- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Nee, dat is 'm niet. Ik heb die film ('n redelijk recente geloof ik) gezien, maar kan er niet gelijk opkomen. Misschien straks. En om nu al mijn geplaatste stemmen af te gaan is ook een beetje te
.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Als het de film is die ik denk dat het is: Ik kan mij herinneren dat een groep over de ijsvlakte gaat op weg naar een onderzeeër. Onderweg komen ze een groep militairen tegen en ze helpen elkaar. Echter er is maar plek voor een paar mensen op de duikboot en er is een verrader onder de militairen. Er vallen een paar doden waarna de kleine groep verder gaat. Ze moeten echter de hoofdpersoon (geloof ik) achterlaten omdat hij gewond is. Als ze bij de duikboot aankomen, gaan ze daarna terug om hem te redden. En hij leeft nog. Ik hoop dat ik het zo goed heb, want er is maar plek voor zoveel in mijn hersenen en soms haal je dingen door elkaar.
/edit: misschien Ice? Het heeft niet mijn stem, maar dat hebben zovelen niet die ik heb gezien.
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Klasse Legan!
Het is inderdaad Ice. Daar had ik nooit opgekomen (ondanks de logische naam!). Het plot dat je schetst klopt in ieder geval. Het is een typische RTL-film en ook een aantal keer door hen uitgezonden.
Eigenlijk is 'The Day after Tomorrow' wel enigszins schatplichtig aan deze film....
corynne
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
ik zoek een film , ik weet geen titel , wel een beetje het verhaal .
Het gaat over een meisje dat geboren wordt met een handicap.
Ze heeft rijke ouders en die huren een ( Zwarte ) kinderjuf / oppas om voor haar te zorgen.
Het meisje begin te leren om met haar voeten op een board met het alfabet te praten tegen de kinder juf.
Dan wil het meisje naar een normale school maar die willen haar niet vanwege de handicap.
Maar ze is enorm slim en komt toch op normale scholen en krijgt ook diverse diploma's.
Na een tijd leerd ze een jongen kennen die ook een handicap heeft en daar wil ze mee vluchten om samen te zijn. Dat gaat niet lukken , uiteindelijk gaat ze zelfs naar de universiteit , ze schrijft gedichten of verhalen , eindigt met dat ze met haar kunderjuf gaat wonen en een kind adopteerd.
Wie o wie kent deze film , ik denk zelf dat de titel een meisjesnaam is
mikewiersma
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Overigen > Algemeen > HELP!!:
Hallo ik hoop dat iemand me hier kan helpen
ik zoek al jaren naar de titel van een tekenfilm van vroeger
wat ik me nu nog kan herinneren is
dat het zich afspeeld in afrika
en dat een jongen achterin een truck werd ontvoerd
dat hij op de rug van een olifant rijd bij een waterval
en dat een oude man met een stok naar hem opzoek was
....
bedankt alvast voor de hulp
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Film >> Algemeen >> Ik zoek... een filmtitel
Zal hem wel verplaatsen naar deze link
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1716 stemmen
Of Jungle Book?
mikewiersma
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
net evn gegoogled helaas beide niet ;-(
Johan311
-
- 165 berichten
- 57 stemmen
Ben op zoek naar een film waarin iemand op een speciale manier om het leven wordt gebracht.
Op een donker bergweggetje in een scherpe bocht, trekt de persoon de witte middenstreep op de weg door tot aan de rand van de afgrond en bedekt de rest van de streep die met de bocht meeloopt.
Dacht dat het een franse film was, maar ben niet helemaal zeker daarvan.
Bij voorbaat dank.
Jasper72
-
- 110 berichten
- 0 stemmen
Ik ben op zoek naar films, televisieprograma's en/of games waarin draagstoelen voorkomen, of waar mensen gedragen worden op een stoel door anderen.
Wie weet er eentje? Mijn lijstje is (nog) beperkt, o.a. Sex and the City, Matrimonio all'italiana, Het Rode korenveld, The Painted Veil.
Kortom.... aanvulling noodzakelijk. Ik zou er erg mee geholpen zijn.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ik ben op zoek naar films, televisieprograma's en/of games waarin draagstoelen voorkomen, of waar mensen gedragen worden op een stoel door anderen.
Wie weet er eentje? Mijn lijstje is (nog) beperkt, o.a. Sex and the City, Matrimonio all'italiana, Het Rode korenveld, The Painted Veil.
Kortom.... aanvulling noodzakelijk. Ik zou er erg mee geholpen zijn.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Jasper72
-
- 110 berichten
- 0 stemmen
Ga ik achter aan. Heb City of Joy jaaaaaaren geleden gezien. Dank voor de tip.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Ben op zoek naar een film waarin iemand op een speciale manier om het leven wordt gebracht.
