- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
thunderball
-
- 5958 berichten
- 1425 stemmen
Plus ik denk niet dat dit topic is bedoeld om jou iedere keer te helpen aan antwoorden voor een kwis. Lekker makkelijk.
Mescaline
-
- 7118 berichten
- 3405 stemmen
Iemand een idee of Gummo(1997) ook te krijgen is in nederland..?
niethie
-
- 7320 berichten
- 7378 stemmen
Heb hem een keer in een import winkeltje hier in Rotterdam zien liggen, hij was-
22 euro wel duur dus...
darth-vader
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Overigen > Algemeen > ik zoek een titel van een film:
De film gaat over een leraar die het over duitsland heeft in de natie tijd. zijn leerlingen vinden het raar dat ze in Hitler geloofde. Daarna gaat hij een expiriment op zetten gelijken aan hitlers ideen. Op het eind laat hij zien dat dit Hitlers ideën zijn en meeste van de klas er in mee ging. Wie o wie kan mij de titel per PM mede delen.
Alvast hartelijk dank
darth-vader
Popeye Doyle
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film die uitgebracht moet zijn in de jaren '90. Het gaat over een man die naar bed gaat met twee vrouwen, later in de film worden de man en de ene vrouw vermoord door die andere vrouw 
Weet iemand welke film dit is?
Een andere film die ik zoek gaat over de Amerikaanse burgeroorlog en we volgen een paar soldaten in een kamp. Later worden de leiders van het kamp opgehangen. Weet iemand over welke film ik het heb?
Alvast bedankt!
Mescaline
-
- 7118 berichten
- 3405 stemmen
Heb hem een keer in een import winkeltje hier in Rotterdam zien liggen, hij was-
22 euro wel duur dus...
Is idd een beetje aan de dure kant.. waarschijnlijk geen nederlandse versie van uitgekomen dus.. valt me op dat veel filmsniet in nederland te krijgen zijn.. :S
eyecandy
-
- 15 berichten
- 580 stemmen
hallo mensen, ik post nooit op mijn meestbezochte site Moviemeter, maar ik zit nu toch zo ontzettend mijn hersens te breken over het volgende vraagstuk dat ik het niet kan nalaten.
Mijn dochter moet een prachtig klassiek stuk oefenen op de gitaar en ik ken dit stuk van een film. Ik kan er alleen niet meer op komen. Ik zit al dagenlang te Googlen, maar brengt mij niet tot een antwoord.
Het is Sicilliene van Faure. Het doet mij dan ook meteen denken aan een gangsterfilm, maar of ik op het juiste pad zit...??
Dit is een mooie vertaling van het stuk:
Mochizuki Rokuro
-
- 18946 berichten
- 16722 stemmen
Staat het hier niet tussen? Een bekende titel bedoel ik dan. Dit stuk staat er in elk geval niet tussen. Het komt mij ook niet direct bekend voor.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Een vriend vertelde mij het verhaal van een film waarvan hij de titel reeds enkele jaren vergeten is. Wat hij me wist te vertellen was het volgende:
Een Zweedse (Scandinavische?) film waarin een personage (de camera?) door een dorp trekt, en de personen in dit dorp vastlegt. We zien een bakker, de buurvrouw et cetera. De personen worden geregistreerd in al hun kaalheid, er is geen dialoog/monoloog te horen. Gaandeweg in de film wordt duidelijk dat iedereen in het dorp elkaar achter de rug om het leven zuur maakt. De thematiek van de film is hiermee de rotheid van een dorp dat op het eerste gezicht prima in orde lijkt.
Ik zelf zat wellicht aan Hundstage te denken, maar die heb ik niet gezien en is ook niet direct uit Zweden.. Maar wellicht heeft hij Oostenrijks als Zweeds aangehoord 
Iemand een idee?
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
hallo mensen, ik post nooit op mijn meestbezochte site Moviemeter, maar ik zit nu toch zo ontzettend mijn hersens te breken over het volgende vraagstuk dat ik het niet kan nalaten.
Mijn dochter moet een prachtig klassiek stuk oefenen op de gitaar en ik ken dit stuk van een film. Ik kan er alleen niet meer op komen. Ik zit al dagenlang te Googlen, maar brengt mij niet tot een antwoord.
Het is Sicilliene van Faure. Het doet mij dan ook meteen denken aan een gangsterfilm, maar of ik op het juiste pad zit...??
Dit is een mooie vertaling van het stuk:
Ik zie dit soort muziek wel in The Godfather.
eyecandy
-
- 15 berichten
- 580 stemmen
Staat het hier niet tussen? Een bekende titel bedoel ik dan. Dit stuk staat er in elk geval niet tussen. Het komt mij ook niet direct bekend voor.
