- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Sjard
-
- 24 berichten
- 41 stemmen
In De Site > Algemeen > Hoe heet die film ookalweer?:
Waar 2 broers door hun vader werden mishandeld en later gingen de 2 broers verder met zijn 2e op pad en vermooden heel veel mensen totdat ze allebei een meisje leuk vind, dat meisje vind één van de 2 broers leuk en de ene broer probeerd dan de andere te vermoorden.
Zo ging het als ik het me nog goed kan herrineren 
Dr. Freudstein
-
- 22 berichten
- 5 stemmen
In Film > Overige films > Nederlandse (amateur) film over monster in zee:
Hoi,
ben opzoek naar de titel van een nederlandse (volgens mij amateur) "horror"-kinderfilm waarbij een monster wat in zee huist er voor zorgt dat alles in de omgeving (dorpje) achteruit loopt. Dat wil zeggen, mensen lopen achteruit, de klok, en kan me een scene herinneren van een paard met ruiter die achteruit loopt. Het monster schiet ook een soort van laser stralen af geloof ik, waardoor alles dus achteruit gaat lopen. Het klinkt een beetje wazig, maar dat is wat ik me er van kan herinneren. Twee jongetjes spelen volgens mij de hoofdrollen, en hun opa ofzo, en het speelt zich aan de kust en in de duinen af. Op het eind is het monster ook te zien, in de zee, als het vernietigd wordt, zoiets iig. Nooit vergeten ben ik dat. Hehe.
Deze film is zeker wel 2 keer op de tv geweest, bij de VPRO toen tertijd geloof ik, of iig op de nederlandse omroep, ergens in de jaren tachtig denk ik..
Weet iemand misschien welke film dit was? Zit ermee in m'n kop nml.....
Flieber
-
- 116 berichten
- 829 stemmen
Volgens mij gaat het hier om ""het Straalschotelmonster"" een aflevering van ""Mijn idee"" waarin verhaallijnen van kinderen verfilmd werden.
Kon alleen maar de titel van de betreffende reeks "'Mijn idee"" herinneren en had nog wat aanvullend Google-zoekwerk nodig.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Ik zoek een film waarin een hond terechtkomt in een dierenasiel. De hond wil ontsnappen, de bewaker(s) proberen hem tegen te houden. Wanneer een bewaker de hond te pakken heeft, plast de hond op de bewaker's gezicht.
Benji?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bingo ? (loopt weg uit een circus maar soms zijn die memories blurry, dus ik doe toch maar een poging.
narva77 (crew films)
-
- 12743 berichten
- 6549 stemmen
Volgens mij gaat het hier om ""het Straalschotelmonster"" een aflevering van ""Mijn idee"" waarin verhaallijnen van kinderen verfilmd werden.
Kon alleen maar de titel van de betreffende reeks "'Mijn idee"" herinneren en had nog wat aanvullend Google-zoekwerk nodig.
Misschien brengt deze clip meer herinneringen naar boven: 
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2332 stemmen
Benji?
Bedankt.
narva77 (crew films)
-
- 12743 berichten
- 6549 stemmen
Sommige films die ik zoek heb ik eerder in dit topic vermeld, maar tot op heden nog steeds niet gevonden. Wellicht gaat dat dit keer wel lukken, omdat er steeds meer mensen op MM zitten. Dat zou wel leuk zijn 
Film 1:
Ik zoek een horrorfilm, die gaat over een extreem religieus groepje mensen in Amerika, ik denk de Amish. Enkele van die Amish (een beetje simpele zielen) vermoorden mensen in de buurt die geen Amish zijn (of zoiets), en worden dan gestraft door de leiders of de Raad van Ouderen van de Amish. Alleen als de gewone buurtbewoners hun beklag doen, doen deze leiders heel nonchalant en zeggen ze dat het wel meevalt...
Het is waarschijnlijk een horrorfilm of een thriller, en NEE, het is niet “Witness”!
