- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Ik zoek twee films waarvan ik me het volgende nog kan herrinerren:
Film 1:
Twee broers nemen wraak op een paar mensen nadat hun vader op zijn eigen verjaardag bruut is vermoord. Ik kan me nog vaag herrinerren dat de twee broers worden gemarteld door zo'n elecktrisch ding (die ook te zien in in Rambo: First Blood part II)
Film 2:
De vrouw en de dochter van een man worden door enkele mensen bruut vermoord op een Kerstdag. De man probeerd zelfmoord te plegen (pistool in zijn mond), maar besluit om toch wraak te nemen, en gaat op zoek naar de daders.
Weet iemand misschien de filmtitels ?
jedymaster
-
- 889 berichten
- 2531 stemmen
ik zoek een zombie film met de volgende scenes
scene1
een vader is in een jungle en zit in een jeep met zijn kleine zieke zoontje op zijn schoot vader valt in slaap zoontje sterft en begint ingewanden van papa te eten
scene2
man loopt in kerkje naar pastoor de pastoor staat met de rug naar de man draait zich ineens om en blijkt zombie te zijn
DaveV
-
- 327 berichten
- 5186 stemmen
U96, film 2 lijkt op death wish met Charles Bronson
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Bedankt DaveV, maar het is geen Death Wish. Die ken ik al. 
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Iemand vroeg mij vorige week of ik, filmkenner zijnde (en met zo'n omschrijving kan ik nu toch niet meer zeggen dat ik het niet weet, zeg nu zelf!) soms een film kende die ze jaren geleden had gezien. De film is met Mia Farrow, niet van Woody Allen en het ging over de voorbereidingen van een kerstfeest of zo. Opvallend was dat de camera heel de tijd de personages van dichtbij achtervolgde, zo'n beetje dogma 95-style. Ik heb gekeken bij de films met Mia Farrow, maar daar zit geen kerstfeestfilm bij. Kan iemand mij helpen mijn nieuwverworven reputatie te handhaven?
elvisch
-
- 29 berichten
- 10 stemmen
Ik zoek twee films waarvan ik de titel niet weet. De info die ik er over heb is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Maar goed; niet geschoten is altijd mis...
Film 1 heb ik zelf nog nooit gezien, maar een vriendin van mij heeft het er altijd over. Ze beschrijft 'm als volgt:
Een aantal mannen pleegt een overval (waarschijnlijk op een bank)en gebruiken als vluchtwagen een ambulance. Op hun vlucht krijgen ze een ongeluk met de ambulance, de vliegt in de brand (of ontploft) en een aantal(?) overvallers komt hierbij om het leven.
Een aantal jaren laten komt een overvaller die het overleeft heeft een persoon tegen van wie hij dacht dat ie het ongeval ook niet had overleeft.
Er volgen wederom een aantal overvallen (of een?). Volgens de vriendin was een van de opvallende scenes een overval waarin de overvaller iets met een sigaret doet. Hij gooit de naar iemand toe of drukt 'm op iemand uit. Verder zweert zij dat de hoofdrol door of Al Pacino of Robert DeNiro wordt gertolkt. Omdat ik van beide nogal fan ben, en vrijwel al hun werk ken, ben ik er zo goed als zeker van dat dit niet het geval is....
Lekker onduidelijk allemaal, wacht op de omschrijving van film 2. Deze heb ik ooit op TV gezien en gaat ongeveer als volgt:
Het gaat over een georganiseerde misdaadbende (waarschijnlijk gewoon de maffia) die de vuilnisophaaldiensten in New York onder controle hebben. Er breekt een bende oorlog uit. Een scene die me bijgebleven is is die van een moordaanslag op een van de gangsters in een restaurant. Deze gangster is een wat dikke oudere man, die op het moment dat er op hem geschoten wordt zijn (jongere) vriendin (of vrouw) voor zich trekt en haar gebruikt als menselijk schild (hetgeen overigens niet echt sympathiek is). HEt is een film, schat ik, uit de jaren 70 of begin jaren 80. De stijl (qua beeld en sfeer) is te vergelijken met die oude Charles Bronson films als bijvoorbeeld The Stone Killer en The Evil That Men Do.
