• 17.037 nieuwsartikelen
  • 181.683 films
  • 12.531 series
  • 34.672 seizoenen
  • 654.519 acteurs
  • 200.264 gebruikers
  • 9.452.447 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

lordsnoopy

• 2949 berichten
  • 2251 stemmen

Popeye Doyle schreef:

Ik ben op zoek naar een film die gaat over een tienermeisje dat meedoet aan een miss verkiezing en koste wat het kost wil winnen. Volgens mij vermoord ze een vrouw door haar over een balustrade te duwen. De film is uitgebracht in de jaren '90 en ik dacht dat het een waargebeurd verhaal is.

Lijkt een beetje op Showgirls

Echter gaat om dansen en niet om een miss verkiezing.

De rivale wordt van een trap geduwd, maar overlijdt er niet aan...

Popeye Doyle

• 276 berichten
  • 0 stemmen

Een andere film die ik zoek gaat over een meisje dat aan anorexia lijdt en op een gegeven moment wordt ze opgenomen in het ziekenhuis. Een scene die ik me nog herinner: het meisje wil in het ziekenhuis nog niet eten en slaat een gat in de achterwand van de kast, daar verbergt ze al het eten.

Marion13

• 3 berichten
  • 0 stemmen

ik zoek ook een film

je spreekt het uit als kolukia..

zit een hoop seks in en er wordt veel in gemoord, hoofden worden er af gehakt enzo..

hij is uit de jaren 70-80

ik ken hem nergens op google vinden ik denk dat mijn vader met een verkeerde naam zit ofzo!!

wie kan mij verder helpen?

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

Marion13 schreef:

ik zoek ook een film

je spreekt het uit als kolukia..

zit een hoop seks in en er wordt veel in gemoord, hoofden worden er af gehakt enzo..

hij is uit de jaren 70-80

ik ken hem nergens op google vinden ik denk dat mijn vader met een verkeerde naam zit ofzo!!

wie kan mij verder helpen?

Caligola?

newG

• 956 berichten
  • 2363 stemmen

Popeye Doyle schreef:

Een andere film die ik zoek gaat over een meisje dat aan anorexia lijdt en op een gegeven moment wordt ze opgenomen in het ziekenhuis. Een scene die ik me nog herinner: het meisje wil in het ziekenhuis nog niet eten en slaat een gat in de achterwand van de kast, daar verbergt ze al het eten.

http://www.moviemeter.nl/film/28538

ik weet totaal welke film je bedoeld, maar de titel is mij ook een raadsel

ik ga voor deze gok, ligt ongeveer in de tijdslijn wrn ik hem gezien heb

ik herriner me nog een scene dat ze iets moet eten in de kliniek en dat haar vader? donuts bij had, en ze moest die dan opeten zodat ze kon laten zien dat ze genezen was, of de wil had om te genezen ofzoiets

zeer zwaar moment in de film wnr ze die donut optilt alsof ie 100kilo weegt

komt dit je bekend voor?

http://www.imdb.com/title/tt0082062/

deze kom ik ook tegen tijdens het googlen, maar hier twijfel ik nog harder aan

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8309 stemmen

pallie30 schreef:

Er is een film die ik een aantal jaren geleden heb gezien maar heb de titel nooit onthouden en kan hem ook niet vinden op genre zoeken.

Het was een ghetto/drama achtige film over 4 vrienden die in het drugsleven terechtkomen en ermee opgroeien.

De film begon met dat de jongens nog jong waren (rond de 10-12 ofzo) en een van hun was een dikkere. Hij werd bijna aangereden door een auto maar een vriend red nog net zijn leven, waarvoor hij hem zn hele leven dankbaar is.

Bijna bij het einde zijn 3 van de vrienden dood geschoten en is 1 van de jongens die het nog heeft overleefd en een groot huis heeft etc.

Dit is alles wat ik nog ongeveer herinner. Weet iemand toevallig welke film dit kan zijn? bvd

Once upon a time in America?

Trigoo

• 65 berichten
  • 34 stemmen

klute89 schreef:

(quote)

Ahum....

Wel eigenlijk is het niet echt een quiz, meer een spelletje op een ander forum, waar iemand een foto plaatst uit een film en dan moet je trachten die te vinden.......................dus waarom niet op deze manier...........................

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8309 stemmen

Er schoot me laatst het einde van een film te binnen.

Het ging volgens mij over lang en/of eeuwig leven. Hierin zetten de hoofdpersonen op het eind een schildpad uit in de tuin. Jaren of eeuwen later zie je die schildpad dan weer rondscharrelen...