Film 2:
Na het uitzenden van 'White Nights' die ik nog kende van vroeger (dit komt uit een eerdere oproep) ben ik op zoek naar een andere film, over dissidenten in de USSR. Een Amerikaan en een Engelsman, die eerst vijanden zijn, worden in het stafkamp in Siberië vrienden en besluiten met nog iemand anders te vluchten. Ze komen uiteindelijk terecht bij de Noorse grens. Eenmaal in Noorwegen, worden ze als grote helden ingehaalden wordt het natuurlijk een grote anti-Sovjet propaganda.
Ik herinner me ook nog een scène waarin vrouwen in het vrouwenstrafkamp, door de mannen sperma naar binnen lieten smokkelen door de tralies. Het sperma zat in opgerolde kranten geloof ik. De bedoeling van de vrouwen was om zichzelf te insemineren. Want als ze eenmaal zwanger waren, dan werden ze vrij gelaten, of dan mochten ze naar de ziekenboeg of naar een minder strenge afdeling!
Wie weet welke film dat is?
Film 3:
De volgende film is een horrorfilm, en hij gaat onder andere over de Rooms Katholieke kerk in New Orleans, of die speelt i.i.g. een grote rol. Een mooie verleidelijke vrouw blijkt de duivel te zijn (of de Nemesis ofzo) en verder weet ik niet meer. Zij verleidt een jonge Pastoor of Pastor die nog maar net is aangesteld geloof ik. De Kerkleiding moet het rampspoed voorkomen.
O ja, 1 scène weet ik nog héél goed: als er met een elektrische boor iemands voortanden wordt verbrijzeld. Hele nare scène vond ik dat!
Film 4:
Het betreft een film die ik rond 1991 op TV heb gezien, als 13- of 14-jarig jongetje. Volgens mij was het een film uit het voormalige Tsjechoslowakije, maar het kan ook een Poolse film zijn geweest. Of een film uit Tsjechië, maar dat geloof ik niet, want in 1991 bestond Tsjechie nog niet als onafhankelijke staat.
Het is vermoedelijk een Jeugdfilm of een Familiefilm, over twee goede vriendjes. Één van de twee is vrij dik, maar dat maakt de andere niks uit. Dan komen er andere leeftijdsgenootjes in het bos waar ze rondhangen, en die gaan het dikke jongetje treiteren en pesten. Onder invloed van die anderen keert ook zijn beste vriendje zich tegen het dikke jongetje. Na enige tijd krijgt het vriendje spijt, en uiteindelijk maken ze het weer goed en worden weer vrienden! Het is waarschijnlijk een verhaal met een gigantische moraal die je niet kunt missen. Maar als 13-jarig jongetje was ik wel diep ontroerd…
Film 5:
Ik zoek weer eens een film. Hij gaat over een groepje (kansloze) criminele jongeren uit een achterstandsbuurt OF over ex-gevangenen, dat weet ik niet meer, die bij elkaar worden gezet om ze waardigheid en zelfvertrouwen te geven. Het is een gemêleerd gezelschap van blanke en negroïde mannen. Ze worden o.a. in een soort moeras of bos gedropt alwaar ze al snel onderling ruzie krijgen. Ze hebben dan ook wapens bij zich geloof ik. Ook moeten ze een vervallen huis opknappen in een achterstandsbuurt, en wellicht ook een auto ofzo. Het was in mijn beleving een vrij harde actiefilm en/of drama.
Film 6:
Een Britse film over een jonge slimme tiener die heel wat in zijn mars heeft, maar het ongeluk heeft om in een arm arbeidersgezin te wonen. Ik geloof dat hij wat met literatuur heeft, maar zijn ouders steunen hem daarin niet en vinden dat ie maar moet werken geloof ik. Hij wordt wél gesteund door zijn jonge lerares, en hij wordt verliefd op haar. Héél even ziet het er naar uit dat ze een relatie krijgen, maar uiteindelijk toch niet.
