- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Klopt helemaal. Thanks Chiquita! Kan ik weer een stem toevoegen. Geen geweldige film trouwens 
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
[
O Que É Isso, Companheiro?
Four Days in September
(via filmkeuze.nl)[/quote]Die heeft niks met Chili, Pinochet of journalisten te maken hoor....[/quote]
quote:
Misschien ben ik in de war met een ander land. Het kan i.p.v Chili ook een ander Latijns-Amerikaans land zijn geweest? (aangezien in de jaren '60, '70 zo'n beetje elk land op dat continent door een dictatuur werd geregeerd)
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Oke, dat kan. Hij gaat namelijk over Brazilië en een groep linkse terroristen die de Amerikaanse ambassadeur ontvoeren, geen journalisten verder. Misschien heb je daar iets aan.
Smoghler
-
- 46 berichten
- 15 stemmen
Hallo iedereen!
Ik zit al heel lang met een film in mijn hoofd die ik vroeger toen ik nog jong was een aantal keren heb gezien op zaterdagnacht op rtl4 ofzo...
Maar ik weet de titel absoluut niet meer!
Het plot van deze horrorfilm ging ongeveer zo:
Een aantal jongeren stranden op een "onbewoond" eiland met hun watervliegtuig (meenik).
Op het eiland vinden ze een huisje en ze gaan er naar binnen, omdat niemand de deur open doet.
Er blijkt in het huisje een ouderwets gezinnetje te wonen (meen dat het een soort van dwergen waren ofzo) en één voor één worden de ascociale manieren van de jongeren afgerekend door moord of iets dergelijks.
De dochter van het gezinnetje gaat één van de jongeren, een meisje, zien als beste vriendin en bespied het meisje met haar vriendje waarop zij jaloers word en de jongen vermoord.
Op het einde blijft alleen het meisje nog over uit de jongerengroep en lijkt helemaal gebrainwashed te zijn door de normen en waarden van het gezinnetje...
-----
Ok heeft iemand enig idee welke film ik hiermee bedoel?
bij voorbaat dank!
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3246 stemmen
Een gezin van een vrouw,man, kind komt vast te zitten in een groot sneeuw gebergte/vlakte waar ze proberen te overleven in de kou. Het kleine ?baby'tje? raakt geloof ik nog kwijt en op het eind overleven ze het en moeten ze uiteraard meteen naar het ziekenhuis voor onderkoeling en hun tenen blijken bevroren te zijn en die moeten worden geamputeerd. Al een redelijke oude, dacht amerikaanse film
citybird
-
- 4964 berichten
- 4139 stemmen
Verhaal komt me ook zeer bekend voor, volgens mij is dit een TV-film gebaseerd op waargebeurde feiten, maar titel schiet me niet direct te binnen.
jay73
-
- 1184 berichten
- 1388 stemmen
Ik ben op zoek naar een filmtitel. De film schoot me net zomaar weer te binnen:
Het is een gevangenisfilm a la Midnight Express. De hoofdrolspeler weet uiteindelijk te ontsnappen door verkleed als vrouw de gevangenis uit te wandelen.
Wie o wie?
De film is waargebeurd als ik het me goed kan herinneren.
De hoofdrolspeler laat in de gevangenis op een gegeven moment expres z'n baard staan: "Mensen vergeten je gezicht dan", zegt-ie of iets in die trant.
Van tijd tot tijd mogen er dames op bezoek komen in de cellen en dan scheert hij als de wiedeweerga z'n baard af, hult zich in vrouwenkleding en wandelt te midden van de andere vrouwelijke bezoekers zo de gevangenis uit.
Forse spoiler dit maar ja, meer kan ik me er ook niet van herinneren.
Maar wat is de titel?
Er moet hier in het Mekka van filmdeskundigen toch wel iemand zijn, die dit bekend voorkomt? 