Sorry voor het lange verhaal, maar het is ook niet makkelijk om vage herinneringen en verhalen kort op te schrijven. Ik hoop dat iemand weet waar ik het over heb.
stinissen (crew films & series)
-
- 23490 berichten
- 77006 stemmen
De eerste is Ambulance, The (1990) met Eric Roberts
-
- 23490 berichten
- 77006 stemmen
De 2de heb ik ook gezien ....nu de titel nog....:D
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
De synopsis van The Ambulance klinkt anders dan het verhaal hierboven Henk. Daar heeft men het niet over overvallers.
elvisch
-
- 29 berichten
- 10 stemmen
Heb net The Ambulance even bekeken op deze site en op IMdB, maar ik denk niet dat dat 'm is......
elvisch
-
- 29 berichten
- 10 stemmen
Krijg toevallig net nog een detail over film 1door van de vriendin:
Voordat die overvallers die bank binnen gaan simuleert een oude man dat ie een hartaanval krijgt, waarop de bankmedewerkers eenambulance bellen. Het zijn echter de overvalles die als broeders dan binnen komen en zo de bank overvallen. die ouwe zit natuurlijk ook in het complot!
Misschien kan iemand hier iets mee!
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
The Ambulance (1990) is veel anders dan de beschrijving hierboven. Ik heb hem twee keer gezien.
elvisch
-
- 29 berichten
- 10 stemmen
Nu ik toch zo lekker bezig ben, nog een fil waar ik jaren naar op zoek ben. Heb 'm ergens in de jaren 80 op televisie gezien. Het betreft eenj orrlogsfilm die zich afpeelt in de jungle van Vietnam. Het verhaal weet ik niet meer, maar er zit een scene in die heel erg aan de Deer Hunter deed dnken; Amerikanen werden in bamboekooi in het water opgesloten. Indeze kooi zaten ratten die de arme soldaten behoorlijk in die soldaten aan happen waren. Bij een man waren zijn benen al helemaal weg gevreten!
Verder was er ook een donkere militair, die zwaar gewoon in een rieten bootje in de rivier werd gezet (met een radiootje).
Bij weer een ander werd z'n onderbeen erc finaal afgeschoten.
Oh ja, er was ook zo'n scene met een jungle-boobytrap. Uit een boom een enorm opperval vol met bamboo-spietsen zwaaien waar een aantal soldaten aangeregen weren.
'T was een behoorlijk gewelddadige film. Zo'n film waar iedereen op school het dan een paar dagen over had. Ik dacht altijd dat de titel "the Last (of Lost) Cammand(o)'was. Ik kan echter niets hier of op IMdB vinden wat aan mijn herinnering voldoet....
elvisch
-
- 29 berichten
- 10 stemmen
Zal voortaan wat meer op de typefouten letten by the way!
elvisch
-
- 29 berichten
- 10 stemmen
Nee, het was zeker niet Apocalypse Now. Die ken ik van buiten.
Nee het was meer van het caliber gewelddadige B-film. Volgens mij was de opdracht van die militairen om een radiozender uit de lucht te halen die de Amerikaanse jongens opriep om de wapens neer te leggen. Weet ik echter niet zeker...
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Ik had het al weer weggehaald. 
Misschien een Rambo film ? 
elvisch
-
- 29 berichten
- 10 stemmen
Nee, ook niet. Het was zo'n film waarin van het hele team er uiteindelijk maar een overblijft. Deze laatste sluit uiteindelijk de missie succesvol af en stapt vervolgens verbitterd een helicopter in (Al weet ik dat laatste niet helemaal zeker. De film is echt een mix van allerlei gejatte momenten uit bekende vietnamfilms. 'T is ook niet echt dat ik 'm heel erg goed vond (toen ik 'm zag wel, maar toen was ik 12 of zoiets), maar ik zou echt zweren dat ie 'The Last Command' heette. Alleen de titel blijkt niet te verstaan, althans niet bij een film die voldoet aan mijn beschrijving..