De film lijkt een beetje op de sociaal drama's van regisseur Ken Loach, en het zou zomaar een film van Loach kunnen zijn...
Film 7:
Een waarschijnlijk Hongaarse en/of Canadese film, vrij oud ook. Ik denk uit de jaren '70. Een jonge knul (tiener) in Boedapest heeft nog niet veel ervaring in de liefde, en krijgt een sexuele relatie met maarliefst twee oude vrijsters, terwijl er een leuk mooi meisje van zijn eigen leeftijd verliefd op hem is.
Later in de film vertrekt hij naar ik geloof Montréal (Canada), en ontmoet daar een ook al knappe iets oudere vrouw. Ze krijgen een relatie, maar zij is onvruchtbaar of gesteriliseerd, en ze kan geloof ik géén orgasmes krijgen...
Het is een vrij oude film uit de jaren '70, en waarschijnlijk een soort zedenschets!
Film 8:
Een film uit de jaren '80 of '90. Ik dacht eerst met Roseanne barr, maar daar kan ik niks op vinden! Een alleenstaande moeder (een beetje zwaarlijvig, daarom moest ik aan Roseanne denken) verhuist vanuit de grote stad met haar zoontje naar een kleine plaats. Het zoontje ziet dat in eerste instantie natuurlijk niet zo zitten. De moeder krijgt vriendschap met enkele vrouwen in hun nieuwe woonplaats, en ook met een man die een boekenwinkel of zoiets heeft. Daar krijgt ze geloof ik een relatie mee. De jonge zoon gaat op een sport (Honkbal) en uiteindelijk vinden ze allebei hun geluk in hun nieuwe woonplaats.
Het zou trouwens ook Katey Sagal (Peggy uit "Married With Children" kunnen zijn)!
Ik hoop dat jullie niet al te ontmoedigd raken door mijn extreem lange bericht. Het kon niet korter 
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Misschien brengt deze clip meer herinneringen naar boven: 
(embed)
. geniaal programma.
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1925 stemmen
Ik zoek ook een titel die mij is ontschoten 
Het zal rond begin 90 geweest zijn dat ik hem gezien heb.
Ik zal ff vertellen wat ik mij nog herinner van de film:
Het is een spookfilm. Er hangt een portret van een man boven de trap. Onderaan de trap zit een bloedvlek in het tapijt die telkens weer terugkomt nadat hij is weggepoetst.
Verder kan ik mij helaas niks meer herinneren (Korsakov)...
Mijn dank zal groot zijn 
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1925 stemmen
Damn... eindelijk heb ik hem gevonden, "the Canterville Ghost" uit 1986. Nooit kon ik hem vinden en juist nu.......
Hij is zelfs nog gewoon door de muur te trekken, dat word jeugdsentiment dit weekend 
Bedankt Boozebelly 
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Ik heb een aantal jaar geleden een horrorfilm op tv gezien waar ik niet heelveeel meer van weet.
Een groepje jongeren verblijft in het bos. De killer omringt het hele bos met vuur.
Ik kan me nog herinneren dat ze dan met crossmotoren proberen te ontsnappen.
het einde kan ik me ook nog herrineren ze willen dan ontsnappen via een mijn ofzo. maar toen moesten ze eerst over een heel groot gat springen.
Kent iemand deze film.