Wow ik wist niet dat je op deze manier ook kunt zoeken. Er gaat een hele wereld voor mij open als soundtrackliefhebber 
Aangenomen dat deze lijst compleet is denk ik dat ik op een dood spoor ben gekomen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18946 berichten
- 16722 stemmen
Een vriend vertelde mij het verhaal van een film waarvan hij de titel reeds enkele jaren vergeten is. Wat hij me wist te vertellen was het volgende:
Een Zweedse (Scandinavische?) film waarin een personage (de camera?) door een dorp trekt, en de personen in dit dorp vastlegt. We zien een bakker, de buurvrouw et cetera. De personen worden geregistreerd in al hun kaalheid, er is geen dialoog/monoloog te horen. Gaandeweg in de film wordt duidelijk dat iedereen in het dorp elkaar achter de rug om het leven zuur maakt. De thematiek van de film is hiermee de rotheid van een dorp dat op het eerste gezicht prima in orde lijkt.
Ik zelf zat wellicht aan Hundstage te denken, maar die heb ik niet gezien en is ook niet direct uit Zweden.. Maar wellicht heeft hij Oostenrijks als Zweeds aangehoord 
Iemand een idee?
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Zat daar inderdaad ook al aan te denken. Zou bijna wel moeten trouwens, alleen kan ik me geen bakker herinneren..
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film die uitgebracht moet zijn in de jaren '90. Het gaat over een man die naar bed gaat met twee vrouwen, later in de film worden de man en de ene vrouw vermoord door die andere vrouw 
Double Jeopardy?
citybird
-
- 4964 berichten
- 4157 stemmen
Alvast bedankt!
Popeye Doyle
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek wederom een filmtitel die gaat over een jonge vrouw die ongeneeslijk ziek is. Twee broers zijn op vakantie en vrijen allebei met de vrouw. Later gaat de vrouw dood. Film is uitgebracht rond 2002-2003, denk ik. Alvast bedankt voor de hulp!
Popeye Doyle
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Dank je wel! Aan het zoeken is een einde gekomen!
Meara
-
- 7 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek ook een titel van een film.
Dit is ongeveer het verhaal:
Het verhaal (in de film) speelt zich rond ong. 1800/1900 af. Het gaat over 2 zusjes de ene heeft rood lang haar (dat is ook zo ongeveer de hoofdrolspeelster) Ze gaat ook trouwen. Dat zusje van die roodharige had nooit vriendjes en dan heeft ze eindelijk een vriendje, die is zeeman-achtig geloof ik em draagt ook altijd een petje )geloof ik). Maar die roodharige en die zeeman worden verliefd opelkaar en krijgen een affaire. Maar in die tijd kon je niet zomaar scheiden en besluiten ze de man van die roodharige te vergiftigen. op het einde worden die roodharige vrouw en man opgehangen.... Het is een drama/speelfilm... En is niet nieuw want hij is al op televisie geweest.
Herkent iemand dit? 
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8309 stemmen
Is het die film met Kate Winslet? Ik kom even niet op de naam!
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Is het die film met Kate Winslet? Ik kom even niet op de naam!
Popeye Doyle
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Ik ben op zoek naar een film die gaat over een tienermeisje dat meedoet aan een miss verkiezing en koste wat het kost wil winnen. Volgens mij vermoord ze een vrouw door haar over een balustrade te duwen. De film is uitgebracht in de jaren '90 en ik dacht dat het een waargebeurd verhaal is.
brucecampbell
-
- 3323 berichten
- 7595 stemmen
pallie30
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
Er is een film die ik een aantal jaren geleden heb gezien maar heb de titel nooit onthouden en kan hem ook niet vinden op genre zoeken.
Het was een ghetto/drama achtige film over 4 vrienden die in het drugsleven terechtkomen en ermee opgroeien.
De film begon met dat de jongens nog jong waren (rond de 10-12 ofzo) en een van hun was een dikkere. Hij werd bijna aangereden door een auto maar een vriend red nog net zijn leven, waarvoor hij hem zn hele leven dankbaar is.
Bijna bij het einde zijn 3 van de vrienden dood geschoten en is 1 van de jongens die het nog heeft overleefd en een groot huis heeft etc.
Dit is alles wat ik nog ongeveer herinner. Weet iemand toevallig welke film dit kan zijn? bvd
Popeye Doyle
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Het is geen komedie maar waargebeurd verhaal.. thriller.
pallie30
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
Boyz n the Hood?
Nee, het lijkt erop maar dat is m niet 
mikey
-
- 29020 berichten
- 5173 stemmen
Ik ben op zoek naar een film die gaat over een tienermeisje dat meedoet aan een miss verkiezing en koste wat het kost wil winnen. Volgens mij vermoord ze een vrouw door haar over een balustrade te duwen. De film is uitgebracht in de jaren '90 en ik dacht dat het een waargebeurd verhaal is.
Meara
-
- 7 berichten
- 0 stemmen
Het is niet met Kate Winslet, met een actrice die niet zo erg bekend is. Wel rood lang haar. Er spelen verder ook net hele bekende acteurs in....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.