• 15.959 nieuwsartikelen
  • 178.933 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.516 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

De GeuS

• 2180 berichten
  • 2859 stemmen

narva77 schreef:

Klinkt heeeel in de verte een klein beetje op Highlander

Volgens mij was highlander niet kaal van boven

Nee het was echt een horrorfilm. Ik weet nog goed dat het 2de deel zo'n open eind had; Die oudere vent met die paardestaart en zo'n jonge vent hadden uiteindelijk het "hell spawn" te pakken, waarna ze in zo'n lijkewagen stapten en weg wouden rijden. Maar op het laatste moment zag je ineens zo'n vrouwelijk monster vanuit de achterbank/ achterbak een van de 2 grijpen. Je ziet de kamera dan van achter de lijkewagen wegzoomen en dan is het afgelopen....

klinkt vaag, ik weet het....

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Misschien Killer Image met Micheal Ironside (de kalende man)

Zegt dit plaatje je wat?

http://i.imdb.com/Photos/Ss/0104613/MaxLuthercar.JPG

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Een film met Al Pacino. Meer een soort documentaire over een theatergroep die voorbereidingen treft om Shakespeares Hamlet uit te voeren. Iemand enig idee hoe deze 'film' ook alweer heet? (heb al gezocht op moviemeter, kon hem nie vinden)

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

http://www.moviemeter.nl/?film=2013

Het gaat dus ook niet om Hamlet.

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Owja . Er was me slechts bijgebleven dat Al Pacino boos was op een persoon (of andersom). Hamlet is boos op zijn oom. Vandaar.

Bedankt.

De GeuS

• 2180 berichten
  • 2859 stemmen

Yekezzez schreef:

Misschien Killer Image met Micheal Ironside (de kalende man)

Zegt dit plaatje je wat?

http://i.imdb.com/Photos/Ss/0104613/MaxLuthercar.JPG

Net op google, gekeken, en volgens mij is het deze film; "Phantasm"....

Hij doet er trouwens ook niet in mee....

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Crap, "Phantasm", is dat die film met die kogels met scheermesjes toevallig? Die zoek ik ook al tijden

De GeuS

• 2180 berichten
  • 2859 stemmen

Zilveren ballen met een mes erin wel....

cinesue

• 48 berichten
  • 2963 stemmen

hoe heet de film over een jongen die opgroeit met zijn ouders die hem wijsmaken dat buiten alles vergiftigd is? moeder doet de boodschappen met een gasmasker op. hij mag nooit naar buiten totdat zijn ouders doodgaan (hij vermoordt ze volgens mij met folie of zoiets)het is niet blast from the past, het was een erg akelige nare filmhuisfilm die ik graag een sterretje of anderhalf wil geven.

cinesue

• 48 berichten
  • 2963 stemmen

ik weet het opeens weer!

het was 'bad boy bubby'; er zijn hier maar 15 mensen die m hebben gezien, vandaar dat er geen reactie kwam op mijn vraag denk ik. maar gelukkig wist ik het zelf opeens weer na 2 dagen mijn hersens pijnigen.

patjenmgn

• 153 berichten
  • 6364 stemmen

Er is een spaanstalige film ala Magnolia waar verschillende verhaallijnen in elkaar overlopen. Een verhaal gaat over twee gozers die hondengevechten houden en een andere verhaallijn gaat over een model die haar benen verliest.

Weet iemand hoe deze film heet ???

Hele mooie film was het dat wel...

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

amores perros...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Sneller antwoorden kon niet...

peter&linda

• 17 berichten
  • 504 stemmen

Hoi,

Ik heb van mijn broertje een omschrijving gekregen van een film alleen hij weet er niet echt veel meer van. Maar ja je kunt het altijd proberen he.

Het is een film die gaat over zombies die in een bos rondlopen en op een gegeven moment vliegt er een helicopter over en die ziet de zombies dan.

Lekker vaag he. En het is niet wrong turn.

Als jullie het niet precies weten zouden jullie dan gewoon de zombiefilms die jullie kennen op willen noemen wie weet komen we er dan achter.

Alvast bedankt.

Groetjes

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Ik vermoed Dreamcatcher.

peter&linda

• 17 berichten
  • 504 stemmen

Volgens mij is het geen dreamcatcher. Want het is al een iets oudere film ik denk jaren 80 begin jaren 90.

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

Zo'n scene zit zowel in Night of the Living Dead (die met nieuwe scenes), als in Dawn of the Dead.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Ik ben al een tijdje de naam vergeten van een film die ik dringend 0.5 sterren moet gaan geven, hij is van 2000 denk ik, en het is een walgelijke film waarin een kolonel wordt aangeklaagd omdat hij op een woedende menigte (Arabieren natuurlijk, wie anders?) heeft laten schieten, maar gelukkig blijkt uiteindelijk dat de menigte wapens had, en dus terecht zijn neergemaaid (oei, nu verklap ik het einde!). Hij was behoorlijk succesvol, ik denk dat de meeste mensen hem wel kennen maar ik kom gewoon even niet op de naam.