Ik weet het vaag, maar misschien komt het iemand bekend voor?

starbright boy (moderator films)

• 22578 berichten
  • 5237 stemmen

Baggerman schreef:

Er schoot me laatst het einde van een film te binnen.

Het ging volgens mij over lang en/of eeuwig leven. Hierin zetten de hoofdpersonen op het eind een schildpad uit in de tuin. Jaren of eeuwen later zie je die schildpad dan weer rondscharrelen...

Ik weet het vaag, maar misschien komt het iemand bekend voor?

Geen idee over de titel, maar komt me heel erg bekend voor. Uit mijn jeugd. Volgens mij had het te maken met een persoon of een groep die een bron tot het eeuwige leven hadden gevonden (letterlijk een bron). En een aantal mensen die er al van gedronken hadden (soms lang geleden), maar daar spijt van hadden.

Volgens mij de eerste keer in 20 jaar dat ik aan de film denk. Zat onder een diepe laag stof in mijn geheugen.

kappeuter (crew films)

• 74732 berichten
  • 5988 stemmen

Dat klinkt als Cocoon.

Dat van die schildpad kan ik niet herinneren overigens.

starbright boy (moderator films)

• 22578 berichten
  • 5237 stemmen

Volgens mij is het niet Cocoon en de schildpad zit er in ieder geval in. Cocoon heeft denk ik toch een andere (sf-achtige/komische ?) sfeer. Dit was in mijn herinnering meer een soort van ouderwets avontuur (ze leefden ergens afgelegen diep in een bos, een trektocht naar die plek van de hoofdpersonen denk ik, misschien speelde het zich zelfs af in het verleden en was dat schildpadmoment het heden) en de eeuwig levenden waren ook niet oud, maar juist vrij jong. Je leeftijd ging stilstaan ofzo. Ik denk dat het weleens Australisch zou kunnen zijn.

edit: Ik denk dat het weleens deze verfilming van Tuck Everlasting zou kunnen zijn.

Director-Lara

• 6 berichten
  • 5 stemmen

Haai,

Ik zoek al heel erg lang een bepaalde film: Ik heb er jaren geleden stukjes van gezien op tv. Het gaat over een meisje die volgens mij bij haar oma logeert, samen met een vriendin of zus. Het huis is gelegen in een mooi natuurgebied. Ze ontmoet daar een jongen en ze zijn verliefd. Ze zwemmen naakt in een vijver. En haar oma heeft iets door of haar zus/vriendin. Iemand is daar tegen (weet niet meer zo goed). Op een gegeven moment zit het meisje in de trein en ziet ze de jongen buiten staan, handen tegen het glas. En verder weet ik het niet zo goed meer. Ik weet wel dat ik het een bijzondere film vond, beetje filmhuisachtig en volgens mij was het Engelstalig maar het kan ook zijn dat hij Deens of Zweeds was.

Ik ben benieuwd...

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Director-Lara schreef:

Haai,...

Jaws?

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

lol

pallie30

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Baggerman schreef:

Once upon a time in America?

Nee, dat is hem ook niet

Ik ben vergeten te zeggen dat het een zwarte ghetto is, allemaal donkere jongens.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

pallie30 schreef:

(quote)

Nee, dat is hem ook niet

Ik ben vergeten te zeggen dat het een zwarte ghetto is, allemaal donkere jongens.

New Jack City is het niet, maar die andere met die blauwe hoes.

Moet er even op komen.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Popeye Doyle schreef:

Ik ben op zoek naar een film die gaat over een tienermeisje dat meedoet aan een miss verkiezing en koste wat het kost wil winnen. Volgens mij vermoord ze een vrouw door haar over een balustrade te duwen. De film is uitgebracht in de jaren '90 en ik dacht dat het een waargebeurd verhaal is.

Crowned and Dangerous.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

darth-vader schreef:

In Overigen > Algemeen > ik zoek een titel van een film:

De film gaat over een leraar die het over duitsland heeft in de natie tijd. zijn leerlingen vinden het raar dat ze in Hitler geloofde. Daarna gaat hij een expiriment op zetten gelijken aan hitlers ideen. Op het eind laat hij zien dat dit Hitlers ideën zijn en meeste van de klas er in mee ging. Wie o wie kan mij de titel per PM mede delen.

Alvast hartelijk dank

darth-vader

Dit is The Wave.

Popeye Doyle

• 276 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Crowned and Dangerous.

Dank je wel!

