• 16.340 nieuwsartikelen
  • 179.970 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.356 acteurs
  • 199.650 gebruikers
  • 9.416.805 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

A.L.I.E.N

• 779 berichten
  • 1061 stemmen

Dit is echt écht héél belangrijk voor mij! Ik zoek de titel van een rampenfilm over een groot passagiersvliegtuig dat op een avond op de luchthaven botst met een klein verkeersvliegtuig. Ik heb deze film jaren geleden (2003 ofzo) eens op TV1 (nu één) gezien. Ik had weliswaar juist de begintitels niet gezien! Heb de film ook maar gekeken tot na de rampscéne, maar ik weet er niet veel meer van. Kan iemand mij A.U.B helpen met het vinden van deze titel!?

P.S. Het was wel een redelijk nieuwe film (dus geen jaren 70 of 80 film). Ik denk een product van de jaren 90 ofzo.

Alstublief help mij naar het zoeken van de titel van deze film! alvast bedankt!

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

A.L.I.E.N schreef:

Dit is echt écht héél belangrijk voor mij! Ik zoek de titel van een rampenfilm over een groot passagiersvliegtuig dat op een avond op de luchthaven botst met een klein verkeersvliegtuig. Ik heb deze film jaren geleden (2003 ofzo) eens op TV1 (nu één) gezien. Ik had weliswaar juist de begintitels niet gezien! Heb de film ook maar gekeken tot na de rampscéne, maar ik weet er niet veel meer van. Kan iemand mij A.U.B helpen met het vinden van deze titel!?

P.S. Het was wel een redelijk nieuwe film (dus geen jaren 70 of 80 film). Ik denk een product van de jaren 90 ofzo.

Alstublief help mij naar het zoeken van de titel van deze film! alvast bedankt!

Blackout Effect (1998) ?

A.L.I.E.N

• 779 berichten
  • 1061 stemmen

LEIDENAAR187 schreef:

(quote)

Blackout Effect (1998) ?

Wacht eens even... dat zou best kunnen! Ik deze film al véél in de videotheek zien liggen maar heb er nooit naar omgekeken. Hartelijk dank!!!

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

A.L.I.E.N schreef:

(quote)

Wacht eens even... dat zou best kunnen! Ik deze film al véél in de videotheek zien liggen maar heb er nooit naar omgekeken. Hartelijk dank!!!

Your welcome,hoop dat het hem is dan.

Rhandezvous

• 2 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > Ik zoek een film herriner alleen het doosje:

Een goede middag

Ik zoek een film maar ik kan me alleen het doosje herrineren

ik vond het een goede film maar zonder titel kan je moeilijk nog een keer kijken

op het doosje staat een persoon met een ontbloot bovenlichaam met de rug naar je toe in de rechter/linker hand zit een mes waarmee hij achter op rug met het puntje zijn rug raakt.

de achtergrond is volledig wit

het verhaal gaat over een man in een ziekenhuis

Dstalker8

• 211 berichten
  • 689 stemmen

Sublime?

(afbeelding)

Rhandezvous

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Ja dat klopt

Dankjewel maar het schijnt dat mijn geheugen voor doosjes niet zo goed is

davez

• 90 berichten
  • 0 stemmen

Hello

Ik ben op zoek naar een film die ik in mijn jonge jaren vaak zag omdat we hem op VHS hadden opgenomen. Ik ben nu 26 jaar en ik denk dak ik spreek over een film eind jaren 80 begin 90.

Het is een film met ridders en fantasy, acteur die vechten in werkelijk prachtige harnassen enzo. ik ken de regisseur, de acteurs, het plot en dergelijke totaal niet. In die tijd wou ik gewoon spektakel zien en vechtpartijen

Ik denk dat het ook uit de periode komt van jimkata, die film met die Amerikaanse gymnast die zowat kung fu doet. Dat is de enige relatie met betrekking tot de periode die ik kan leggen.

