• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.280 gebruikers
  • 9.390.588 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

dat is hem denk ik niet want er kwam geen mes voor in de film en geen verliefdheid.....een leraar en die vader........jongen ontsnapt doordat hij ergens omhoog klimt.......bos.....verder kan ik me er niks meer van herinneren

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Vader schoenmaker? Geen Pietje Bell?

soom

• 24922 berichten
  • 2754 stemmen

lowhusky schreef:

Ik zoek de filmtitel van een nederlandse film waarin een jongen straf krijgt van zijn leraar en die vader is iets van schoenmaker.

Kruimeltje of Kees de Jongen?

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

het was een veel oudere film

dennad_passat

• 2 berichten
  • 11 stemmen

Ik weet alleen dat die gaat over een man die een bril vind waar mee hij ziet wie er mens is en wie Alien,ik weet niet van welk jaar die is.

bij voorbaat dank

Dennis

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7984 stemmen

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

jaren geleden een film gezien...het gaat over een zwarte man die naar een winkeltje ging om saus te halen. Hij vroeg aan de kassavrouw waar het lag en hij ging het dus halen. Toen hij terug was, was de vrouw doodgeschoten en de zwarte man wordt veroordeeld tot de doodstraf...paar jaar later...een redelijk oude man probeert iedereen te overtuigen dat hij onschuldig is...het is dan tijd voor de doodstraf en dan belt die oude vent dat ze moeten stoppen.......................de zwarte man is dan bewusteloos en zijn vrouw huilt..........jaar later ofzo zien de oude man en de zwarte man met zijn gezin buiten, het was kerstmis of dergelijke. Hoe heet deze film?

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

laat maar, ik weet al hoe de film heet: True Crime uit 1999

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

ik heb een paar jaar een film gezien..weet er niet veel meer van, het was iets als iemand zo'n "ding" had dan ging hij/zij mensen doden ofzo. Een klein ding volgens mij. Er was een jongen die ging uit paniek naar een vriendin van hem wiens ouders bezeten waren. Meer kan ik me niet herinneren.

LaCaméraStylo

• 266 berichten
  • 368 stemmen

Ik heb vroeger een film gezien over een vrouw die in dienst was van een rijke man en samen met haar zoontje bij hem in huis woonde. Ik denk dat de rijke man haar misbruikte of niet goed behandelde, op een gegeven moment steekt het zoontje de man neer in z'n slaap met een schaar en zegt hij "This is for my mother". Meer herinner ik me niet, iemand een idee?

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Rood DVDhoesje, waarop de titel in vreemde pijlsymbooltjes gespeld wordt. Had em vandaag nog vast, maar de Engelse titel (die er tussen haakjes onder staan) ben ik alweer vergeten. Iemand die helpt ?

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Dank . Die zocht ik inderdaad.

Ozarklynch

• 1317 berichten
  • 581 stemmen

Laten liggen Onderhond, vooral laten liggen .

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2596 stemmen

Ik zoek de titel van een Franse film, ik gok begin jaren '90. Het gaat over een Algerijns jongetje die Momo heeft die bij een soort van pleegmoeder zit die nu voor hem zorgt. Op het eind overlijdt de moeder. Weet iemand waar ik het over heb?

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2596 stemmen

1977...

Ja, dat is hem. Bedankt!

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

kentukkie

• 51 berichten
  • 28 stemmen

ik zoek een film uit waarschijnlijk jaren 80 of begin 90 ...hij heette iets van people over the lake ..en gaat over een gezin dat een huis aan t water gaat bewonen ..heel mooi gelegen in t bos ..dan blijkt dat t niet zo vredig is daar allemaal ...vond deze film echt zo tof toen ik nog een klein ventje was

weet iemand welke film t precies is en of ie op dvd is ?

en ik zoek ook nog een film over een of andere politie agent die allemaal visioenen krijgt over een verkrachting van een meisje...zag deze film op jonge leeftijd maar was niet voor mijn leeftijd bedoeld volgens mij ik vond t allemaal erg indrukwekkend ... ben ook erg benieuwd welke film dit was ....die agent woonde samen met zijn vrouw ..en de visioenen leverde allerlei spanningen op in t gezin ....

nou ik ben beniuewd of iemand weet welke films t zijn

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

kentukkie

• 51 berichten
  • 28 stemmen

thank you very much kos !! dat is m ja ... nu nog die andere

d.a.f.

