- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
vanlok
-
- 40 berichten
- 607 stemmen
Bedankt 
En jij ook bedankt Erwinner, ik had hem een aantal jaar geleden bij mijn tante gezien, maar noch mijn tante noch ik konden hem herinneren.
Jokeress
-
- 11 berichten
- 137 stemmen
Set it off was ook de eerste die in mij opkwam.
Ik zoek een film over een chinees stel dat op het eind van de film bij een fontein doodgeschoten wordt, meer weet ik er eigenlijk niet meer van. Is lang geleden dus het zal een oudere film zijn (jaren 80/90?)
Anszje
-
- 4 berichten
- 13 stemmen
Hoe heet die film ook al weer waarin een jongeman telkens flash backs heeft naar hemzelf als klein jongetje (heel schattig met bruine oogjes en buine haartjes) met z'n moeder in een grasveld.
Later heeft hij ook een flashback dat zijn moeder in een martelkamer wordt vermoord door haar man, hij gaat dan later die martelkamer in, trekt zo'n kast in lichaamsvorm open en z'n moeder valt er in 1000 stukjes uit.
Alvast bedankt 
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2245 stemmen
Hoe heet die film ook al weer waarin een jongeman telkens flash backs heeft naar hemzelf als klein jongetje (heel schattig met bruine oogjes en buine haartjes) met z'n moeder in een grasveld.
Later heeft hij ook een flashback dat zijn moeder in een martelkamer wordt vermoord door haar man, hij gaat dan later die martelkamer in, trekt zo'n kast in lichaamsvorm open en z'n moeder valt er in 1000 stukjes uit.
Alvast bedankt 
Phillipius
-
- 1 berichten
- 1 stemmen
Hallo iedereen,
Ik ben opzoek naar een film waarvan ik een tijd terug, weet niet meer wanneer, een trailer van heb gezien. Ik heb die trailer op mijn pc gezien, dus via het internet. Weet niet meer waar.
Het verhaal ging een beetje als volgt: Er gaat een ramp gebeuren of iets dergelijks en alles wat leeft gaat dood op de aarde.. Behalve natuurlijk mensen in de VS want die hebben een ondergrondse bunker gemaakt. Er konden maar een aantal mensen mee naar de bunker dus werden er een aantal (geen idee hoeveel) willekeurig uitgekozen om naar de bunker te gaan.
Voor de rest weet ik er niks meer van. Het is niet City of Ember.
Ik zou zooo blij zijn als iemand mij de titel kan vertellen.
daviddoelen
-
- 663 berichten
- 6620 stemmen
Ik ben opzoek naar een film die ik vroeger vaker op Tv heb gezien. De film gaat over een groep jagers die een negroïde man inhuren of lokken naar een groot bosgebied om vervolgens de jacht op hem in te zetten. Ik kan me herrinneren dat ze hem achterna zitten op quads en is er een gevecht op een boomstam hangend boven een grote afgrond.
daviddoelen
-
- 663 berichten
- 6620 stemmen
Dat is 'm. Hartstikke bedankt!
Jonas
-
- 8 berichten
- 64 stemmen
In Filmdragers > Algemeen > Filmtitel gezocht...:
IK heb een tijdje geleden een film gezien op tv (vt4) en het ging over ratelslangen die een stad een terroriseren en iedere mens die ze tege kwam doodbeten. Maar ik ken de titel niet...
Kan iemand me helpen?
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Voortaan hier stellen: http://www.moviemeter.nl/forum/7/165 
Waarschijnlijk Silent Predators?
Noud
-
- 546 berichten
- 1158 stemmen
Beste moviemeterlezers,
Ik ben op zoek naar een docu. (als het onder een docu valt). Volgens mij wordt het leven van een man gevolgd die meerdere persoonlijkheden lijdt.
Tijdens zijn jeugdjaren heeft hij veel muziek gemaakt. Deze muziek lijkt een beetje op een kattengejangel. Veel van zijn muziek zijn op bandjes opgenomen. Deze man tekende onder de meest bizarre dingen op papier.
.
Hoe heet deze film, want heb ooit eens een trailer van gezien?
De film zal ongetwijfeld wel prijzen hebben ontvangen!
En het is een aanstekelijk liedjes dat dagen in je hoofd zeurt 
snakevega
-
- 106 berichten
- 92 stemmen
In Film > Algemeen > help ik zoek een film!:
Ik zoek een film van de jaren negentig.
Het verhaal gaat over een jongen en een meisje die verliefd worden op elkaar. Beiden dragen een ring. Op het einde sterft de jongen door een bijenaanval. Weet iemand welke film ik bedoel?
newG
-
- 956 berichten
- 2348 stemmen
In Film > Algemeen > help ik zoek een film!:
Ik zoek een film van de jaren negentig.
Het verhaal gaat over een jongen en een meisje die verliefd worden op elkaar. Beiden dragen een ring. Op het einde sterft de jongen door een bijenaanval. Weet iemand welke film ik bedoel?
my girl
Noud
-
- 546 berichten
- 1158 stemmen
@ Noud 31 januari 2009, 0:09 uur
Gevonden!! Opeens dacht ik aan de naam tijdens mijn slaapuurtjes..