Het is allessinds niet Conan of Red Sonja met Schwarzenegger.

Alle hulp is welkom.

lordsnoopy

• 2949 berichten
  • 2247 stemmen

Zegt niet heel erg veel natuurlijk.

Excalibur (1981) misschien?

davez

• 90 berichten
  • 0 stemmen

Mja daar dacht ik ook aan, ik heb de trailer bekeken en ik herinner me niet echt veel scenes van Excalibur, dat is het dus niet denk ik.

Het zit wel in de goede richting, de harnassen zijn alvast spectaculair in excalibur

Ik herriner 1 helm, een rechthoekige blinkende helm met een kijkgat zoals de helm van robocop.

het was ook een redelijk brutale film met het nodige bloed en hoofden afhakken.

Ik weet het, het is koffiedik kijken.

dyasten

• 22 berichten
  • 1 stemmen

Kan iemand reageren op mijn film die ik zoek?:

Hallo, ik zoek een film waarvan ik de inhoud gedeeltelijk herinner.

het gaat als volgt: een man neemt de taxi naar huis, wanneer hij thuis aankomt ziet hij dat zijn vrouw met een ander zit.

de film toont wat er gebeurt als de man de taxi naar huis neemt en wat er gebeurt als hij met de (fiets) naar huis gaat.

Dus de film geeft twee paden

alvast bedankt!

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

davez schreef:

Mja daar dacht ik ook aan, ik heb de trailer bekeken en ik herinner me niet echt veel scenes van Excalibur, dat is het dus niet denk ik.

Het zit wel in de goede richting, de harnassen zijn alvast spectaculair in excalibur

Ik herriner 1 helm, een rechthoekige blinkende helm met een kijkgat zoals de helm van robocop.

het was ook een redelijk brutale film met het nodige bloed en hoofden afhakken.

Ik weet het, het is koffiedik kijken.

Misschien Lancelot du Lac of Ivanhoe?

newG

• 956 berichten
  • 2356 stemmen

davez schreef:

Hello

Ik ben op zoek naar een film die ik in mijn jonge jaren vaak zag omdat we hem op VHS hadden opgenomen. Ik ben nu 26 jaar en ik denk dak ik spreek over een film eind jaren 80 begin 90.

Het is een film met ridders en fantasy, acteur die vechten in werkelijk prachtige harnassen enzo. ik ken de regisseur, de acteurs, het plot en dergelijke totaal niet. In die tijd wou ik gewoon spektakel zien en vechtpartijen

Ik denk dat het ook uit de periode komt van jimkata, die film met die Amerikaanse gymnast die zowat kung fu doet. Dat is de enige relatie met betrekking tot de periode die ik kan leggen.

Het is allessinds niet Conan of Red Sonja met Schwarzenegger.

Alle hulp is welkom.

Krull (1983) misschien?

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Zou ook nog die Paul Verhoeven film kunnen zijn:

Flesh+Blood

of:

Ladyhawke

of:

Robin and Marian

Jiggy1965

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek voor mijn moeder een film uit de jaren zestig waarvan zij alleen de nederlandse titel weet: "zolang er mensen zijn". In de categorie 'drama'. Het zou gaan over een zwarte vrouw die verkracht werd door een blanke man en een kind van hem kreeg. Acteurs wist ze niet te vertellen. Alleen dat de film ongeveer in de periode van 'West Side Story' uitkwam. En dat ze hem alleen onder de nederlandse titel kende. Iemand die dit toch wat zegt?

Bubblez

• 2070 berichten
  • 2536 stemmen

Dikke kans dat het To Kill a Mockingbird is. Deze kwam een jaar later uit dan West Side Story!

Jiggy1965

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Had ik ook al gevonden, maar daar is het een zwarte man die een blanke vrouw verkracht, omgekeerd dus

Montorsi

• 9736 berichten
  • 2388 stemmen

To Kill A Mockingbird is net andersom, een zwarte man die een blanke vrouw zou hebben verkracht. Bovendien was er daar als ik het me goed herinner geen kind in het spel.

