- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Metalfist
-
- 12443 berichten
- 3964 stemmen
Zou goed kunnen, volgende keer als ik ze zie zal ik het eens aanbrengen. Mochten er nog gokjes zijn, be my guest 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4778 stemmen
Ik zit al een tijdje in m'n hoofd met een bijzonder personage uit een film (denk ik want ik kijk nauwelijks series). De beschrijving is echter zeer beknopt want veel weet ik er niet meer van:
Het personage is eigenlijk nog redelijk jong maar heeft wel een redelijk grote baard. Geen heel lange baard maar wel eentje die toch wel de gehele ronding van het gezicht volgt (en middellang). Verder is het vooral een bijzonder personage omdat hij het hoofdpersonage uit de film een naar gevoel geeft door vreemde vragen te stellen ofwel door niet of ontwijkend te antwoorden en hem bang maakt. Dat hoofdpersonage kwam eigenlijk terecht ergens op het platteland of in één of andere vreemde achterbuurt en die kerel met de baard was dus een vreemde 'local'. Volgens mij is de film ook Engelstalig.
Haha, ik begrijp dat dit misschien wel moeilijk zal zijn maar zou toch graag weten welke film het is... 
Mochizuki Rokuro
-
- 18947 berichten
- 16774 stemmen
Misschien kun je je de volgende keer beter op de titel of naam van de acteur concentreren in plaats van een precieze omschrijving van zijn baardgroei 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4778 stemmen
Hehe. Mja, die vreemde man spookt nu al even door m'n hoofd maar kan hem maar niet in een film plaatsen. Ohja, waarschijnlijk heb ik er wel op gestemd en volgens mij was het ook geen oude film (jaren 90-nu).
Baggerman
-
- 10844 berichten
- 8325 stemmen
Of één of andere Amish uit Witness (1985)?
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4778 stemmen
Nope, denk het niet. Heb beide films nooit gezien. 
Metalfist
-
- 12443 berichten
- 3964 stemmen
Het was dus deze, bedankt!
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2564 stemmen
Nope, denk het niet. Heb beide films nooit gezien.
Savage Messiah?
glennepen10
-
- 12 berichten
- 2 stemmen
Ik ben op zoek naar een film die nog uit moet komen ik zag de trailer in de bios. Gaat over twee super goede vrienden (werken altijd samen bij hun opdrachten) die worden verliefd op dezelfde vrouw en vervolgens maken ze er een strijd van wie haar krijgt. Hij moet nog uitkomen alleen ik weet de titel niet en kan hem niet echt vinden.
DeKak
-
- 4 berichten
- 29 stemmen
Ik zoek een film die ik een jaar of 17 geleden gezien heb op tv, volgens mij zou het op ware gebeurtenissen gebaseerd zijn.
Een vrouw heeft op de kinderen van een vriendin(moeder) gepast, die komt thuis, ze krijgen ruzie en de moeder pakt een bijl, de vriendin pakt deze af en hakt op de moeder in. Ze ligt dan in een grote plas bloed en de vriendin glibbert hier nog half over uit en gaat dan douchen voordat ze weggaat.
Weet iemand welke film dit is?
Bubblez
-
- 2085 berichten
- 2579 stemmen
Ik zoek een film die ik een jaar of 17 geleden gezien heb op tv, volgens mij zou het op ware gebeurtenissen gebaseerd zijn.
Een vrouw heeft op de kinderen van een vriendin(moeder) gepast, die komt thuis, ze krijgen ruzie en de moeder pakt een bijl, de vriendin pakt deze af en hakt op de moeder in. Ze ligt dan in een grote plas bloed en de vriendin glibbert hier nog half over uit en gaat dan douchen voordat ze weggaat.
Ik ben bijna zeker dat je A Killing in a Small Town zoekt. Zie hier het betreffende "bijl-moment". Je kunt de hele film op YouTube bekijken!
Bubblez
-
- 2085 berichten
- 2579 stemmen
Ik ben op zoek naar een film die nog uit moet komen ik zag de trailer in de bios. Gaat over twee super goede vrienden (werken altijd samen bij hun opdrachten) die worden verliefd op dezelfde vrouw en vervolgens maken ze er een strijd van wie haar krijgt. Hij moet nog uitkomen alleen ik weet de titel niet en kan hem niet echt vinden.
