• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.961 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.344 acteurs
  • 199.649 gebruikers
  • 9.416.657 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Dat is 'm, thanks!

MrHorror

• 414 berichten
  • 524 stemmen

ik zoek de titel van de volgende film.

een man (ik noem hem voor het gemak A), rijdt door de woestijn, waar hij een lifter tegenkomt, maar hem weigert een lift te geven. A komt in een restaurant terecht waar hij de lifter (ik noem hem B) weer tegenkomt. B is er niet zo blij mee dat A hem weigerde een lift te geven en chanteert hem. Op de één of andere manier weet hij dat A geld heeft gestolen van zijn werk en eist dat ze voortaan samen verder reizen. In de tussentijd is er ook een seriemoordenaar bezig die mensen in stukjes hakt en zichzelf 'Meat Man' of iets dergelijks noemt. De grote vraag is, wie is 'Meat Man': A of B? Ook komt er een scene in voor met twee hippies, waar B vervolgens seks mee gaat hebben.

Ik heb deze film jaren geleden gezien, dus het komt waarschijnlijk uit de jaren 80/90. Misschien ietsje later, maar dat kan ik me niet voorstellen.

Alvast bedankt!

Onthoudt dat ik nog erg jong was, dus mocht het vaag overkomen, het is alles wat ik me er nog van kan herinneren.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

@ MrHorror: Misschien American perfekt?

narva77 (crew films)

• 12743 berichten
  • 6545 stemmen

Meneer Bungel schreef:

@ MrHorror: Misschien American perfekt?

Zitten daar toevallig óók skinheads en/of neo-nazi's in????

Kan zijn dat ik hem ook heb gezien namelijk!

Of het was "Kalifornia"....

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Poeh, dat weet ik zo niet zeker en van 'Kalifornia' ook al niet... Wel een sterk vermoeden dat ze in beide niet voorkwamen.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Kalifornia is het niet geloof ik, ik kan me de scène in ieder geval niet herinneren. Misschien Piggy Banks?

narva77 (crew films)

• 12743 berichten
  • 6545 stemmen

Metalfist schreef:

Kalifornia is het niet geloof ik, ik kan me de scène in ieder geval niet herinneren. Misschien Piggy Banks?

Nee, het is zeker niet "Piggy Banks"!

Want die komt uit 2005, en de film die ik bedoel is wat ouder, ik vermoed uit de jaren '90.

Ik heb "Kalifornia" óók gezien, maar dat is echt jaren geleden, dus dat zou ik eerlijk gezegd niet meer weten. Volgens mij was het die film ook niet, hoor.

Nee, de film die ik bedoel, daarin zit een scène, waarin de jongen en het meisje in een soort verlaten schuur of hooizolder terecht komen om te overnachten. Er zat behoorlijk veel geweld en sex in die film, en volgens mij dus óók skinheads en/of neo-nazis....

narva77 (crew films)

• 12743 berichten
  • 6545 stemmen

MrHorror schreef:

In de tussentijd is er ook een seriemoordenaar bezig die mensen in stukjes hakt en zichzelf 'Meat Man' of iets dergelijks noemt. De grote vraag is, wie is 'Meat Man': A of B? Ook komt er een scene in voor met twee hippies, waar B vervolgens seks mee gaat hebben.

Ik zie trouwens op IMDB dat er maar één film is, waarin een karakter voorkomt met de naam "Meat Man"; maar dat is in de film Head Of State (2003), en dat is een Komedie...

MrHorror

• 414 berichten
  • 524 stemmen

helaas, zowel 'american perfekt' als 'piggy banks' als 'kalifornia' behoren niet tot de juiste treffers... toch wil ik iedereen even bedanken die me heeft geholpen (en me wellicht nog steeds helpt )!

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Het is niet gewoon 'the Hitcher'?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

De lifter en de onzekerheid over de identiteit van de killer doet me denken aan Switchback (1997) Maar andere aspecten komen volgens mij weer niet overeen...

Bari0s0

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > Weet iemand de naam van deze film???:

Hallo,

Ik ben al een tijd op zoek naar een film. Heb hem lang geleden een keer gezien en hij was zo goed...

Het ging volgens mij over de Amerikaanse burgeroorlog. En een leger werd gevangen genomen door een andere leger. Het gevangenenkamp heeft geen hekken of muren. Maar er staan lijnen op de grond. Als je als gevangene over de lijn gaat word je neer geknald. Zo werden ze gevangen gehouden.

Volgens mij kwam deze zin ook in de film voor, als er door een bewaker weer duidelijk wordt gemaakt dat de gevangenen zich aan de regels moeten houden: "You know the rules! You ALL know the rules!!".

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is deze film zelfs jaren geleden als mini-serie op tv geweest. Nogmaals dit weet ik niet zeker.

Hopelijk kan iemand mij helpen met het vinden van de titel. Ben er al een tijd naar op zoek maar kan het maar niet vinden.

Alvast bedankt!

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

@ MrHorror: Misschien Desert saints?

Dk2008

• 11172 berichten
  • 788 stemmen

@ Bari0s0. Je hebt natuurlijk wel de North & South (1985) (mini)serie met Patrick Swayze, maar met die lijnen op de grond zegt me niks.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Die lijnen op de grond, dat zat wel in 'Life' met Eddie Murphy en Martin Lawrence, maar dat was dan weer geen film over de Am. Burgeroorlog...

