- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
jarno1975 (moderator series)
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Misschien Southern Comfort (1981)
Brix
-
- 19771 berichten
- 5200 stemmen
Weet er eerlijk gezegd niet meer zoveel van, heb vroeger heel veel westerns gekeken die ik allemaal al weer vergeten ben.
Het was in ieder geval een film in kleur. De achtervolgers kwamen met paard en al op die ene gewonde man afrijden die tegen een rotswand aan zat. Volgens mij schoot hij nog 1 man van zijn paard af voordat hij zelf werd doodgeschoten.
Er spelen verschillende herinneringen aan dergelijke scènes uit westerns door mijn hoofd.
Aan The Wild Bunch dacht ik zelf ook niet.
Wel (o.a.)aan een scène met Burt Lancaster, in 'Ulzana's Raid'. Ulzana's Raid (1972)
Maar er zijn meer van die scènes, alleen weet ik op dit moment geen titel erop te plakken.
Mocht mij nog iets te binnen schieten, dan laat ik het zeker weten.
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
Ja het is heel irritant maar kan me ook wel zo een scene voor me hoofd halen, ik gok op een film van 70 tot 80e jaren.
Brix
-
- 19771 berichten
- 5200 stemmen
@ rensie32:
Veel beter dan deze plaatjes kan ik helaas niet vinden, maar misschien helpen ze?
Burt Lancaster in de bewuste scène, waarin hij achter gelaten wordt, en tegen een rots zit.

rensie32
-
- 4359 berichten
- 1782 stemmen
Net gekeken op youtube, maar dit is hem helaas niet. De manier waarop Lancaster hier tegen die rots aanzit is wel erg gelijkend met die scene waar ik op doel.
Bedankt iig voor het meezoeken, ben er zelf ook al een tijdje naar aan het zoeken.
linda66
-
- 3 berichten
- 1 stemmen
Ik zoek deze film. Ik weet nog maar kleine dingetjes
Er is een man die zijn dochter of kleindochter opsluit in de kelder en haar zo eten voert. Niemand wist hiervan. Hij sloeg haar als ze niet at. Daarna werd ze in een ander gezin geplaatst en werd ze bijvoorbeeld ongesteld waar ze bang van werd. Volgens mij was ze doof.
Het was een thriller 16+
Daan258
-
- 3711 berichten
- 2547 stemmen
Ik zoek deze film. Ik weet nog maar kleine dingetjes
Er is een man die zijn dochter of kleindochter opsluit in de kelder en haar zo eten voert. Niemand wist hiervan. Hij sloeg haar als ze niet at. Daarna werd ze in een ander gezin geplaatst en werd ze bijvoorbeeld ongesteld waar ze bang van werd. Volgens mij was ze doof.
Het was een thriller 16+
Mischien mockingbird don't sing??
als dat hem is is het idd een hele goeie film. 
youri_69
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film die ik een lange tijd geleden zag op tv.
Ik weet er niet zo veel meer van... Het was een rampenfilm.
Volgens mij met een aardbeving, en dan ook nog een trein met chemisch spul die ontspoort door die aardbeving.
Het is heel weinig..maar misschien weet iemand het!
Ziyettin
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film die volgens mij van de jaren 90 is. Het is een karate film die over een jongen gaat waarvan de broer word vermoord door zien nieuwe "vrienden" die in een huis gaan inbreken. Er word eerst iets van traangas gespoten op hem. Ik herinner me er niet veel van maar de jongen om wie het gaat zat op een karateschool genaamd "Lions" en die andere "slechte" jongens op een karateschool genaamd "Scorpions". Deze jongen wilt dus op wraak uit en gaat ook op de karateschool Scorpions en wordt zogenaamd vrienden met hen. Op het laatst wordt er een toernooi georganiseerd waar deze 2 karatescholen het tegen elkaar opnemen.
Wie o wie weet de titel hiervan??
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2557 stemmen
Ik zoek een film die ik een lange tijd geleden zag op tv.
Ik weet er niet zo veel meer van... Het was een rampenfilm.
Volgens mij met een aardbeving, en dan ook nog een trein met chemisch spul die ontspoort door die aardbeving.
