• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.974 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.094 acteurs
  • 199.243 gebruikers
  • 9.388.076 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Mods, kun je die post van peter&linda aanpassen of verwijderen?

Spoiler-tags helpen in dit geval niet zo veel.

peter&linda

• 17 berichten
  • 504 stemmen

Waarom helpen ze niet dan? Ik heb de beschrijving toch in een spoiler gezet.

Locutus

• 606 berichten
  • 5888 stemmen

Ik zie het probleem ook niet echt. Je moet toch wat kunnen vertellen over de film? Hoe moet je anders aan iemand laten weten welke film je zoekt?? Of weet je pas op het laatst dat iedereen dood gaat? Haha.

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

Locutus schreef:

Of weet je pas op het laatst dat iedereen dood gaat? Haha.

Het is al een tijdje geleden dat ik 'm heb gezien maar zo loopt de film toch helemaal niet af?

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Zal t ff proberen uit te leggen.

Je leest eerst nl de spoiler. Stel nou voor dat je de film niet gezien hebt, maar iemand anders vertelt een post later dat t om Deliverance gaat. Dan weet je dus het eind van de film al. En dat is niet erg prettig.

Dus een spoiler heeft alleen nut bij de bijbehorende film of in t spoiler-topic.

blabla

• 2070 berichten
  • 5246 stemmen

Maar dat maakt het wel vreselijk moeilijk om hier wat te vragen, want wat meestal ergens van bij blijft is al heel snel een spoiler.

Locutus

• 606 berichten
  • 5888 stemmen

idd. Dus eigenlijk zouden er spoilertags moeten staan om het antwoord.

blabla

• 2070 berichten
  • 5246 stemmen

Locutus heeft de oplossing.

Het lezen is dan op eigen risico.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik ban al jaren op zoek naar een Japanse film. Hij dateert van rond 1980 en de korte beschrijving gaat als volgt: een Japans legeronderdeel bestaande uit een speedboot, een helicopter en verschillende legervoertuigen, allen tot de tanden gewapend, zijn op oefening. Door één of ander toeval (weet ik niet meer precies) komen ze in een soort twilight-zone terecht waardoor ze teruggecatapulteerd worden naar de tijd van de samoerai. Daar worden ze verplicht om partij te kiezen voor één of ander krijgsheer, die hen inzet in een Japanse oorlog. Terugkeren zoals in elke Amerikaanse film kan niet meer, dus vechten ze zich letterlijk dood. Nooit zoveel lijken gezien in één film. Ik heb die film nooit of nimmer meer teruggezien, en graag zou ik nu eindelijk eens weten welke prent dat precies was...

peter&linda

• 17 berichten
  • 504 stemmen

Deliverance was toch niet de film die we bedoelden.

Maar was wel een zeer goeie film.

We weten het niet precies meer maar het ging over kanovaarders
die dus allemaal werden afgeslagt. Maar wat we ons kunnen herinneren is dat de mensen aan de kant een plankje hadden
gemaakt met iets van spijkers erin en daar kwamen die mensen
dan in terecht.

Hopelijk weten jullie wat we bedoelen.

Groetjes

Peter en Linda

stinissen (crew films & series)

• 23489 berichten
  • 77005 stemmen

river wild

peter&linda

• 17 berichten
  • 504 stemmen

river wild is toch met z'n rubber boot. volgens mij ging het over kanovaarders. of komt er in riverwild een plank voor met spijkers waar iemand dan tegenaanloopt.

FeZ

• 460 berichten
  • 3179 stemmen

Ik kom ook niet op een titel:

Het verhaal is als volgt: een man wordt veroordeeld voor moord. Een advocaat gelooft zijn bekentenis niet helemaal en besluit hem te helpen het echte verhaal te achterhalen. De verdachte sluit een dealtje met een andere gevangene, die zowiezo al de doodstraf krijgt omdat hij vele moorden op zijn naam heeft staan en deze kan er ook wel bij, waarin hij zal bekennen de dader te zijn van die moord. Op deze manier weten de twee de advocaat te doen geloven dat de verdachte onder druk van ondervragingen (oa russich roulette) de bekentenis heeft afgelegd. Zo komt de de dader op vrije voeten.

