- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Scorpio
-
- 10 berichten
- 7 stemmen
Sorry, ik wist niet dat 'film zoeken' hier geplaatst moest worden... want ik vond 41 pagina's al veel!
ik plaats hier mijn bericht opnieuw:
Hey
Ik herinner me een film waarvan ik de titel niet ken.
het ging over een president die in het begin besmet werd door een gevaarlijke virus of zoiets... hij moet hiervoor naar ziekenhuis en er werd een vrouwelijke arts ernaartoe geroepen om president zijn virus te onderzoeken.
In hetzelfde ziekenhuis loop er nog een gek (vrouw) rond die tegengif heeft... en heel het ziekenhuis is besmet geraakt door de virus... op het einde wisten ze dat een klein jongetje de enige middel is om anderen te kunnen redden, maar klein jongetje is vermist geraakt ergens in ziekenhuis...
als het jullie vaag is, kan ik jullie nog meer details geven, maar ik weet niks over de namen van de acteurs die hierin spelen... :-S
toch bedankt
Jorn
Keezz
-
- 389 berichten
- 257 stemmen
Was het niet gewoon een aflevering van de X-files...?? 
Scorpio
-
- 10 berichten
- 7 stemmen
Yep, het is 'Contagion'
bedankt, hé!
P.S.: Keezz, het lijkt inderdaad op een aflevering van X-files! 
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
bij Films > Algemeen > Help! Film gezocht! (wat een rottitel trouwens):
Geachte allemaal,
Al een aantal jaren geleden vertelde mijn moeder me over een film die zij had gezien. Het verhaal ging over een virus dat een totaal volk in een soort wilde beesten veranderde. Voortaan gold in die samenleving het recht van de sterkste (lees: de zwakkeren werden letterlijk afgemaakt door de sterkeren).
Slechts 1 persoon uit dit volk wist te ontsnappen aan dit virus. Hij begon aan een reis en kwam na een tijdje uit in de 'perfecte' samenleving, de tegenpool van datgene dat hij verlaten had dus. (voorbeeld: Bij een begravenisstoet ziet de man alleen maar lachende en feestvierende mensen. Hij vraagt hen hoe ze zo vrolijk kunnen zijn bij zoiets treurigs. Antwoord: de dode heeft een mooi leven gehad, dus is er geen reden om te treuren.)
Dit is wat ik me kan herinneren van het verhaal. Mijn probleem is: ik heb geen idee over welke film mijn moeder het had en wil het heel graag weten!
Komt het verhaal een van jullie bekend voor? Zo ja, wees dan zo aardig om de filmtitel met mij te delen.
Bij voorbaat dank,
Anatolia
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
(voorbeeld: Bij een begravenisstoet ziet de man alleen maar lachende en feestvierende mensen. Hij vraagt hen hoe ze zo vrolijk kunnen zijn bij zoiets treurigs. Antwoord: de dode heeft een mooi leven gehad, dus is er geen reden om te treuren.)
Dit doet me denken aan Live and Let Die, maar die zal je wel niet bedoelen...
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Delen van het plot lijken toch wel heel erg veel op Yume (Dreams) van Akira Kurosawa uit 1990.
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Dit doet me denken aan Live and Let Die, maar die zal je wel niet bedoelen...
Nee, dan zou mijn moeder eerder gezegd hebben: een charmante Engelse agent deed er in mee.
Ik heb eens gekeken naar die Yume op deze site. Het zou kunnen dat het één van die acht verhaaltjes is. Maar ik betwijfel het.
P.S. Ben wel geïnteresseerd geraakt in Yume. Ga het denk ik huren
.
The Goss
-
- 502 berichten
- 4760 stemmen
Ik zoek de titel van een film die zich afspeelt in Zuid-Amerika (bij mijn weten Columbia). De plot is dat een Amerikaanse man, die in dat land werkt op een gegeven moment, terwijl hij in een file staat, wordt ontvoerd door rebellen en dat hij meegenomen wordt in de bergen. Zijn vrouw en familie gaan dan middels een onderhandelaar hem proberen vrij te kopen. Ik kan de acteurs niet noemen, maar het staat me vaag bij dat het Goldie Hawn, Jodie Foster, Meg Ryan of Michelle Pfeiffer was. Ze was in ieder geval blond. Ik heb al op hun namen gezocht maar kon de titel er niet tussen vinden.
Ik heb destijds de making of gezien en wat ik er nog van weet is dat de film in, volgens mij, Bolivia is gedraaid en dat bijna de gehele crew onderkoeld was.
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3236 stemmen
Volgens mij bedoel je "Proof of Life" met Meg Ryan en Russel Crowe.
The Goss
-
- 502 berichten
- 4760 stemmen
Dank jassonn. Klopt helemaal. Kon me alleen absoluut niet meer herinneren dat Russell Crowe erin mee speelde.
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
bij Films > Algemeen > Help! Film gezocht! (wat een rottitel trouwens):
Geachte allemaal,
Al een aantal jaren geleden vertelde mijn moeder me over een film die zij had gezien. Het verhaal ging over een virus dat een totaal volk in een soort wilde beesten veranderde. Voortaan gold in die samenleving het recht van de sterkste (lees: de zwakkeren werden letterlijk afgemaakt door de sterkeren).