Moirag
-
- 4 berichten
- 284 stemmen
Hallo iedereen,
voor mijn werk ben ik op zoek naar films waarin de gebeurtenissen, en bij voorkeur kort iets van de aanloop ernaartoe, tijdens Kristallnacht (WOII) duidelijk in beeld gebracht worden.
Ik vond reeds een fragment in GOOD, maar ik vind dit net iets te beknopt. Een hele documentaire daarentegen is te lang en te veel.
Alvast veel dank aan wie hier enig licht op de zaak kan werpen. 
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen

Deze moet je hebben, is wel moeilijk te krijgen (denk ik) of het word bestellen op:
of:
Anyway, succes!
Brix
-
- 19811 berichten
- 5220 stemmen
Te koop via Ebay (goedkoopste, en meeste aanbieders)(rond de € 14.- inclusief verzending)
Ook nog op Amazon en CDWow.
Maar wel allemaal in R1 (USA) versie.
beate
-
- 30 berichten
- 21 stemmen
@ SizzlaKalonji
Ik heb niet direct een titel voor je maar probeer eens of actrice Shannon Tweed je bekend voorkomt.
Combustibility
-
- 1287 berichten
- 345 stemmen
hallo allemaal
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Misschien???
DeKak
-
- 4 berichten
- 29 stemmen
Ik ben bijna zeker dat je A Killing in a Small Town zoekt. Zie hier het betreffende "bijl-moment". Je kunt de hele film op YouTube bekijken!
Ja dat is hem! bedankt, doodeng vond ik die scene als kind.
Barbara555
-
- 4 berichten
- 1 stemmen
Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw hier en misschien vind ik hier wel de titel van de film waarnaar ik al jaren op zoek ben, niemand kan me helpen
misschien jullie wel???? Ik hoop het ........
Ik zal de film beschrijven ........................
Ik zoek al heel lang een Amerikaanse film, waarvan ik de titel totaal niet meer weet en ook de spelers ken ik niet.
Ik heb hem gezien eind jaren '80????
De filmmuziek was schitterend, van Philip Glass??? Weet ik ook niet meer.
Ik zal proberen in het kort te schrijven waar hij over gaat.
Een meisje, zij is zwakbegaafd, manisch depressief en een controlefreak. Zij kijkt dwangmatig naar het tv-programma van Rad van Fortuin, iedere dag of paar keer per week.en de woorden die geraden worden in het programma, zijn antwoorden op vragen van haar.
Ze kan absoluut niet tegen bloed zien, dan draait ze volledig door.
Ze komt een jongen tegen, hij is heel zwakbegaafd of autistisch en hij gaat heel vaak op een brug staan en doet dan het geluid van een meeuw na, hij heeft het heel vaak over het van de brug springen., of vliegen als een zeemeeuw
Ze worden verliefd en uiteindelijk gaan ze samenwonen, heel lastig, maar zijn vader en zijn broer helpen hun.
Zij raakt zwanger en moet met de medicatie stoppen en draait op een gegeven moment door. Ze beland in een psychiatrisch ziekenhuis.
Als zij bevalt van hun kindje, bloed zij dood. Hij gaat in het ziekenhuis naar het kindje kijken en zegt tegen zijn vader dat hij voor het kind moet zorgen.
Hij loopt naar buiten, hij gaat naar de brug, maakt de geluiden van een zeemeeuw en springt …………………
Wie oh wie weet de titel van deze prachtige film????
Glaceon
-
- 39 berichten
- 14 stemmen
Heei allemaal
ik zoek een film die over een man en een vrouw gaat. T verhaal lijkt eigenlijk veel op dat van 'meet the parents', met ook die karakters enzo. Maar dan is hij erg grappig met allemaal verschillende personages enzo, (zoals bij scary movie -reeks)
Weet iemand over welke film ik het heb? Bvd
j0enne
-
- 163 berichten
- 3847 stemmen
Ik heb de film al ooit gezien, maar ik kan me gewoon niet meer herinneren hoe de film heet.
