• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.976 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.095 acteurs
  • 199.244 gebruikers
  • 9.388.184 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Axl_Rose

• 27 berichten
  • 51 stemmen

Beste mensen,

ik zoek ook al de hele tijd naar een filmtitel. Het was denk ik een crime/comedy film met een beetje een Tarantino-gevoel.

Het gaat over een ex-gangster/oplichter die eerlijk geworden is. Zijn vrouw is gaan werken of zoiets en verschillende gangsters komen langs die beweren dat hij een bepaalde som geld heeft verstopt en hem daarom martelen. Eén van de gangsters is een vrouw die hem ook nog eens probeert te verkrachten terwijl hij vastgebonden is aan een stoel en naar een foto van zijn vrouw moet kijken.

Hij weet echter van niets en heeft schrik dat zijn vrouw gaat thuiskomen (aangezien die niets weet van zijn verleden). De hele film speelt zich voornamelijk af in zijn huis. Uiteindelijk blijkt een som geld te zijn verstopt in zijn autobanden/wielen.

Hopelijk kan iemand me helpen

newG

• 956 berichten
  • 2348 stemmen

Axl_Rose schreef:

Beste mensen,

ik zoek ook al de hele tijd naar een filmtitel. Het was denk ik een crime/comedy film met een beetje een Tarantino-gevoel.

Het gaat over een ex-gangster/oplichter die eerlijk geworden is. Zijn vrouw is gaan werken of zoiets en verschillende gangsters komen langs die beweren dat hij een bepaalde som geld heeft verstopt en hem daarom martelen. Eén van de gangsters is een vrouw die hem ook nog eens probeert te verkrachten terwijl hij vastgebonden is aan een stoel en naar een foto van zijn vrouw moet kijken.

Hij weet echter van niets en heeft schrik dat zijn vrouw gaat thuiskomen (aangezien die niets weet van zijn verleden). De hele film speelt zich voornamelijk af in zijn huis. Uiteindelijk blijkt een som geld te zijn verstopt in zijn autobanden/wielen.

Hopelijk kan iemand me helpen

Thursday http://www.moviemeter.nl/film/616

geregisseert door skip Woods, ONGELOOFLIJKE FILM!!!

alleen is die nergens meer verkrijgbaar

Anszje

• 4 berichten
  • 13 stemmen

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar de titel van een film.

Het gaat over een jongen en een meisje, dat meisje gaat verhuizen, en op de laatste avond dat ze samen zijn gaan ze met elkaar naar bed in een landhuis ergens. zij zegt op een gegeven moment dat ze later een huis met een veranda wil en hij beloofd dat voor haar te bouwen

Hij schrijft dat meisje telkens brieven maar die moeder onderschept die voor dat meisje, zodat zij denkt dat hij haar vergeten is.

Jaren later komen ze elkaar weer tegen.

Hij gaat in dat oude landhuis wonen en knap het helemaal op.

De film eindigt met dat ze samen in dat landhuis met veranda komen te wonen.

De man heeft als hij ouder is een baartje, donker haar, hij doet mij denken aan Hugh Jackman, misschien is het hem ook wel, ik weet het niet meer.

Wie o wie weet hoe deze film ook al weer heet?

Alvast heel erg bedankt

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Noud

• 546 berichten
  • 1158 stemmen

@ Thursday 1998

Ik kan de film aan jullie geven.

Verzendkosten zijn natuurlijk voor jullie eigen rekening.

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Weet iemand de titel van deze film. Nog niet zo lang geleden op tv geweest, is een korte Engelse film. Gaat over een regisseur die een film maakt en iemand die in deze film een paar woordjes mag zeggen waar hij erg trots op is. De scene met de politiewagen moet tig keer over omdat er steeds wat mis gaat, en dan gaat het ook nog regenen. Weer pauze even lunchen. Aan het eind vergeet de man ook nog zijn tekst en dat wordt eruit geknipt. Leuke film maar hoe was de titel.

Bubblez

• 2065 berichten
  • 2512 stemmen

Dk2008 schreef:

Weet iemand de titel van deze film. Nog niet zo lang geleden op tv geweest, is een korte Engelse film. Gaat over een regisseur die een film maakt en iemand die in deze film een paar woordjes mag zeggen waar hij erg trots op is. De scene met de politiewagen moet tig keer over omdat er steeds wat mis gaat, en dan gaat het ook nog regenen. Weer pauze even lunchen. Aan het eind vergeet de man ook nog zijn tekst en dat wordt eruit geknipt. Leuke film maar hoe was de titel.

Twee opties: Living in Oblivion of Bowfinger?