Slechts 1 persoon uit dit volk wist te ontsnappen aan dit virus. Hij begon aan een reis en kwam na een tijdje uit in de 'perfecte' samenleving, de tegenpool van datgene dat hij verlaten had dus. (voorbeeld: Bij een begravenisstoet ziet de man alleen maar lachende en feestvierende mensen. Hij vraagt hen hoe ze zo vrolijk kunnen zijn bij zoiets treurigs. Antwoord: de dode heeft een mooi leven gehad, dus is er geen reden om te treuren.)
Dit is wat ik me kan herinneren van het verhaal. Mijn probleem is: ik heb geen idee over welke film mijn moeder het had en wil het heel graag weten!
Komt het verhaal een van jullie bekend voor? Zo ja, wees dan zo aardig om de filmtitel met mij te delen.
Bij voorbaat dank,
Anatolia
Wil die film zien!
RWL
-
- 872 berichten
- 832 stemmen
Ik zoek een titel van een film die gaat over het volgende:
Een man laat zichzelf verkleinen zodat hij in een konijn gespoten kan worden (voor onderzoek). Ik weet alleen dat er iets mis gaat en in een lift wordt de man (die al in de spuit zat) in een mens wordt gespoten. Dan begint een zoektocht naar de uitgang en volgens mij komt ie eruit na een niesbui...
Wat is de titel van deze, ik denk uit de jaren 80 (en anders early 90s), film?
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Klinkt mij in de oren als innerspace
Scorpio
-
- 10 berichten
- 7 stemmen
Hey
Ik herinner me een film over reis naar Mars... Mars is bewoond... maar er zijn paar mutanten daar, bijvoorbeeld een vrouw met drie borsten (en de man zei: ik wou da ik drie handen had, terwijl hij haar borsten aanraakte)
En er was ook ene man die iemand verloren heeft (waarschijnlijk zijn vrouw) ergens op de Mars... door ongeluk of zoiets...
Ik hoop dat iemand de titel kent van die film :s
greetz
Jorn Rijckaert
lngrid
-
- 1232 berichten
- 553 stemmen
Hoi,
Ik heb ooit een film op tv gezien over een vrouw die 'los ging', het vrije leven ging ontdekken, weg van haar saaie getrouwde bestaan. Ik geloof dat ze Het was een komedie, toen film van de dag in de vpro-gids
. Speelt in Griekenland, in de zomer (of voorjaar). Weet niet meer of het ook een Griekse film was, of dat hij er alleen speelde.
Weet iemand welke film ik bedoel? Ik kan hem op MM of IMDb niet vinden.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Pane e Tulipani zou kunnen.
lngrid
-
- 1232 berichten
- 553 stemmen
Nee, die is het niet. Hij is ouder. Niet heel oud hoor, ik heb hem denk ik rond '97 op tv gezien, dus zal hij van een paar jaar daarvoor zijn. Maar de film had wel dezelfde sfeer als Pane e Tulipani.
lngrid
-
- 1232 berichten
- 553 stemmen
Een vriendin van me is op zoek naar de volgende film, ik had beloofd het hier te proberen voor haar:
De film was zo'n 5 a 10 jaar geleden op tv op zondagmiddag bij de VPRO. De titel was die van een automerk, bijv de Caddilac.
Hij speelde in een Oosteuropees land dat (denk ik) aan zee ligt, want het verhaal was dat er een groepje kinderen van 4 tot 11 jaar een auto in een schuur vond en ermee naar de zee wilde reizen. Je krijgt dan een roadmovie, en volgt de kinderen.
Maar je komt niet veel te weten, en opeens komt er een klein kindje uit de achterbak, ze vinden een pistool, twee jongens gaan rivaliseren over een meisje, en de dingen die gebeuren zijn soms schokkend, maar de kinderen zelf hebben daar niet zo'n last van. De sfeer van het land was heel verlaten met felle zonneschijn.
De Knip
-
- 1885 berichten
- 3681 stemmen
Ik zoek de volgende animatie/tekenfilm.
Het gaat over een voetbalwedstrijd met - uiteraard - allemaal van die beesten. Wie weet welke dit ook alweer is. Heb em vroeger ( 20 jaar geleden ) gezien namelijk.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Bedknobs and Broomsticks (1971).
De Knip
-
- 1885 berichten
- 3681 stemmen
Ok thanks, mn geheugen zegt me dat t alleen een voetbalwedstrijd betrof. Zie ook dat meerdere deze nog goed kunnen herinneren 
Justice4All
-
- 2152 berichten
- 457 stemmen
Er is een voetbal-film waar Sylverster Stalone en Pélé erin spelen, wie weet hoe de film heet?
De Knip
-
- 1885 berichten
- 3681 stemmen
Escape to victory, ook wel gewoon Victory (1981).
De GeuS
-
- 2180 berichten
- 2859 stemmen
Ik zoek naar een film uit mijn jeugd. Ik had het er laatst nog over met mijn zus, maar we konden niet meer op de titel komen.
Het enige wat ik me nog van de film kan herrineren is;
Volgens mij gaat het om een schooljuf die ergens afgelegen in een barak of zo les geeft aan een klein klasje. op een gegeven moment worden ze dan gegijzeld door een groepje mannen (met god mag weten wat voor reden) met vage dierenmaskers op of zo....
Ze worden dan geloof ik vervoerd in zo'n gele schoolbus....
Niet dat ik hem nog eens wil zien of zo maar t is wel jeugdsentiment.... 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.