Jiggy1965

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Dit is een beetje zoals mijn moeder het verhaal zich herinnert:

Zwarte vrouw krijgt kind van blanke man. Een dochter die meer blank dan zwart lijkt. Dochter krijgt een vriend, maar die vriend haat zwarten. Het meisje zegt niet tegen haar vriend (en haar omgeving) dat ze een zwarte moeder heeft. Later hoort ze dat haar moeder ernstig ziek is en ze gaat haar zieke moeder opzoeken die blij is haar weer te zien. De moeder sterft. Op de begrafenis volgt een hele stoet negerinnen met op het eind haar dochter. Zij heeft spijt dat ze haar vrienden nooit heeft verteld dat ze een halfbloed is. Einde van de film.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Ooooohhh, dat is natuurlijk

Imitation of Life (1959)

Kan me alleen geen verkrachting herinneren.

Jiggy1965

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Nu ze de omschrijving hoorde, herkende ze 'm inderdaad

Bedankt!

(verkrachting was inderdaad misschien wat overdreven

A.L.I.E.N

• 779 berichten
  • 1061 stemmen

Hollo iedereen. Ik heb zojuist "Blackou tEffect gezien! volgens mij was dat de film waarnaar ik zocht. Ik heb volgens mij ook de film verward met het begin van de bondfilm "Moonraker". Ik heb het begin van die film, met deze film verward denk ik!

Toch wil ik de gebruikers bedanken die mij hebben geholpen bij het zoeken naar deze film!

maguled

• 17 berichten
  • 2 stemmen

In Film > Overige films > welke film is dit?:

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een psychodrma film die gaat over een man die denkt dat ie een vogel is. In de poster zit de man naakt met de vorm van een vogel op de rand van een bed; denk ik, of zo iets ongeveer!

Ik heb de film heel lang geleden gezien maar herinner ik er bijna niks meer van. En ik zou em graag nog een keer willen zien.

weet iemand misschien welke film is dit, graag je reactie

Alvast bedankt,

Odysseus

mikey

• 29001 berichten
  • 5148 stemmen

birdy

kingxxl

• 80 berichten
  • 124 stemmen

Ik heb ooit een film gezien waarvan ik de titel niet weet. Het ging over een man(die bij het journaal werkt) verliefd wordt op een vrouw die daar werkt. Verder weet ik het niet zo goed meer maar kan me nog wel herinneren dat hij een hotdog uit de auto gooit en dat vervolgens iemand er over uitgleid, hij een hondje van een brug aftrapt en uitlegt wat San Diego betekent.

Kan iemand mij de naam van deze film vertellen?

Alvast bedankt

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

kingxxl

• 80 berichten
  • 124 stemmen

Ja, dat is hem!

Heel erg bedankt.

Dk2008

• 11172 berichten
  • 788 stemmen

Deze film is dacht ik twee keer op tv geweest. Amerikaans, Engels, Frans, Italiaans, jaren '80 of '90 film. Licht erotische, komische wat mysterieuze film. Weinig dialogen. Speelt zich af een paar eeuwen geleden. Gaat over een hofschilder die is aangesteld. Terwijl deze zijn schilderijen buiten maakt van diverse personages en het landschap spelen er ondertussen allerlei 'affaires' af tussen deze mensen. Meer gebeurt er eigenlijk niet in de film. Wie weet de titel.

Kraay

• 6190 berichten
  • 1475 stemmen

The Draughtsman's Contract van Peter Greenaway?

Robuna

• 6 berichten
  • 245 stemmen

In Film > Algemeen > Ik zoek film titels:

ik ben op zoek naar de titels van foto 3 - 5 - 8

kunnen jullie mij hier bij helpen?

(afbeelding)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.