Sjan
-
- 777 berichten
- 2750 stemmen
In de jaren '90 (ik geloof aan het eind) is er een film op uitgekomen die toen op nl. 3 is uitgezonden. Het gaat om een film die gaat over de laatste dag van de aarde. Ik dacht dat de film 'The Last Day' heette, maar die kan ik niet vinden op imdb én op MM niet. In de film krijgen de mensen te horen dat over 24 uur de wereld vergaat. Vervolgens volgen we enkele personages die ieder op hun eigen manier een nuttige invulling aan de laatste dag geven. De film eindigt prachtig op het dak van een flat waar 2 personages eindelijk elkaars liefde gevonden hebben en daar met z'n tweeen zelfmoord plegen, waarna het beeld wit wordt en de film afgelopen is . Heet deze film nu gewoon The Last Day of heeft ie een andere titel?
starbright boy (moderator films)
-
- 22425 berichten
- 5130 stemmen
Die heb ik ook eens gevraagd en iemand voor me ook.....
Die film heet Last night en staat op zowel IMDB als MM.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Dan Ku
maar niemand zal m begrijpen. En maar goed ook.
elvisch
-
- 29 berichten
- 10 stemmen
Na nog wat speuren in de plots van IMdB kwam ik een film tegen die 'A Deadly Business' heet. Voldoet wel aan mijn herinneringen maar ik ben niet zeker.
Wat denk jij, Stilnissen?
-
- 23490 berichten
- 77006 stemmen
Na nog wat speuren in de plots van IMdB kwam ik een film tegen die 'A Deadly Business' heet. Voldoet wel aan mijn herinneringen maar ik ben niet zeker.
Wat denk jij, Stilnissen?
Deadly Business, A heb ik gezien heb hem met een 7 beoordeeld maar ik denk niet dat het de film is die jullie zoeken.....
diddledidoo
-
- 239 berichten
- 0 stemmen
bij Films > Algemeen > Ik zoek een titel van een tekenfilm...:
Ik ben een hele tijd op zoek naar een film die ik als kind ooit een keer heb gezien en waarvan ik alleen het verhaal in grove lijnen nog weet. Ik weet geen enkel woord uit de titel en ik zou ook niet weten waar hij vandaan komt. Ik weet alleen dat ik als kind aan de buis gekluisterd zat en helemaal weg was van deze mooie tekenfilm, waarin geen woord werd gesproken. Ik kan me alleen nog vaag iets herinneren van een liedje. Het verhaal is heel simpel. Een jongetje maakt een sneeuwman en ’s avonds gaat hij net als iedere avond slapen. Op een gegeven moment komt die sneeuwman tot leven. Hij slaapt dan bij dat jongetje in de vriezer en op een gegeven moment kan die sneeuwman vliegen en neemt dat jongetje mee waarna ze allemaal avonturen beleven. De tekeningen zijn heel zacht van kleur. Weet iemand misschien meer van deze film?
starbright boy (moderator films)
-
- 22425 berichten
- 5130 stemmen
diddledidoo
-
- 239 berichten
- 0 stemmen
Ja!! Dank je wel, echt heel erg bedankt!!
peter&linda
-
- 17 berichten
- 504 stemmen
Wij zoeken een film waar we niet veel meer van weten.
Het is een oorlogsfilm en op een gegevenmoment worden er soldaten uit een vliegtuig gedropt. En dan komt er een met zijn
parachute vast te zitten aan de kerktoren.
Meer weten we er niet van hopelijk kunnen jullie ons verder helpen.
Groetjes
Peter en Linda
empirekees
-
- 1597 berichten
- 2401 stemmen
Dat is http://www.moviemeter.nl/?film=573 'The Longest Day'
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Die vent die aan die kerktoren hangt te begelen is echt gebeurd. Ik heb die kerel een tien/twaalf jaar geleden nog gezien in één of andere documentaire... 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.