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Rules of Engagement...

Ik vond hem ook niet zo goed (heb hem halverwege uitgezet wegens moeheid...)

lngrid

• 1232 berichten
  • 553 stemmen

Ben ook nog op zoek naar een film: een Franse film volgens mij. Hij moet toch zeker al wel 5 jaar oud zijn, maar wel na 1980 denk ik. Komedie.

Het verhaal wordt een aantal keer (3 of 4 keer) verteld, steeds met een andere afloop omdat iemand net een minuut later de tuin in stapt, of ja antwoordt op een vraag, ipv nee.

De kleuren en kleding zijn nogal fel, alsof alles zich in een speelgoedwereld afspeelt.

blabla

• 2070 berichten
  • 5246 stemmen

Lola Rennt ?

Alleen is die Duits.

lngrid

• 1232 berichten
  • 553 stemmen

Die niet dus De film is ook al wel ouder dan 5 jaar bedenk ik nu (de tijd gaat snel...), zo'n 8 jaar geleden op tv of video gezien.

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Anatolia schreef al een tijdje geleden:

Al een aantal jaren geleden vertelde mijn moeder me over een film die zij had gezien. Het verhaal ging over een virus dat een totaal volk in een soort wilde beesten veranderde. Voortaan gold in die samenleving het recht van de sterkste (lees: de zwakkeren werden letterlijk afgemaakt door de sterkeren).

Slechts 1 persoon uit dit volk wist te ontsnappen aan dit virus. Hij begon aan een reis en kwam na een tijdje uit in de 'perfecte' samenleving, de tegenpool van datgene dat hij verlaten had dus. (voorbeeld: Bij een begravenisstoet ziet de man alleen maar lachende en feestvierende mensen. Hij vraagt hen hoe ze zo vrolijk kunnen zijn bij zoiets treurigs. Antwoord: de dode heeft een mooi leven gehad, dus is er geen reden om te treuren.)

Dit is wat ik me kan herinneren van het verhaal. Mijn probleem is: ik heb geen idee over welke film mijn moeder het had en wil het heel graag weten!

Komt het verhaal een van jullie bekend voor? Zo ja, wees dan zo aardig om de filmtitel met mij te delen.

Ramon K schreef:

Delen van het plot lijken toch wel heel erg veel op Yume (Dreams) van Akira Kurosawa uit 1990.

Anatolia schreef:

Ik heb eens gekeken naar die Yume op deze site. Het zou kunnen dat het één van die acht verhaaltjes is. Maar ik betwijfel het.

P.S. Ben wel geïnteresseerd geraakt in Yume. Ga het denk ik huren .

Het was wel Yume (Dreams)! Mijn moeder heeft van de 7e en 8e droom (de 2 laatsten) één verhaal gemaakt! Misschien was dat ook wel een beetje de bedoeling van Kurosawa?

Ramon K ik dank je hartelijk! Je hebt mij een nieuwe nr. 1 in mijn top 10 bezorgd!

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Yo! Graag gedaan dude!

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Een vriendin van mij vertelde gisteren over een film die ze heel lang geleden had gezien met de titel 'plutonia' of zoiets, maar het kon ook iets anders zijn. Het probleem is dat het verhaal zo belachelijk en idioot was, dat ik haar ervan verdenk het gewoon ter plekke te hebben verzonnen, maar ik wil graag zekerheid, dus hier is dat idiote verhaal: Het gaat over twee eilanden, een goed en mooi, en een waar iedereen keihard moet werken en waar allemaal fabrieken en zo staan. Op een dag vergaat een schip van het slechte eiland in de buurt van het goede, en zo komen de opvarenden op dat eiland terecht. Daar is iedereen heel gelukkig, en dat komt door een tuinman die een speciaal drankje heeft waar de tomaten heel groot van worden. De schipbreukelingen ontvoeren de tuinman en gaan terug naar hun eigen eiland. Maar één kind blijft achter, en zoekt contact met de tovenaar, die de baas is van het goede eiland, en samen trekken ze naar het slechte eiland waar ze alle kinderen, die daar altijd moeten werken, bevrijden en meenemen naar het goede eiland. En ze leefden nog lang en gelukkig.

Zo klinkt het nog tamelijk logisch, maar dat komt vooral omdat ik alle idiote details weglaat. Maar misschien bestaat de film inderdaad wel, misschien is het zelfs een echte klassieker, wie zal het zeggen... Iemand?

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Dat moet Resan till Melonia wel zijn.

En inmiddels in de wachtrij van toevoegingen.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Schitterend... Blijkt het nog van Shakespeare te zijn ook!

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Mijn broer en zus zoeken een titel van een Italiaanse film over een paar neo-nazi's die in een kasteel wonen, en daar veel ontvoerde kinderen hebben die ze hele erge dingen aandoen.. Het bleek een hele smerige cultfilm te zijn.. De regisseur werd later vermoord..

Weet iemand de filmtitel..?

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.