• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.961 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.351 acteurs
  • 199.649 gebruikers
  • 9.416.663 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

5. Toto le Heros

jab76

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek de titel van een film die ik vroeger vaak heb gezien en jaren terug eens heb besteld via ebay voor een vriend van mij. Toen ben ik na lang zoeken weer op de naam gekomen, maar nu kan ik er niet meer opkomen.

Het is een komedie over een zwarte kerel die zich voordoet als een witte maffia gast. Zijn maffia-maatje is een bekende b-acteur die vaker maffia figuren speelt. Wij lagen altijd helemaal dubbel om de uitspraak "He, tony" (...) en als hij het heeft over een "Nemmler" pistool.

Iemand een idee?

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

@ Robuna

4. Coco Flanel(?)

7. De zaak Alzheimer

Observator

• 18281 berichten
  • 3580 stemmen

Nr. 2 is ook een aanrader.

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Observator schreef:

Nr. 2 is ook een aanrader.

Wat een rare titel voor een film....

Dk2008

• 11172 berichten
  • 788 stemmen

Bedankt voor je reactie, het lijkt er wel op maar ik bedoel een ander. Er is in ieder geval geen sprake van een moord. De schilder is aan het schilderen in de buitenlucht en tegelijkertijd is hij een voyeur. De mensen om hem heen lopen elkaar het hof te maken. 17 eeuws, de pruikentijd en komisch dat klopt wel weer. Er wordt weinig in gepraat, meer gefluister en gelachen verder klassieke muziek op de achtergrond. Misschien nog iemand anders een idee.

dyasten

• 22 berichten
  • 1 stemmen

Hallo, kan iemand reageren op mijn film die ik zoek?:

Ik zoek een film waarvan ik de inhoud gedeeltelijk herinner.

het gaat als volgt: een man neemt de taxi naar huis, wanneer hij thuis aankomt ziet hij dat zijn vrouw met een ander zit.

de film toont wat er gebeurt als de man de taxi naar huis neemt en wat er gebeurt als hij met de (fiets) naar huis gaat.

Dus de film geeft twee paden

(ke me late wijsmaken dat een chique film is)

alvast bedankt!

slimthug

• 12 berichten
  • 15 stemmen

ik zoek naar een film het moet van 2005 2006 2007 zijn

het gaat over dat de Amerikaanse Regiering een Geheime Agend(CIA agent) willen opruimen .alle angenten worden voor hem gewaarschuwd dat hij ervaren is en alles beter dan hun weet , en ze krijgen de opdracht om hem af te maken en dan gaat nu niet lukken want hij is altijd ze te slim af.

pink_roosje

• 1792 berichten
  • 807 stemmen

@ slimthug

misschien: confessions of a dangerous mind

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

dyasten schreef:

Hallo, kan iemand reageren op mijn film die ik zoek?:

Ik zoek een film waarvan ik de inhoud gedeeltelijk herinner.

het gaat als volgt: een man neemt de taxi naar huis, wanneer hij thuis aankomt ziet hij dat zijn vrouw met een ander zit.

de film toont wat er gebeurt als de man de taxi naar huis neemt en wat er gebeurt als hij met de (fiets) naar huis gaat.

Dus de film geeft twee paden

(ke me late wijsmaken dat een chique film is)

alvast bedankt!

Misschien: The Lonely Guy ?

SantinoDalucia

• 2 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Genres en landen > Franse komedie:

Hoi,

Ik ben op zoek naar een franse komedie. Helaas kan ik jullie niet veel informatie geven dus reken ik op de kenners van het genre : ).

Het gaat over een man die zijn vrouw verdenkt dat ze vreemdgaat. Bovendien heeft hij veel last van hoofdpijn. Op een of andere manier die ik niet meer weet komt er een gekke man in zijn appartement (klein grappig figuur, bekende acteur). Hij is nogal dom en lomp maar samen proberen ze achter de waarheid van zijn vrouw te komen waardoor er de gekste zaken gebeuren door de idiote taferelen van de kleine man. Uiteidelijk raken ze wel bevriend.

Zeer moeilijk maar als je het weet mag je het me zeggen.

Dank bij voorbaat.

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

SantinoDalucia schreef:

In Film > Genres en landen > Franse komedie:

Hoi,

Ik ben op zoek naar een franse komedie. Helaas kan ik jullie niet veel informatie geven dus reken ik op de kenners van het genre : ).

Het gaat over een man die zijn vrouw verdenkt dat ze vreemdgaat. Bovendien heeft hij veel last van hoofdpijn. Op een of andere manier die ik niet meer weet komt er een gekke man in zijn appartement (klein grappig figuur, bekende acteur). Hij is nogal dom en lomp maar samen proberen ze achter de waarheid van zijn vrouw te komen waardoor er de gekste zaken gebeuren door de idiote taferelen van de kleine man. Uiteidelijk raken ze wel bevriend.

Zeer moeilijk maar als je het weet mag je het me zeggen.

Dank bij voorbaat.

Is het iets van Louis de Funès?