The Devil and Daniel Johnston
newG
-
- 956 berichten
- 2348 stemmen
Beste moviemeterlezers,
Ik ben op zoek naar een docu. (als het onder een docu valt). Volgens mij wordt het leven van een man gevolgd die meerdere persoonlijkheden lijdt.
Tijdens zijn jeugdjaren heeft hij veel muziek gemaakt. Deze muziek lijkt een beetje op een kattengejangel. Veel van zijn muziek zijn op bandjes opgenomen. Deze man tekende onder de meest bizarre dingen op papier.
.
Hoe heet deze film, want heb ooit eens een trailer van gezien?
De film zal ongetwijfeld wel prijzen hebben ontvangen!
En het is een aanstekelijk liedjes dat dagen in je hoofd zeurt 
Frank Zappa: Phase II - The Big Note (2002)
Tis wel een pure gok zene
Reint
-
- 151 berichten
- 905 stemmen
Oke. Ik zoek een film over een jonge kerel, die uit pure verveling en door geen aandacht van zijn ouders begint te moorden.
Een scene die ik ervan gezien heb was wat vaag, maar het kwam erop neer dat de jongen een meisje van eenzelfde leeftijd buiten beeld leek te martelen en te vermoorden, en telkens na een minuut of wat naar een computer liep om iets in te typen.
De gehele scene was vanuit 1 camerapunt gefilmd (namelijk van bovenaf als was het een beveiligingscamera). De beelden waren vrij koelbloedig, ietwat vaag en vooral psychologisch maakte het indruk (dus niet door veel bloed ofzom dat was niet te zien).
Noud
-
- 546 berichten
- 1158 stemmen
@ newG 31 januari 2009, 22:41 uur
zie @ Noud 31 januari 2009, 18:25 uur
maar bedankt
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Oke. Ik zoek een film over een jonge kerel, die uit pure verveling en door geen aandacht van zijn ouders begint te moorden.
Een scene die ik ervan gezien heb was wat vaag, maar het kwam erop neer dat de jongen een meisje van eenzelfde leeftijd buiten beeld leek te martelen en te vermoorden, en telkens na een minuut of wat naar een computer liep om iets in te typen.
De gehele scene was vanuit 1 camerapunt gefilmd (namelijk van bovenaf als was het een beveiligingscamera). De beelden waren vrij koelbloedig, ietwat vaag en vooral psychologisch maakte het indruk (dus niet door veel bloed ofzom dat was niet te zien).
Reint
-
- 151 berichten
- 905 stemmen
Ja, klopt. Hartstikke bedankt!
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Ik had ook nog een vraag over een filmtitel:
Een jong koppel, besluit een appartementje te kopen. Maar boven hen woont er een oude dame, die er onschuldig uitziet, maar hen op verschillende manieren irriteert. Het gaat zelfs zo ver dat ze besluiten een huurmoordenaar op het dametje af te sturen. Deze slaagt niet in zijn doel en dan besluit het koppel maar te verhuizen.
Alvast bedankt
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Ik had ook nog een vraag over een filmtitel:
Een jong koppel, besluit een appartementje te kopen. Maar boven hen woont er een oude dame, die er onschuldig uitziet, maar hen op verschillende manieren irriteert. Het gaat zelfs zo ver dat ze besluiten een huurmoordenaar op het dametje af te sturen. Deze slaagt niet in zijn doel en dan besluit het koppel maar te verhuizen.
Alvast bedankt
Duplex!
juhroen89
-
- 7 berichten
- 0 stemmen
Een aantal jaren geleden was er altijd een serie op tv (uit de jaren 90 denk ik) over een familie met een zilvere camper die door amerika trokken (van dorp naar dorp) Daar hielpen ze de mensen met hun problemen. Het gezin bestond uit de ''ouders natuurlijk en 2 of 3 kinderen''.
Heeft iemand een idee hoe deze serie ookal weer heet ?
grtz, Jeroen
Bubblez
-
- 2065 berichten
- 2512 stemmen
Een aantal jaren geleden was er altijd een serie op tv (uit de jaren 90 denk ik) over een familie met een zilvere camper die door amerika trokken (van dorp naar dorp) Daar hielpen ze de mensen met hun problemen. Het gezin bestond uit de ''ouders natuurlijk en 2 of 3 kinderen''.
Heeft iemand een idee hoe deze serie ookal weer heet ?
grtz, Jeroen
Ik heb even gezocht. Dikke kans dat je Promised Land zoekt.

Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Er is nog een film zoals 'The Day after Tomorrow' waarin er ineens een soort ijstijd uitbreekt. Een aantal overlevenden probeert dan een onderzeeër o.i.d. te bereiken. Weet iemand hoe díe ook alweer heet?
Bubblez
-
- 2065 berichten
- 2512 stemmen
Er is nog een film zoals 'The Day after Tomorrow' waarin er ineens een soort ijstijd uitbreekt. Een aantal overlevenden probeert dan een onderzeeër o.i.d. te bereiken. Weet iemand hoe díe ook alweer heet?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.