• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.968 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.092 acteurs
  • 199.243 gebruikers
  • 9.388.039 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Is dat niet gewoon Die Blechtrommel van Schlondorff?

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Is dat zo gewoon dan? Nee, zou best wel eens kunnen. Snel nog maar eens op zoek gaan naar deze film. Bedankt!

wie kan mij helpen ???

ik zoek de volgende film, waarvan ik de titel jiet meer weet, maar ik kan hem wel omschrijven. jaren geleden heb ik hem op video gehuurd. de film speelt in een amerikaans stadje op het platteland.

daar is een sheriff, die zich o.a nogal ergert aan het gedrag van de plaatselijke jeugd.op een gegeven moment gaat hij compleet door 't lint en rost met een honkbbalknuppel o.i.d. een of meerdere auto's in elkaar. en later steekt hij ook nog een of andere ranzige kroeg in de hens.ik zou graag de titel van deze fil werten, zodat ik verder kan speuren of hij nog op video of evt. dvd verkrijgbaar is.min (vage)herinnering zegt mij dat er een paar u's in de titel waren.ik hoop dat iemand mij helpen kan. in dat geval mai mij dan even, alvast bedankt,

victor kramer, hardenberg

e-mail: [email protected] of tel 0523 270 664, en mobiel0648568670

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Ik ben op zoek naar een film waar een lerares een onhandelbare leerling op het rechte pad wil helpen. De jongen (rond de 18, blond lang haar en altijd een zwarte lederen jas aan) komt uit een arme buurt en heeft een doodzieke moeder... Wat de lerares niet weet is dat die gast haar eigen zoon is die als kleuter werd ontvoerd.

Mogelijk gaat het om een tv-film, maar dat kan evengoed niet het geval zijn.

starbright boy (moderator films)

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

Esteban: Ik weet dat ik 'm heb gezien, ik weet het. Maar welke film was dit ook weer? Oooh , de frustratie....

In mijn herinnering nogal een draak trouwens.

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Geen flauw idee wat ik er nu zou van vinden, maar lange tijd geleden zat ik wel met tranen in mijn ogen Als ik hem ooit vind zal ik het weten te zeggen.

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Jordy schreef:

Brooklyn, dat komt uit The Talented Mr. Ripley (prachtige scene)

Hoe kon ik dat vergeten?

Thanks iig

puck

• 399 berichten
  • 931 stemmen

Kan iemand me helpen aan de titel van de volgende 2 Franse films:

1) een jongen met het syndroom van down speelt een van de hoofdrollen, weet het precieze verhaal niet meer... er was ook iets met wolken geloof ik...

2) een verfilming van een toneelstuk wat ook het gevoel gaf dat je naar een toneelstuk aan het kijken was. Er werd slechts 1 decor gebruikt (namelijk een appartement) en het ging over een driehoeksverhouding tussen (dacht ik) 2 mannen en 1 vrouw.

Lekker vaag (het lijkt wel alsof ik een droom aan het omschrijven ben ), maar het is een aardige tijd geleden dat ik ze heb gezien, vandaar.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

De eerste film is denk ik "Le Huitième Jour"

puck

• 399 berichten
  • 931 stemmen

Jaaa, dat is 'm! Hè, wat een opluchting, dankjewel!

Nu nummer 2 nog...

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

En de tweede film moet denk ik "Gouttes d'Eau sur Pierres Brûlantes" zijn

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Esteban schreef:

Ik ben op zoek naar een film waar een lerares een onhandelbare leerling op het rechte pad wil helpen. De jongen (rond de 18, blond lang haar en altijd een zwarte lederen jas aan) komt uit een arme buurt en heeft een doodzieke moeder... Wat de lerares niet weet is dat die gast haar eigen zoon is die als kleuter werd ontvoerd.

Nog steeds op zoek

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

speedy23 schreef:

Ik ban al jaren op zoek naar een Japanse film. Hij dateert van rond 1980 en de korte beschrijving gaat als volgt: een Japans legeronderdeel bestaande uit een speedboot, een helicopter en verschillende legervoertuigen, allen tot de tanden gewapend, zijn op oefening. Door één of ander toeval (weet ik niet meer precies) komen ze in een soort twilight-zone terecht waardoor ze teruggecatapulteerd worden naar de tijd van de samoerai. Daar worden ze verplicht om partij te kiezen voor één of ander krijgsheer, die hen inzet in een Japanse oorlog. Terugkeren zoals in elke Amerikaanse film kan niet meer, dus vechten ze zich letterlijk dood. Nooit zoveel lijken gezien in één film. Ik heb die film nooit of nimmer meer teruggezien, en graag zou ik nu eindelijk eens weten welke prent dat precies was...

(afbeelding) Ik zoek ook nog steeds...

JayLunar

• 748 berichten
  • 2961 stemmen

speedy23 schreef:

Ik zoek ook nog steeds...

Sengoku Jieitai

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

(afbeelding) Hartelijk dank JayLunar, ik zoek reeds van 1983 naar deze prent. Da's een jong mensenleven....

stinissen (crew films & series)

• 23489 berichten
  • 77005 stemmen

De film heb ik ook al toegevoegd en staat in de wacht.

