurna has at least a 50 percent stake in United Artists Releasing.

Oh.. Fuck!
Daar zou ik heel erg van balen. Die hebben heel wat fijne titels gemaakt.

Na A24 een van mijn favoriete independent productiemaatschappijen. Even googelen op 'interesting production companies' en bij het eerste relevante zoekresultaat, 5 indie production companies to watch, is Annapurna de eerste die ze noemen.

Hopelijk krabbelen ze overeind, want zoals in het artikel staat, Annapurna is een van de weinigen die nog inversteert in originele films met een behoorlijk budget, in plaats van vol in te zetten op remakes, franchises en universes.

kappeuter (crew)
CBS en Viacom samen op jacht naar Netflix-klanten - NRC

NRC schreef:
CBS is de best bekeken Amerikaanse tv-zender, met programma’s als The Late Show, NCIS en The Big Bang Theory. Daarnaast beheert CBS betaalkanaal Showtime, bekend van series als Homeland en Dexter en The Affair. Viacom is eigenaar van Comedy Central, MTV en Nickelodeon, maar ook van filmstudio Paramount.

Absurd eigenlijk dat dit mediaconglomeraat een relatief kleine speler is tussen de 4 grote filmreuzen.

Het drama Viacom-CBS kent voorlopig happy end - FD

FD schreef:
Samen bezitten ze 140.000 tv-afleveringen en 3600 films.

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=aJDQsPau1KQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Variety schreef:
After several box office bombs, 20th Century Fox got a public spanking by Bob Iger on the Disney earnings call. Is the future bleak for the once proud studio? We explain what to expect with 20th Century Fox over the next year.

kappeuter (crew)
J.J. Abrams Officially Closes Sizable WarnerMedia Film, TV Partnership | Hollywood Reporter

Bad Robot, the production company he runs with his wife and co-CEO, Katie McGrath, will now have all of its divisions — including games and digital — under the same roof for the first time.
It's official: J.J. Abrams has solidified his future at WarnerMedia.
Abrams and his wife and Bad Robot co-CEO Katie McGrath have inked a new five-year, all-encompassing overall deal with WarnerMedia.

kappeuter (crew)
Studio Dilemma: Risk a Box Office Flop, or Sell to Netflix? | Hollywood Reporter

So there's the dilemma: seek a studio or financier to partner on the project, holding on to various rights and territories, or make the safe deal with Netflix (which would not seem quite so safe if the film were a huge hit and it already was sold). Studios selling to streamers is an accelerating trend: Paramount is looking into dedicating a division to that purpose, while a source with knowledge of the situation says Sony's TriStar label is devoting resources to stream­ing deals. And indie studio A24 inked a multi-year agreement in 2018 to produce a slate of films for Apple.

kappeuter (crew)
Martin Scorsese calls on theatres to "step up" to preserve cinematic experience - Mirror Online

"The value of a film that's a theme park film, for example, Marvel-type pictures, where theatres become amusement parks, that's a different experience. As I said earlier, it's not Cinema, it's something else. Whether you go for that or not, but it is something else and we shouldn't be invaded by it. "

The Raging Bull filmmaker said responsibility laid with theatre owners to keep "narrative film" alive.
"That's a big issue and we need the theatre owners to step up for that and to allow theatres to show films that are narrative films, and narrative film can be one long take for three hours, two now," he added. "It doesn't have to be a conventional beginning, middle, and end."

Gast
geplaatst: vandaag om 09:37 uur

geplaatst: vandaag om 09:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.