• 189 berichten
  • 472 stemmen

kentukkie schreef:

en ik zoek ook nog een film over een of andere politie agent die allemaal visioenen krijgt over een verkrachting van een meisje...zag deze film op jonge leeftijd maar was niet voor mijn leeftijd bedoeld volgens mij ik vond t allemaal erg indrukwekkend ... ben ook erg benieuwd welke film dit was ....die agent woonde samen met zijn vrouw ..en de visioenen leverde allerlei spanningen op in t gezin ....

nou ik ben beniuewd of iemand weet welke films t zijn

hallo,

misschien stir of echoes??? Deze gaat wel niet over een politie agent, maar een normale man die met zijn vrouw in een huis woont, en zich laat hypnotiseren. Dan krijgt hij visoenen/waanbeelden van een meisje dat in zijn huis verkracht zou zijn....

kentukkie

• 51 berichten
  • 28 stemmen

nee d.a.f stir of echoes ken ik inderdaad .....maar die film die ik bedoel is er eentje uit de jaren 80 en weet niet eens meer zeker of ie amerikaans is..kan ook frans of engels zijn ofzo ...er zat iig een scene in met een dood beest ..dode vogel of hond ofzo ..dat staat me nog bij

smookey666

• 2 berichten
  • 1 stemmen

Wie kan mij vertellen hoe de film heet:

het gaat over een boot die gezonken is maar door een grote luchtbel in de boot overleven er een groep mensen die in die luchtbel hun eigen wereld maken.

jaren later wordt de boot gevonden door duikers ze ontdekken de luchtbel en de mensen daarna komt er wat verontrustin maar ze worden aan het einde van de film gered.

deze film heb ik gezien toen ik nog klein was dus is nu zo'n 15 a 20 jaar out.

misschien weet iemand nog hoe die heet ik zou hem graag willen zien (hebben).

het zijn niet poseodon of the adventures of the poseidon.

LikeMovies

• 37 berichten
  • 88 stemmen

HELP! Ook ik zoek al lange tijd een film. Ik heb hem in

1985 gezien in een kazerne-bioscoop. Het is een film met een simpele verhaallijn, duidelijk uit de VS. Een soort liefdesverhaal, waarbij de hele film door toepasselijke muziek volgt. Typische sixties muziek, zoals "Ginny come lately" (I only met you just a couple of days ago, I only met you and I want your lovin'so) van Paul Dino (1961), Brian Hyland (1962). Zo passeren de mooiste liedjes uit die tijd. Ik vond de film toen erg mooi, voornamelijk door de muziek, maar hoe heet die film.....? Helaas weet ik geen acteurs of verdere titels...

Ik zoek allerlei sites af, maar weet het nu niet meer. Wie kan me helpen, iedere tip is welkom (dus ook links naar zoek-sites). Alvast bedankt!

zanacht

• 62 berichten
  • 3264 stemmen

Kent iemand deze:

Een waargebeurd verhaal, een gezin wordt brutaal uitgemoord op de man na die gewond is, deze zegt dat 2 of 3 mannen zijn binnengedrongen en hem voor dood achterlieten. Iedereen gelooft hem, ook zijn schoonouders tot de schoonvader er zijn bedenkingen begint over te hebben en bewijsmateriaal zoekt en vindt en de man voor het gerecht sleept. De man had zichzelf verwond (als ik me niet vergis met een ijspriem) zonder vitale organen te raken. Dit wist hij omdat hijzelf dokter of chirurg was.

Kent iemand de titel?

Alvast bedankt!!

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

@LikeMovies:

Deze site heeft het over Lemon Popsicle 5. Dat is dus Deze film.

Voldoet wel enigszins aan je beschrijving denk ik.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

@zanacht:

Fatal Vison.

Erg goede film, wel een enorme spoiler geef je daar weg .

zanacht

• 62 berichten
  • 3264 stemmen

kos schreef:

@zanacht:

Fatal Vison.

Erg goede film, wel een enorme spoiler geef je daar weg .

Dat is hem! Bedankt!

En inderdaad een geweldige meeslepende film.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.