• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.873 films
  • 12.626 series
  • 34.955 seizoenen
  • 658.250 acteurs
  • 200.655 gebruikers
  • 9.483.733 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

marjo1985

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Overige films > help:

help

ik weet niet precies waar ik dit topic neer moet zetten maar ik ben op zoek naar een titel van een film en hopelijk kan iemand mij hier mee helpen de film gaat over:

een gevangene zit een plan te bedenken met andere gevangenen om uit te breken om zo nog 1 keer zijn dochter te kunnen zien, je ziet het hele verhaal hoe ze ontsnappen enz en op het eind blijkt dat de gevange al is overleden in de gevangenis maar dat merk je pas op het einde van de film.

ik heb deze film oop de filmnacht gigant apeldoorn gezien ( ik geloof in 2009 of 2008)

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Ecapist ?

In dit topic kan je dergelijke vragen kwijt.

Baswazz

• 30 berichten
  • 40 stemmen

Thx, dit is 'm inderdaad.

linda66

• 3 berichten
  • 1 stemmen

Ik zoek de titel van een film maar ik kan me maar een heel klein beetje herinneren

Een meisje gaat met haar vriendin ter gelegenheid van iets naar een hotel, maar vanaf het vliegveld krijgen ze een lift van vreemde mannen. Aangekomen in hun kamer gaat het meisje bellen met haar vader en ziet ondertussen dat die mannen raar doen ofzo tegen haar vriendin (ik weet niet meer wat) Ze verteld wat ze ziet. Haar vader is een soort detective en zegt tegen haar, ''verstop je want ik weet dat ze je nu gaan ontvoeren. Als het zover is roep je alles wat je ziet, alles wat hij draagt'' En de rest is volgens mij dat die vader de hele film haar gaat zoeken. Wat er met die vriendin is gebeurd weet ik niet meer. De vader vindt het meisje wel terug geloof ik. Hoop dat jullie het weten!

maxroelofs

• 2838 berichten
  • 1659 stemmen

taken

Dat is deze, 100% zeker.

Herkent iemand deze?

Lang, lang , lang geleden eens een film gezien over een mogelijk toekomstige samenleving.

Mensen kregen al naar gelang de misdaad die ze pleegden een onafwisbare gekleurde stip op hun voorhoofd.

Voor een klein vergrijp kregen ze bv een blauwe, voor een wat groter vergrijp een rode, en voor een moord/ mishandeling een zwarte.

Na een bepaalde tijd verdween deze stip, bv een week, een maand, een leven lang.

In de tijd dat mensen deze stip droegen was het de 'gewone' mensen verboden om met deze mensen te praten, ze aan te kijken of op welke manier dan ook op ze te reageren. Deden de stipdragers dingen om aandacht te trekken, bv door amok te maken, dan kwam automatisch de politie aangesjeesd

Bubblez

• 2085 berichten
  • 2579 stemmen

Je zoekt niet een film, maar een aflevering van The Twilight Zone (1985), namelijk seizoen 1, aflevering 40: To See the Invisible Man

De gehele aflevering is op YouTube te zien.

JAA!! dank je! Ik heb deze aflevering heel lang geleden gezien op tv, maar nooit kunnen loslaten. Net ergens een discussie gehad en wilde deze film te berde brengen, maar dat lukte dus niet want kon hem niet vinden.

Heel erg bedankt!

N811

• 1459 berichten
  • 913 stemmen

gaat over een paar studenten die een project maken over angst. Ze gaan dan mensen interviewen met hun camera en het daarover hebben. Er komt een meisje voor met allemaal vlekken op haar gezicht. Daarnaast is er een jongen met een tattoo met 2 vogels op zijn rug heeft staan, deze 2 vogels zijn ook gelijk engelvleugel. Het eindproject is uiteindelijk een filmpje waarbij de tattooboy het meisje met vlekken heel erg veel pijn doet.

mitcheletc

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben ook al een hele tijd op zoek naar twee films. Wie kan mij helpen?

Eerste:

Een militair of crimmineel (weet ik niet meer) heeft zich laten invriezen en wordt in de film vele jaren later in de toekomst ondooid.

De wereld ziet er anders uit, futuristische voertuigen, andere gebruiken etc. Er ontstaat een soort oorlog. Verder kan ik mij niet veel meer herinneren. Weet ieman deze?

Tweede:

Volgens mij speelt deze film zich af in Nieuw Zeeland of een tropisch eiland richting Australië. In een café/wegrestaurant komen een jongen en een meisje elkaar tegen, het meisje eet telkens taart ofzo. De jongen komt erachter dat zij door een ongeluk geheugenverlies heeft opgelopen. Daardoor beleefd zij elke dag, als de laatste dag die zij meegemaakt heeft, haar verjaardag.

Hij probeert ondanks dat zij hem elke dag weer vergeten is, een relatie op te bouwen. Aan het eind van de film zitten zij samen op een zijlboot, waar zij elke ochtend een dvd kijkt na het opstaan, waarin te zien is dat hun getrouwt zijn en zij geheugenverlies heeft.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb opgeschreven.

mikey

• 29036 berichten
  • 5195 stemmen

Die bovenste is met sly en snipes. demolition man.

die 2e: 50 first dates??