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Komt me bekend voor. Speelt Sean Connery erin, FeZ?

FeZ

• 460 berichten
  • 3179 stemmen

Ik kan me echt heel weinig herinneren over de film, alleen het verhaal maar niet de acteurs,regiseur etc.

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Ik zag in juli een film die nogal op jouw verhaal lijkt, maar ik ben de titel helaas kwijt.

roda

• 1670 berichten
  • 961 stemmen

Just Cause met Sean Connery en Kate Capshaw uit 1995.

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

roda schreef:

Just Cause met Sean Connery en Kate Capshaw uit 1995.

Ja! Dat was diegene die ik gezien heb. Was dat ook die van jouw Fez?

FeZ

• 460 berichten
  • 3179 stemmen

ja t klopt, bedankt

tun

• 61 berichten
  • 0 stemmen

hallo,

een tijdje gelden zond de nps een animatiefilm uit van een zoon,die als ode aan zn overleden vader een film over die vader en zn auto maakte.

wie kan mij helpen aan de titel,

en wie kan mij helpen aan de film zelf,tegen onkostenvregoeding

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Ik heb laatst een stukje gelezen over een film die qua verhaal in het verlengde van Schindlers List en The Pianist zou liggen. Er spelen een aantal wat bekendere acteurs in mee en het is een film van de laatste 5-8 jaar. Veel meer weet ik niet... ik ben dus de itel kwijt.; help me out!

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

Ik zoek een film die ik eens op TV heb gezien. Het gaat over een jongeman die bruut wordt overvallen in zijn huis door criminelen. Om de 1 of andere reden doden ze hem door hem te dwingen chemische rotzooi (wasbenzine o.i.d.) te drinken. Zijn ouders gaan vervolgens op zoek naar de daders. Was een waargebeurd verhaal geloof ik.

Grsbk

• 315 berichten
  • 3489 stemmen

bij DVD en Video > Titels > Titel vergeten...:

Ik heb vorig jaar een spaanstalige film gezien over twee tieners die samen meet een nichtje op een roadtrip gingen naar een denkbeeldige badplaats... Op het laatst gaat de vrouw ook nog dood.
Volgens mij was het een mexicaanse film, maar dat weet ik niet 100% zeker. Ik vond het een hele leuke film.
Alleen nu ben ik de titel van deze film vergeten, kan iemand mij hierbij helpen?

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

Grsbk schreef:

Ik heb vorig jaar een spaanstalige film gezien over twee tieners die samen meet een nichtje op een roadtrip gingen naar een denkbeeldige badplaats...

Deze film dus: Y Tu Mamá También (2001), alleen is het geen nichtje.

Grsbk

• 315 berichten
  • 3489 stemmen

nee klopt geen bloedverwante van de jongens.... maar in elk geval bedankt.

Linda

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben ook weer eens op zoek naar een film. Er is nu een film bezig op foxkids die ik jaren geleden eens heb gezien maar de filmtitel staat niet in de gids. De film gaat over een jongen die zich schaamt voor zijn vader en daarom naar de sportschool gaat om een man in te huren die zich op school moet voordoen als zijn vader. Ik dacht dat later in de film de jongen ook nog ontvoerd werd omdat de man die hij ingehuurd heeft problemen heeft oid.
Iemand enig idee hoe deze film heet?

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Linda, dat is de film "Just Like Dad"

Linda

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad, bedankt!

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Linda schreef:

Inderdaad, bedankt!

You're welcome

De Maestro

• 14 berichten
  • 4 stemmen

Agony, misschien bedoel je 'Jakob the Liar'? Met Robin Williams e.a. Gaat over de Jood Jakob die in het Poolse Ghetto (Warschau waarschijnlijk) zit tijdens WOII.

Zou niet durven beweren dat deze in het verlengde ligt van 'Schindlers List' maar is wel een indrukwekkende film.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.