- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik zoek een oude 2e wereldoorlogfilm die ging over het houden van een voetbalwedstrijd tussen geallieerde gevangenen en nazi kampbewakers.
Ik ben de titel kwijt.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Weet ik niet meer...maar als je een titel hebt...;)
Metalfist
-
- 12438 berichten
- 3964 stemmen
Edit: Mickey had het dus eerst 
mikey
-
- 29004 berichten
- 5151 stemmen
En zonder hoofdletter, dat is namelijk ooit eens een statement geweest. 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ja, die ja! Bedankt allemaal!
Metalfist
-
- 12438 berichten
- 3964 stemmen
En zonder hoofdletter, dat is namelijk ooit eens een statement geweest. 
Ik blijf het niet corrigeren hoor 
Zal het onthouden voor volgende keer 
butter
-
- 164 berichten
- 487 stemmen
Ik zoek 2 films die ik in m'n jongere jaren eens gezien heb:
- de één gaat over een moordenaar die z'n slachtoffers oa vermoordt (mss ook opbergt) in z'n slaapkamer. De vader van één van die slachtoffers stormt op een dag het huis/appartement van de moordenaar binnen, op zoek naar z'n dochter. Wanneer ie het lijk van z'n dochter ontdekt, wordt de vader vermoordt dmv een hakbijl die ie recht in z'n gezicht krijgt. En da's alles wat ik me er nog van herinner.
- De tweede gaat over een vrouw die verliefd wordt op een (rondreizende?) poppenspeler. Ze trouwen, maar na het huwelijk verandert haar, op eerste gezicht, lieve man in een tiran die haar mishandelt. Ik meen me een scène te herinneren waarin de vrouw mankend het strand opliep om de man te ontvluchten, die haar met een geweer achtervolgde.
christian
-
- 518 berichten
- 1547 stemmen
Ik ben ook nog opzoek naar een film. Het is een komedie/misdaad film van de jaren 80/90. Wat ik me er van herinner is dat ze steeds van de politie konden ontkomen en dat ze daar helemaal gek van werden. Er is ook nog een scene waarbij 1 van de gevangene in de cel zit en gered word door zijn kamaraad die met een truck de gevangenis in ramt.
iemand enig idee welke film ik bedoel.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8301 stemmen
Ik ben ook nog opzoek naar een film. Het is een komedie/misdaad film van de jaren 80/90. Wat ik me er van herinner is dat ze steeds van de politie konden ontkomen en dat ze daar helemaal gek van werden. Er is ook nog een scene waarbij 1 van de gevangene in de cel zit en gered word door zijn kamaraad die met een truck de gevangenis in ramt.
Klinkt als the Dukes of Hazard.....
Misschien één van de Cannonball Run films???
odyssee
-
- 45 berichten
- 39 stemmen
ik zoek de titel van een film waarin een jongen met een ziekte die hem vatbaar maakt voor besmetting in een glazen kamer is opgesloten.
Hij communiceert met zijn vriendin door het glas, tot hij op een gegeven moment het risico neemt en er uit gaat.
Iemand een idee?
odyssee
-
- 45 berichten
- 39 stemmen
Nee, volgens mij gaat het om een kamer met een glazen wand in een huis. Bubble boy is meer een kinderfilm denk ik.
geof
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
hallo,nu ik hier nieuw ben en al jaren op zoek ben naar die 1 ne film die me al jaren bij blijft,is mijn vraag wie kan of wil mij helpen aan de titel,het gaat over een amerikaanse gevangenis waarbij de gevangene buiten op de luchtplaats uit verveling gaat hardlopen en dat maar blijft doen enkelt maar rondjes om die sintelbaan heen en dan telkens met dat specifieke deuntje erbij,uiteindelijk worden er dan wedstrijden gehouden tegen andere gevangenissen en je raar het al vlak voor de finish wint hij ,en hij was een blanke man met als ik t goed herinner een baard,als ik t goed heb komt de film uit de jaren 70/80 wie o wie kan en wil mij helpen ???????????alvast bedankt.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Nee, volgens mij gaat het om een kamer met een glazen wand in een huis. Bubble boy is meer een kinderfilm denk ik.
starbright boy (moderator films)
-
- 22537 berichten
- 5191 stemmen
Bubble boy is niet per definitie een kinderfilm,maar wel een komische en zo'n kamer komt er in voor. Het is trouwens een remake van The boy in the plastic bubble die hierboven genoemd wordt, maar volgens mij is die wat serieuzer. Verhaal klopt exact met je korte inhoud.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Of het was de Seinfeld-aflevering van de Bubble Boy.
.
('the correct answer is moops')
.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8301 stemmen
hallo,nu ik hier nieuw ben en al jaren op zoek ben naar die 1 ne film die me al jaren bij blijft,is mijn vraag wie kan of wil mij helpen aan de titel,het gaat over een amerikaanse gevangenis waarbij de gevangene buiten op de luchtplaats uit verveling gaat hardlopen en dat maar blijft doen enkelt maar rondjes om die sintelbaan heen en dan telkens met dat specifieke deuntje erbij,uiteindelijk worden er dan wedstrijden gehouden tegen andere gevangenissen en je raar het al vlak voor de finish wint hij ,en hij was een blanke man met als ik t goed herinner een baard,als ik t goed heb komt de film uit de jaren 70/80 wie o wie kan en wil mij helpen ???????????alvast bedankt.