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

Double correct mikey Overigens niet de eerste keer dat die Adam Sandler film hier voorbij komt. Demolition Man is ook een van de betere Stallone films

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2564 stemmen

Ik heb die nog nooit gezien (helemaal dan) Ik ken de ratburger stukje nog.

mitcheletc

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Mikey heel erg bedankt! Dat waren de twee films die ik zocht! =D

mikey

• 29036 berichten
  • 5195 stemmen

YW

N811

• 1459 berichten
  • 913 stemmen

gaat over een paar studenten die een project maken over angst. Ze gaan dan mensen interviewen met hun camera en het daarover hebben. Er komt een meisje voor met allemaal vlekken op haar gezicht. Daarnaast is er een jongen met een tattoo met 2 vogels op zijn rug heeft staan, deze 2 vogels zijn ook gelijk engelvleugel. Het eindproject is uiteindelijk een filmpje waarbij de tattooboy het meisje met vlekken heel erg veel pijn doet.

Combustibility

• 1287 berichten
  • 345 stemmen

heel misschien Dread (2009) ???

Jitse

• 140 berichten
  • 698 stemmen

Ik zoek een film, waarbij een man een afspraak maakt met een vrouw die hij kent van vroeger of van op het internet of zo. Maar hij is bang voor het afspraakje en laat zijn beste vriend in de plaats gaan. De vrouw wordt ook bang en laat haar beste vriendin gaan. Die beste vriend en vriendin worden dan natuurlijk ook weer verliefd op elkaar en ..

Ik heb deze gevonden: The truth about cats and dogs, het zou kunnen dat het deze is, maar ik dacht eigenlijk dat het nog een andere film was.

Alvast bedankt.

rensie32

• 4359 berichten
  • 1796 stemmen

Ik zoek een western die ik een hele tijd geleden eens op tv heb gezien.

Ik herinner me nog één scene: Een groep outlaws wordt achtervolgt door een andere groep, en omdat er een gewonde man bij de achtervolgde groep zit wordt hij achtergelaten. Ze nemen allemaal afscheid van hem en ze hopen dat hij nog een paar van de achtervolgers dood schiet. Deze persoon neemt inderdaad op het eind nog een paar achtervolgers mee het graf in, hij zat volgens mij tegen een steen aan. In die scene werd slow-motion gebruikt trouwens.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is voor iemand

Alvast bedankt!

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

dat is The Wild Buch

The Wild Bunch (1969)

rensie32

• 4359 berichten
  • 1796 stemmen

Nee dat is hem niet helaas, het bloed vloeit veel minder rijkelijk in de film die ik zoek.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

YouTube - Young Guns ll Chase Scene Part 2

Ongeveermin. 3,40

Zal wel niet maar wie weet.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

rensie32 schreef:

(quote)

Nee dat is hem niet helaas, het bloed vloeit veel minder rijkelijk in de film die ik zoek.

dan is het een rip-off van een scene van The Wild Bunch

Psolitsa

• 361 berichten
  • 140 stemmen

Ik heb ooit eens een film gezien, die had te maken met een boze gemene heks en een draak.. Ik weet er niet heel veel meer van, maar volgens mij ging het om een soort kristal dat was gestolen. Er was 1 man die dan probeerde om het kristal terug te krijgen en daarbij hulp kreeg van een pratende oude draak.. Volgens mij kwam er ook een eenhoorn in voor, en het eindigde in een soort grot, met een boze heks..

Iemand ideeen?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Legend ?

Brix

• 19811 berichten
  • 5220 stemmen

rensie32 schreef:

(quote)

Heb je misschien nog iets meer herinneringen die zouden kunnen helpen?

Oude film, in kleur of zwart-wit?

Een van de acteurs?

rensie32

• 4359 berichten
  • 1796 stemmen

Weet er eerlijk gezegd niet meer zoveel van, heb vroeger heel veel westerns gekeken die ik allemaal al weer vergeten ben.

Het was in ieder geval een film in kleur. De achtervolgers kwamen met paard en al op die ene gewonde man afrijden die tegen een rotswand aan zat. Volgens mij schoot hij nog 1 man van zijn paard af voordat hij zelf werd doodgeschoten.

bruin400

• 3 berichten
  • 1 stemmen

Geacht Forum,

Heb ooit, zo'n 30 jaar geleden, een film gezien over een opa en zijn kleinzoon, het jochie is wees en opa is al op leeftijd. Hij brengt de jongen onder bij een buurvrouw of zoiets want hij moet op reis.

Parallel aan dit verhaal zie je een groep mannen (geslaagde huisvaders) die zich verheugen op een weekje jagen in de bossen en op weg zijn naar een afgelegen jachthut. Onderweg pikken ze een jong stelletje op die ergens staan te liften en halen ze over om voor hun te koken en het huishouden te doen in de jachthut. De film ontwikkeld zich in een dodelijk kat en muis spel tussen de jagers, het jonge stel, wat aan het einde van de week als prooi wordt opgejaagd en een misterieuze vreemde die de jagers één voor één ombrengt. De film eindigt met de opa die zijn kleinzoon weer ophaald bij de buurvrouw.

Je begrijpt dat die opa de misterieuze vreemde was en dat de ouders van zijn kleinzoon door die zelfde groep jagers bij een eerdere jachtweek zijn omgebracht.

De opa deed me sterk denken aan Charles Bronson maar ik kan in zijn werk deze film niet terug vinden.

Wie kent deze film?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.