Derek

• 28 berichten
  • 286 stemmen

Derek schreef:

ik ben op zoek naar de titel van een film die gaat over een een soort japanse sage waarin een vadser zijn eigen dochter moest opbrengen omdat zij zwanger was van een of andere monster. voor de rest loopt verhaal gelijk met een computerspelletje, die de neefjes op dat moment spelen op de playstation.....iemand enig idee hoe deze film heet? bvd

heeft nou echt niemand deze film gezien?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

stinissen schreef:

De film heb ik ook al toegevoegd en staat in de wacht.

Indien nodig, ik heb intussen de Engelstalige filmposter gevonden. Hij zal misschien wel nog een beetje verkleind moeten worden...

puck

• 399 berichten
  • 931 stemmen

Art schreef:

En de tweede film moet denk ik "Gouttes d'Eau sur Pierres Brûlantes" zijn

Klopt, dat is 'm, dankjewel!

Nu ik die titel weer zie verbaast het me trouwens niks dat ik 'm vergeten was trouwens...

Locutus

• 606 berichten
  • 5888 stemmen

Derek schreef:

(quote)

heeft nou echt niemand deze film gezien?

Och ja dat is Samuraïs (http://www.moviemeter.nl/?film=13891)

Derek

• 28 berichten
  • 286 stemmen

ja, dat is hem. tnx

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Esteban schreef:

Allé, nu iedereen eindelijk geholpen is, ... niemand deze?

basthabas

• 2 berichten
  • 0 stemmen

hallo

ik heb een vraagje

zijn er mensen die Joan of Arc the messenger gezien hebben? ik bedoel de versie met Milla Jovovich, Dustin Hoffman en John Malkovich.

Voor degene die het gezien hebben, er was ook een karakter Gilles de Rais.

Nou schijnt hij na de dood van Joan of Arc doorgedraait te zijn en aan het moorden te zijn geslagen.

En ook hierover moet een film zijn, ik kan alleen niet vinden wat.

Mijn vraag: Weet iemand welke film dit is over Gilles de Rais?

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Ik hou al drie jaar een lijst bij met alle films die ik zie, maar daar zitten een antal vreemde dingen bij. Zo heb ik een film die mijn broer in 2001 eens heeft meegenomen, opgenomen onder de naam 'The killer' maar daar vind ik hier op de site niks van terug, dus die naam kan verkeerd zijn (het kan bijvoorbeeld 'The murderer' zijn, of 'Killing' of zo)

Mijn broer zei achteraf dat hij er meer van had verwacht, dus het moet van een tamelijk bekende regisseur zijn of met een bekende acteur... Het verhaal ben ik vergeten, maar ik herinner mij nog een beeld met een gevangenis, en ik denk dat de hoofdpersoon kaal was, maar dat weet ik absoluut niet zeker. Op het einde van de film maakt hij een wandeling met iemand anders, en gaan ze op een bank zitten denk ik, aan een grasveld buiten het gevangenisgebouw. Maar dat is allemaal al drie jaar geleden, en toen wist ik nog echt absoluut niks van film... Het zou mijn lijst een pak duidelijker maken mocht iemand de echte titel kennen van de film!

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Einde lijkt op Blow.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Doet me erg aan American History X denken. Alleen haal jij volgens mij 2 verschillende scènes (aan de ene kant (kale) Derek in de gevangenis, aan de andere kant Derek en zijn broertje op een bankje naast een grasveld (stadion?)) door elkaar. Kan me ook niet voorstellen dat je vriend hem tegen vond vallen .

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Ik weet haast wel zeker dat hier om "Natural Born Killers" moet gaan

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Blow is het in geen geval, van Franka Potente kende ik toen al en dat zou ik mij nog herinneren, en bovendien heb ik hem begin 2001 op video gezien, wat voor Blow te vroeg is. En American History X is het ook absoluut niet, want die ken ik natuurlijk wel...

Natural born killers dan misschien, maar in mijn herinnering was het een nogal trage, eerder saaie film, en dat lijkt mij niet het geval bij deze. Oliver Stone zou natuurlijk wel die regisseur kunnen zijn die mijn broer goed vond en ik (toen) niet kende.

Maar de film die ik bedoel was nogal psychologisch getint, zo meer 'moordenaar zit in gevangenis, wat heeft hem tot zijn daden gedreven'-gedoe. En dat van die kale hoofdpersoon, dat mag je laten vallen, want daar twijfel ik hoe langer hoe meer aan. Ach, ik weet het gewoon niet meer, ik zal eens aan mijn broer vragen (al zal dat per mail moeten want hij zit in Letland tot juni)

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Was laatst op tv. Film over een gezin die overleefde op de Grote Oceaan, 38 dagen, nadat hun boot was gezonken.

Iets als 'Survive the huppeldepup Sea'. De zoekfunctie van MM werkt niet.

Keezz

• 389 berichten
  • 257 stemmen

U-96 schreef:

Was laatst op tv. Film over een gezin die overleefde op de Grote Oceaan, 38 dagen, nadat hun boot was gezonken.

Iets als 'Survive the huppeldepup Sea'. De zoekfunctie van MM werkt niet.

dat moet 'Survive the Savage Sea' zijn... (1992) -- check imdb

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.