Robuna

• 6 berichten
  • 245 stemmen

Erwinner schreef:

5. Toto le Heros

dat is al 1 van de missende bedankt.

nog 2 te gaan

J. Clouseau

• 980 berichten
  • 1093 stemmen

Robuna schreef:

(quote)

nog 2 te gaan

1. Iedereen Beroemd

2. Ben X

6. Ad Fundum

9. Dennis van Rita

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Robuna schreef:

nog 2 te gaan

Ik neem aan dat het allemaal Belgische films zijn?

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Robuna schreef:

In Film > Algemeen > Ik zoek film titels:

ik ben op zoek naar de titels van foto 3 - 5 - 8

kunnen jullie mij hier bij helpen?

(afbeelding)

Hoe kom je aan die foto's als je niet weet wat de titels zijn?

Dit is vast zo'n wedstrijdje 'raad de titels van de plaatjes' op een ander forum, ofzo.

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

Ik gok een prijsvraag.

Stephan

• 7899 berichten
  • 1391 stemmen

Tsja... ondertussen heeft hij wel het gros van de antwoorden binnen. Slimme move.

DeCol

• 7009 berichten
  • 3039 stemmen

Ik zoek een film die gaat over een wielrenner. Hij is er geen ster in, maar traint er dagelijks voor. Tijdens de grote race rijdt hij verkeerd. Verder staat er me weinig van bij. Volgens mij was het een nederlandse of belgische film maar ook dat kan fout zijn. Ik denk jaren 80/90. Mijn vraag is eigenlijk of mensen wat filmtitels met zo'n soortgelijk verhaal kunnen posten.

kappeuter (crew films)

• 74676 berichten
  • 5987 stemmen

Wellicht deze:

Hector (1987)

DeCol

• 7009 berichten
  • 3039 stemmen

Volgens mij is dat hem! Maar eens bestellen. Bedankt!

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Kan ook Le Vélo de Ghislain Lambert zijn. Die gaat echt over een would-be wielrenner.

Robuna

• 6 berichten
  • 245 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

(quote)

Dit is vast zo'n wedstrijdje 'raad de titels van de plaatjes' op een ander forum, ofzo.

toch niet. dit is voor een GPS Cache te vinden.

ben al enkele weken op zoek naar de 3 missende films.

en ja het zijn allemaal belgische films.

ik zoek nr 3 en nr 8 nog.

thanks

http://img.geocaching.com/cache/573894e2-7f48-4568-9668-5850dc75e015.jpg

Robuna

• 6 berichten
  • 245 stemmen

nr 8 juist gevonden.

Zusjes Kriegel.

nog 1tje te gaan nr 3.

DeCol

• 7009 berichten
  • 3039 stemmen

Baggerman schreef:

Kan ook Le Vélo de Ghislain Lambert zijn. Die gaat echt over een would-be wielrenner.

Tsja dat zou ook nog wel eens kunnen.

Dk2008

• 11172 berichten
  • 788 stemmen

Bubblez schreef:

(quote)

Twee opties: Living in Oblivion of Bowfinger?

Terugkomend op mijn vraag van 12 januari 2009 had Bubblez toch de juiste suggestie. Sorry en nogmaals bedankt, was inderdaad Living in Oblivion (1995)

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Dk2008 schreef:

Deze film is dacht ik twee keer op tv geweest. Amerikaans, Engels, Frans, Italiaans, jaren '80 of '90 film. Licht erotische, komische wat mysterieuze film. Weinig dialogen. Speelt zich af een paar eeuwen geleden. Gaat over een hofschilder die is aangesteld. Terwijl deze zijn schilderijen buiten maakt van diverse personages en het landschap spelen er ondertussen allerlei 'affaires' af tussen deze mensen. Meer gebeurt er eigenlijk niet in de film. Wie weet de titel.

Zomaar wat gooien....

La casa dalle finestre che ridono

Caravaggio

Restoration

Dk2008

• 11172 berichten
  • 788 stemmen

Helaas geen van alle, toch bedankt.

In de film waar ik het over hebt gebeurt echt niet veel. De film eindigt geloof ik dat hij gewoon klaar is met zijn schilderijen. Uiterlijk zien de mensen er zo uit als in Amadeus. Ik vermoed toch een Engelse film, die zich grotendeels in de hoftuinen afspeelt. Slome, ondeugende en aparte film.

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Dk2008 schreef:

Helaas geen van alle, toch bedankt.

In de film waar ik het over hebt gebeurt echt niet veel. De film eindigt geloof ik dat hij gewoon klaar is met zijn schilderijen. Uiterlijk zien de mensen er zo uit als in Amadeus. Ik vermoed toch een Engelse film, die zich grotendeels in de hoftuinen afspeelt. Slome, ondeugende en aparte film.

Zou het wat van Peter Greenaway kunnen zijn?

SantinoDalucia

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Baggerman schreef:

Is het iets van Louis de Funès?

Neenee,

een klein dikkertje, ook gek gezicht. zwart haar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.