Het is heel weinig..maar misschien weet iemand het!
Unstoppable?
Psolitsa
-
- 361 berichten
- 140 stemmen
Ik heb ooit eens een film gezien, die had te maken met een boze gemene heks en een draak.. Ik weet er niet heel veel meer van, maar volgens mij ging het om een soort kristal dat was gestolen. Er was 1 man die dan probeerde om het kristal terug te krijgen en daarbij hulp kreeg van een pratende oude draak.. Volgens mij kwam er ook een eenhoorn in voor, en het eindigde in een soort grot, met een boze heks..
Iemand ideeen?
volgens mij is het deze niet...ik geloof dat hier geen pratende draak inzit, en hier zit een demon ipv heks in :/ maar het lijkt er wel erg veel op..
Brix
-
- 19771 berichten
- 5200 stemmen
@Psolitsa:
Deze misschien? : Eragon (2006)
Gorro
-
- 701 berichten
- 11718 stemmen
Ik zoek de originele titel van de film die in Nederland de titel "De Commissaris" heeft gekregen. Hij heeft in 1989 in de Nederlandse bioscoop gedraaid en is uiteindelijk op de 6e plek terecht gekomen in de FIlm van het Jaar verkiezing in 1989 (zie: Filmjaar Hall of Fame - Cinema.nl Special ). Ik wil dus weten welke film daar bedoeld wordt.
Mochizuki Rokuro
-
- 18945 berichten
- 16694 stemmen
Dat is Komissar van Aleksandr Askoldov.
Kwam toen pas uit in de "bios" omdat ten tijde van de perestroika allerlei oude Russen werden vrijgegeven en langs de filmhuizen toerden, zoals werk van Ilyenko, Khutsiyev, Daneliya etc.
Een meesterwerk, helaas maakte Askoldov door al die perikelen maar één film. Film is uit op DVD (A.E. - R2 import).
Gorro
-
- 701 berichten
- 11718 stemmen
Ah, vandaar. Dat was inderdaad de film die ik tegenkwam, maar verwachte niet dat dat de film was die bedoeld werd. Thanks!
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Die staat hoog op mijn verlanglijstje, maar de dvd van Artificial Eye kan ik niet meer vinden, en die schijnt superieur te zijn aan die van Ruscico.
Psolitsa
-
- 361 berichten
- 140 stemmen
nope die is het ook niet, het is een veel oudere film, net zoiets als legend..in legend komt geen draak voor toch?
Brix
-
- 19771 berichten
- 5200 stemmen
nope die is het ook niet, het is een veel oudere film, net zoiets als legend..in legend komt geen draak voor toch?
Nog een gokje: Willow (1988)
Gorro
-
- 701 berichten
- 11718 stemmen
Op #29 van de Volkskrant film van het jaar 1980 verkiezing staat The Vindicat Connection ( Filmjaar Hall of Fame - Cinema.nl Special ). Iemand enig idee welke film daarmee bedoelt wordt?
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2557 stemmen
volgens mij is het deze niet...ik geloof dat hier geen pratende draak inzit, en hier zit een demon ipv heks in :/ maar het lijkt er wel erg veel op..
The Dark Crystal?
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Op #29 van de Volkskrant film van het jaar 1980 verkiezing staat The Vindicat Connection ( Filmjaar Hall of Fame - Cinema.nl Special ). Iemand enig idee welke film daarmee bedoelt wordt?
Misschien Luca il Contrabbandiere (1980)
Heeft als alternatieve titel 'Naples Connection'.
SPT
-
- 433 berichten
- 3239 stemmen
Ik wist niet dat dit topic bestond. Leuk, want ik heb ook nog wel wat films die ik ooit gezien heb maar waar ik de titel niet meer van weet.
(1) Avonturen jeugdfilm. Een slim meisje heeft de één of andere uitvinding gedaan. Ze is op de vlucht voor een groep mensen die achter die uitvinding aan zit. Ze steelt een vrachtwagen van twee domme broers (die nog denken dat ze hem niet in z'n tweede versnelling kan krijgen en ze er dus niet hard achteraan hoeven te rennen). Uiteindelijk gaan die broers het meisje helpen. De film heeft een happy end.