Nu, twee jaar later, nog steeds geen antwoord op m'n vraag. Wellicht nu?
citybird
-
- 4964 berichten
- 4139 stemmen
Een gezin van een vrouw,man, kind komt vast te zitten in een groot sneeuw gebergte/vlakte waar ze proberen te overleven in de kou. Het kleine ?baby'tje? raakt geloof ik nog kwijt en op het eind overleven ze het en moeten ze uiteraard meteen naar het ziekenhuis voor onderkoeling en hun tenen blijken bevroren te zijn en die moeten worden geamputeerd. Al een redelijke oude, dacht amerikaanse film
Zou Snowbound: The Jim and Jennifer Stolpa Story kunnen zijn.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
welke amusante film zag ik gisteren op tv? het ging over martha steward die gespeeld werd door mrs. turner. (heb geen gids
)
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
welke amusante film zag ik gisteren op tv? het ging over martha steward die gespeeld werd door mrs. turner. (heb geen gids
)
Martha, Inc.: The story of Martha Stewart - gisteren op RTL4
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
met een t. okee bedankt
oh.. deze staat niet op de site
HerrieM
-
- 136 berichten
- 86 stemmen
He, ik zoek een duitse of oostenrijkse film of miniserie
Ik heb hem een paar jaar geleden gezien. Het ging over een gasaanslag op het prestigiuese Weense bal.
En de voorbereidingen en de opvolgende gebeurtenissen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
De film staat wel op IMDb
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Trouwens niet met kathleen turner maar met Cybill Shepherd. Foutje.. Zal wel aan de kater liggen. 
Leno
-
- 5921 berichten
- 4412 stemmen
Wie kan mij de titel geven van de volgende, oude, film. Dit weet ik erover: gaat over een blinde vrouw die iets waardevols in haar huis heeft. Een man probeert met mooipraterij in haar huis te komen terwijl er meer kapers op de kust zijn.
Ik dacht dat Katherine Hepburn in deze film speelde, maar ik kon geen film vinden met haar die zo gaat..
Iemand?
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Wait Until Dark (1967) met die andere Hepburn (Audrey)
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Kleine kans, maar misschien Comic Book Villains?
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
)
zet tv gids online of omroep.nl bij je favorieten en je hebt altijd een gids
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Geen Katherine Hepburn maar Audrey Hepburn, dus mug heeft gelijk.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
zet tv gids online of omroep.nl bij je favorieten en je hebt altijd een gids
Okay, bedankt
Leno
-
- 5921 berichten
- 4412 stemmen
Wait Until Dark (1967) met die andere Hepburn (Audrey)
Geen Katherine Hepburn maar Audrey Hepburn, dus mug heeft gelijk.
Die Hepburns ook altijd 
Maar ik bedoelde inderdaad Wait until Dark, dankje!
Mootje
-
- 6 berichten
- 2 stemmen
ik ben op zoek naar een film waarvan ik de titel niet meer weet. Ik dacht dat ie 'white president' heette, maar kan hem nergens vinden onder die naam.
Ik heb de film 3 jaar geleden op tv gezien.
Hij gaat over een neger (sorry voor de woordkeus) die terug komt van de vietnam oorlog, en dan in een crisis zit. Hij besluit met een aantal andere negers een geldtransport te overvallen. Maar de overval loopt volledig uit de hand door onverwachte omstandigheden. Er komt een agent om het leven tijdens de overval. De 4 overvallers worden later opgepakt bij een inval tijdens het verdelen van het geld. De overvaller die uit vietnam was gekomen werd veroordeeld voor een lange gevangenisstraf
Details: De overvallers hebben hun gezichten wit geschminkt. De overvaller die veroordeeld word, is woedend en gooit een stoel naar de rechter. 1 overvaller heeft een bril op, en een ander is mank.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want het is een hele goeie film. Alvast bedankt.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
(sorry voor de woordkeus)
Nergens voor nodig.
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3246 stemmen
(sorry voor de woordkeus)
donkere jongen/man - afrikaans-amerikaanse jongen/man 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.