Het enigste wat ik nog weet is dat er een man in een bioscoop zit en die zit daar dan met z'n slachtoffers die hij heeft gemaakt. Eéntje had zo'n groene zombiekop dacht ik.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2564 stemmen
House of Wax? Er was een stukje waar een man als enige levende persoon in een kerk stond met al z'n slachtoffers als wassen beeldjes. Ook komt er een bioscoopscène voor, maar daar verstopte iemand voor de moordenaar, ook weer tussen wassen beelden.
Bubblez
-
- 2085 berichten
- 2579 stemmen
Heei allemaal, ik zoek een film die over een man en een vrouw gaat. T verhaal lijkt eigenlijk veel op dat van 'meet the parents', met ook die karakters enzo. Maar dan is hij erg grappig met allemaal verschillende personages enzo, (zoals bij scary movie -reeks)
Metalfist
-
- 12443 berichten
- 3964 stemmen
@Barbara555 Het is een long shot maar anders kun je eens tussen deze lijst zien?
"Wheel of Fortune" (1983) - Movie connections - imdb.com
Bij referenced in krijg je alle televisiereeksen en films te zien waar Wheel of Fortune in gebruikt werd.
Bubblez
-
- 2085 berichten
- 2579 stemmen
Hallo allemaal,
Ik zoek al heel lang een Amerikaanse film, waarvan ik de titel totaal niet meer weet en ook de spelers ken ik niet.
Ik heb hem gezien eind jaren '80????
De filmmuziek was schitterend, van Philip Glass??? Weet ik ook niet meer.
Een meisje, zij is zwakbegaafd, manisch depressief en een controlefreak. Zij kijkt dwangmatig naar het tv-programma van Rad van Fortuin, iedere dag of paar keer per week.en de woorden die geraden worden in het programma, zijn antwoorden op vragen van haar.
Ze kan absoluut niet tegen bloed zien, dan draait ze volledig door.
Ze komt een jongen tegen, hij is heel zwakbegaafd of autistisch en hij gaat heel vaak op een brug staan en doet dan het geluid van een meeuw na, hij heeft het heel vaak over het van de brug springen., of vliegen als een zeemeeuw
Ze worden verliefd en uiteindelijk gaan ze samenwonen, heel lastig, maar zijn vader en zijn broer helpen hun.
Zij raakt zwanger en moet met de medicatie stoppen en draait op een gegeven moment door. Ze beland in een psychiatrisch ziekenhuis.
Als zij bevalt van hun kindje, bloed zij dood. Hij gaat in het ziekenhuis naar het kindje kijken en zegt tegen zijn vader dat hij voor het kind moet zorgen.
Hij loopt naar buiten, hij gaat naar de brug, maakt de geluiden van een zeemeeuw en springt
Wie oh wie weet de titel van deze prachtige film????
Hoi Barbara,
Ik heb sterk het idee dat je de film Angel Baby uit 1995 zoekt. Al klopt het jaartal dus niet. Je beschrijving verder wel. Je kunt hier de trailer bekijken.
Bubblez
-
- 2085 berichten
- 2579 stemmen
Ik heb de film al ooit gezien, maar ik kan me gewoon niet meer herinneren hoe de film heet.
Het enigste wat ik nog weet is dat er een man in een bioscoop zit en die zit daar dan met z'n slachtoffers die hij heeft gemaakt. Eéntje had zo'n groene zombiekop dacht ik.
Volgens mij is dat een scène uit The Hills Run Red
Barbara555
-
- 4 berichten
- 1 stemmen
Woww Bubblez, dank je dank je dank je.
Dat is hem ja, Angel Baby.
Ik ben je eeuwig dankbaar haha, ben echt al jaren op zoek en niemand kon me zeggen welke film het was.
Ben zo blij, want die film blijft van tijd tot tijd terug in mijn gedachten komen, nu kan ik hem weer eens gaan zien, kijken hoe ik hem na zo'n lange tijd ervaar 
Maar deze is uit 1995??? Dan zit ik er helemaal naast inderdaad, ik dacht echt dat ik hem eerder had gezien, maar goed maakt niks uit het is de goede ....... 
Nu hem nog zien te krijgen!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.