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Volgens mij geen van twee. De man die een gastrolletje speelt is een oude man. Verder lunchen ze in een dubbeldekker. De actrice die de agente moet spelen kan niks verkeerd doen bij de regisseur. Tijdens de opnamen zit iemand een muur te schilderen. Er zijn nog twee oude dames en een meisje dat een naaktrolletje moet spelen en daarover ook een hoop gedoe. De leider van een groepje jonge relschoppers wordt aangesteld als toezichthouder. De scene die gefilmd wordt is een politiewagen die komt aanrijden met wat dialogen. Aan het eind van de film zitten ze (de oude man en zijn vrouw) in de huiskamer, vol verwachting en als dan de scene komt waar de oude man zijn woordjes mag doen is dat eruit geknipt. Hij had ze tekst wel goed onthouden, maar door de vele cuts ging hij de laatste keer de mist in met zijn woorden terwijl de shot goed was. En werd weggestuurd door de regisseur.

Lijkt me een tv-film, kort en rond de zomer 2008 op tv, en leek me toch echt Engels. Maar ik kan het mis hebben.

Bubblez

• 2065 berichten
  • 2512 stemmen

Dk2008 schreef:

Volgens mij geen van twee.

Moeilijk hoor, vooral tv-films zijn namelijk moeilijk te vinden. Je hebt geen idee van acteurs (bekend, onbekend, namen etc.)

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Nee leken me allemaal onbekende acteurs. Film duurde volgens mij iets van een uur. Het vervelende is hij schiet me opeens te binnen. De dialogen tussen de diverse mensen speelt de hoofdrol en vanwege die rode dubbeldekker gok ik op een Engelse film. De regisseur doet of hij geweldig is en heeft een zwak voor de actrice die de agente speelt.

Sommige films wordt tig keer herhaald maar deze dus niet. Toch bedankt voor de hulp.

spooky2

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek een aantal films. Zijn moeilijk leverbaar, dus al mijn hoop is op dit forum gericht.

Bye Bye Brasil

Dona Flor y sues dois maridos

Tieta do Agreste

Pixote

La Guerre du Feu (the quest for fire)

Ik weet het, ik zou beter n keer naar brazilie op vakantie kunnen, maar ik hoop ze toch vanuit mn luie stoel te kunnen bestellen.

Of misschien vie You tube te bekijken of te pindakazen?

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

spooky2 schreef:

Ik zoek een aantal films. Zijn moeilijk leverbaar, dus al mijn hoop is op dit forum gericht.

Bye Bye Brasil

Dona Flor y sues dois maridos

Tieta do Agreste

Pixote

La Guerre du Feu (the quest for fire)

Ik weet het, ik zou beter n keer naar brazilie op vakantie kunnen, maar ik hoop ze toch vanuit mn luie stoel te kunnen bestellen.

Of misschien vie You tube te bekijken of te pindakazen?

Even snel gekeken. Nr's 1, 4 & 5 zijn gewoon beschikbaar via de 2e optie.

spooky2

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Ik zie dat niet, Bye Bye Brasil - Novas Regras Gramaticais is een fragment van 42 seconden, Pixote geeft vnl hits van een band en n verzekeraar met die naam, en la Guerra du feu geeft ook vnl persiflages, reclamefilmpjes gebaseerd op de film en n enkele trailer / extracts

Hoop op meer reacties

Spooky2

Scarecrow

• 563 berichten
  • 170 stemmen

Beste filmliefhebbers,

Ook ik zoek weer een film waarvan ik de titel niet weet - en overigens ook heel weinig van af weet. De kans is vrij klein dat iemand iets kan met mijn beschrijving, maar ik wil toch een poging wagen:

Ik zoek een Amerikaanse film uit ik denk de jaren '90 (maar dit weet ik niet zeker) waarin een volgend beeld zit: een jongen, bedekt met littekens in een donkere kamer, haast opgesloten. ZIjn moeder was heel bezorgd om hem maar durfde verder weinig te ondernemen? De scene deed qua sfeer een beetje denken aan de donkere scenes van Chils Play.

Ik denk dat het een thriller of horrorfilm is, maar het kan ook een drama zijn. De 'disfigured' ( ik kan niet op het Nl woord komen) jongen staat centraal.

Het is enorm weinig, maar kan iemand zich misschien een film herinneren die hieraan doet denken? Alvast bedankt!

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

@Scarecrow: Little Criminals?

Bubblez

• 2065 berichten
  • 2512 stemmen

Scarecrow schreef:

Ik zoek een Amerikaanse film uit ik denk de jaren '90 (maar dit weet ik niet zeker) waarin een volgend beeld zit: een jongen, bedekt met littekens in een donkere kamer, haast opgesloten. ZIjn moeder was heel bezorgd om hem maar durfde verder weinig te ondernemen? De scene deed qua sfeer een beetje denken aan de donkere scenes van Chils Play.

Ik denk dat het een thriller of horrorfilm is, maar het kan ook een drama zijn. De 'disfigured' ( ik kan niet op het Nl woord komen) jongen staat centraal.

Het is enorm weinig, maar kan iemand zich misschien een film herinneren die hieraan doet denken? Alvast bedankt!

Mask?

