• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.968 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.243 gebruikers
  • 9.387.852 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

lngrid

• 1232 berichten
  • 553 stemmen

lngrid schreef:

Een vriendin van me is op zoek naar de volgende film, ik had beloofd het hier te proberen voor haar:

De film was zo'n 5 a 10 jaar geleden op tv op zondagmiddag bij de VPRO. De titel was die van een automerk, bijv de Caddilac.

Hij speelde in een Oosteuropees land dat (denk ik) aan zee ligt, want het verhaal was dat er een groepje kinderen van 4 tot 11 jaar een auto in een schuur vond en ermee naar de zee wilde reizen. Je krijgt dan een roadmovie, en volgt de kinderen.

Maar je komt niet veel te weten, en opeens komt er een klein kindje uit de achterbak, ze vinden een pistool, twee jongens gaan rivaliseren over een meisje, en de dingen die gebeuren zijn soms schokkend, maar de kinderen zelf hebben daar niet zo'n last van. De sfeer van het land was heel verlaten met felle zonneschijn.

Niemand een idee?

empirekees

• 1597 berichten
  • 2401 stemmen

En in die film gooien die kinderen stenen in een schipvrak geloof ik?

En een paar misdadigers zitten achter hun aan?

Ooit gezien ja. Dat is zo'n 8 jaar geleden... Maar daar kom je geen steek verder mee...

The Goss

• 502 berichten
  • 4760 stemmen

speedy23 schreef:

Hé The Goss, Als je iets van dat duo zoekt, kijk hier eens eventjes:

Dank speedy23. Ik heb hem gevonden. Het is Nati con la Camicia, alias Go for it!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Als ik er mij eens mee bemoei hé (met een dikke nek)...

The Goss

• 502 berichten
  • 4760 stemmen

Ga zo door!!

RolfWolf

• 1016 berichten
  • 1230 stemmen

Ja speedy, heb je voor mij ook zo'n gouden tip?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik heb mij er al rot naar gezocht en inlichtingen gevraagd, maar niemand heeft er iets van gehoord, laat staan gezien.

Maar net als ik zijn er verschillende vrienden die het een verschrikkelijk goed idee vinden. Omdat zoiets helemaal niet te geloven is, zou met het (volgens mijn bescheiden mening) moeten uitbrengen als komedie. Misschien iets nieuws voor Eddie Murphy???

RolfWolf

• 1016 berichten
  • 1230 stemmen

speedy23 schreef:

Ik heb mij er al rot naar gezocht en inlichtingen gevraagd, maar niemand heeft er iets van gehoord, laat staan gezien.

Maar net als ik zijn er verschillende vrienden die het een verschrikkelijk goed idee vinden. Omdat zoiets helemaal niet te geloven is, zou met het (volgens mijn bescheiden mening) moeten uitbrengen als komedie. Misschien iets nieuws voor Eddie Murphy???

Oké, een zwarte komedie dan. Zoiets als Dr. Strangelove. Overigens vind ik het helemaal niet zo'n ondenkbaar scenario, maar ik kan er in verband met het gevaar van ideeëndiefstal natuurlijk niet te veel over kwijt.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

RolfWolf schreef:

Oké, een zwarte komedie dan.

Niet moeilijk toch, met al die Afrikanen...

RolfWolf

• 1016 berichten
  • 1230 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Niet moeilijk toch, met al die Afrikanen...

Juist.

bisse

• 646 berichten
  • 444 stemmen

Ik was laatst aan het cruisen op de site en zat naar persoonlijke top films van users te kijken.Ik kwam toen terecht bij een film over schizofrenie die een erg hoge rating kreeg en ook als schokkend werd beschreven.Het was in ieder geval niet spider of a beautifull mind.ik heb de titel niet opgeschreven maar wil erg graag weten welke film dit nou was,ik meen me ook te herinneren dat de regisseur nog meer zeer eigenzinnige films had gemaakt.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Heb je post even aangepast, was nogal een spoiler voor de films die je noemt

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Freud schreef:

(...) de naam 'The killer' maar daar vind ik hier op de site niks van terug, dus die naam kan verkeerd zijn (het kan bijvoorbeeld 'The murderer' zijn, of 'Killing' of zo)

Mijn broer zei achteraf dat hij er meer van had verwacht, dus het moet van een tamelijk bekende regisseur zijn of met een bekende acteur... (enz...)

Ik heb hem gevonden denk ik, in de Fnac staat een dvd met de naam 'Killer', die geproduceerd is door Oliver Stone. Dat moet hem dus wel zijn, maar hij staat idd niet op deze site. Maar goed, zo interessant was hij eigenlijk ook niet...

