- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Gheghe, een film met Herman Finkers.
Haha, wou ik eerst ook posten maar ik dacht: iets te flauw.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2087 stemmen
Thriller/Drama, jaren '90 schat ik...
Het gaat over een meisje en een jongen die in hun jeugd gescheiden worden (reden weet ik niet meer).
Later, als beide volwassenen zijn, komen ze elkaar weer tegen door aanleiding van een fotootje uit hun jeugd. Hij trekt dan bij haar in, maar later blijkt dan dat hij niet haar broer blijkt te zijn maar een psychopaat, die volgens mij ontsnapt was uit de inrichting en haar échte broer heeft omgelegd...
Toen ik deze film jaren geleden zag vond ik hem toch wel goed...
Weet iemand de titel ?
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Dat is een goeie U-96, die film heb ik ook ooirt gezien, maar ik weet de titel ook niet meer.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2087 stemmen
Nope. Dat is niet degene die ik zoek. Tb.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Ik vind het altijd hilarisch om hier de korte inhouden te komen lezen! Het kan een goede film geweest zijn, maar als je dit leest dan is het echt rotzooi 
Devastation HCT
-
- 405 berichten
- 1414 stemmen
Film waarin een aapje heeft leren zakken rollen van een "piraat" en een klein meisje houdt haar verborgen in haar kamer en leert hem braaf te zijn. Die aap heette Dodger, maar hoe heette die film?
U-96
-
- 11875 berichten
- 2087 stemmen
Film waarin een aapje heeft leren zakken rollen van een "piraat" en een klein meisje houdt haar verborgen in haar kamer en leert hem braaf te zijn. Die aap heette Dodger, maar hoe heette die film?
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3237 stemmen
Ik heb de film wel vroeger een paar keer gezien, maar weet niet meer hoe hij heet.
Ik kan me niet zoveel meer herrineren, maar ik het is iets met een groepje mensen die naar de hemel moeten, maar niet willen ofzo. En dan komt er de hele tijd een bus vanuit het niets zetten en deze haalt ze dan op. Ook is er een jongen die de mensen helpt. Ik dacht dat het met Michael J. Fox was, maar onder zijn naam kan ik niks vinden wat er op lijkt.
Aan het einde zie je dan ook een vrouw een trap oplopen waar boven staat "stairway to heaven", iemand?
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3237 stemmen
Toch wel The Frighteners dus. Bedankt Yekezzez.
Devastation HCT
-
- 405 berichten
- 1414 stemmen
@ Yekezzez:
De film die ik zocht was idd Monkey Trouble. Met Tora Birch en Harvey Keitel. En dan zo'n slechte film.....
bedankt.
diddledidoo
-
- 239 berichten
- 0 stemmen
Ik heb een vraag voor een vriendin van mij…
Zij beschreef een film, waarvan ze een voorstukje gezien had en daar wilde ze graag de titel van weten. Volgens haar gaat het om een Franstalige film.
Het gaat over een jongen/man en een meisje/vrouw. In hun kinderjaren spelen ze een soort spel met een voorwerp. De één schuift een bepaald voorwerp naar de ander en zegt dat diegene iets niet durft te doen. Als diegene het voorwerp toegeschoven krijgt, dan houdt dat in dat ze hetgeen uit moeten voeren. Jaren later staat de man op het punt te trouwen. De vrouw komt dan met dat voorwerp aan en schuift het hem toe met de boodschap dat hij vast geen nee tegen de bruid durft te zeggen. Er komt ook ergens in de film een ruzie voor, waarbij een van de twee aangeeft dat het erg is dat hun leven bepaald wordt door een kinderspelletje.
Iemand die deze film heeft gezien en de titel nog weet?
Alvast bedankt!!
diddledidoo
-
- 239 berichten
- 0 stemmen
Wow, das snel!! Dank je wel!! 
jeroen enzo
-
- 6 berichten
- 158 stemmen
Hoi,
ik ben al een hele tijd opzoek naar 2 filmtitels.
hoop dat jullie me verder kunnen helpen..
1.
Ooit eens op ned.3 voorbij zien komen. Het is een scandinavische film, maar of het een Dogma is weet ik niet..
Een familie komt bij 1, omdat er een familielid overleden is. Er zit een zus in de familie die zwakbegaafd is, en in een rolstoel zit. In de kerk waar ze treuren om de overledene stoot die zus een gigantisch maria beeld om met die rolstoel.
Dat beeld proberen ze weer te plakken.
Aan het einde zitten ze in die kerk terwijl het hele dak er af ligt...(er af gewaaid ofzo)
Het is een nogal absurde film..
(en het is niet Mifune`s last song)
2.
Een thriller die ik jaren geleden gezien heb:
Man krijgt autopech, en een andere vent neemt hem mee naar zijn huis en bied hem aan daar even te blijven totdat hij zijn auto heeft gerepareerd. De dochter van die vent woont daar ook. Er onstaat nogal een broeierig sfeertje omdat die vent steeds vreemder doet. Hij belooft telkens weer die auto te repareren, maar doet het niet.
Die man(de autopechman) word verliefd op de dochter..
Aan het einde zit die autopechman vastgebonden op de grond, en die man&dochter zijn weg met de auto. Gelukkig heeft de dochter een vijl achtergelaten voor die man, zodat ie kan ontsnappen.. Als ik het goed heb rijden die man&dochter aan het einde met hun auto voor een trein.......
Dat waren ze..
Alvast bedankt !?
Lofilo
-
- 5 berichten
- 1 stemmen
Hallo,
Ik heb rond 1946 een Amerikaanse (of Engelse) film gezien die in Nederland draaide, waarvan de titel vertaald was tot "De Toneelbrigade". De film ging over jonge Amerikaanse (of Engelse) mannen die werden opgeroepen om in dienst te gaan voor de bevrijding van Europa. Helaas weet ik geen namen van regisseur of acteurs. Verdere details over gebeurtenissen in de film zijn me ook niet bijgebleven.
Alvast bedankt, Lofilo
starbright boy (moderator films)
-
- 22428 berichten
- 5131 stemmen
Eens met Goodfella: Dat is absoluut Orphans
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
@ Lofilo
Het meest in de buurt komende film lijkt mij Stage Door Canteen, maar het zegt mij verder niets.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Het is echt wel moeilijk als je helemaal niet meer weet. Misschien deze: The Night Invader (1943).
Lofilo
-
- 5 berichten
- 1 stemmen
Bedankt voor de antwoorden maar ik heb niet het idee dat dit de films zijn die ik zoek. Zou het helpen als ik een bestand op het Internet zet van de begintune waarmee de film opende? Dat is me namelijk juist wel weer bijgebleven.
Herr Smerick
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
bij Films > Algemeen > B film over een aanslag met spijkerbommen:
ik zoek de titel van de film ( uit de jaren 70/80) die gaat over een stel dat een aanslag wil gaan plegen op een football stadion. Hiervoor willen ze de "goodyear blimp" vullen met spijkers en deze laten ontploffen.
in de film zit een scene waarin ze een boer vragen om te poseren voor de foto. Deze camera zit vol met spijkers en explosieven. (*spoiler : de boer gaat dood...)
weet iemand welke film ik bedoel?
alvast bedankt
citybird
-
- 4964 berichten
- 4139 stemmen
Moet eigenlijk in dit forum: http://www.moviemeter.nl/?foru...
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
in de film zit een scene waarin ze een boer vragen om te poseren voor de foto. Deze camera zit vol met spijkers en explosieven. (*spoiler : de boer gaat dood...)
Ge-wel-di-ge scene is dat
Is inderdaad Black Sunday.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.