Op een donker bergweggetje in een scherpe bocht, trekt de persoon de witte middenstreep op de weg door tot aan de rand van de afgrond en bedekt de rest van de streep die met de bocht meeloopt.
Dacht dat het een franse film was, maar ben niet helemaal zeker daarvan.
Bij voorbaat dank.
vicestar
-
- 40 berichten
- 43 stemmen
Ik zoek een televisie serie waarvan ik alleen de intro in mijn geheugen zie.
Je ziet een jongen/man die op zijn fiets de kranten bezorgd (in amerika). Soms gooit hij 2 kranten tegelijk richting de huizen. En hij eindigd in een schuur.
ik zit er heel lang op te kraken maar weet nog steeds niet.
newG
-
- 956 berichten
- 2347 stemmen
Je ziet een jongen/man die op zijn fiets de kranten bezorgd (in amerika). Soms gooit hij 2 kranten tegelijk richting de huizen. En hij eindigd in een schuur.
klikt als Dennis the Menace
ma kheb em wel al lang niet meer gezien 
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Is het die serie met een irritante kaalkop die niet wil opgroeien (hij is krantenjongen van beroep). Ik kom alleen niet op de titel....
vicestar
-
- 40 berichten
- 43 stemmen
Is het die serie met een irritante kaalkop die niet wil opgroeien (hij is krantenjongen van beroep). Ik kom alleen niet op de titel....
Ja klopt...whaa weet het ook niet meer....ik zag hem nog wel een rol spelen in the Abyss.
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Jaaah!! dat is 'em. Irritante acteur die Chris Elliott! Hij zit ook in Groundhog Day....
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1716 stemmen
Vond dat vroeger echt een leuke serie, serieus 
K@i
-
- 899 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Titel van deze Film ?:
Hoi
algeruime tijd ben ik opzoek naar de titel van deze film
gaat over groep mensen die zich in leven hielden na een vliegtuig ongeluk door hun dode medepassagiers opteten

Bijvoorbaat Danke !
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Hoi
algeruime tijd ben ik opzoek naar de titel van deze film
gaat over groep mensen die zich in leven hielden na een vliegtuig ongeluk door hun dode medepassagiers opteten

Bijvoorbaat Danke !
K@i
-
- 899 berichten
- 0 stemmen
Thanks !
Gijsbertkarel
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
In Filmdragers > Titels > Hoe heet ie ookalweer..:
Ik ben op zoek naar een film die ik eens op tv had gezien, maar waarvan ik niet meer weet hoe die heet en de namen van de acteurs of de regisseur ben ik ook kwijt. Volgens mij was het een Franse regisseur, maar dat weet ik niet zeker. Het was een actiefilm, ik zal zeggen wat ik mij er ongeveer nog van kan herinneren (ik gebruik hier spoilers) Een dikkige man heeft een hele hoop geld en er zitten veel mensen achteraan. Een stel criminelen en ook nog een corrupte politieagent (ik heb een beeld van Arnold Schwarzenegger in mijn hoofd als ik aan hem denk, maar volgens mij werd hij gespeeld door iemand anders) en uiteindelijk blijkt zelfs zijn vrouw op z'n geld uit te zijn, zij werkt namelijk mee met de corrupte agent. Ook is er een crimineel die in een wildklem stapt en eentje in een over de kop geslagen auto die, dankzij de agent, tot ontploffing wordt gebracht. Er speelt ook nog een zwarte acteur in mee waarvan ik me niet kan herinneren of hij nou ook bij het groepje criminelen hoort of dat hij, net als de agent, in z'n eentje op het geld uit is. Hoe dan ook, uiteindelijk schiet hij de dikkige man meermalen in z'n lichaam totdat hij verteld dat hij het geld ergens in New York, of een andere dergelijke stad, heeft verstopt. De zwarte man gaat ernaartoe maar het blijkt dat de dikke man tegen hem gelogen heeft, er is helemaal geen geld. Daarnaa zien we hoe de dikke man, die zwaar gewond is door de kogelschoten, een grote zak met geld uit zijn hondenhuisje haalt en hoe hij van dat geld profiteert als hij, op het eind, ergens op een eiland is. Heeft iemand enig idee over welke film ik het heb? Ik had de titel ervan altijd in mijn hoofd zitten, maar nu ben ik het toch echt kwijt.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Dat moet je hier vragen: Film >> Algemeen >> Ik zoek... een filmtitel
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Bericht is bij deze verplaatst.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
ik zoek een filmtitel !
ik loop er al dagen achter te zoeken maar ik kan er maar niet opkomen. Veel weet ik er wel niet meer van. In de film zou er een bom ontploffen als de 'slechterik' gedood werd (de bom was op 1 of andere manier met zijn hartslag verbonden)
iemand een idee na deze vage beschrijving? 
alvast bedankt
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.