• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.969 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.990 gebruikers
  • 9.371.038 stemmen

Ik zoek... bepaalde filmmuziek

zoeken in:

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

hoe heet die muziek van joe h. uit hana-bi laatste 7 minuten?

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Check je pm's.

HeresJohnny

• 104 berichten
  • 5 stemmen

De muziek van Christine (1983) en The Shining (1980)

Ik weet dat de eerste op zowel vinyl als cd is geleverd en de tweede alleen op vinyl in een beperkte opage.

Ik ben dus op zoek naar plaatwerk, mocht dat nog niet duidelijk zijn

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Ebay in de gaten houden is al een goed begin.

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

Ik heb net Kikujirô no Natsu gezien. Ik ben inmiddels achter de titel van de geweldige muziek, Summer van Joe Hisaishi. Nou vroeg ik me af of hier ook bladmuziek (voor piano) van te vinden/koop is.

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

Voor de liefhebbers, hier de bladmuziek van Joe Hisaishi's Summer: http://www.joehisaishi.net/partitions/solo/encore/

Apocalypse Now

• 176 berichten
  • 338 stemmen

weet iemand welk liedje er wordt gespeeld bij the hills have eyes voordat de echte film wordt gedraaid

catweasel

• 1571 berichten
  • 951 stemmen

Ik ben op zoek naar een stukje muziek uit Babette's Feast. Het gaat om het godsdienstige stuk dat Phillipa (Bodil Kjer) na het diner op de piano speelt.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Volgens mij zong ze na het diner of ben ik nu gek?

catweasel

• 1571 berichten
  • 951 stemmen

Ze speelt op de piano en zingt daarbij. Ik heb alleen weinig hoop dat ik dit betreffende muziekstuk uit deze film kan vinden

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Heb het gevonden. Een gedeelte van de ''The Canon'' mass.

HeresJohnny

• 104 berichten
  • 5 stemmen

Ik zoek de muziek die draait in de film 'Halloween', met de beruchte Mike Meyers.

Ik doel op de muziek die klinkt als die twee wagens achter elkaar aanrijden in een op een weg tot het donker wordt.

Het heeft iets weg van Tubular Bells.

Alvast bedankt

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Dat is het beroemde thema van de score die John Carpenter zelf componeerde voor de film.

HeresJohnny

• 104 berichten
  • 5 stemmen

Oké, en bestaat die ook digitaal/op cd?

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

In overvloed te krijgen (niet voor niets een beroemd). Naast de vele cd uitgaves van de filmmuziek zelf, staat het thema op heel veel verzamelaars.

HeresJohnny

• 104 berichten
  • 5 stemmen

Okee, bedankt!

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Als het alsnog niet wil lukken, kan je mij nog even pm-en.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Ik ben op zoek naar de naam van de Tango waarop Rutger Hauer en Derek de Lint dansen in Soldaat van Oranje. Iemand enig idee ?

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Daar bestaat nog wat onduidelijkheid over. Het kan van Rogier van Otterloo zelf zijn, of een bestaande die hij gebruikte. Zal het even vragen aan een familielid. Je hoort het zo snel mogelijk.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Hij wist mij te vertellen dat het in ieder geval niet van Van Otterloo is. Naam en componist weet ie niet. Zal vragen of ie het via Houwer te weten kan komen.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Ok, iig (alvast) bedankt .

Frikandelman

• 17 berichten
  • 29 stemmen

weet iemand het piano stukje aan het begin van 'deadly silence' dat stuk MOET ik namelijk hebben [a]

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Welke film?

Hey hallo ,

ik zoek de naam v/d de soundtrack die in het volgende tvfragmentje wordt gebruikt(als het goed is geeft de link een filmpje met een rodeo-clown)...het gaat om de muziek die op 3.02 min begint...

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/jakhalzen.php?id=303&autostart=true

ok de vraag; weet iemand van welke film dit is... of nog beter weet iemand de naam van dit liedje?

drdrek

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek een nummer dat in veel films voorkomt al kan ik er zo snel geen één noemen.

Je hoort het vaak als er actie ondernomen moet worden. Een trompet hoor je, dan rustige drum op de achtergrond en weer trompetten.

Daarbij veranderd de camera snel van positie waardoor er veel shots achter elkaar in beeld komen. Bijvoorbeeld als er een gevecht plaats gaat vinden en een persoon is zich klaar aan het maken door zichzelf vol te hangen met wapens. Dan elke keer als ie iets omdoet hoor je die trompet. ta ta taaa. rapapapapapa ta ta taaa.

Ik weet het. Het is erg vaag maar ik hoop dat iemand mij kan helpen

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Hier kan helaas niemand je mee helpen. Dat kan namelijk in zoveel films zitten en zal ook voor je gevoel hetzelfde zijn, maar vaak toch nog verschillend.

drdrek

• 3 berichten
  • 0 stemmen

heb je dan misschien een idee wat het zou KUNNEN zijn?

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Dat antwoord gaf ik net al. Ik herken de beschrijving van de muziek bij zo'n scene, maar dat kan nooit herleid worden naar een 1 stuk. Iedere filmcomponist kan dat soort muziek schrijven voor zo'n scene, maar is altijd nog verschillend.

drdrek

• 3 berichten
  • 0 stemmen

ken je dan ook geen nummer waar zoiets soortgelijks in voorkomt?

tukkerstein

• 2216 berichten
  • 3467 stemmen

Ik herken het van Neo's nummer een, in A Space Odyssey zit volgens mij een dergelijk muziekstuk, zie hier.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.