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Is dat niet deze dan?

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Jawel, dat is hem inderdaad! Da's waar, op die dvd stond ook een langere titel, ben ik gewoon vergeten na te kijken.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En jij noemt je Freud...

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Ach, gewoon een freudiaanse vergissing, dat kan de beste overkomen...

pascal83

• 2736 berichten
  • 2482 stemmen

Hoe die film ook al weer waar 'James Bond' (dacht roger moore) naast een CIA agent een bijrol vertolkt, het is een film van de laatste 15 jaar ...

pascal83

• 2736 berichten
  • 2482 stemmen

pascal83 schreef:

Hoe heet die film ook al weer waar 'James Bond' (dacht roger moore) naast een CIA agent een bijrol vertolkt, het is een film van de laatste 15 jaar ...

Niemand???

'De James Bond' heeft in deze film meer een bijrol, de films speelt zich trouwens grotendeels af op een trein.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Ik ken alleen films met James Bond waarin James Bond de hoofdrol speelt. Zeker als het met Roger Moore was. Je haalt een paar dingen door elkaar denk ik. Of bedoel je 'The Secret Life of Ian Fleming'?

Wouter

• 18720 berichten
  • 3085 stemmen

Ik vermoed een film waar Moore een Bond-achtige figuur speelt.

Wouter

• 18720 berichten
  • 3085 stemmen

Ik keek even bij Moore en zag iets met CIA. Is het dit:

http://www.imdb.com/title/tt0245095/combined

pascal83

• 2736 berichten
  • 2482 stemmen

nee dat is hem niet, maar toch bedankt ... ik zal het wel gedroomd hebben

The Goss

• 502 berichten
  • 4760 stemmen

Jaren geleden hadden ze op Veronica (toen het nog wel een goede zender was) regelmatig woendagavond politiefilms. Beetje in het genre van de rtl4 films. Nu is me daar één film van bijgebleven. Het gaat om een soort sekte die vlakbij een stadje woont en die veel wapens inslaat en rare dingen doet met vrouwen en kinderen. (Nu niet aankomen met het Wacodrama, want die is het niet). De boerderij wordt op een gegeven moment belegerd door de FBI en de hele santekraam. De mensen op de boerderij worden op een gegeven moment compleet gek gemaakt met enorme speakers, waar de hele dag loeiharde muziek uit komt. Dit om ze zo murw te maken dat ze ophouden met hun sekte.

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Dat zou best wel eens deze kunnen zijn.

Hoewel dat was niet echt een sekte..

De GeuS

• 2180 berichten
  • 2859 stemmen

Ik zat laatst weer aan een horrorfilm te denken, en kon maar niet meer op de naam komen; het gaat over een jongeman en een wat oudere man (kaal van boven maar met een paardestaart) die iets van ondoden of demonen bestrijden (soort van hellraiser). Er zijn in elk geval meerdere delen van.... (dacht zelf dat die vent met die paardestaart ook in "starship troopers" en "total recall" meespeelt, maar kan het mishebben).

The Goss

• 502 berichten
  • 4760 stemmen

kos schreef:

Dat zou best wel eens deze kunnen zijn.

Hoewel dat was niet echt een sekte..

Zou kunnen kos, wat me voornamelijk is bijgebleven, is het gedeelte met de harde muziek uit de speakers. Kun je je daar iets van herinneren uit die film?

starbright boy (moderator films)

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

Weet je heel, heel zeker dat het echt geen Waco is? Dat is wel het eerste wat in mij opkomt en ik heb ook het idee dat daar die luidsprekers inzitten. De rest van je omschrijving klopt wel heel erg precies. Rare dingen met vrouwen en kinderen, sekte, lange belegering door de FBI, boerderij, net buiten de stad, veronica film met RTL4 trekjes.

Ik bedoel dan deze Waco-film link

Je kunt het overigens morgen controleren op VRT 1.

The Goss

• 502 berichten
  • 4760 stemmen

Ja, dat weet ik heel zeker. Daarom had ik het er ook in gezet. Het heeft wel dezelfde trekjes, maar het is toch een andere film.

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

De GeuS schreef:

Ik zat laatst weer aan een horrorfilm te denken, en kon maar niet meer op de naam komen; het gaat over een jongeman en een wat oudere man (kaal van boven maar met een paardestaart) die iets van ondoden of demonen bestrijden (soort van hellraiser). Er zijn in elk geval meerdere delen van.... (dacht zelf dat die vent met die paardestaart ook in "starship troopers" en "total recall" meespeelt, maar kan het mishebben).

Klinkt heeeel in de verte een klein beetje op Highlander

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.