Volgens mij: The Jericho Mile.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8301 stemmen
Herhaalde oproep: (ik blijf het proberen!)
Heel lang geleden zag ik een zeer ontroerende Aziatische film die toen als kind veel indruk op me maakte.
Wat ik me er nog van herinner is dat de twee hoofdpersonen zwaar lichamelijk gehandicapt waren en er uit zagen als (kermis)freaks. De film gaat ook vooral over hoe deze dappere hoofdpersonen zich staande houden in een maatschappij die ze als freaks behandeld.
De ene had het lichaam van een baby, een groot hoofd, kermit-de-kikkerstemmetje en klauwtjes i.p.v. handen en zat in een rolstoel, de tweede had volgens mij een misvormd hoofd (hij had hele zware dikke wenkbrauwen en zag er wat 'eng' uit).
Op een gegeven moment in de film trekken ze de stoute schoenen aan en gaan naar een restaurant of een theehuis. Iedereen gaapt ze dan aan.
Heel graag zou ik deze film nogmaals zien. Wie o wie kan me helpen aan de titel???
Ik weet het: erg weinig info, maar alvast veel dank voor iedere input!!!
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
Het lijkt me best gedetailleerde info die je geeft. Maar het zegt me werkelijk niks, maar mensen die dit wel herkennen kunnen je vast te dit plot helpen. Zoveel films voldoen niet aan die beschrijving "De ene had het lichaam van een baby, een groot hoofd, kermit-de-kikkerstemmetje en klauwtjes i.p.v. handen en zat in een rolstoel, "
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8301 stemmen
Het lijkt me best gedetailleerde info die je geeft. Maar het zegt me werkelijk niks, maar mensen die dit wel herkennen kunnen je vast te dit plot helpen. Zoveel films voldoen niet aan die beschrijving "De ene had het lichaam van een baby, een groot hoofd, kermit-de-kikkerstemmetje en klauwtjes i.p.v. handen en zat in een rolstoel, "
Ja, ik heb me al helemaal te pletter gezocht op het internet en op imdb, maar zonder enig resultaat (zelfs een hele site gevonden met films over en met mensen met een handicap! Maar mijn film: ho maar!). Ik weet dat ik als kind bijna zat te janken voor de buis, zo ontroerd was ik.
Maar ja, ik ben lang niet de jongste user hier en wellicht is de film ooit maar één keer uitgezonden, dus de kans dat iemand de beschrijving herkent is dus maar klein.
Aan de ander kant zijn sommige stokoude films waarvan ik me slechts flarden herinnerde wèl succesvol door mede-users geïndentificeert, dus ik blijf hopen.......
christian
-
- 518 berichten
- 1547 stemmen
Klinkt als the Dukes of Hazard.....
Misschien één van de Cannonball Run films???
Nee, die zijn het helaas niet. Wat me nog te binnen schiet over de film is dat ze meerdere malen een bank overval doen en dan tijdens de derde keer gaat het mis en word er 1 van hen gepakt door de politie.
Baksteen
-
- 720 berichten
- 748 stemmen
@ christian:
Verhaal klinkt me wel bekend maar er zijn tal films die aan jou beschrijving kunnen voldoen.. Maar vooral die reddingsscene die je omschrijft met die truck komt me heel erg bekend voor.
Misschien één van deze?
Heat
of Thunderbolt and Lightfoot misschien?
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek 2 films die ik in m'n jongere jaren eens gezien heb:
- De tweede gaat over een vrouw die verliefd wordt op een (rondreizende?) poppenspeler. Ze trouwen, maar na het huwelijk verandert haar, op eerste gezicht, lieve man in een tiran die haar mishandelt. Ik meen me een scène te herinneren waarin de vrouw mankend het strand opliep om de man te ontvluchten, die haar met een geweer achtervolgde.
christian
-
- 518 berichten
- 1547 stemmen
@ christian:
Verhaal klinkt me wel bekend maar er zijn tal films die aan jou beschrijving kunnen voldoen.. Maar vooral die reddingsscene die je omschrijft met die truck komt me heel erg bekend voor.
Misschien één van deze?
Heat
of Thunderbolt and Lightfoot misschien?
Nee, het zijn ze alle drie niet. Ik heb de film in 91, 92 gezien dus vallen de eerste 2 automatisch af. Bij de derde film herken ik er ook niks van terug en ik denk ook niet dat de film zo oud is. Denk echt dat de film uit de jaren 80 bengin jaren 90 is uitgebracht. Maar toch bedankt.
Ik hoop dat je nog een aantal films kent die op mijn omschrijving lijkt. Wat me nog te binnen schiet over die film is dat ze klem gereden worden op een brug, de brug is denk ik zo een 500 meter lang, het lukt ze in iedergeval om op bijna een onmogelijke manier te ontsnappen. hoplelijk heb je hier nog wat aan.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
A team. 
edit mischien deze, ik heb hem zelf niet gezien helaas, voor ganger van heat.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.