Apocalypse Now
-
- 176 berichten
- 338 stemmen
Hallo,
Ik ben opzoek naar een tekenfilm/ serie die ik mij kan herinneren uit mijn kindertijd. Het ging over padden/ tovernaars/ridders/princessen etc, het klinkt heel oldschool, en dat is het ook, maar ik moet hem echt zien te vinden
Owja, er kwam ook veel magie in voor, iets over een boze paddenkoningin of tovenaar of zoiets. Er staat me ook iets bij van veel groen en bomen enzo
alvast bedankt
Brix
-
- 19724 berichten
- 5155 stemmen
Allison '85
-
- 66 berichten
- 0 stemmen
Sommige films die ik zoek heb ik eerder in dit topic vermeld, maar tot op heden nog steeds niet gevonden. Wellicht gaat dat dit keer wel lukken, omdat er steeds meer mensen op MM zitten. Dat zou wel leuk zijn 
Film 1:
Ik zoek een horrorfilm, die gaat over een extreem religieus groepje mensen in Amerika, ik denk de Amish. Enkele van die Amish (een beetje simpele zielen) vermoorden mensen in de buurt die geen Amish zijn (of zoiets), en worden dan gestraft door de leiders of de Raad van Ouderen van de Amish. Alleen als de gewone buurtbewoners hun beklag doen, doen deze leiders heel nonchalant en zeggen ze dat het wel meevalt...
Het is waarschijnlijk een horrorfilm of een thriller, en NEE, het is niet “Witness”!
Heel misschien ben je op zoek naar September Dawn?
tamara430
-
- 20 berichten
- 145 stemmen
In Filmdragers > Titels > Wie weet welke film ik bedoel:
Het gaat over een jeugd gevangenis. De begeleider vind dat hij iets moet doen om deze jongens op het rechte pad te krijgen. Hij begint een Rugby team (of honkbal, dat weet ik niet meer).
schram101
-
- 16701 berichten
- 2311 stemmen
Lang geleden heb ik eens een film gezien, toen nog op video band, en die zou ik graag nog eens willen zien.
Het gaat over een negroide personage (dreadlocks volgens mij) die geen werk kan vinden. Toch weet hij uiteindelijk iets te vinden en kan hij werken in een bos als soort jager. Zijn collga's zijn rare figuren die hem tijdens zijn slaap wakker maken om hem te vertellen dat de jacht begint, allen dan op hem! Hij krijgt wat voorsprong maar uiteindelijk krijgt hij de hele bende achter zich aan in dat bos.
Ik dacht dat die bende reed op motoren en quads e.d.
Wie kan mij helpen?
schram101
-
- 16701 berichten
- 2311 stemmen
Aha! De plotbeschrijving is iets anders dan ik zei, maar je hebt gelijk! Volgens mij is dat hem!
Heel erg bedankt!
narva77 (crew films)
-
- 12743 berichten
- 6549 stemmen
Heel misschien ben je op zoek naar September Dawn?
Nee helaas, dat is hem zeker niet!
De film die ik zoek is (veel) ouder. En bovendien is "September Dawn" een romantisch drama. Ik zoek een horror of thriller.
In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken! 
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
Ik zoek een filmtitel,
de film gaat over een hele dikke jongen met een boblijn die erg veel eet en vaak een geruiten trui aanheeft. Hij zit op een belachelijk strenge school en ik weet nog dat deze film een aantal jaren geleden in de bioscoop draaide, iemand?
mikey
-
- 29002 berichten
- 5149 stemmen
Ikken alleen de trailer, voor een gedeelte (het is ook weer jaren en jaren en jaren geleden namelijk).
Wellicht horror. Een voice-over spreekt uit you ever had the feeling something evil is watching you? (of iets in die richting) . Tijdens deze uitspraak zit je in een basketball match en een donkere speler (waarop wordt ingezoomd) draait zich dan om en zoekt in het publiek.
Misschien was het een amerikaanse 'giallo/slasher''. Dit is meteen mijn enige info. 
EDIT: rond 1985-1990
mikey
-
- 29002 berichten
- 5149 stemmen
neen .. later.. het is erg weinig info, maar misschien zegt iemand dit wat.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Misschien wel een aflevering van The Twilight Zone...
mikey
-
- 29002 berichten
- 5149 stemmen
Ne, het was een trailer op een vhs band.
Dat weet ik zeker.
Volgens mij is de titel 1 woord.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2332 stemmen
Volgens mij is dat geen jeugdgevangenis.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.