- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Hatchet heeft mijn broertje liggen in zijn Videotheek en die had ik toevallig van de week al meegenomen om te gaan kijken 
Prom Night, Cabin Fever 1 en 2 en a Nightmare on Elm Street heb ik al gezien en vond ik idd erg leuke films, alleen niet helemaal wat ik nu bedoel.
Blood Night is inderdaad precies wat ik bedoel, maar heb ik nog niet zo heel lang geleden gezien! 
Bedankt voor de tips, ik ga Hatchet zeker kijken en Sleepaway Camp en Dead Snow komen ook zeker op mijn to-see lijstje.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ben ook wel benieuwd wat hier allemaal uitkomt, ook het horror subgenre waar mijn zwak het grootst voor is. Geile tieners rule.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Heel de F13 reeks + de zeer ondergewaardeerde en geniale remake.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Sleepaway camp is echt één van de meest foute ....campy.... slasher die er is, geweldig 
Ik zie trouwens geen stem staan bij Piranha (2010) , dat is één van de betere. Combinatie van sex, humor en gore is hier echt perfect 
Evil Aliens (2005) Weet niet of hier sex in zat, volgens mij een beetje, maar grappig en smerig is het sowieso 
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Piranha heb ik idd ook nog niet gezien. Friday's heb ik lang geleden gezien, dus vandaar geen stemmen, maar die zijn zeker aan een herkijkbeurt toe. Evil Aliens lijkt me ook erg leuk! Ga hier zeker een lijstje van maken.
Meer tips zijn altijd welkom! 
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Dance of the Dead (2008) is ook wel een tof filmpje 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Deadgirl (2008) Tieners, seks en het is over het algemeen vrij smerig. Alleen niet al te veel humor..
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
The Blob (remake)
Doghouse
Poultrygeist
Toxic Avenger
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Even wat free publicity. Een film die ik gefund heb, wat ik nu overigens weer doe met the Invasion of the Not Quite dead. Wel erg low budget (dat krijg je met mij als geldschieter
), maar voldoet precies naar wat je zoekt. Hier de website en vanavond zal ik de film hier ook eens toevoegen. Als je van b-films houdt ofcourse
.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
2001 Maniacs
Boy Eats Girl
Drive Thru
April Fools Day
Lost Boys
Buffy the Vampire Slayer
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Fortune
-
- 4336 berichten
- 2825 stemmen
Even wat free publicity. Een film die ik gefund heb, wat ik nu overigens weer doe met the Invasion of the Not Quite dead. Wel erg low budget (dat krijg je met mij als geldschieter
), maar voldoet precies naar wat je zoekt. Hier de website en vanavond zal ik de film hier ook eens toevoegen. Als je van b-films houdt ofcourse
.
Lijkt me een risicovolle investering, doe je dit dan omdat je iets in de film ziet of omdat je denkt dat het toch wel wat geld gaat opleveren.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Was niet om winst te maken maar om gewoon een aandeel te hebben in de realisatie. Om er geld mee te verdienen was het niet echt verstandig geweest nee
.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
.
Cool, hoe gaat dat financieren eigenlijk in zijn werk? Ben je gewoon toevallig op de film gestuit via een oproep of dergelijks of ken je iemand van de cast?
Wel een ontzettend brakke website 
edit: Indywood zal er wel voor iets tussen zitten?
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4110 stemmen
Was niet om winst te maken maar om gewoon een aandeel te hebben in de realisatie. Om er geld mee te verdienen was het niet echt verstandig geweest nee
.
Wat voor bedragen worden er in zo'n amateurproductie gepompt dan?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat voor bedragen worden er in zo'n amateurproductie gepompt dan?
Niet zoveel hoor, ook vrijblijvend. Of het nou 50 of 5000 euro is. Het eerdere Invasion of the not quite dead die ik ook al noemde wordt volledig gefund door fans. Schijnt echt de nieuwe standaard te worden voor independent filmmakers die moeite hebben met de financiering. Twitter leent zich daar perfect voor bvb.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Cool, hoe gaat dat financieren eigenlijk in zijn werk? Ben je gewoon toevallig op de film gestuit via een oproep of dergelijks of ken je iemand van de cast?
Ik kende iemand van de cast.
Low budget he?
.
Ik snap de vraagstelling hier niet zo? Come again? 
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Dat van Indywood was eigenlijk een half antwoord op mijn eigen vraag over hoe je op dit project bent gestuit
Maar ik geef toe, het bericht ziet er wat wazig uit. Lijkt me trouwens wel ontzettend cool om te weten dat je mee hebt geholpen aan een film.
Over die website: ik maakte dezelfde crappy sites toen ik in het 5e middelbaar zat
Al ben ik trouwens wel de laatste om te zeggen dat mijn websites er zo verschrikkelijk mooi uitzien.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja, het is wel amateur hour wat betreft de site ja.
Indywood ken ik dan weer via twitter, en ook omdat ie door grote namen wordt gesteund als Kaufman en Savini. Dan kan je wel wat. Al zou dat wel stukken gladder lopen als de link die ik net plaatste. Dat is echt b-film op zijn puurst
.
payrits
-
- 38 berichten
- 4 stemmen
hallo, weet iemand een aantal titels over de eerste wereld oorlog en
iets wat eenbeetje op de amerikaanse burger oorlog lijkt?
alvast hardstikke bedankt.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Beloofd wat zeg 
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ja, het is wel amateur hour wat betreft de site ja.
Indywood ken ik dan weer via twitter, en ook omdat ie door grote namen wordt gesteund als Kaufman en Savini. Dan kan je wel wat. Al zou dat wel stukken gladder lopen als de link die ik net plaatste. Dat is echt b-film op zijn puurst
.
Savini als in Tom Savini die een geweldige rol heeft in From Dusk Till Dawn? Klinkt wel erg leuk allemaal.
yeyo
-
- 6360 berichten
- 4645 stemmen
Tom Savini, the Gore Master ja! Hij verzorgde de effecten van o.a. Friday the 13th en Dawn of the Dead.
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1890 stemmen
Heeft iemand toevallig nog een suggestie voor een (soortgelijke) blues-film? Crossroads heb ik al gezien, helaas weet ik geen andere blues-films. 
vistrida
-
- 151 berichten
- 133 stemmen
Heeft iemand toevallig nog een suggestie voor een (soortgelijke) blues-film? Crossroads heb ik al gezien, helaas weet ik geen andere blues-films.
Mo' Better Blues was zeker een leuke film met goede blues muziek 
Er is ook een serie/docu genaamd the blues uit 2003..... als het je echt om de muziek gaat is dit zeker de moeite waard!!
En als je van ook van Soul houdt zou ik Soul men ook maar eens kijken.... ook topmuziek!
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Blues Brothers en Soul men is inderdaad erg leuk.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik zoek nog een aantal echt goede WOII-films. En dan vooral de Jodenvervolging en het concentratiekamp als belangrijkste thema.