Brix

• 19722 berichten
  • 5148 stemmen

Misschien deze: Andersonville (1996) (TV) - imdb.com

Andersonville (1996)

Die lijnen op de grond in gevangenenkampen tijdens de Amerikaanse burgeroorlog, zijn destijds bedacht in het Andersonville kamp, en werden 'the dead line' genoemd.

Een term die later in de journalistieke wereld een andere betekenis zou krijgen.

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2589 stemmen

- Slechte film over een vliegtuig. Blank gezin komt in een donkere vliegmaatschappij en in de vliegtuig gebeuren dingen. Het was een komedie. Heel onrealistisch, flauwe humor. Volgensmij was het Plane nog iets, kan hem niet vinden.

- Geestenfilm. Uiteindelijk blijken de personages in de film de geesten te zijn, en de geesten de ''echte'' mensen. vaag herinner ik een scène waarin ze uitleggen dat alle deuren op slot moeten voordat je de ander opent, ofzo.

- Franse film. Over een orkest met alleen maar jongens. Volgens mij is hier ook een QFC-versie van uitgebracht, als dat jullie misschien op weg helpt.

Bij voorbaat dank.

Bubblez

• 2070 berichten
  • 2536 stemmen

Jessen0wnt schreef:

- Slechte film over een vliegtuig. Blank gezin komt in een donkere vliegmaatschappij en in de vliegtuig gebeuren dingen. Het was een komedie. Heel onrealistisch, flauwe humor. Volgensmij was het Plane nog iets, kan hem niet vinden.

Soul Plane

Jessen0wnt schreef:

- Geestenfilm. Uiteindelijk blijken de personages in de film de geesten te zijn, en de geesten de ''echte'' mensen. vaag herinner ik een scène waarin ze uitleggen dat alle deuren op slot moeten voordat je de ander opent, ofzo.

The Others

Jessen0wnt schreef:

Franse film. Over een orkest met alleen maar jongens. Volgens mij is hier ook een QFC-versie van uitgebracht, als dat jullie misschien op weg helpt.

As it is in Heaven

mikey

• 29001 berichten
  • 5148 stemmen

2: the others

die eerste misschien iets met ice cube soul plane oder etw.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

Jessen0wnt schreef:

Franse film. Over een orkest met alleen maar jongens. Volgens mij is hier ook een QFC-versie van uitgebracht, als dat jullie misschien op weg helpt.

Bubblez schreef:

As it is in Heaven

Eerder:

Les Choristes

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2589 stemmen

The others les choristes en soul plane! Bedankt allemaal Heerlijk zulke snelle antwoorden

MrHorror

• 414 berichten
  • 524 stemmen

Meneer Bungel schreef:

@ MrHorror: Misschien Desert saints?

ik heb gekeken, maar nee. het is hem, helaas, niet... ik weet niet of dit helpt, of dat ik mezelf hiermee in mij vingers snijd, maar toen ik weer aan deze film dacht, gingen mijn gedachtes automatisch uit naar kevin spacey (voor A) en kurt russell (B). ze hebben niet in de film gespeeld, maar zeker kevin spacey doet mij sterk aan A denken...

Q Jones

• 3527 berichten
  • 2894 stemmen

Ik zoek ook een film, maar ik kan mij maar 1 scene herinneren en het is ook al heel lang geleden.

Er zijn allemaal bijen die iedereen op eten of zo en opeens zijn ze in de stad en een aantal mensen gaan in het riool schuilen.

Dit is het enige wat ik nog weet. Kan iemand me helpen,

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Killer Bees!

Allison '85

• 66 berichten
  • 0 stemmen

MrHorror schreef:

(quote)

ik heb gekeken, maar nee. het is hem, helaas, niet... ik weet niet of dit helpt, of dat ik mezelf hiermee in mij vingers snijd, maar toen ik weer aan deze film dacht, gingen mijn gedachtes automatisch uit naar kevin spacey (voor A) en kurt russell (B). ze hebben niet in de film gespeeld, maar zeker kevin spacey doet mij sterk aan A denken...

Ik denk dat ik hem heb gevonden: '(The) Nature of the Beast'?

Q Jones

• 3527 berichten
  • 2894 stemmen

Baggerman schreef:

Killer Bees!

Die met C. Thomas Howell is het niet die heb ik al op dvd is er dan nog een andere?

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Q Jones

• 3527 berichten
  • 2894 stemmen

Swarmed zal het dan wel zijn ik zal eens kijke of ik hem ergens kan kopen, bedankt

Treinneger

• 22 berichten
  • 122 stemmen

Ik zoek eigenlijk 2 films

1. een jongen ziet dat zijn stiefvader iemand vermoord, en hem daarna verbrand in een oven, en dan proberen hij en zijn echte vader hem te ontmaskeren zoiets, het is een thriller, en ik geloof een al wat oudere film

2. ik heb ooit een stukje uit deze film op youtube gezien, dat 2 negers ruzie krijgen met een paar uit een auto en dat ze dan omstebeurt een groter geweer pakken, en uiteindelijk openen de 2 een achterklep van een vrachtauto en daar staat een enorme raketwerper in geparkeerd, 1 of andere komedie, en ik geloof ook een al wat oudere film

HELPMEEE

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Treinneger schreef:

1. een jongen ziet dat zijn stiefvader iemand vermoord, en hem daarna verbrand in een oven, en dan proberen hij en zijn echte vader hem te ontmaskeren zoiets, het is een thriller, en ik geloof een al wat oudere film

Een van de drie 'Stepfather'-films?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.