• 12.681 nieuwsartikelen
  • 167.976 films
  • 10.905 series
  • 31.285 seizoenen
  • 626.375 acteurs
  • 195.682 gebruikers
  • 9.160.240 stemmen

Robin Hood

zoeken in:

Sol1

• 571 berichten
  • 261 stemmen

Brix,

Het wordt wel moeilijk om uit al die versies van Robin Hood er één op te zoeken, die de meeste filmliefhebbers zal bevallen. Sommige TV-series uit het verleden heb ik gezien, net als enkele films. Verhaal doet sterk denken aan dat van Wilhelm Tell, zie ook: William Tell (Character) - imdb.com

Van beide vrijheidsstrijders is het bestaan nooit definitief bewezen. Tell is duidelijk minder bekend hier.

Helemaal fictief was de hoofdpersoon Thierry la Fronde, uit een oude Franse TV-serie, een serie die hetzelfde motief van een vrijbuiter en kameraden in een woud gebruikt.

Dat verhaal was duidelijk gebaseerd op Robin Hood.

Misschien nogal gedateerd, als je die afleveringen nu terug zou zien.

Ik ben niet actief op zoek naar films over Robin Hood, maar één van de betere (zoals hiervoor genoemd), sla ik zeker niet over.

Brix

• 19441 berichten
  • 4837 stemmen

Sol1

Ah, Thierry la Fronde!

Dat was ook in Nederland een zeer populaire TV serie destijds.

Af en toe kom ik nog wel eens de stripboeken die ervan gemaakt zijn tegen op rommelmarkten.

Een (Engelese) TV serie van Wilhelm Tell was ook redelijk populair in de jaren '50, maar dan via de Belgische TV te zien geweest.

Veel later nog een modernere TV serie versie gezien ook, ik denk dat dat dan in de jaren '80 geweest zal zijn.

Ik zal het eens opzoeken.

Een prachtige film die zo'n beetje het midden hield tussen Wilhelm Tell en Robin Hood is The Flame and the Arrow. met Burt Lancaster.

John Milton

• 22393 berichten
  • 12107 stemmen

Nieuwe verfilming waar Brix hierboven reeds naar verwees in maart: Robin Hood (2018) - IMDb.

Marian - IMDb lijkt nog niet daadwerkelijk in productie te zijn, al is hij aangekondigd.

kappeuter (crew films)

• 74065 berichten
  • 5900 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1117000/1117395.200.jpg?cb=1539788268

Robin Hood is niet te stoppen | AD.nl

Hollywood krijgt geen genoeg van de Engelse volksheld Robin Hood. Voor de 74ste keer zijn de avonturen verfilmd van de held die stal van de rijken en zijn buit onder de armen verdeelde. De tamelijk onbekende Taron Egerton is de nieuwste vertolker van de opstandige scherpschutter met pijl en boog. Hij had illustere voorgangers, zoals Errol Flynn, Sean Connery, Kevin Costner en Russell Crowe.

De persoonlijke top-3 van filmredacteur Ab Zagt:

1. Robin and Marian (1976)

2. Robin Hood (1973)

3. The Adventures of Robin Hood (1938)

John Milton

• 22393 berichten
  • 12107 stemmen

Tamelijk onbekende? Ok, hij is misschien nog geen A-lister, maar om iemand met twee blockbusters op zijn naam tamelijk onbekend te noemen, gaat misschien ook weer wat ver.

Ben benieuwd of deze iets gaat doen trouwens. Ik was als jongetje helemaal gek van Robin Hood, zelf ook nog aantal jaren handboog geschoten als tiener. Maar van deze trailer werd ik toch niet warm. Beetje King Arthur: Legend of the Sword (2017) vibes kreeg ik ervan...

Brix

• 19441 berichten
  • 4837 stemmen

Met het opnieuw bekijken van diverse afleveringen van de oude Engelse TV serie "The Adventures of Robin Hood (1955-1959) heb ik mijn door de tijd verbleekte herinneringen opgefrist.

Ik mag wel zeggen dat het een zeer prettige hernieuwde kennismaking met de serie is geworden.

De wat negatieve indrukken die ik er nog van had zijn voornamelijk te wijten aan de Hammer speelfilm "Sword of Sherwood Forest(1960)

Daarin speelde Richard Greene, net als in de TV serie de hoofdrol, maar die film kan niet tippen aan de serie.

Voor die tijd zijn de sets en decors van de serie erg goed.

De cast is daarbij uitstekend.

Ook al is Greene uiterlijk wat minder mijn idee van Robin, hij was wel een zeer bekwaam acteur.

Ook heel sterk zijn Alexander Gauge (Friar Tuck) en Alexander Wheatley (Sheriff of Nottingham)

Voor een jeugdserie vallen er erg veel doden, via zwaard en pijl, ook al is het schermwerk niet geweldig.

Vergelijkbaar met dat in de even populaire TV serie "Ivanhoe", met Roger Moore.

De serie liep 143 afleveringen lang, en na de hernieuwde kennismaking begrijp ik wel waarom die zo populair was.

Van de aanschaf v.d. complete reeks op DVD heb ijk dan ook absoluut geen spijt.

https://imgbb.com/

https://imgbb.com/

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.