Scarecrow

• 563 berichten
  • 170 stemmen

Nee, helaas, het zijn ze allebei niet. Toch bedankt

Ik kan alleen het beeld dat ik heb misschien een beetje toelichten: de kamer is bijna geheel zwart, enige licht komt van een dakraam of groot zijraam dat (in het beeld dat ik in mijn hoofd heb) donkerbaluw licht naar binnen werpt.

De kamer is vrij klein en de jongen zat volgens mij in een hoekje weggekropen voor het beetje licht dat naar binnen kwam. De scene was 'eng' van opzet: vandaar dat ik denk aan thriller of horror, maar aangezien ik de film nooit heb afgezien weet ik dat niet zeker.

chatbassie

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Hoi allemaal,

ik zoek een film die gaat over een jongen die doet alsof hij gehandicapt (autistisch?) is en dan uiteindelijk het bedrijf, waar hij de hele tijd rondloopt alsof hij nie goed is met een radiootje aan zijn oor, wil beroven. Uiteindelijk wordt hij er ook nog bijna ingeluisd. Het einde weet ik niet meer precies.

Ik hoop dat iemand me kan helpen aan de titel.

Alvast bedankt voor de moeite!

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Misschien The Score.

http://www.moviemeter.nl/film/567

gnius

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Goedendag film liefhebbers

ik ben opzoek naar een film die ik toen ik klein was op tv heb gezien dus en jaren 80 film denk ik

Gaat over iemand die doodgaat en dan in een tussenstation terrecht komt waar hij wordt beoordeelt over zijn leven over de keuzes die hij heeft gemaakt of hij naar de hemel mag of wordt terug gestuurd naar de aarde voor een nieuw leven, ook wordt hij hier verliefd op een vrouw die wel naar de hemel mag.

Enig idee iemand hoe deze film heet?

Alvast bedankt.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

gnius schreef:

Goedendag film liefhebbers

ik ben opzoek naar een film die ik toen ik klein was op tv heb gezien dus en jaren 80 film denk ik

Gaat over iemand die doodgaat en dan in een tussenstation terrecht komt waar hij wordt beoordeelt over zijn leven over de keuzes die hij heeft gemaakt of hij naar de hemel mag of wordt terug gestuurd naar de aarde voor een nieuw leven, ook wordt hij hier verliefd op een vrouw die wel naar de hemel mag.

Enig idee iemand hoe deze film heet?

Alvast bedankt.

Ik denk dat ik weet over welke film je het hebt, en het ligt op het puntje van mijn tong, maar ik kan er maar niet opkomen.

Het is een romantische komedie (als ik het goed heb) alleen kan ik hem niet vinden via de zoekopdrachten.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Wellicht Made in Heaven?

chatbassie

• 2 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Misschien The Score.

http://www.moviemeter.nl/film/567

Dat is hem! Dank je wel!

Shinobi

• 4305 berichten
  • 2552 stemmen

Bij dezen heb ik ook een verzoek voor een filmtitel.

Wat ik me van de film kan herinneren was dat het zich in een (fictieve) oorlogsetting afspeelde en dat een soldaat naar een kamp gestuurd werd met zowat iedereen dood, alleen nog een paar levende leidinggevenden. Maar wat blijkt als het 's avonds is veranderen ze allemaal in weerwolven en hebben het dus uiteraard op de soldaat gemunt. Terwijl hij daar juist naar toe was gestuurd om uit te zoeken waar de weerwolven vandaan kwamen enz.

De film heb ik wat jaren terug, gezien op RTL 5 en het is volgens mij rond 1998 gemaakt, maar dat weet ik niet zeker.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

@ Shinobi

Dog Soldiers

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ik dacht eerder aan Ravenous

http://www.moviemeter.nl/film/3931

Shinobi

• 4305 berichten
  • 2552 stemmen

^^ Inderdaad Ravenous. Dank u allen voor de hulp.

Dog Soldiers ziet er overigens ook interessant uit, eens kijken of ik die ergens vandaan kan plukken.

DeCol

• 7009 berichten
  • 3027 stemmen

Ik ben op zoek naar de titel van een film waarin het eten van mensen je sterker maakt. Volgens mij is een bepaalde persoon heel sterk maar weet niemand hoe dat komt. Uiteindelijk word bekend dat hij mensenvlees eet en hier wordt hij ijzersterk van. Ik weet er verder echt niet veel meer over. Ik heb er volgens mij wel al eens op gestemd maar heb echt geen idee meer. Iemand een idee?

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

DeCol schreef:

Ik ben op zoek naar de titel van een film waarin het eten van mensen je sterker maakt. Volgens mij is een bepaalde persoon heel sterk maar weet niemand hoe dat komt. Uiteindelijk word bekend dat hij mensenvlees eet en hier wordt hij ijzersterk van. Ik weet er verder echt niet veel meer over. Ik heb er volgens mij wel al eens op gestemd maar heb echt geen idee meer. Iemand een idee?

volgens mij is het de eerst volgende film boven je!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.