De volgende film die ik zoek gaat over een politieagente die wordt gestalkt door een bruine man. Ik dacht dat de echtgenoot van de agente ook politieagent was. De film is uitgebracht in de jaren '90. Bij voorbaat dank.

pallie30

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Erwinner schreef:

http://www.moviemeter.nl/film/187

Menace II Society

Nee, dat is m ook niet

Het moeten echt 4 hechte vrienden zijn.

Echt moeilijk te vinden

vinnie123

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Hey mensen, ik zoek ook de titel van een bepaalde film die ik een tijdje geleden heb gezien. Hij ging over een vader wiens zoontje in een avondwinkel doodgeschoten werd door een bende, en de vader ging vervolgens de hele bende van kant maken. Weet iemand hoe deze heet?

salvatore

• 1937 berichten
  • 3276 stemmen

vinnie123 schreef:

Hey mensen, ik zoek ook de titel van een bepaalde film die ik een tijdje geleden heb gezien. Hij ging over een vader wiens zoontje in een avondwinkel doodgeschoten werd door een bende, en de vader ging vervolgens de hele bende van kant maken. Weet iemand hoe deze heet?

Death Sentence

pallie30 schreef:

(quote)

Nee, dat is m ook niet

Het moeten echt 4 hechte vrienden zijn.

Echt moeilijk te vinden

Misschien een van deze 3?

- Hot Boyz

- Juice

- Boyz n tha Hood

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8309 stemmen

starbright boy schreef:

Volgens mij is het niet Cocoon en de schildpad zit er in ieder geval in. Cocoon heeft denk ik toch een andere (sf-achtige/komische ?) sfeer. Dit was in mijn herinnering meer een soort van ouderwets avontuur (ze leefden ergens afgelegen diep in een bos, een trektocht naar die plek van de hoofdpersonen denk ik, misschien speelde het zich zelfs af in het verleden en was dat schildpadmoment het heden) en de eeuwig levenden waren ook niet oud, maar juist vrij jong. Je leeftijd ging stilstaan ofzo. Ik denk dat het weleens Australisch zou kunnen zijn.

edit: Ik denk dat het weleens deze verfilming van Tuck Everlasting zou kunnen zijn.

Dat is hem! Ik zou de film niet eens meer kunnen raten, want ik herinner me alleen nog de schildpad! Waarom dat nu gisteravond ineens kwam bovenborrelen weet ik ook niet! Vast eens gezien als kind!

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8309 stemmen

Director-Lara schreef:

Haai,

Ik zoek al heel erg lang een bepaalde film: Ik heb er jaren geleden stukjes van gezien op tv. Het gaat over een meisje die volgens mij bij haar oma logeert, samen met een vriendin of zus. Het huis is gelegen in een mooi natuurgebied. Ze ontmoet daar een jongen en ze zijn verliefd. Ze zwemmen naakt in een vijver. En haar oma heeft iets door of haar zus/vriendin. Iemand is daar tegen (weet niet meer zo goed). Op een gegeven moment zit het meisje in de trein en ziet ze de jongen buiten staan, handen tegen het glas. En verder weet ik het niet zo goed meer. Ik weet wel dat ik het een bijzondere film vond, beetje filmhuisachtig en volgens mij was het Engelstalig maar het kan ook zijn dat hij Deens of Zweeds was.

Ik ben benieuwd...

Oei, die ken ik. Volgens mij was het een korte film. Het meisje is ongeveer 16 en de jongen wat ouder. Voolgens mij heeft een (jaloers) nichtje of zusje het inderdaad door en verklapt zij de onschuldige relatie aan de oma....

Shit, ik kom niet op de titel!

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8309 stemmen

pallie30 schreef:

Nee, dat is hem ook niet

Laatste gok: Clockers?

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Man in the moon dan?

Voor Lara.

metaledje

• 740 berichten
  • 859 stemmen

Ik zag een pas nieuwe film in de media markt, die ik graag meer wou onderzoeken in plaats van meteen kopen, maar ik ben de naam volledig kwijt. Een monster movie met een slang achtig wezen om een wolkenkrabber gewikkeld. hij stond in de schappen voor 9.99. hoop dat iemand mij kan helpen...

P8rb

• 10773 berichten
  • 1833 stemmen

metaledje schreef:

Ik zag een pas nieuwe film in de media markt, die ik graag meer wou onderzoeken in plaats van meteen kopen, maar ik ben de naam volledig kwijt. Een monster movie met een slang achtig wezen om een wolkenkrabber gewikkeld. hij stond in de schappen voor 9.99. hoop dat iemand mij kan helpen...

Was het geen slang achtig wezen om een vliegtuig?

metaledje

• 740 berichten
  • 859 stemmen

Nope ik zat nog op de achterkant te loeren, het was echt een gigantisch wezen..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.