(2) De tweede film gaat over een boos meisje dat doordat ze van alles heeft meegemaakt met iedereen ruzie heeft/zoekt, en af en toe ook met een vlindermes loopt te zwaaien. Op een gegeven moment zit ze met wat vriendinnen bij de (stief)vader van één van haar vriendinnen. Die wil dat ze weggaan, maar ze vinden een pistool en binden hem vast op een stoel om iets van hem te eisen. Juist als één van de relatief onschuldige meisjes (die er eigenlijk niets mee te maken wil hebben) hem aan het bewaken is gaat het pistool per ongeluk af en raakt die man gewond. Uiteindelijk zetten ze die man dan geloof ik af bij het ziekenhuis of zo, maar dat weet ik niet meer zeker.
(3) Deze film gaat over een vrouw met een criminele vriend (waaraan ze eigenlijk wil ontsnappen). Ze krijgt van haar vriend tegen haar zin een revolver. Ze durft echter toch niet bij hem weg te lopen. Ze komen daarna terecht in allerlei politie achtervolgingen, en worden uiteindelijk ook ingerekend bij een motel.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Geen idee waarom ik dit denk want heb deze film niet eens gezien.
SPT
-
- 433 berichten
- 3239 stemmen
Geen idee waarom ik dit denk want heb deze film niet eens gezien.
Ah, ik heb de eerste al gevonden. Het was "Think Big", uit 1990. Ik had even gezocht naar films met "vrachtwagen" in het plot, en dat bleken er niet zoveel te zijn. De andere kan ik echter met geen mogelijkheid vinden. Niet dat de films zo veel voorstelden, ik kan er echter niet zo goed tegen dat ik een film heb gekeken maar er nergens meer iets over kan vinden.
Psolitsa
-
- 361 berichten
- 140 stemmen
Nee, helaas, bedankt voor de opties allebei, maar het is hem niet..
vaaaaag
mrwhite
-
- 1521 berichten
- 3499 stemmen
Ik ben op zoek naar goeie films over seriemoordenaars Jeffrey Dahmer; Ted Bundy;John Wayne Gacy of Charles Manson.
sick question isn't it 
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Er is zelfs al een topic voor: Film >> Genres en landen >> Seriemoordenaars
tsarevich
-
- 8 berichten
- 0 stemmen
Hi, ik ben ook op zoek naar een film. Ik weet eigenlijk niet zeker of het een film is, maar het verhaal gaat over een moeder en haar zoontje is ontvoerd in Parijs (?). Ik herinner me nog een scène:
De kidnapper heeft de moeder op de een of andere manier gecontacteerd en ze zijn tot de overeenkomst gekomen dat ze haar zoon kan komen ophalen op Cimetière du Père-Lachaise (het kan ook een andere begraafplaats in Parijs zijn, maar ik neem aan dat het deze is). Dus ze gaat daarheen - het kerkhof is helemaal verlaten - en ze ziet in de verte inderdaad een jongetje. Ze rent naar hem toe, roept zijn naam, maar hij rent van haar weg en verdwijnt tussen de graven. De moeder roept hem opnieuw en rent hem achterna, maar hij verdwijnt steeds verder van haar. Op een gegeven moment is ze hem helemaal kwijt + ze is verdwaald op het kerkhof. Dan zie je een shot van de kidnapper: hij betaalt het jongetje — het blijkt uiteindelijk niet haar zoon te zijn, maar enkel een lokmiddel/ val.
Ik weet niet wat er daarna gebeurd, maar het kan zijn dat de moeder wordt opgesloten in een graftombe (ze zou dan wel ontsnappen want de film heeft een happy ending, d.w.z. de moeder wordt uiteindelijk herenigd met haar zoontje in Zwitserland). Ik hoop dat iemand me kan helpen! Bedankt!
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Iets soortgelijks gebeurt meen ik ook in Double Jeopardy (1999). De begraafplaats bevond zich in de stad New Orleans, een stad met behoorlijk wat Franse invloeden...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.